ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Nyt on käynyt niin, että elämäni ensimmäisen mersun olen onnistunut ostamaan.
Nettiä kaivamalla ja kuulostelemalla totesin, että vaikka uudempi facelift malli olisi hieman hienompi, on siinä silti surkeampi moottori kaikilta muilta osin paitsi kulutukseltaan.
Haluaisin kuulla näin ensikertalaisena mersujen parissa, hiukan mielipiteitä kyseisestä laitteesta, kannattiko valita OM646 tuon uudemman sijaan ?
Varmasti mukava auto ajaa, ja uskon itse että hyvä mersu tutustua merkkiin, oletteko samaa mieltä ? Automaattilaatikolla tosiaan tämä.
Nettiä kaivamalla ja kuulostelemalla totesin, että vaikka uudempi facelift malli olisi hieman hienompi, on siinä silti surkeampi moottori kaikilta muilta osin paitsi kulutukseltaan.
Haluaisin kuulla näin ensikertalaisena mersujen parissa, hiukan mielipiteitä kyseisestä laitteesta, kannattiko valita OM646 tuon uudemman sijaan ?
Varmasti mukava auto ajaa, ja uskon itse että hyvä mersu tutustua merkkiin, oletteko samaa mieltä ? Automaattilaatikolla tosiaan tämä.
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Samalla combolla, tosin 200cdi, takana nyt 20tkm, ja oon ollu tosi tyytyväinen. 310tkm nyt mittarissa, ja alkuperäinen vesipumppu menny vaihtoon, ja takajarruputket mun omistuksessa. Huoltaa vaan säännöllisesti, ja muistaa automaatinkn öljyt vaihtaa, niin on autoo pitkäksi aikaa. Taitaa ainut kallis tyyppivika liittyä ratti- ja virtalukkoon.
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Sattui mullekin perjantaina käymään niin, että päädyin S212 haltijaksi... :heko:
Viimeksi muokannut Chinook, Pe 03.05.2019 01:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'14 S212 350 CDI BlueTEC 4Matic A
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Onnittelut hankinnasta, kelpo peli. Tuikulta softa ja ajaminen hymyilyttää.
oulaistenliikenne.fi
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Onnea hyvästä valinnasta. Itsellä OM646 ja 5 portainen automaatti. Nyt 4 vuotta ollut ajossa ja 90tkm omaa ajoa ja yhtensä ajettu 235tkm. Itse olen vaihdattanut autoon tuona aikana 2 vesipumppua, joista toisessa oli joku valmistevika. Termostaatti. (aika turhaan) . Alustaan on mennyt niveliä, mutta se jumppa ei koske W204:sia, vaan W211 autoja.
Kesällä vien auton ruostesuojaukseen ja tarkoitus on ajaa tuolla vielä monta vuotta, jos ei mene lunareihin kolarista yms.
Kesällä vien auton ruostesuojaukseen ja tarkoitus on ajaa tuolla vielä monta vuotta, jos ei mene lunareihin kolarista yms.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Tuo on tyyppivika ja kokonaisuutena korjattuna (=liikkeessä vaihdettuna kaikkineen) maksaa 700-1000€. Varsinaisesti sieltä ei edes mene mitään rikki vaan kuluu pelkästään loppuun ja osan vaihtamalla taas mennään pitkä pätkä. Olen tuosta tehnyt tuon korjausketjun ja sen mukaan tehtynä tuo korjaus maksaa alle 100€ työkaluineen.Anzzu kirjoitti:Samalla combolla, tosin 200cdi, takana nyt 20tkm, ja oon ollu tosi tyytyväinen. 310tkm nyt mittarissa, ja alkuperäinen vesipumppu menny vaihtoon, ja takajarruputket mun omistuksessa. Huoltaa vaan säännöllisesti, ja muistaa automaatinkn öljyt vaihtaa, niin on autoo pitkäksi aikaa. Taitaa ainut kallis tyyppivika liittyä ratti- ja virtalukkoon.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=174325" onclick="window.open(this.href);return false;
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Ketju kyll luettu, ja varmaan täytys ennakoida ja vaihtaa moottori, se on vaan tämä ajoittainen laiskuus kun vaivaa . Täytys selvittää sähköinen historia, että onko ikinä vaihdettuOcky kirjoitti:Tuo on tyyppivika ja kokonaisuutena korjattuna (=liikkeessä vaihdettuna kaikkineen) maksaa 700-1000€. Varsinaisesti sieltä ei edes mene mitään rikki vaan kuluu pelkästään loppuun ja osan vaihtamalla taas mennään pitkä pätkä. Olen tuosta tehnyt tuon korjausketjun ja sen mukaan tehtynä tuo korjaus maksaa alle 100€ työkaluineen.Anzzu kirjoitti:Samalla combolla, tosin 200cdi, takana nyt 20tkm, ja oon ollu tosi tyytyväinen. 310tkm nyt mittarissa, ja alkuperäinen vesipumppu menny vaihtoon, ja takajarruputket mun omistuksessa. Huoltaa vaan säännöllisesti, ja muistaa automaatinkn öljyt vaihtaa, niin on autoo pitkäksi aikaa. Taitaa ainut kallis tyyppivika liittyä ratti- ja virtalukkoon.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=174325" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Sähköinen historia ? EI se korjaus missään näy, ellei ole kuittia, jota taas ei ole jos joku itse turannut
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
dealer kirjoitti:Sähköinen historia ? EI se korjaus missään näy, ellei ole kuittia, jota taas ei ole jos joku itse turannut
Juu ei tollasia löydy vaikka olis sähköinen huoltokirja. Siellä on merkattuna tosiaanki vaan ne huollot.
Toki jos tiedossa korjaamo jossa autoa ennen korjattu niin sieltä voi kysellä että onko minkälaista remonttia tehty autoon ennen. Rattilukon kuulee kyllä äänestä kun se alkaa vetelemään viimeisiään.
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Ai mää oon luullu, että sinne merkataan kaikki korjauksetkin. huollot ainakin on kaikki merkattu semmoseen listaan, missä näkyy päiväys ja km-määrä, ja olikohan korjaamokin mainittuna, huollot siis ainakin tehty semmosissa paikoissa missä pääsy huoltokirjaan, olettaisin siis ainakin, että ylimääräsetkin korjaukset tehty semmosessa korjaamossa.
Re: ENSI MERSU - W204 220CDI OM646
Ei siis tietenkään huollot, vaan ajankohta ja ajomäärä pelkästään. Eikö sitä huoltohistoriaa saa joka paikasta, missä siihen on pääsy?