W176 180CDI OM651 Vikakoodi P0087 polttoaineen siirtopaine

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

W176 180CDI OM651 Vikakoodi P0087 polttoaineen siirtopaine

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Moron,

Alkanut tuo rouvan maantieruoska herjailemaan korkeapainepumpun solenoidista ja polttoaineen siirtopaineen romahduksista. Eli P0252 ja P0087

Tästä suivaantuneena vaihdoin määränsäätö solenoidin korkeapainepumpulle ja se ei enää antanut herjaa, vain tuo siirtopaine jäi...
Delphin osa muuten oli OEM ja tarvikkeena myytiin Delphi... mikä se alkuperäinen sitten on?? :o

Nyt tosiaan jää tuo siirtopaineen herja vielä kun kiihdyttää kunnolla.
Joillakin on ollut muissa malleissa tankkipumpulla jotain ongelmaa, eli siellä suodatin tukossa tms.

Purin takapenkit ja varapyöräkotelon suojat pois, niin ei missään luukkua tankkipumpulle...
Pitääkö tässä nyt pudotella pakoputki yms alas että saa tankin pudotettua alas jotta pääsee tankkipumppuun käsiksi??
Vaiko puukkosahalla luukku lattiaan? Onko kellään mitään hahmotusta onko tämä todellakin näin...? :shifty:

Mikä on "normaali" siirtopaine, eli mitä pumppu tuottaa ja mitä ECM mittaa suodattimen vieressä olevalla anturilla?
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: W176 180CDI OM651 Vikakoodi P0087 polttoaineen siirtopai

Viesti Kirjoittaja kilander »

Om 651 2,5 cdi malliin vaihdoin tankkiin pumpun, starilla mitaten asteikko on 3,0-11 bar, ja tyhjäkäynnillä tuo näytti olevan 4,0 bar.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: W176 180CDI OM651 Vikakoodi P0087 polttoaineen siirtopai

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Moi,
Kiitos tiedosta, tuo pitää mitata, miten käyttäytyy, kun on tyhjäkäynnillä ja vedossa...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Re: W176 180CDI OM651 Vikakoodi P0087 polttoaineen siirtopai

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

No niin. Mitattu erillisellä mittarilla ja oli 3.3bar tasaisesti.
Ajossa ei romahda.
Yleismittarilla anturista 0.1-0.08v , anturin syöttöjännite 0.5v
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin