m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Haarold-hirmuinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 22.01.2019 20:57

m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja Haarold-hirmuinen »

Löytyykö tietoa. m111 kompressor koneeseen myytävässä kleemanin hihnapyöräsetissä vaihtuvat tulpat ilmeisesti astetta kylmempiin. Näille tulpille edes jonkun valmistajan osa numeroa?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja tomant »

Selvitä kompressorikoneen alkuperäisten tulppien tyyppi ja etsi sitten yhtä pykälää kylmemmät googlaamalla. Tarvikeliikkeiden nettikaupoista saattaa myös löytää alkuperäistä vastaavat tulpat ja niitä kylmemmät versiot. Näin löysin tulpat ainakin vanhempiin 2,0- ja 2,3-litraisiin M111K-koneisiin. Eiköhän EVO-malleihinkin löydy tulppia vuosimallin mukaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Haarold-hirmuinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 22.01.2019 20:57

Re: m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja Haarold-hirmuinen »

Juu, on mulla denson ja ngk:n numerot ja niistä saadaan kylmemmät kyllä haettua. Olisi ollut kiva vaan tietää onko niissä kleemanin mitään erikoista, kärkiväli tms. Joku fb ryhmässä joskus laittoi kuvan kleemanin kilvestä jossa tulpat oli merkittynä, en tajunnut silloin ottaa talteen tietoa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kärkiväli yleensä sama kun muuten rasittaa boxia...kylmempi tulppa kestää paremmin kovempaa kuumuutta kun normi koko palaa ja rikkoontuu sellaisessa käytössä.
Motocrossi jutuissa tuli kokeiltua tota miksi näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Haarold-hirmuinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 22.01.2019 20:57

Re: m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja Haarold-hirmuinen »

Kysytään nyt vielä, voiko astetta kylmemmistä tulpista olla mitään haittaa? Laskin että ahtimen kierrokset on nyt 16500rpm, ja noin 14000 normaalisti. Kai sitä lämpöä väkisinkin tulee vaikka sitä kompensoidaan paremmalla välijäähdyttimellä.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja tomant »

Haarold-hirmuinen kirjoitti:Kysytään nyt vielä, voiko astetta kylmemmistä tulpista olla mitään haittaa?...
Minulla ei ole ollut ongelmia ja ajan autolla vain kesäisin ja pääasiassa reipasta ajoa. Kylmä tulppa saattaa nokeentua helpommin kuin kuumempi eli ei puhdista itseään niin hyvin, mikä voi vaikeuttaa kylmällä koneella ajamista.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja atlas »

tuskin tuohon tarttee kuin pykälällä jos silläkään laskea sitä kylmemmäksi.
Kokeile niin tiedät...sanoisin että ihan vakio tulppa riittää kun onhan noita sarjoja muttei kleemanin laitettu paljonkin kompura mersuihin ja kukaan ei ole kysellyt täällä tulpista mitään....ei se kuitenkaan tuo kitti nosta niitä tehoja älyttömäksi...toinen mistä voisi katsoa tulppa suosituksen niin toi italian mallin 2l kompura jossa 192hv...se on kuutioihin nähden ja ahtoihin korkeasti viritetyin vakio.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: m111 kompressor kleemann hihnapyörän tulppien osa nro

Viesti Kirjoittaja -230k- »

ainakin 230hp (pulley kit+rst pakosarja ja isompi putki) suositeltiin paikallisella pajalla ihan vakio tulppia jos auto on pääosin katukäytössä kun kävin dynopenkissä..
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Vastaa Viestiin