CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kytkimen väännönkestosta riippuu teho-asiakin.
Jos vääntöä joutuu kovin leikkaamaan, niin se teho ei kerkiä oikein nousta neljään tonniin, jonka jälkeen vakio-osilla hyötysuhde alkaa kiihtyvällä vauhdilla huononemaan.

Jos nyt oikein selin kääntyisi, niin ilkiäisikkö kahdesta sadasta puhua.
Kytkin ratkaisee.
Laita viisi- tai kuusipyttyisen korkeapainepumppu siihen, riittää tuotto paremmin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja etrade »

Tuohon malliin saa kiinteän vauhtipyörän, missä jouset levys, mutte ei tietoa väännön kestosta.
https://www.google.com/search?source=hp ... -0DwNgmvxs" onclick="window.open(this.href);return false;
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja KimeH »

Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.

Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

KimeH kirjoitti:Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.

Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa
Onhan siiinä, teho ja vääntö lähes kaksinkertaistuu.

Softa on vielä hiukan "vaiheessa", vikamuistiin jää herja (joka ei vaikuta mihinkään) + vakkarilla kiihdytettäessä, kestää noin pari sek. ennenkuin veto lakkaa.
En kehtaa vielä asialla oikein hehkuttaa, ettei jää kovin runsaasti autoja, joita joutuu sitten jälkeenpäin päivittelemään kuntoon.
Tässä, uusimmassa versiossa, on ollut pikkuisen väkisin synnyttämisen makua, mutta ei se enää kaukanakaan se ratkaisu pitäisi olla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Olikos talven aikana tuohon 654:ään jo löytynyt keinoja? Kelit alkaa muuttua ja Linglongeissa on jo enemmän pitoa kuin koneessa voimaa, joten lisää tekee mieli :D
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eipä ole vielä keinoja, kun mikään kaapeli ei vielä lue sitä.
Odottelua vaan ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Temu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 20.10.2008 21:13

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Temu »

Miten tuikku ottaisi voimaa 2004 w211 400cdistä? Tällä hetkellä softa 380/800. Paljonko tuosta olisi mahdollista saada? Ahtimien muokkaukset, putkiston tyhjennys jne.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Toimivaa viriahdintahan noihin ei helposti saa, tai ei oikein mitenkään.
Moottorinohjain on Temic (= mahdoton Suomeksi)
Vaikea moottori kaikin puolin
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
C250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 11.11.2007 01:30

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja C250 »

Onkos noissa 2014 eteenpäin olevissa sprittereissä merkitystä että onko lähtökohtana 211, 213 tai 216?
Nykyiset *
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Wildone86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 21.07.2017 18:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Wildone86 »

Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Wildone86 kirjoitti:Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?
Celtic voisi olla hyvä vaihtoehto. Heillä on useita paikkoja Suomessa. Briteissä käsittääkseni paja jonne lukevat softan, muuttavat ja ajavat takaisin. Siellä pystyy esittämään ihan toiveita softassa, eikä vain laiteta kaikille samoja muutoksia. Toki kannattaa varautua maksamaan aavistus yli lista hinnan.

Tämä topic ei ole ehkä ihan ideaalinen, kun täällä on keskustua vain diesel-moottorien virittämisestä.
C30 AMG kanssa harrastelua
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

Erikoismoottori Airaksinen kaakkois-suomessa voisi olla hyvä paikka.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Auto MB C220 T A CDI vm 6/2008. Moottori koodi 204.008 , teho 125 kw. Siis 3-rivinen ketju.
Oliko sinulla Tuikku joku uusi ohjelma näihin ja mistä sen saa Lahti/Uusimaa?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

ArtoCDI kirjoitti:
Wildone86 kirjoitti:Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?
Celtic voisi olla hyvä vaihtoehto. Heillä on useita paikkoja Suomessa. Briteissä käsittääkseni paja jonne lukevat softan, muuttavat ja ajavat takaisin. Siellä pystyy esittämään ihan toiveita softassa, eikä vain laiteta kaikille samoja muutoksia. Toki kannattaa varautua maksamaan aavistus yli lista hinnan.

