mb w140 abs,hukkaa virtaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.
ViestiLähetetty: Ke 08.05.2019 16:23
Potilas on 300se -91 177tkm, oli tallissa ajamatta noin 6vuotta,meinasin katsastaa ja ajella taas vähän mutta tyhjenee akku.Hukkaa virtaa noin 1-1,5amp mittari menee nollaan kun sulakkeen 17 irrottaa,olen paikallistanut vikaa johonkin abs liittyen kun sulakkeen laittaa kiinni rapsahtaa releet siinä abs yksikössä sulakekotelon vieressä.Vaikka nämä releet irrottaa silti kuluu virtaa tuo em amperimäärä,ja abs valo palaa jos auto liikkeellä.Ei kait voi kuulua olla noin että kun kaikki virrat on sammutettu niin abs yksikössä releet vetää kiinni.Muuten kaikki toimi kuten 6v sitten kun talliin ajoin vaunun.


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 17:15
Tänään selvisi et siihen abs moduuliin tulee jatkuva virta yhteen pistokkeen napaan vaikka avaimesta virrat pois moduuli jopa lämpenee hieman tuon vuoksi.Nyt on vain arvoitus mistä tuo virta tulee,autossa ei ole johtosarja vikaa kaikki johdot ehjiä eli sekin asia pois suljettu.Tuleeko vakionopeus säätimeltä tuonne moduulille jotain virtoja?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.
ViestiLähetetty: Ma 13.05.2019 18:56
Tietoa tarvittas edelleen et tuleeko abs moduulille jatkuva virta vaikka avaimesta katkaisee virrat?Virrat sammutettuna moduulita tulee myös jännite abs pumpun releen keloille ja releet vetää kiinni.Voi tietysti olla et moduuliakin pitää alkaa katella varmasti ehjää jolla kokeilis.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 635
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: Kinnula
ViestiLähetetty: Ti 14.05.2019 13:24
Jossakin on varmaankin joku hapettuma ja sen takin jää virta päälle.
Katteleppa noita diagrammeja.

Sulake 17 on mittarstolle. Joten sieltä suunnalta kannattaa lähteä selvittää.
Lisäksi kannattaa aina katsoa basemodule (boxi ecun vieressä jossa sulakkeita päällä) siellä voi olla hapettumia/huonoja juotoksia.

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1993/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4575.pdf ABS
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1993/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4599.pdf MITTARISTO
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1993/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.
ViestiLähetetty: Ti 14.05.2019 18:48
Sorsso kirjoitti:Jossakin on varmaankin joku hapettuma ja sen takin jää virta päälle.
Katteleppa noita diagrammeja.

Sulake 17 on mittarstolle. Joten sieltä suunnalta kannattaa lähteä selvittää.
Lisäksi kannattaa aina katsoa basemodule (boxi ecun vieressä jossa sulakkeita päällä) siellä voi olla hapettumia/huonoja juotoksia.

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1993/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4575.pdf ABS
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1993/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4599.pdf MITTARISTO
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1993/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/


Kiitti juuri näitä sähkökuvia tarviinkin,et saa vähän selkoa miten virrat kulkee.Base moduuli on jo juotettu varoiksi uudestaan vaikkei näkyvää vikaa ollutkaan,tänään mitattiin abs anturit ja lukema oli 973 kaikissa.Tuli vaan mieleen et vuosia sitten kun se talliin ajettiin niin annettiin apuvirtaa tallin pihalla ja sen jälkeen ei ajettu et olisiko abs boksi kärähtänyt?Missään mitä nyt on tutkittu ei ole ollut hapettumaa tms.Jatkan tutkintaa...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 06:47
Noiden kaavioiden perusteella virta ABS moduulin nro24 napaan tulee BAS moduulilta mutta kumpiko sitten on viallinen niin vaikea sanoa.Jompikumpi noista laskee virran läpi abs pumpulle jossa releet vetää kiinni ja nämä kuluttaa virran jolloin akku tyhjenee.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 635
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: Kinnula
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 08:20
Base modulin releethän ovat ihan avonaiset. Katso että kätjet liikkuvat.
Leikkaa normipaperista kapeita liuskoja ja purista releen kärjen väliin samalla vetäen liuskaa... saat puhdistettua releiden kärjet.
Itsellä tuli aikanaa aika tummaa rantua paperiin.

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: -230k- ja 11 vierailijaa







kl-varaosat.fi