CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tono!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tono! »

TPLtre kirjoitti:2014 hybridi? BRRR... Ei ehkä ihan täydellisin aihio.
Onko se hybridi sitten ongelma vai? Olen saanut sen käsityksen että kone olisi sama kuin 250 cdi bluetec. Vaikuttaako se sähkömoottori sit jotenki asiaan?
Tono!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tono! »

tuikku kirjoitti:.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
Laitoin yv. :shock:
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja van-90 »

tuikku kirjoitti:.
... Ja helposti.
Tuota just hain...
En oo viherpiiperö...
E420 CDI -06
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

tuikku kirjoitti:.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
Eikös sähkömoottoris ole 27hv. Saako siihenkin lisää poweria lastulla?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Olet varmaan oikeassa, muistan väärin sähkömoottorin osuuden.
Enkä osaa sille mitään tehdä.
Toivottavasti periaate ja potentiaali kuitenkin selvisi kaikille.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tono!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tono! »

Ongelma taisi selvitä eli käynnistys akku oli kaput. Ihmettelen miten näin hieno tietokone ei mitenkään varoittanut asiasta eikä startatessakaan ollut mitään vaikeuksia aikaisemmin :think:
Tono!
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tono! »

Kiitoksia Tuikku, auto pelaa hienosti. Tulee oikein hymy huulille kun painaa kaasun pohjaan. :clap:
jkinnun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jkinnun »

Onko kukaan vaihtanut OM651 250CDI suuttimia 220CDI malliin ja toimiiko suoraan ilman ohjelmointia, vai vaatiiko softan muokkauksen?

Osaisiko esim. Tuikku kertoa minkä verran tehoja tuosta saisi irti, jos 220 sisuskalut mutta 250 suuttimet.

Jos suuttimia joskus vaihtaa niin samallahan sinne menisi isommatkin, hinta on kuitenkin sama.... Ja Saksasta näyttäisi löytyvän alkuperäiset n. 170e hintaan. :shock:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, on. Mutta se jäi kesken, kun aiakas lähti jo ensimmäisen version jälkeen ajelemaan, en kerinnyt kyllä ollenkaan varsinaisesti säätämään . Ensimmäinen versio on aina rakennelluissa sellainen , että alussa pitää vaan toimia, ei muuta vaatimusta. Sitten seuraavilla versioilla naplataan savut ja vedot kohdilleen.
Savuttaa siis, jos ei korjata ohjelmasta.
Periaatteessa lastutetun 250d,n tehot, eli korkeapainepumpun tuotto ratkaisee.
Max jotain 285 luokkaa, kaikista kuitenkin yli 260 viime aikoina.
Väännöt siinä 600,n molemmin puolin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Lisätään vielä sellainen knoppi, että crd2 sukupolven moottoreissa niin suuret suuttimet jo vakionakin, ettei kannata vaihtaa.
Koskee siis henkilöautoissa + Sprintterissä niitä alkupään OM651-moottorisia.
C/E malleissa jotain -09-10
Vito -11-14

Vito 116, -14 antoi pelkällä ohjelmalla ja yhdellä, alkuperäisellä ahtimella +255/550.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja maketap »

mitä kannataisi tehdä sprinter blueefficiency 319 cdi 7g automaatti vm2013.
jotenkin tuntuu huutavan vain eikä käytä vääntöjä hyväksi kun lähtee reilummin kiihdyttään, sitten kun vertaa entiseen lastutettuun om651:seen niin se veti jopa paremmin. toki ei tietoa mikä ohjelma siellä oli paikoillaan.
no siitä tuli yksi om651 verkon paino lisää :lol:
tässä blueefficiency mallissa oli jotain erikoista? ainakin muistelin tuikun jotain kirjoittavan.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
jkinnun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jkinnun »

tuikku kirjoitti:.
Lisätään vielä sellainen knoppi, että crd2 sukupolven moottoreissa niin suuret suuttimet jo vakionakin, ettei kannata vaihtaa.
Koskee siis henkilöautoissa + Sprintterissä niitä alkupään OM651-moottorisia.
C/E malleissa jotain -09-10
Vito -11-14

Vito 116, -14 antoi pelkällä ohjelmalla ja yhdellä, alkuperäisellä ahtimella +255/550.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
Niin, unohtui mainita että kyseessä Cee vm. 2012 OM651. Eli tuossa vakiona pienemmät suuttimet?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jkinnun kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.

CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
Niin, unohtui mainita että kyseessä Cee vm. 2012 OM651. Eli tuossa vakiona pienemmät suuttimet?
Juu
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

maketap kirjoitti: tässä blueefficiency mallissa oli jotain erikoista? ainakin muistelin tuikun jotain kirjoittavan.
Joo, niin on.
On ollut työmaa saada lisää vetoja sinne, mutta nyt on ratkennut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Grufindus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 22.03.2019 12:10

Re: CDI,n , halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Grufindus »

Hei tuikku ja muut asiasta ymmärtävät.

Tahtoisin tietää että paljonko meidän kaunokaisesta sais turvallisin mielin voimaa lisää ja mahdollisesti jotain suosituksia missä moinen onnistuisi uudellamaalla.
Kyseessä: vm. 2012, S212 E350 cdi 4matic 265hv.

Auto käy ja kukkuu juuri kuin kuuluukin ja kilometrejä vaivaiset 130t alla.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vaikkapa Aki Uppa Parolassa. Turbotehoa.fi
Vetoja tulee kaikki saastelaitteet paikoillaan noin 320/720
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
JiiÄnn
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 23.03.2019 21:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JiiÄnn »

Onko kokemuksia Vito 116 4x4 -17 piristämisestä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Juu
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nimismie5
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 09.12.2018 12:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Nimismie5 »

Jokohan on jotain menopuolen lääkettä Tuikulla -19 malliseen Vito 116 cdi neliveto automaatti?
zalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Pe 04.05.2018 16:54
Paikkakunta: Fuengirola

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja zalama »

tuikku kirjoitti:.
Juu
Ihan yleistyhmänä kysyn paljonkohan tehot tippuu kun kilometrejä tulee? Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, mutta mikä voisi olla perstuntuma hyvinpidetylle W205 mersulle (125kw) jolla ajettu 450.000. Vai hukkuuko koneja matkalle ollenkaan?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Nimismie5 kirjoitti:Jokohan on jotain menopuolen lääkettä Tuikulla -19 malliseen Vito 116 cdi neliveto automaatti?
Eiköhän jotain pientä koiruutta ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

zalama kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Juu
Ihan yleistyhmänä kysyn paljonkohan tehot tippuu kun kilometrejä tulee? Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, mutta mikä voisi olla perstuntuma hyvinpidetylle W205 mersulle (125kw) jolla ajettu 450.000. Vai hukkuuko koneja matkalle ollenkaan?
Kysymys on hyvä, muttakun siihen ei kukaan osaa etukäteen vastata, täytyy kokeilla.
Sitten sen tietää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tompstone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.06.2012 07:18

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tompstone »

Tänään tuli muutaman vuoden jahkailun jälkeen käytettyä auto Parolassa hoidossa. Kyseessä oli takaveto-280CDI, johon homma onnistui vain boksiin tehdyn reiän kautta.
Kaikki meni kyllä juuri niin hyvin kuin kuvitella saattoi ja auton käytös muuttui todella paljon, pelkästään hyvään suuntaan. Tietysti todella rutka lisäys voimassa tuntuu, mutta samalla 7G-laatikon käytös muuttui kuin ajaisi kokonaan eri autolla. Aikaisemmin loota vaihtoi todella helposti pykälää pienelläkin kaasunlisäyksellä, mutta nyt hieman reippaampikaan kiihdytys ei tiputa pienemmälle. Tuli fiilis että näinhän se kutoskoneen olisi kuulunut toimia tehtaalta lähtienkin :clap:

Kiitokset vielä Akille ja Tuikulle!

P.S.
Ainoa harmituksen tunne tästä jäi siitä, että tämä päivitys olisi pitänyt älytä tehdä n. seitsemän vuotta sitten :D
W211 280 CDI A Avantgarde -07
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Billet siipi tuikutettuun E320cdi autoon

Viesti Kirjoittaja postiato »

E320cdi vm. 2003. Turbo menee kunnostukseen, kannattaako vaihtaa billet siivet samalla, noita billet siipiähän taitaa saada alta satasella ebaysta. Onko pelkästä siiven vaihdosta minkäänlaista tehollista hyötyä tässä vaiheessa, kun auto on jo nyt Tuikutettu, isommalla välijäähyllä ja 3 bar map?
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipä oikeastaan ole. pitäis syöttöihinkin koskea.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja postiato »

tuikku kirjoitti:.
Eipä oikeastaan ole. pitäis syöttöihinkin koskea.
Laitoin yv:tä
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jolle kirjoitti:Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?

Vakio kaksoismassa ei kestä edes sitä mitä sieltä saisi vakioahtimella läpi alueen, ala kieroksilla joutuu rajoitelemaan
Mökkillä
'
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

FinlandMerceds kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?

Vakio kaksoismassa ei kestä edes sitä mitä sieltä saisi vakioahtimella läpi alueen, ala kieroksilla joutuu rajoitelemaan
Ei haittaa alhaalta rajaaminen, siksi juuri vaihdoin isomman ahtimen kun ärsytti se 1000 kierroksen päältä herääminen. Liian kulmikasta menoa automaattiin tottuneelle..
Nyt heräilee siellä 1800-,2000 kierroksen kohdalla mutta keskikierroksille ja ylös jos saisi lisää ruokaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Vastaa Viestiin