Tämä topic ei ole ehkä ihan ideaalinen, kun täällä on keskustua vain diesel-moottorien virittämisestä.
Kannattaa todella tarkkaan miettiä minne autonsa vie ohjelmoitavaksi, valita sellainen paja joka osaa vastata kysymyksiin mitä on muutettu, paljonko sytytyksen ajoitus, millä polttoaineella voi ajaa jne. Ihan vaan ettei tälläinen harrastelija pääsisi vinoilemaan ohjelman laadusta jos sattuu jossain autossa joskus tulemaan vastaan. C alkuisen pajan bulkki ohjelma cdi moottorille ei kyllä vakuuttanut pätkääkään.
Kysele pajalla enen kuin rahoja sinne kannat, ja kysy myös miten toimittavat sinulle alkuperäisen jos sitä satutkin tarvitsemaan ja mitä se maksaa sinulle.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

No meillä on ollut selvä työn jako. Noi perheessä olleet bensat BMW 135i ja MB C63 amg olen ohjelmoinut ihan tuossa pihassa itse. Hyvin siellä on palanut metanolia/etanolia&bensaa.
Dieselit hoitaa sitten Tuikku.

Toi erikoismoottori.fi vaikutti myös ihan fiksulta bensamoottorin säätämiseen. Suomi on dieseleiden kanssa hyvin erikoisessa asemassa, maailmassa taida olla missään lähellekkään semmoista ammattitaitoa kuin täältä löytyy. Ei kyllä tulisi mieleenkään tilata diesel-ohjelmaa ulkomailta.
C30 AMG kanssa harrastelua
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

ArtoCDI kirjoitti:Toi erikoismoottori.fi vaikutti myös ihan fiksulta bensamoottorin säätämiseen. Suomi on dieseleiden kanssa hyvin erikoisessa asemassa, maailmassa taida olla missään lähellekkään semmoista ammattitaitoa kuin täältä löytyy. Ei kyllä tulisi mieleenkään tilata diesel-ohjelmaa ulkomailta.
Juu, Airaksinen luki autoni softan ja seuraavan viikon aikana teki uuden. Kun viikon päästä laitettiin softa sisään, hän tuli mukaan ja tehtiin muutamia vetoja, josta läppärillään seurasi pakokaasujen lämpöjä, ahtoja ym. arvoja. Muutos oli aika iso alkuperäiseen verrattuna. Itselleni tulee jotenkin mukava fiilis, kun ei vaan lyödä bulkkisoftaa sisään, kerätä rahoja ja ilmoitella että pärjäile.

Käsittääkseni tämä Airaksinen on viritellyt autoja jo pitkänaikaa ja häneltä onnistuu myös muukin kuin ohjelmointi. On jotenkin semmoinen muistikuva, että useampikin hänen virittämä auto on ollut erilaisissa kiihdytystapahtumissa yms.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
jalkapuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: La 25.02.2012 02:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jalkapuoli »

Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.
Hesusnis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Hesusnis »

jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.
Laittaisin kyselyä suoraan mahdollisille tekijöille, ne kaikki eivät päivystä tällä foorumilla.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuikku osannee auttaa 400cdi asiassa, kannattaa laitta YV hänelle.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.
Varmaan jotain on jo tehtykkin, jos virheilmoitusta ei tule.

On yksi hyvä syy, miksi tuosta vanhemman polven kasikoneesta on niin vähän tietoa, se on moottorinohjain, se on Temic.
Alunperin kuorma-auton moottorin ohjain.
Boschin ecu tukee kuutta sylinteriä, tuo Temic kahdeksaa, siinä varmaan syy.

Temicin ohjelmointiin liittyy kaksi haastetta, ensiksikin vain vanhempi byteshootteri ja Galletto, tukee jollain lailla tuota - kuitenkin paljon hyppyjohtoja tinattava.
Toiseksi, moottorin ohjainpurkissa on paljon tavaraa, kahdessa kerroksessa. Nykyisin nuo ecut ovat heittäneet vastaamasta kaapelille, kaikenmaailman tempuilla sen voi saada heräämään, mutta vain voi.
En ymmärrä aihetta tarpeeksi, jotta voisin syyn tarkasti sanoa. Kuvittelen sen huonon kommunikoinnin johtuvan vaikkapa kondensaattoreiden vanhenemisesta ja niiden pidentyneistä latautumisajoista, jotka ylittävät kasapeleiden turvarajat, eikä yhteyttä muodostu.

Ei ole niitä mukavimpia tehdä, hankala ja riskialtis.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.
Kyllä kärtyinen vanhapiika opettajakin on helpommin viritettävä kuin tuon ecu :D sillehän ei oikeen passaa mikään :shock:
hyppyjohdot ei aittanu hän ei vain halunnut avautua minulle ainut konsti kovi esiin ja juottamista (piiri irti ja rommeriin) johan laulaa
poistoputken (egr) sulkukaan ei onnistunut opetusohjelmaa muuttamalla aina kiihtyessään (3000rpm) pääsi paukku (outo suhaus) jonka jälkeen hän meni aivan veltoksi
käytin kaikki temppuni juoksutin häntä tuossa tiellä enkä saanut kuin 5kmh lisää vauhtia 400m matkalla minusta se on huono tulos

suosittelisin unohtamaan tälläisen viritykset ainut hyvä puoli siinä ecussa on että jos haluaa egr pois käytöstä niin nyppii ilmamassa mittarin johdot pois se pelaa
ihan hyvin ilman niitäkin mitään eroa ei voi huomata käytössä
ja onhan tuo ihan tehokas vakionakin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuota ilmamassamitari/egr yhtälöä en tiennytkään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jalkapuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: La 25.02.2012 02:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jalkapuoli »

