Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Tässä eilen tupsahti postilaatikkoon kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen. Auto siis OM651-moottorinen C 220 cdi. Joku päästöhuijauspäivitys lienee. Typpipäästöistä ja pakokaasun takaisinkierrätyksestä tuossa puhutaan, joten luvassa lienee lisää puuhaa egr:lle.
Onko muille tullut tällaista kutsua ja oletteko vieneet autonne päivitykseen? Oletteko huomanneet päivityksen jälkeen eroa toiminnassa?
Onko muille tullut tällaista kutsua ja oletteko vieneet autonne päivitykseen? Oletteko huomanneet päivityksen jälkeen eroa toiminnassa?
S204
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Jos kutsu löytyy traficomilta niin leimaa ei tule ennen päivityksen tekoaJonze kirjoitti:Tässä eilen tupsahti postilaatikkoon kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen. Auto siis OM651-moottorinen C 220 cdi. Joku päästöhuijauspäivitys lienee. Typpipäästöistä ja pakokaasun takaisinkierrätyksestä tuossa puhutaan, joten luvassa lienee lisää puuhaa egr:lle.
Onko muille tullut tällaista kutsua ja oletteko vieneet autonne päivitykseen? Oletteko huomanneet päivityksen jälkeen eroa toiminnassa?
siinä kohdin toivotavasti on ecu siinä kunnossa että softan saavat päivettyä ja hiukkas pönttö paikkalaan
muuten voi olla vika tiloja tiedossa
Mökkillä
'
'
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Jollei ole pakollinen, niin jättäisin viemättä. Ainakin vw:llä ollut paljon ongelmia päivityksen jälkeen.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Olisiko selitys tuolla ADAC:in sivuilla? Jos näin on, tulee muillekin kohta postia.
Tästä pääsee kokeilemaan onko oma auto takaisinkutsuaktiossa mukana (Rückrufaktion), saako käydä vapaaehtoisessa softapäivityksessä (freiwilligen Kundendienstmaßnahme zum Diesel Software-Update) vai ei kumpaakaan.
Koodi: Valitse kaikki
Vito 1.6 Diesel OM622 6/2015 -
Vito 2.2 Diesel OM651 9/2014 - 9/2016
C 180d, C 200d, C 180 BlueTEC, C 200 BlueTEC OM626 8/2014 - 5/2018
C 220d, C 250d, C 220 BlueTEC, C 250 BlueTEC OM651 12/2013 - 5/2018
GLC 220d, GLC 250d OM651 6/2015 - 6/2018
G 350d, G 350 BlueTEC OM642 9/2015 - 12/2015
S 300 BlueTEC Hybrid, S 300h OM651 12/2013 - 9/2016
ML 250 BlueTEC, GLE 250d OM651 8/2011 - 6/2015
E 350 BlueTEC, E 350d Coupé OM642 2/2013 - 12/2016
Viimeksi muokannut jysi, Su 02.06.2019 11:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Ei ole Traficomilta kutsu, vaan Mersulta itseltään (maahantuojalta).
Kutsussa vakuutellaan, että päivitys ei vaikuta tehoon, kulutukseen, meluun eikä muutenkaan käyttöominaisuuksiin, mutta tiedä häntä, vähän skeptinen olen itsekin. VAG-konsernin tuotteissa vastaavia päivityksiä ei ainakaan ole kiitelty.
Kutsussa vakuutellaan, että päivitys ei vaikuta tehoon, kulutukseen, meluun eikä muutenkaan käyttöominaisuuksiin, mutta tiedä häntä, vähän skeptinen olen itsekin. VAG-konsernin tuotteissa vastaavia päivityksiä ei ainakaan ole kiitelty.
S204
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
.
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 12.08.2019 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Vapaaehtoisesta kampanjasta tuossa puhutaan, eikä Traficomin takaisinkutsutietokannasta löytynyt mainintaa tästä kampanjasta.
S204
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Kokeilitko tuolta MB:n Saksan sivuilta kumpi on kyseessä?
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
"Ihr Fahrzeug (FIN WDD204202.....) ist Teil der freiwilligen Kundendienstmaßnahme. Sie werden von uns unaufgefordert weitere Informationen zum konkreten Ablauf erhalten, sobald die Maßnahme beginnt. Ihr Mercedes-Benz Servicepartner ist auf die Maßnahme vorbereitet und beantwortet Ihnen gerne Ihre Fragen."
Eli vapaaehtoinen on tuon mukaan.
Eli vapaaehtoinen on tuon mukaan.
S204
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Vapaaehtoinen ainakin toistaiseksi. Saihan VAG konsernin päivtyksistäkin kieltäytyä tiettyyn pisteeseen . Eiköhän tää oo samaa päästöhuijausjuttua kuten sielläkin tosin tästä ei vaan oo nostettu sellasta haloota .Jonze kirjoitti:"Ihr Fahrzeug (FIN WDD204202.....) ist Teil der freiwilligen Kundendienstmaßnahme. Sie werden von uns unaufgefordert weitere Informationen zum konkreten Ablauf erhalten, sobald die Maßnahme beginnt. Ihr Mercedes-Benz Servicepartner ist auf die Maßnahme vorbereitet und beantwortet Ihnen gerne Ihre Fragen."
