Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 14:27
Se on ennen imusarjaa erillisenä osana sarjan päällä se coolerin kenno.
Pitää miettiä ottaakko pois läpät vai sorvaako helat niihin että saa ne taas toimimaan kunnolla.
Kuinkakohan paljon läppien kuuseen heittäminen vaikuttaa alavääntöön ja matka kulutukseen?


Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 12.12.2018 16:46
Vähän edistystä joskaan ei järin kaunista. Argoni oli loppu ja selvisi että ilmapallo helium ei ole sieltä puhtaimmasta päästä.
No sain kuitenkin rapattua kompuran lähdön oikeaan asentoon.
Vielä tarvii tehdä servolle teline niin saa puhaltimen paikoilleen.
Kuva
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 12.12.2018 17:16
Piti vielä imuaukon reunaan ajaa pieni pyöristys kun kerran kotelo on irti. Saa pilattua Garretin insinöörien täydellisen pykälän siitä.
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 14.12.2018 18:23
Servon kiinnike melkein valmis, yksi tuki vaan puuttuu enään.
Saas nähdä miten tuo sinne sopii voi olla että tulee aika lähelle runkoaisaa.
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 14.12.2018 19:07
Ehdin kuitenkin vielä tänään tekemään tuen.
Pitää katsoa missä kohtaa ehtii koittaan paikoilleen.
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 26.12.2018 18:44
Lentsu ja joulu estää tehokkaasti turbon asennuksen mutta ei parin laatikon ohjaimen tiedoston penkomista.
Olen vertaillut 220cdi, 320cdi ja amg E55 fileitä.
Jotain rajoittimia ja vaihto kierroksia jo löytynyt mutta ei juuri muuta ihanan sekavaa. Ylös vaihdon kierrosraja taisi myös löytyä ehkä, dieseleissä näyttäisi olevan 4350rpm ja v8 6100rpm ilmeisesti se raja missä vaihto tulee jos muita pyyntöjä ei ohita tuota. Tää kaikki on ihan mutuilua kun mitään dokumentteja ei ole eikä kannata hirveän vakavasti otta.
Kuva
Mielenkiintoista että Amg file on lähempänä 220cdi tiedostoa kuin 320cdi.
E55 vs 220 on about 9300 byte eroa
E55 vs 320 on jotain 47700 byte eroa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2067
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 27.12.2018 14:12
MJPfin kirjoitti:Lentsu ja joulu estää tehokkaasti turbon asennuksen mutta ei parin laatikon ohjaimen tiedoston penkomista.
Olen vertaillut 220cdi, 320cdi ja amg E55 fileitä.
Jotain rajoittimia ja vaihto kierroksia jo löytynyt mutta ei juuri muuta ihanan sekavaa. Ylös vaihdon kierrosraja taisi myös löytyä ehkä, dieseleissä näyttäisi olevan 4350rpm ja v8 6100rpm ilmeisesti se raja missä vaihto tulee jos muita pyyntöjä ei ohita tuota. Tää kaikki on ihan mutuilua kun mitään dokumentteja ei ole eikä kannata hirveän vakavasti otta.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00039/14651659.jpg] ][/url]
Mielenkiintoista että Amg file on lähempänä 220cdi tiedostoa kuin 320cdi.
E55 vs 220 on about 9300 byte eroa
E55 vs 320 on jotain 47700 byte eroa.


Noilla tienoilla nuo vakiokuntoisina vaihtaa isompaa
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 27.12.2018 19:08
Tuon dieselin about tiesin että noilla nurkilla se pyyntö isompaan on tultava ja samalta kohtaa E55 filusta löytyi tuo 6100.
Eiköhän se pikkuhiljaa siitä aukea mitä tarvitsee muuttaa, jos ei muuten niin kokeilemalla.
Vieläkun löytyisi C30 amg filu jostain.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 28.12.2018 23:34
Nähtäväksi jää ehtisinkö ahtimen viikonloppuna heittämään paikoillen kun lentsukin hellittää.
Ainakin ajatus on sen suuntainen. Auton huolto ja puhaltimen vaihto.

Lootan ohjaimen fileistä löytyy mielenkiintoisia eroja, pwm pulssitus näyttäisi olevan suoraan tiedostossa, ja siellä on joitakin eroavaisuuksia ainakin, sitten on eri vaihteille omat karttansa useammassakin kohtaa, kaiketi valittu vaihtamis tapa vaikuttaa mitä kartta ryhmää käytetään. W S vai M, kaikista versioista löytyy sama määrä karttoja osa ei kaiketi ole käytössä perus versiossa missä manuaali vaihtoehtoa ei ole.
Kuka muu näitä on penkonut? Tuikku? Onko kukaan jyvällä syvemmin näistä?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 30.12.2018 14:44
Eipäs sitten onnistunut ahtimen vaihto, ei ollut normi pultit omassa ahtimessa mitkä on ollut kahdessa muussa mihin ahdinta on huollettu.
E-torx ja on sitten niin kovin kiinni että jäi avaamatta pienen vitutuksen saattelemana sitten vehkeet takas nippuun ja katsotaan asiaa uudestaan joskus keväämmällä.
Päivän kruunasi huolto ilmoituksen nollauksen epäonnistuminen oikein komeasti, ei onnistu näytöstä eikä starilla.

Edit: selvisi nollaus onkelma, syy ei.
Viimeksi muokannut MJPfin päivämäärä La 12.01.2019 11:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 12.01.2019 11:16
Laatikon softan ihmettely jatkuu, hidasta puuhaa kyllä kun ei mitään dokumentteja saatavilla.
Hommasin ylimääräisen boksin mihin sitten voi kokeilla kirjoitella ja lukea kunhan oikea työkalu saapuu maailmalta.
Luulin että nykyiset olisi riittänyt mutta protokolla ei tukenut siemensiä tuonne asti.

Tuikku yhtään perehtynyt lootan purkin sielunelämään?
Tuntuu että kukaan ei näihin vissiin koske, ainakaan ei liikoja ole asiaa missään julki tuotu.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4265
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2019 16:47
.
Ei niihin tarvi koskeakkaan, jollei rauta ensin radikaalisti muutu.
Mersun latikon ohjelma on hyvä, ei siitä oikeastaan tarvi muuttaa milloinkaan, kun korkeintaan max vaihtokierrokset.
Niitäkin aniharvasta, se viimeistään ~4500rpm käy kyllä hyvin vaikka jo olisikkin jonkin verran vetoja.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 23.01.2019 06:53
Olrait, no meinaan kuiteniin purkkia tökki kun sellainen ylimääräinen tuli hommattua.
Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi jos ei muuten, ja voisihan tuo vähän ripeämmin vaihtaa isommalle.
Mukavuus painoitteinenhan tuo on mutta Amg kuitenkin vaihtaa nopeammin, onhan siinä tietysti solkuissa isommat lävet mutta kuitenkin.
Ja on se mielenkiintoista mitä saa aikaan omin pikku kätösin, jos ei muuta niin tekosyyn avata laatikon.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ti 05.02.2019 21:00
Tutustu bemarin laatikon vakio-ohjelmaan ja xhp:n muokkaamaan ohjelmaan jos niissä olisi jotakin yhtenevää mersun ohjelman kans.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 06.02.2019 15:22
Onko hää siemensin boksilla kans? Ja mikäköhän baijerilainen olisi kyseessä?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ke 06.02.2019 15:30
ZF:n valmistama laatikko en tiedä kenen ohjaus. ZF6HP ja ZF8HP ohjelmat muokattavissa xhp:n ohjelmilla.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4265
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 08.02.2019 07:46
.
BMW,n /ZF,n systeemeissä versus Mercedes, ei ole mitään samalaista.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 08.02.2019 18:24
Tätä mä vähän epäilinkin siksi kysyin. No olen tota jo jonkin verran kartoittanut ja pikkuhiljaa valkenee mikä voisi olla mitä.
Samoja karttoja monessa kohtaa, ilmeisesti eri tilanteisiin ja ajo moodiin.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 09.02.2019 16:36
Nyt on saatu työkalu kotiin ja tullut kokeiltua lukea ja kirjoittaa varalla olevaa TCU:ta. Tuntuisi onnistuvan.
Sit iski pienoinen takaisku kun ei löytynyt sopivaa checksum laskuria tuolle boksille.
No sain ongelman kierrettyä pienellä kikkailulla, oletin että 8bit laskenta ja tuntuisi toimivan. Purkki kirjoittui onnistuneesti ja uudelleen luku antoi saman datan ulos mitä kirjoitin sisään.
Testailu jatkuu kun ehdin nyppäämään autosta Boksin irti että saa luettua ja koitettua kloonata toi varalla oleva autoon sopivaksi.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 10.02.2019 11:38
Otin orkkis tcu purkin autosta irti ja oli liitin hivenen öljyinen, olisikohan vaihdettu purkki kun oli kuitenkin lootan päästä kuiva liitin.
No ei purkissa ollut onneksi öljyä sisällä.
Preppaus lukua varten
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2067
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 10.02.2019 11:42
MJPfin kirjoitti:Otin orkkis tcu purkin autosta irti ja oli liitin hivenen öljyinen, olisikohan vaihdettu purkki kun oli kuitenkin lootan päästä kuiva liitin.
No ei purkissa ollut onneksi öljyä sisällä.
Preppaus lukua varten
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00396/14667040.jpg] ][/url]


Usein käy niin että öljyä jää johtoon hiukan mikä sieltä sitten ajan kanssa tule vielä näkyviin
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 10.02.2019 13:17
Ja kloonaus onnistui niin nyt on purkki millä leikkiä.
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 10.02.2019 17:41
Voi perhana, eli mun checksum huijaus ei toimi, se laskee sen erilailla kun mitä auto haluaa. Perkele.
Eli saan laskettua sen niin että se kelpaa Ktagille se ei enään herjaa checksummia mut mersu ei tunnista purkkia oikein. Se ei huutele mitään herjoja mut mittaristoon ei tule D ja S tai mitään muutakaan. Kettu, mistähän sitä löytäis ols271 moduulin et sais sen laskemaan Chks oikein?
Suora kloonaus toimii mut mitään muutoksia en saa tehtyä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2067
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 12:23
MJPfin kirjoitti:Voi perhana, eli mun checksum huijaus ei toimi, se laskee sen erilailla kun mitä auto haluaa. Perkele.
Eli saan laskettua sen niin että se kelpaa Ktagille se ei enään herjaa checksummia mut mersu ei tunnista purkkia oikein. Se ei huutele mitään herjoja mut mittaristoon ei tule D ja S tai mitään muutakaan. Kettu, mistähän sitä löytäis ols271 moduulin et sais sen laskemaan Chks oikein?
Suora kloonaus toimii mut mitään muutoksia en saa tehtyä.


Millaisella laitella+johdotuksella luet/kirjotat, millä lasket chks
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 16:25
Ktag k-line boot mode.
Chks käytin kokeeksi toista ols moduulia, kikkailemaan joutui mut sillä sain ktagin hyväksymään filun mutta näyttää siltä et winols tekee jonkin sorttista rivien sekoitusta kun avaa filun ja tunnistaa sen egs52 ja kun exporttaat sen ns väärällä modulilla niin se ei korjaa sekoitettuja rivejä oikein. Huomasin asian kun avasin filun ja tallensin uusiksi ilman mitään muutoksia, tarkistin hexeditorilla, vertasin luettuun niin data muutetaan avauksessa.

Pitää kokeilla muuttaa suoraan binääriin hex koodina ja summata hexeditorilla, koitan jos se toimii kun ehdin.

Kirjoituksessa ei ole vikaa tai luvussa, koska sain tehtyä varaosa boksista kloonin koka toimii autossa kuten orkkis.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2067
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 16:34
MJPfin kirjoitti:Ktag k-line boot mode.
Chks käytin kokeeksi toista ols moduulia, kikkailemaan joutui mut sillä sain ktagin hyväksymään filun mutta näyttää siltä et winols tekee jonkin sorttista rivien sekoitusta kun avaa filun ja tunnistaa sen egs52 ja kun exporttaat sen ns väärällä modulilla niin se ei korjaa sekoitettuja rivejä oikein. Huomasin asian kun avasin filun ja tallensin uusiksi ilman mitään muutoksia, tarkistin hexeditorilla, vertasin luettuun niin data muutetaan avauksessa.

Pitää kokeilla muuttaa suoraan binääriin hex koodina ja summata hexeditorilla, koitan jos se toimii kun ehdin.

Kirjoituksessa ei ole vikaa tai luvussa, koska sain tehtyä varaosa boksista kloonin koka toimii autossa kuten orkkis.


Kokeilitko niin että ensin olsiin sisään eikä muuta mitään ja sitten siihen samaan projektiin uudeleen importaus sitä sitten muttaa, joskus aikoja sitten olsi laski tuolla tavalla chk vaikka ei olisi ollut siellä valmista chk palikka,

hekcompila nähnnyt mutettavan niitä mistä tuolla aiemin kirjoitelin
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 17:55
Kiitos vinkistä pitää kokeilla. Evc vois ihan hyvin myydä jotain karsitumpaa hobby versiota softasta johon voisi ostaa moduleita. Saisivat varmasti harrastelijoille kaupaksi.

Hekcomp?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2067
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 18:43
MJPfin kirjoitti:Kiitos vinkistä pitää kokeilla. Evc vois ihan hyvin myydä jotain karsitumpaa hobby versiota softasta johon voisi ostaa moduleita. Saisivat varmasti harrastelijoille kaupaksi.

Hekcomp?


Fairdell HexCmp (pouhuvat hexsacompista) sillä muutoksia sitten chk jollain

joskus vuosia sitten evc tarkoitus vaikkuti olevan juurikin toisin päin
(myynti politiika yhdet kaupat vuodessa ja sillä eletään se tili kausi...)
tiedä sitten mihin kaikkin se tupla import toimii ja missä ols versiossa
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 18:58
Ei toiminut ainakaan tuossa versiossa mikä itsellä on oisko ollut joku 2.24, ehkä. Pitää yrittää löytää joku mikä laskee oikein, ei tuosta muuten paljon riemua ole. Muuta kuin kokeilla esim C30 tcu softaa mitä se tekee löysin sen eilen netistä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 19:27
Homma ratkesi helpolla, sain vinkin maailmalta et valitse auto listalta eikä vain bootmode. Ktag laskee silloin checksumin itse. Ainakin suostuu kirjoittaan, katsotaan mitä auto tykkää kun ehdin huomenna kokeilemann boksia siihen. :D
Kuva
EdellinenSeuraava

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot], Jukkaeheikkinen ja 1 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi

Tässä autovarakaupassa