Jeps kiitos vastauksista.
Tuli viellä semmoinen mieleen että jos tuo on ohjelmoitu jo niin onko se ohjelman toimivuus riippuvainen noista ilmamassamittareista?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, eikö siinä tuossa ylempänä ole juurikin kirjoitettu, ettei vaikuta.
.
.
.
Xr, jos sulla on oma auto kyseessä, niin laita se binääri tänne, saat jonkinlaisen ohjelman takaisin. Olen minä noita runsaasti tehnyt vuosien varrella. Kuitenkin valtaosaan saa ihan mukavan päivityksen. Ässä on kurjin, sen laatikon ylenmääräisen pehmeyden takia ja Eemeli paras, laatikko tottelee ohjauksen muutosta parhaiten, Ml siltä väliltä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tuikku kirjoitti:.
Tuota ilmamassamitari/egr yhtälöä en tiennytkään.
Noin se tosiaan 400cdi kohdalla toimii
testeri toki näkyy että johto irti/poikki tms
Mökkillä
'
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

xr kirjoitti:
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.
Kyllä kärtyinen vanhapiika opettajakin on helpommin viritettävä kuin tuon ecu :D sillehän ei oikeen passaa mikään :shock:
hyppyjohdot ei aittanu hän ei vain halunnut avautua minulle ainut konsti kovi esiin ja juottamista (piiri irti ja rommeriin) johan laulaa
poistoputken (egr) sulkukaan ei onnistunut opetusohjelmaa muuttamalla aina kiihtyessään (3000rpm) pääsi paukku (outo suhaus) jonka jälkeen hän meni aivan veltoksi
käytin kaikki temppuni juoksutin häntä tuossa tiellä enkä saanut kuin 5kmh lisää vauhtia 400m matkalla minusta se on huono tulos

suosittelisin unohtamaan tälläisen viritykset ainut hyvä puoli siinä ecussa on että jos haluaa egr pois käytöstä niin nyppii ilmamassa mittarin johdot pois se pelaa
ihan hyvin ilman niitäkin mitään eroa ei voi huomata käytössä
ja onhan tuo ihan tehokas vakionakin
Virittäminen ei ole ongelma itselle ja ihan mielellään teen. Toki rutiinia on vuosien mittaan tullut kerättyä. Laittaa vaikka ecun postiin ja laitetaan Tuikun softa sisään. :)
044-0760422
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

jp_olli kirjoitti:
xr kirjoitti:
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.
Kyllä kärtyinen vanhapiika opettajakin on helpommin viritettävä kuin tuon ecu :D sillehän ei oikeen passaa mikään :shock:
hyppyjohdot ei aittanu hän ei vain halunnut avautua minulle ainut konsti kovi esiin ja juottamista (piiri irti ja rommeriin) johan laulaa
poistoputken (egr) sulkukaan ei onnistunut opetusohjelmaa muuttamalla aina kiihtyessään (3000rpm) pääsi paukku (outo suhaus) jonka jälkeen hän meni aivan veltoksi
käytin kaikki temppuni juoksutin häntä tuossa tiellä enkä saanut kuin 5kmh lisää vauhtia 400m matkalla minusta se on huono tulos

suosittelisin unohtamaan tälläisen viritykset ainut hyvä puoli siinä ecussa on että jos haluaa egr pois käytöstä niin nyppii ilmamassa mittarin johdot pois se pelaa
ihan hyvin ilman niitäkin mitään eroa ei voi huomata käytössä
ja onhan tuo ihan tehokas vakionakin
Virittäminen ei ole ongelma itselle ja ihan mielellään teen. Toki rutiinia on vuosien mittaan tullut kerättyä. Laittaa vaikka ecun postiin ja laitetaan Tuikun softa sisään. :)

Siitä on jo 7-8 vuotta aikaa ei oo enää mitenkään ajankohtainen asia
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

Moro, mites tälläsen GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybridin (2018) lastuttaminen onnistuu? Ja jos onnistuu, niin kuka niitä tekee ja missä?
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tässä on käsitelty ainoastaan dieselitekniikkaa, pensa-autoista en ymmärrä mitään
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin