Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja korjaus
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Itsellä samoin 7.2007/2008 aj 370tkm ei vaihdettu ja akku 2007 molemmat pelittää ei valittamista.
Moottori ostettu varoiksi nähtäväst ( auttaa vanhan jaksamista ).
Moottori ostettu varoiksi nähtäväst ( auttaa vanhan jaksamista ).
wallu
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Alkaa olemaan youtubessa videoita näiden korjaamisesta ja tässä yksi hyvä sellainen:
https://www.youtube.com/watch?v=HgBYywHbTos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä saa hyvän kuvan miten yksinkertainen asia moottorinvaihto lopulta on kun rattilukko vielä toimii eli sen saa pois kolostaan ilman rattiakselin irroittamista.
https://www.youtube.com/watch?v=HgBYywHbTos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä saa hyvän kuvan miten yksinkertainen asia moottorinvaihto lopulta on kun rattilukko vielä toimii eli sen saa pois kolostaan ilman rattiakselin irroittamista.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Selailin pikaisesti ja ei liene avaimia pimennyt sen myötä että avain lukossa irroitettu akku? Akun irroittamisen osalta on varoiteltu että muistaa ottaa avaimen pois lukosta...Ocky kirjoitti:Alkaa olemaan youtubessa videoita näiden korjaamisesta ja tässä yksi hyvä sellainen:
https://www.youtube.com/watch?v=HgBYywHbTos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä saa hyvän kuvan miten yksinkertainen asia moottorinvaihto lopulta on kun rattilukko vielä toimii eli sen saa pois kolostaan ilman rattiakselin irroittamista.
Tulipahan vaan mieleen.
Kiva että kinkit tekee varaosia niin ei tuhlata luonnonvaroja ja etenkään lahjoiteta rahaa mersulle, veholle ja veroina valtiolle. Eläköön Kiina!
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Ei ole tullut tietoon, että olisi yhtään avainta pimentynyt.AK47 kirjoitti:Selailin pikaisesti ja ei liene avaimia pimennyt sen myötä että avain lukossa irroitettu akku? Akun irroittamisen osalta on varoiteltu että muistaa ottaa avaimen pois lukosta...Ocky kirjoitti:Alkaa olemaan youtubessa videoita näiden korjaamisesta ja tässä yksi hyvä sellainen:
https://www.youtube.com/watch?v=HgBYywHbTos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä saa hyvän kuvan miten yksinkertainen asia moottorinvaihto lopulta on kun rattilukko vielä toimii eli sen saa pois kolostaan ilman rattiakselin irroittamista.
Tulipahan vaan mieleen.
Kiva että kinkit tekee varaosia niin ei tuhlata luonnonvaroja ja etenkään lahjoiteta rahaa mersulle, veholle ja veroina valtiolle. Eläköön Kiina!
Kiinasta tulee tosiaan monenlaista piraattia. Itsekin tilailin ainakin 20:sta paikasta noita moottoreita etsien hyvälaatuisia. Sähköpostilla yhdeltä tukkurilta kyselin - kun mainosti moottoria alkuperäiseksi - että miten tämä eroaa ebayssa myytävistä "alkuperäisistä". Vastasi, että kiinalaiset myy kiinalaisia kopiota ja hän myy alkuperäistä saksalaista. Kysymysmerkiksi jäi onko suunniteltu Saksassa ja varmasti tehty jossain muualla mutta laatu kuitenkin oli ihan toista mitä nuo ebay-moottorit. Leimoja ja stansseja myöten sama mitä alkuperäinen. Kiinalaisista kaikki nuo puuttuu ja rakenteessakin eroja sekä laatueron huomaa heti.
Nyt on foorumilaisille mennyt noin 50 noita alkuperäisiä. Kukaan ei ole palauttanut eikä väittänyt laatua huonoksi. Annankin kyllä rahat takaisin jos moottori ei vastaa kuvausta. Enkä kyllä ilkeäisi kenellekään lähettää huonoja. Kerran kun joku tänne kirjoittaa, että moottori on huono niin eipä kukaan enää halua sitä. Ei paskaa kannata myydä.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Tänään pimeni rattilukko uimahallin pihaan, kotiin lähdettäessä. Hetken avainta edestakaisin laittaen ja rattia käännellen, sain lukon aukeamaan ja auton ajettua kotiin talliin.
Onneksi oli moottori odottamassa hyllyssä, niin sain sen vaihdettua ja auton takaisin tien päälle.
Homman sai tehtyä ilman ratin irroitusta, kun otti rattiakselin irti alapäästä ja otti kolme ruuveista irti mitkä pitivät rattilukkopakettia sielä ja yhden niistä löysäsi sen verran että sai sitä liikutettua ja sai tarvittavan määrän tilaa ottaa se purkki irti. Sen jälkeen ei ollut paha homma saada moottoria vaihdettua ja laitettua pakettia kasaan. Auto on -08 C320cdi, ajettu n 280tkm.
Kiitoksia loistavista ohjeista, näillä näkymin tuossa säästi ison summan!
Onneksi oli moottori odottamassa hyllyssä, niin sain sen vaihdettua ja auton takaisin tien päälle.
Homman sai tehtyä ilman ratin irroitusta, kun otti rattiakselin irti alapäästä ja otti kolme ruuveista irti mitkä pitivät rattilukkopakettia sielä ja yhden niistä löysäsi sen verran että sai sitä liikutettua ja sai tarvittavan määrän tilaa ottaa se purkki irti. Sen jälkeen ei ollut paha homma saada moottoria vaihdettua ja laitettua pakettia kasaan. Auto on -08 C320cdi, ajettu n 280tkm.
Kiitoksia loistavista ohjeista, näillä näkymin tuossa säästi ison summan!
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Juu, olet tehnyt löydön. Itse tilailin avaimen perän kuoria ja piti monesta paikkaa tilata että sai kelvollisia. Yksi ei edes mahtunut virtalukkoon kuin puoliväliin asti Kinkit tekee tosiaan kaikkea paskan ja kohtuullisen väliltä.Ocky kirjoitti:Ei ole tullut tietoon, että olisi yhtään avainta pimentynyt.AK47 kirjoitti:Selailin pikaisesti ja ei liene avaimia pimennyt sen myötä että avain lukossa irroitettu akku? Akun irroittamisen osalta on varoiteltu että muistaa ottaa avaimen pois lukosta...Ocky kirjoitti:Alkaa olemaan youtubessa videoita näiden korjaamisesta ja tässä yksi hyvä sellainen:
https://www.youtube.com/watch?v=HgBYywHbTos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä saa hyvän kuvan miten yksinkertainen asia moottorinvaihto lopulta on kun rattilukko vielä toimii eli sen saa pois kolostaan ilman rattiakselin irroittamista.
Tulipahan vaan mieleen.
Kiva että kinkit tekee varaosia niin ei tuhlata luonnonvaroja ja etenkään lahjoiteta rahaa mersulle, veholle ja veroina valtiolle. Eläköön Kiina!
Kiinasta tulee tosiaan monenlaista piraattia. Itsekin tilailin ainakin 20:sta paikasta noita moottoreita etsien hyvälaatuisia. Sähköpostilla yhdeltä tukkurilta kyselin - kun mainosti moottoria alkuperäiseksi - että miten tämä eroaa ebayssa myytävistä "alkuperäisistä". Vastasi, että kiinalaiset myy kiinalaisia kopiota ja hän myy alkuperäistä saksalaista. Kysymysmerkiksi jäi onko suunniteltu Saksassa ja varmasti tehty jossain muualla mutta laatu kuitenkin oli ihan toista mitä nuo ebay-moottorit. Leimoja ja stansseja myöten sama mitä alkuperäinen. Kiinalaisista kaikki nuo puuttuu ja rakenteessakin eroja sekä laatueron huomaa heti.
Nyt on foorumilaisille mennyt noin 50 noita alkuperäisiä. Kukaan ei ole palauttanut eikä väittänyt laatua huonoksi. Annankin kyllä rahat takaisin jos moottori ei vastaa kuvausta. Enkä kyllä ilkeäisi kenellekään lähettää huonoja. Kerran kun joku tänne kirjoittaa, että moottori on huono niin eipä kukaan enää halua sitä. Ei paskaa kannata myydä.
Valitettavasti avaimen kuoren kanssa kävi niin että hyviä ei enää saa siltä myyjältä, eikä ehkä mistään (ainakin kymmeneltä kyselin). Nyt kannattaa ostaa nuita moottoreita se toinen 50 kpl, ennenkuin saanti heikkenee.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Tervehdys,
Eli avaimen kun laittaa virtalukkoon niin käännettäessä sitä "hieman" n. puoli senttiä ei sitäkään, niin tällöin vasta rattilukko suhahtaa auki. Auton kun sammuttaa, niin rattilukko menee päälle avaimen ollessa "nolla" asennossa ennen kuin siis avaimet ottaa virtalukosta pois. Onko vahvasti viitteitä tosiaan sille, että tuo rattilukko on saapumassa tiensä päähän? Tietääkö kukaan foorumilainen missä tuo kannattaa tarvittaessa korjauttaa täällä Kuopion alueella, Hartikainen? Auto on c 200 vm 2012.
Kiitoksia!
Eli avaimen kun laittaa virtalukkoon niin käännettäessä sitä "hieman" n. puoli senttiä ei sitäkään, niin tällöin vasta rattilukko suhahtaa auki. Auton kun sammuttaa, niin rattilukko menee päälle avaimen ollessa "nolla" asennossa ennen kuin siis avaimet ottaa virtalukosta pois. Onko vahvasti viitteitä tosiaan sille, että tuo rattilukko on saapumassa tiensä päähän? Tietääkö kukaan foorumilainen missä tuo kannattaa tarvittaessa korjauttaa täällä Kuopion alueella, Hartikainen? Auto on c 200 vm 2012.
Kiitoksia!
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Ei suoraan viittaa rattilukko-ongelmaan mutta voisi viitata, ettei auto tunnista avainta ennen kuin avainta liikuttaa lukossa ja poisottaessa auto katsoo avaimen jo poisotetuksi ennen kuin se tosiasiallisesti on otettu pois autosta.Lemesos85 kirjoitti:Tervehdys,
Eli avaimen kun laittaa virtalukkoon niin käännettäessä sitä "hieman" n. puoli senttiä ei sitäkään, niin tällöin vasta rattilukko suhahtaa auki. Auton kun sammuttaa, niin rattilukko menee päälle avaimen ollessa "nolla" asennossa ennen kuin siis avaimet ottaa virtalukosta pois. Onko vahvasti viitteitä tosiaan sille, että tuo rattilukko on saapumassa tiensä päähän? Tietääkö kukaan foorumilainen missä tuo kannattaa tarvittaessa korjauttaa täällä Kuopion alueella, Hartikainen? Auto on c 200 vm 2012.
Kiitoksia!
Ehkä avaimenkuoren linssin puhdistus auttaa. Eli pura avain ja putsaa avaimenkuoresta linssi sisältä ja ulkoa. Koska avain kuitenkin ”tunnistuu”, voi vika olla juuri tuossa avaimenkuoren linssissä. Jos on kovin naarmuinen tms voi vika olla siinäkin.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Ocky kirjoitti:Ei suoraan viittaa rattilukko-ongelmaan mutta voisi viitata, ettei auto tunnista avainta ennen kuin avainta liikuttaa lukossa ja poisottaessa auto katsoo avaimen jo poisotetuksi ennen kuin se tosiasiallisesti on otettu pois autosta.Lemesos85 kirjoitti:Tervehdys,
Eli avaimen kun laittaa virtalukkoon niin käännettäessä sitä "hieman" n. puoli senttiä ei sitäkään, niin tällöin vasta rattilukko suhahtaa auki. Auton kun sammuttaa, niin rattilukko menee päälle avaimen ollessa "nolla" asennossa ennen kuin siis avaimet ottaa virtalukosta pois. Onko vahvasti viitteitä tosiaan sille, että tuo rattilukko on saapumassa tiensä päähän? Tietääkö kukaan foorumilainen missä tuo kannattaa tarvittaessa korjauttaa täällä Kuopion alueella, Hartikainen? Auto on c 200 vm 2012.
Kiitoksia!
Ehkä avaimenkuoren linssin puhdistus auttaa. Eli pura avain ja putsaa avaimenkuoresta linssi sisältä ja ulkoa. Koska avain kuitenkin ”tunnistuu”, voi vika olla juuri tuossa avaimenkuoren linssissä. Jos on kovin naarmuinen tms voi vika olla siinäkin.
Kiitos vastauksesta.
Eilen lähti jo pelittämään normaalisti. Putsaisin avainta pintapuolisesti, mutta en ole vielä sitä avannut. Pitääpä ihan perusteellisesti se puhdistaa. Toivotaan, että vika ei olisi tämän kummoisempi
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Noniin, elikkäs mullakin pimeni toi rattilukko ja vaihdoin siihen moottorin. Ongelma ei tosin poistunutkaan vaan ensimmäisellä yrityksellä uusi moottori kyllä surahti vaan autoon ei silti tullut virtoja, toisella yrittämällä sama juttu ja sitten taas pimeni tuo moottori, mistähän tässä lähtisi sitten vikaa selvittelemään. Staria en ole saanut, mutta jos joku pystyisi tulemaan ja mahdollisesti tarkistamaan onko jossain muualla vikaa ois hienoa. o5o 5939341 tavoittelee mut ja auto tosiaan Kangasalan nattarissa. Ihan periaatteesta en ainakaan vielä lähde tuota minnekkään veholle viemään..
Ja akunkin latailin samalla kun oli miinusnapa irti.
Ja akunkin latailin samalla kun oli miinusnapa irti.
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Oireet viittaa pahasti siihen, että rattilukko on koottu eri asentoon mitä se on ollut kun se on otettu autosta irti. Se ainakin oireilee noin. Silloinhan sieltä häviää se lukonkielen sijaintitieto ja rattilukko lopettaa toimintansa eikä sen korjaamiseen auta kuin ohjelmoida rattilukko uusiksi. Noita ohjelmointivehkeitä on Suomessa käyttäjillä ja Jyväskylästä tiedän yhden mutta kertoi, että ei juuri ehdi muuten kuin harrastuksena joskus töiden välissä tekemään noita ja silloinkin auto pitää tuoda tänne.Hapateus kirjoitti:Noniin, elikkäs mullakin pimeni toi rattilukko ja vaihdoin siihen moottorin. Ongelma ei tosin poistunutkaan vaan ensimmäisellä yrityksellä uusi moottori kyllä surahti vaan autoon ei silti tullut virtoja, toisella yrittämällä sama juttu ja sitten taas pimeni tuo moottori, mistähän tässä lähtisi sitten vikaa selvittelemään. Staria en ole saanut, mutta jos joku pystyisi tulemaan ja mahdollisesti tarkistamaan onko jossain muualla vikaa ois hienoa. o5o 5939341 tavoittelee mut ja auto tosiaan Kangasalan nattarissa. Ihan periaatteesta en ainakaan vielä lähde tuota minnekkään veholle viemään..
Ja akunkin latailin samalla kun oli miinusnapa irti.
Elehuollosta kannattaa kysyä pystyvätkö ohjelmoimaan rattilukon uusiksi. Kuulopuheiden mukaan pystyvät
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Moi!
Eli itsellä W204 -08 200cdi 219000km ajettuna ja nyt tehnyt kaksi kertaa että kun avaimen laittaa lukkoon kääntyy mutta mitän ei tapahdu mutta avain kyllä kääntyy. Ja kun on ottanut avaimen pois ja laittanut takaisin niin heti toiminut normaalisti? Tämä siis kaksikertaa eri päivinä.
Onko siis moottori menossa?
Olisiko jollain aikaa ja halua tutkaista/ vaihtaa moottoria jos vika siinä? Kohtuullista korvausta vastaan.
Auto Lahden seudulla mutta voin ajella 200km säteelle. Merkkiliikkeessä korjaus kuullostaa todella suolaiselle!
Eli itsellä W204 -08 200cdi 219000km ajettuna ja nyt tehnyt kaksi kertaa että kun avaimen laittaa lukkoon kääntyy mutta mitän ei tapahdu mutta avain kyllä kääntyy. Ja kun on ottanut avaimen pois ja laittanut takaisin niin heti toiminut normaalisti? Tämä siis kaksikertaa eri päivinä.
Onko siis moottori menossa?
Olisiko jollain aikaa ja halua tutkaista/ vaihtaa moottoria jos vika siinä? Kohtuullista korvausta vastaan.
Auto Lahden seudulla mutta voin ajella 200km säteelle. Merkkiliikkeessä korjaus kuullostaa todella suolaiselle!
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Oireet sopii kyseiseen rattilukko-ongelmaan. Monet ovat korjanneet itse vaikka muuten kokemusta remonteista ei ole ollut. Ei ole kummoinen homma tehdä jos lukko (ja näin ollen myös auto) vielä toimii ja lukko avautuu. Jos se jumittuu lukossa-asentoon niin on enemmän ongelmia ja joutuu puuhastelemaan.PelseBub kirjoitti:Moi!
Eli itsellä W204 -08 200cdi 219000km ajettuna ja nyt tehnyt kaksi kertaa että kun avaimen laittaa lukkoon kääntyy mutta mitän ei tapahdu mutta avain kyllä kääntyy. Ja kun on ottanut avaimen pois ja laittanut takaisin niin heti toiminut normaalisti? Tämä siis kaksikertaa eri päivinä.
Onko siis moottori menossa?
Olisiko jollain aikaa ja halua tutkaista/ vaihtaa moottoria jos vika siinä? Kohtuullista korvausta vastaan.
Auto Lahden seudulla mutta voin ajella 200km säteelle. Merkkiliikkeessä korjaus kuullostaa todella suolaiselle!
Minulla on noita alkuperäisiä moottoreita myytävänä, ne tulee parissa päivässä. On tiedossa tekijäkin jos et itse halua yrittää. Tuo tekijä on korjannut noita useita.
Soita minulle niin neuvon lisää ja kaivelen sen kaverin tiedot, joka noita korjaa. Muistaakseni se vaikuttaa Vantaalla.
Numero löytyy tuosta torin ilmoituksesta:
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/1148442
Viimeksi muokannut Ocky, Ke 17.07.2024 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Pieni palaute paikallaan!
Eli Ocky kautta tilasin moottorin rattilukkoon toimitus todella nopeaa ja asiallisilla ohjeistuksilla /neuvoilla. Nyt virtalukko pelittää kun sweitsiläinen kello.
Joten KIITOS Ocky!
Eli Ocky kautta tilasin moottorin rattilukkoon toimitus todella nopeaa ja asiallisilla ohjeistuksilla /neuvoilla. Nyt virtalukko pelittää kun sweitsiläinen kello.
Joten KIITOS Ocky!
Re: Mercedes-Benz W204/ 2008 rattilukko-ongelmat ja korjaus
Suuri kiitos Ockylle hyvistä ohjeista!
Sama ESL ongelma oli omassa ruotsituonti W204 (-07 220cdi ajettu n.100tkm)
ESL oli onneksi auki asennossa.
Tilasin uusi mootttori Ebayn kautta. (en huomannut Ockyn Tori ilmoitus)
MIKEYZ VLOGZin youtubevideo ( https://www.youtube.com/watch?v=HgBYywHbTos" onclick="window.open(this.href);return false; ) on tosi hyvä ja selkeä. Kannattaa katsoa!
Vaihdoin ESLmoottorin ja laitoin kiinni. Mutta jostain syystä se ei toiminut.. Piirilevyn NEC siru oli ilmeisesti mennyt jumiin.
Otin yhteyttä lukkoseppään Vantaalla. Lukitusturva.fi Marko Suomalainen.
Hän osaa ohjelmoida mersun rattilukkoja, halpaan hintaan.
Lähetin ESL, EIS (virtalukko) ja avaimet hänelle. Ei kestänyt kun muutama päivää ja paketti oli postissa. Kiitos Marko hyvästä palvelusta!
Sitten kasasin kaikki ja nyt toimii moitteettomasti!
Sama ESL ongelma oli omassa ruotsituonti W204 (-07 220cdi ajettu n.100tkm)
ESL oli onneksi auki asennossa.
Tilasin uusi mootttori Ebayn kautta. (en huomannut Ockyn Tori ilmoitus)
MIKEYZ VLOGZin youtubevideo ( https://www.youtube.com/watch?v=HgBYywHbTos" onclick="window.open(this.href);return false; ) on tosi hyvä ja selkeä. Kannattaa katsoa!
Vaihdoin ESLmoottorin ja laitoin kiinni. Mutta jostain syystä se ei toiminut.. Piirilevyn NEC siru oli ilmeisesti mennyt jumiin.
Otin yhteyttä lukkoseppään Vantaalla. Lukitusturva.fi Marko Suomalainen.
Hän osaa ohjelmoida mersun rattilukkoja, halpaan hintaan.
Lähetin ESL, EIS (virtalukko) ja avaimet hänelle. Ei kestänyt kun muutama päivää ja paketti oli postissa. Kiitos Marko hyvästä palvelusta!
Sitten kasasin kaikki ja nyt toimii moitteettomasti!
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Tekeekö joku osaava näitä korjauksia uudellamaalla? ”Avaimet käteen-periaatteella? Laita mielellään viestiä O451O94560 kun en paljoa täällä foorumilla ole
S204 vm11 ja moottori kuullostaa jo laiskalta
S204 vm11 ja moottori kuullostaa jo laiskalta
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Vaihdoin pitkän kaavan mukaan eli ratti, yms ja koko ohjausakselin yläosa pois. Tarkka täytyy olla. Onnistui kuitenkin. Kasaus aiemmin olevien kuvien mukaisesti. Suurin hankaluus oli ohjaus akselin poori liitos. Lopulta kiristin liinalla nippuun jolloin sivusta naputtelu sai liitoksen painumaan kasaan. Jos auki olevan lukon korjaus onnistuu katkaisematta ohjausakselia tekisin niin.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Muutama sana noista tarvikemallin esl-moottoreista:
Muutama henkilö on nyt soittanut ja kysellyt miksi rattilukko ei toimi vaikka uusi moottori on asennettu. Yhteistä näille puheluille on ollut, että näissä tapauksissa ei ole asennettu alkuperäistä moottoria vaan kiinalainen tarvikeosa, joka on rikkonut tai jumittanut rattilukon. Älkää nyt ihmeessä asentako noita kiinalaisia jos ette todella ole varmoja, että ne ovat sopivia. Niiden laatuvaihtelu on todella suurta, jonka voi päätellä jo muutaman euron hinnastakin ebayn kautta hankittaessa. Tämän laatuvaihtelun vuoksi aikoinaan luovuin kiinalaisten moottorien hankkimisesta foorumilaisille.
Alla olevassa kuvassa on vasemmalla alkuperäinen moottori ja oikealla kiinalainen tarvikeosa. Alkuperäisessä on moottorin takaosassa hiilipölyn poistoaukot/ ilma-aukot, joita kiinalaisessa ei ole. Varsinainen laatuero itsessään on moottorin kierreosassa, joka pyörittää rattilukon rattaita. Tämän kierreosan epäsopivuus juuri jumittaa rattilukon ja rikkoo sen. Lisäksi kiinalaisissa on paljon mittavirheitä, jolloin sopivuus on vähintään kyseenalainen ja moottori ei asetu paikoilleen kuten pitäisi. Useimmiten ongelma on kierreosan nousun erilaisuudessa/karkeassa työstössä sekä kierreosan virheellisessä asemoinnissa.
Ebaysta ostettaessa kuviin ei kannata luottaa. Vaikka kuvassa olisi alkuperäinen moottori, todennäköisesti postissa tulee kiinalainen jäljitelmä. Näin oli ainakin kun itse tilasin noita pariltakymmeneltä paljon positiivista palautetta saaneelta ebay-myyjältä. Näillä voi parhaimmillaan rikkoa autonsa kuten nyt muutamalle on käynyt.
Muutama henkilö on nyt soittanut ja kysellyt miksi rattilukko ei toimi vaikka uusi moottori on asennettu. Yhteistä näille puheluille on ollut, että näissä tapauksissa ei ole asennettu alkuperäistä moottoria vaan kiinalainen tarvikeosa, joka on rikkonut tai jumittanut rattilukon. Älkää nyt ihmeessä asentako noita kiinalaisia jos ette todella ole varmoja, että ne ovat sopivia. Niiden laatuvaihtelu on todella suurta, jonka voi päätellä jo muutaman euron hinnastakin ebayn kautta hankittaessa. Tämän laatuvaihtelun vuoksi aikoinaan luovuin kiinalaisten moottorien hankkimisesta foorumilaisille.
Alla olevassa kuvassa on vasemmalla alkuperäinen moottori ja oikealla kiinalainen tarvikeosa. Alkuperäisessä on moottorin takaosassa hiilipölyn poistoaukot/ ilma-aukot, joita kiinalaisessa ei ole. Varsinainen laatuero itsessään on moottorin kierreosassa, joka pyörittää rattilukon rattaita. Tämän kierreosan epäsopivuus juuri jumittaa rattilukon ja rikkoo sen. Lisäksi kiinalaisissa on paljon mittavirheitä, jolloin sopivuus on vähintään kyseenalainen ja moottori ei asetu paikoilleen kuten pitäisi. Useimmiten ongelma on kierreosan nousun erilaisuudessa/karkeassa työstössä sekä kierreosan virheellisessä asemoinnissa.
Ebaysta ostettaessa kuviin ei kannata luottaa. Vaikka kuvassa olisi alkuperäinen moottori, todennäköisesti postissa tulee kiinalainen jäljitelmä. Näin oli ainakin kun itse tilasin noita pariltakymmeneltä paljon positiivista palautetta saaneelta ebay-myyjältä. Näillä voi parhaimmillaan rikkoa autonsa kuten nyt muutamalle on käynyt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Lainataanpa keskustelua...
Autona 2008 204 farkku, huomasin tuossa aamun kauppareissulla että rattilukko ei surahda ollenkaan lukkoasentoon, eli lukko on avoinna myös parkissa ollessa. Kaikki muu toimii normaalisti. (Aiemmin talvella kuuntelin kyllä että lukko surahteli hieman vaisusti ajoittain)
Kuulostaako tämä nyt tuolta moottori vialta vai joltain muulta? Onko olemassa riskiä että lukko surahtaakin yhtäkkiä kiinni eikä enää aukea?
Autona 2008 204 farkku, huomasin tuossa aamun kauppareissulla että rattilukko ei surahda ollenkaan lukkoasentoon, eli lukko on avoinna myös parkissa ollessa. Kaikki muu toimii normaalisti. (Aiemmin talvella kuuntelin kyllä että lukko surahteli hieman vaisusti ajoittain)
Kuulostaako tämä nyt tuolta moottori vialta vai joltain muulta? Onko olemassa riskiä että lukko surahtaakin yhtäkkiä kiinni eikä enää aukea?
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Kyllä tuo kuulostaa, että rattilukonmoottori sieltä on porsinut (kulunut loppuun). Onneksi auki-asentoon niin auto toimii. Sinänsä sillä ei ole merkitystä muuten käyttöön kuin, että katsastuksessa saattaa katsastusmies hoksata ettei rattilukko toimi. Silloin tulee hylsy.Tommi_82 kirjoitti:Lainataanpa keskustelua...
Autona 2008 204 farkku, huomasin tuossa aamun kauppareissulla että rattilukko ei surahda ollenkaan lukkoasentoon, eli lukko on avoinna myös parkissa ollessa. Kaikki muu toimii normaalisti. (Aiemmin talvella kuuntelin kyllä että lukko surahteli hieman vaisusti ajoittain)
Kuulostaako tämä nyt tuolta moottori vialta vai joltain muulta? Onko olemassa riskiä että lukko surahtaakin yhtäkkiä kiinni eikä enää aukea?
Riski siinä on, että se jossain vaiheessa surahtaa kiinni. Silloin auto ei enää toimi ja jos se jo aikansa on ollut toimimatta niin ei varmasti saa takaisin auki-asentoon. Sitten se purattaa ratit sun muut ja auto on juntturassa. Että kannattaa vaihtaa rattilukonmoottori ennen kuin jättää johonkin kaupan pihaan.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Jokseenkin samoin järkeilin itsekkin. hitto, ois kyllä ollu muutakin tekemistä kun alkaa murehtia tuota rattilukkoa... Tarkoitus oli ajella viikonlopuls mökille jumalan selän taakse, saa nyt nähdä uskaltaako sinnekkään.Ocky kirjoitti:Kyllä tuo kuulostaa, että rattilukonmoottori sieltä on porsinut (kulunut loppuun). Onneksi auki-asentoon niin auto toimii. Sinänsä sillä ei ole merkitystä muuten käyttöön kuin, että katsastuksessa saattaa katsastusmies hoksata ettei rattilukko toimi. Silloin tulee hylsy.Tommi_82 kirjoitti:Lainataanpa keskustelua...
Autona 2008 204 farkku, huomasin tuossa aamun kauppareissulla että rattilukko ei surahda ollenkaan lukkoasentoon, eli lukko on avoinna myös parkissa ollessa. Kaikki muu toimii normaalisti. (Aiemmin talvella kuuntelin kyllä että lukko surahteli hieman vaisusti ajoittain)
Kuulostaako tämä nyt tuolta moottori vialta vai joltain muulta? Onko olemassa riskiä että lukko surahtaakin yhtäkkiä kiinni eikä enää aukea?
Riski siinä on, että se jossain vaiheessa surahtaa kiinni. Silloin auto ei enää toimi ja jos se jo aikansa on ollut toimimatta niin ei varmasti saa takaisin auki-asentoon. Sitten se purattaa ratit sun muut ja auto on juntturassa. Että kannattaa vaihtaa rattilukonmoottori ennen kuin jättää johonkin kaupan pihaan.
Vieläkös sulta Ocky löytyy noita moottoreita? Vaihto ei ilmeisesti ole mikään ylivoimaisen vaikea noilla ohjeillasi? Jonkun verran olen kyllä rassaillut autoja ja perus työkalutkin löytyy.
Toki jos joku tietää että tuon korjaus onnistuksi pika aikataululla kuopion seudulla niin olen kiinnostunut aiheesta
Viimeksi muokannut Tommi_82, To 30.05.2019 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
On mulla niitä, pidän niitä laatikossa jatkuvasti.Tommi_82 kirjoitti:Jokseenkin samoin järkeilin itsekkin. hitto, ois kyllä ollu muutakin tekemistä kun alkaa murehtia tuota rattilukkoa... Tarkoitus oli ajella viikonlopuls mökille jumalan selän taakse, saa nyt nähdä uskaltaako sinnekkään.Ocky kirjoitti:Kyllä tuo kuulostaa, että rattilukonmoottori sieltä on porsinut (kulunut loppuun). Onneksi auki-asentoon niin auto toimii. Sinänsä sillä ei ole merkitystä muuten käyttöön kuin, että katsastuksessa saattaa katsastusmies hoksata ettei rattilukko toimi. Silloin tulee hylsy.Tommi_82 kirjoitti:Lainataanpa keskustelua...
Autona 2008 204 farkku, huomasin tuossa aamun kauppareissulla että rattilukko ei surahda ollenkaan lukkoasentoon, eli lukko on avoinna myös parkissa ollessa. Kaikki muu toimii normaalisti. (Aiemmin talvella kuuntelin kyllä että lukko surahteli hieman vaisusti ajoittain)
Kuulostaako tämä nyt tuolta moottori vialta vai joltain muulta? Onko olemassa riskiä että lukko surahtaakin yhtäkkiä kiinni eikä enää aukea?
Riski siinä on, että se jossain vaiheessa surahtaa kiinni. Silloin auto ei enää toimi ja jos se jo aikansa on ollut toimimatta niin ei varmasti saa takaisin auki-asentoon. Sitten se purattaa ratit sun muut ja auto on juntturassa. Että kannattaa vaihtaa rattilukonmoottori ennen kuin jättää johonkin kaupan pihaan.
Vieläkös sulta Ocky löytyy noita moottoreita? Vaihto ei ilmeisesti ole mikään ylivoimaisen vaikea noilla ohjeillasi? Jonkun verran olen kyllä rassaillut autoja ja perus työkalutkin löytyy.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/1148442 tuolta löytyy numero. Soita kun ehdit. Tuossa kun se on jumiutunut auki niin pitää purkaa siten, että avain on virtalukossa. Ei ole hankala homma
Viimeksi muokannut Ocky, Ke 17.07.2024 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Kun virtalukko ja ohjauslukko huomaavat keskenään ristiriitaista tietoa auto lakkaa toimimasta, oli ohjauslukko kummassa asennossa vaan.
En tiedä miksi kyseinen auto on vielä mahdollista käynnistää ja ajaa sillä, mutta monta monta sellaista on ollut että lukko jäänyt auki ja eikä toimi. Helpottaa kyllä ohjauslukon irrottamista kun lukon kiinnityspultin voi painaa lukon sisään silloin kun lukko on auki-asennossa.
En tiedä miksi kyseinen auto on vielä mahdollista käynnistää ja ajaa sillä, mutta monta monta sellaista on ollut että lukko jäänyt auki ja eikä toimi. Helpottaa kyllä ohjauslukon irrottamista kun lukon kiinnityspultin voi painaa lukon sisään silloin kun lukko on auki-asennossa.
wiimax.fi
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Osaatko sanoa, jos pidän avaimen virtalukossa siihen asti että saan moottorin vaihdettua, niin onko olemassa pelkoa siitä että auto jumahtaa jonnekkin?dealer kirjoitti:Kun virtalukko ja ohjauslukko huomaavat keskenään ristiriitaista tietoa auto lakkaa toimimasta, oli ohjauslukko kummassa asennossa vaan.
En tiedä miksi kyseinen auto on vielä mahdollista käynnistää ja ajaa sillä, mutta monta monta sellaista on ollut että lukko jäänyt auki ja eikä toimi. Helpottaa kyllä ohjauslukon irrottamista kun lukon kiinnityspultin voi painaa lukon sisään silloin kun lukko on auki-asennossa.
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
En osaa, siis en muista törmänneeni tuollaiseen tilanteeseen mikä sinun autossasi nyt on.
wiimax.fi
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Jopas kuulostaa hyvältä...dealer kirjoitti:En osaa, siis en muista törmänneeni tuollaiseen tilanteeseen mikä sinun autossasi nyt on.
Kävin vielä asioikseen pihalla kokeilemassa, nätisti lähti käyntiin pariin otteeseen, virtalukko ei sen sijaan päästä pihaustakaan.
Enkä nyt tietenkään tiedä kauanko tuo vika on ollut päällä, tuskin kauempaa kun tämän päivää, aamulla särähti heti korvaan kun ei kuulunut tuttua surahdusta kun laittoi avaimen lukkoon.
No, ainakin nyt peruin tuon viikonlopun mökkireissun, ois enemmän kun tyypillistä mun tuuria että auto tekis totaalijumin 50km päähän sivistyksestä
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Kannataa nyt irrotella se lukko sieltä paikastaan kun se helpompaa ja jos ajoa on ennen kuin ehti remontin tehdä antaa sen olla vaikka nippu sitellä kiinitettynä johto paikassanTommi_82 kirjoitti:Osaatko sanoa, jos pidän avaimen virtalukossa siihen asti että saan moottorin vaihdettua, niin onko olemassa pelkoa siitä että auto jumahtaa jonnekkin?dealer kirjoitti:Kun virtalukko ja ohjauslukko huomaavat keskenään ristiriitaista tietoa auto lakkaa toimimasta, oli ohjauslukko kummassa asennossa vaan.
En tiedä miksi kyseinen auto on vielä mahdollista käynnistää ja ajaa sillä, mutta monta monta sellaista on ollut että lukko jäänyt auki ja eikä toimi. Helpottaa kyllä ohjauslukon irrottamista kun lukon kiinnityspultin voi painaa lukon sisään silloin kun lukko on auki-asennossa.
Mökkillä
'
'
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
No, kuten sanoin niin viikonloppusuunitelmat peruuntui niin aikaa on kyllä tuota irrotella.FinlandMerceds kirjoitti:Kannataa nyt irrotella se lukko sieltä paikastaan kun se helpompaa ja jos ajoa on ennen kuin ehti remontin tehdä antaa sen olla vaikka nippu sitellä kiinitettynä johto paikassanTommi_82 kirjoitti:Osaatko sanoa, jos pidän avaimen virtalukossa siihen asti että saan moottorin vaihdettua, niin onko olemassa pelkoa siitä että auto jumahtaa jonnekkin?dealer kirjoitti:Kun virtalukko ja ohjauslukko huomaavat keskenään ristiriitaista tietoa auto lakkaa toimimasta, oli ohjauslukko kummassa asennossa vaan.
En tiedä miksi kyseinen auto on vielä mahdollista käynnistää ja ajaa sillä, mutta monta monta sellaista on ollut että lukko jäänyt auki ja eikä toimi. Helpottaa kyllä ohjauslukon irrottamista kun lukon kiinnityspultin voi painaa lukon sisään silloin kun lukko on auki-asennossa.
Täytynee alkaa heti lauantaina tuota tutkailemaan, selviäis helpolla sitten kun saa moottorin käsiinsä.
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Noniin, tulihan se kuntoon!
Eilen vasta pääsin aloittamaan homman, joku 4-5 tuntia siihen meni kaikkine ihmettelyineen, varmasti pari tuntia saa nipistää ajasta pois nyt kun tietää miten homma menee.
Itsellä ei ainakaan riittänyt sorminäppäryys pelkän rattilukon irroittamiseen niin tein homman pitkän kaavan kautta ja irrotin koko ohjausakselin. Ehkä ens kerralla osaisi irrottaa pelkän lukon kun tietää paremmin.
Hankalimmaksi vaiheeksi paljastui rattiakselin saaminen takaisin paikalleen niveleen, tuntui ettei millään lähde uppoamaan paikalleen vaan sain sen onneksi lopulta neuvoteltua paikalleen.
Kiitokset Ockylle hyvästä ohjeesta ja tietenkin varaosamoottorista!
Eilen vasta pääsin aloittamaan homman, joku 4-5 tuntia siihen meni kaikkine ihmettelyineen, varmasti pari tuntia saa nipistää ajasta pois nyt kun tietää miten homma menee.
Itsellä ei ainakaan riittänyt sorminäppäryys pelkän rattilukon irroittamiseen niin tein homman pitkän kaavan kautta ja irrotin koko ohjausakselin. Ehkä ens kerralla osaisi irrottaa pelkän lukon kun tietää paremmin.
Hankalimmaksi vaiheeksi paljastui rattiakselin saaminen takaisin paikalleen niveleen, tuntui ettei millään lähde uppoamaan paikalleen vaan sain sen onneksi lopulta neuvoteltua paikalleen.
Kiitokset Ockylle hyvästä ohjeesta ja tietenkin varaosamoottorista!
Re: Mercedes-Benz W204/W212 (2008) rattilukko-ongelma ja kor
Lisätään tähän ohje mitä on tullut puhelimitse neuvottua monesti. Eli purkaessasi rattilukkopakettia ja erityisesti kohdassa, jossa otat piirilevyn pois paikoiltaan, on suuri riski, että osat pääsevät liikkumaan. Mikäli osat pääsevät liikkumaan eikä niitä pysty (alkuperäisen asentotiedon puuttumisen takia) kasaamaan samaan asentoon missä osat olivat kun rattilukkopaketti irrotettiin autosta, joutuu rattilukon, virtalukon sekä avaimet ohjelmoimaan uudelleen.
Nostaessasi piirilevyä pois paikoiltaan, paina piirilevyn alla olevia liikkuvia osia pienellä ruuvimeisselillä varmistaaksesi, etteivät osat liiku. Näistä osista päällimmäisenä on aloitusviestin kuvan 18. musta muovinen lukonkielensiirtäjä, paina sen päältä kun nostat piirilevyä.
Piirilevyä takaisin laittaessa varmista, että mikrokytkimien painajat menevät hyvin paikoilleen eivätkä jää ns. kanittamaan eli nojaamaan vinosti mikrokytkimiin. Näitä voi avittaa menemään paikoilleen sillä samalla pienellä ruuvimeisselillä millä painaa liikkuvia osia piirilevyä pois nostaessa.
Foorumi herjaa, että liitetiedostojen maksimiraja on tullut vastaan niin en saa liitettyä kuvia mutta toivottavasti yllä oleva selostus kertoo suurin piirtein miten homma tapahtuu.
Nostaessasi piirilevyä pois paikoiltaan, paina piirilevyn alla olevia liikkuvia osia pienellä ruuvimeisselillä varmistaaksesi, etteivät osat liiku. Näistä osista päällimmäisenä on aloitusviestin kuvan 18. musta muovinen lukonkielensiirtäjä, paina sen päältä kun nostat piirilevyä.
Piirilevyä takaisin laittaessa varmista, että mikrokytkimien painajat menevät hyvin paikoilleen eivätkä jää ns. kanittamaan eli nojaamaan vinosti mikrokytkimiin. Näitä voi avittaa menemään paikoilleen sillä samalla pienellä ruuvimeisselillä millä painaa liikkuvia osia piirilevyä pois nostaessa.
Foorumi herjaa, että liitetiedostojen maksimiraja on tullut vastaan niin en saa liitettyä kuvia mutta toivottavasti yllä oleva selostus kertoo suurin piirtein miten homma tapahtuu.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12