Eli vapaaehtoinen on tuon mukaan.
Eli jossainvaiheessa voi tulla pakolliseksi kun trafissa tarpeeksi syöty korvapuusteja ja ryystetty sumppia asian tiimoilta turhissa palavereissa
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Eiköhän se pysy vapaaehtoisena Suomessakin jos kerran auton tyyppihyväksyntämaassakin se on vapaaehtoinen. Jos olisi "Rückrufaktion" eli takaisinkutsu-listalla niin sitten eri juttu.shade_z kirjoitti:Vapaaehtoinen ainakin toistaiseksi. Saihan VAG konsernin päivtyksistäkin kieltäytyä tiettyyn pisteeseen . Eiköhän tää oo samaa päästöhuijausjuttua kuten sielläkin tosin tästä ei vaan oo nostettu sellasta haloota .Jonze kirjoitti:Eli vapaaehtoinen on tuon mukaan.
Eli jossainvaiheessa voi tulla pakolliseksi kun trafissa tarpeeksi syöty korvapuusteja ja ryystetty sumppia asian tiimoilta turhissa palavereissa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
eiköhän se vaikuta eniten siihen urearuiskutuksen määrään, ettei säästele sitä. Joten ureaa kuluu sitten. mikä no tietysti hyvä noxin kannalta.
Audissa kaveri sai 5 lippua ilmaisiin ureatankkauksiin, ilmeisesti juuri siksi, kun ainetta menee. Ihmettelin sitä joskus, että jos traktoreissa yms pitää sitä ureaa tankata ihan kohtuudella, niin miten auto muka menisi pienellä tankilla huoltovälin, no sittenhän se on käynyt ilmi, että ei menekkään. Vaan tunnistelee dynoja yms ja maantiellä ei mitään ruiskutakkaan.
Audissa kaveri sai 5 lippua ilmaisiin ureatankkauksiin, ilmeisesti juuri siksi, kun ainetta menee. Ihmettelin sitä joskus, että jos traktoreissa yms pitää sitä ureaa tankata ihan kohtuudella, niin miten auto muka menisi pienellä tankilla huoltovälin, no sittenhän se on käynyt ilmi, että ei menekkään. Vaan tunnistelee dynoja yms ja maantiellä ei mitään ruiskutakkaan.
W212 E350cdi
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Daimler on laskenut tulosennustetta odotetusta +5-15% parannuksesta nollaan eli viimevuoden tasolle. Suurin syy huhti-kesäkuussa aiheutuneet xxx miljoonan € kustannukset dieselautoihin liittyvistä toimenpiteistä jotka tulevat näkyviin tuloksessa vuoden jälkipuoliskolla.
https://www.finanzen100.de/finanznachri ... BZl9boDy0M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.finanzen100.de/finanznachri ... BZl9boDy0M" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
No nyt tämä on "lyönyt kunnolla läpi myös Suomen mediassa"... Mutta onko tapauksia itse asiassa kaksi?
Nyt tuore uutinen kertoo uhkaavista 1 Mrd Euron (!) sakoista ja takaisinkutsuttavisat 280 tuhannesta C- ja E-mallin Mersusta:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mer ... #gs.w0zmce" onclick="window.open(this.href);return false;
...Kun tämä aiempi koski "vain" 42 tuhatta GLK-maasturia:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:28b9" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä C- ja E-mallit ovat jo kaiketi Ad Blue varustettuja, joten kikkakolmonen on eri kuin VAG-ryhmän EA189 koneessa, ne olivat vielä Euro5 ja ilman ureaa.
Meillä on perheessä ollut nyt tasan 2 vuotta tuollainen 2.0 TDi "päästöpäivitettynä". Ei siinä EGR ole toistaiseksi (kop kop) hajonnut, mutta kyllähän
se älyttömän tiheä DFP:n polttosykli rassaa autoa. Korneinta se on -5C pakkasella kun ajat 2km ja jää autossa flektit pauhaamaan parkkiin
Nyt tuore uutinen kertoo uhkaavista 1 Mrd Euron (!) sakoista ja takaisinkutsuttavisat 280 tuhannesta C- ja E-mallin Mersusta:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mer ... #gs.w0zmce" onclick="window.open(this.href);return false;
...Kun tämä aiempi koski "vain" 42 tuhatta GLK-maasturia:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:28b9" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä C- ja E-mallit ovat jo kaiketi Ad Blue varustettuja, joten kikkakolmonen on eri kuin VAG-ryhmän EA189 koneessa, ne olivat vielä Euro5 ja ilman ureaa.
Meillä on perheessä ollut nyt tasan 2 vuotta tuollainen 2.0 TDi "päästöpäivitettynä". Ei siinä EGR ole toistaiseksi (kop kop) hajonnut, mutta kyllähän
se älyttömän tiheä DFP:n polttosykli rassaa autoa. Korneinta se on -5C pakkasella kun ajat 2km ja jää autossa flektit pauhaamaan parkkiin
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Kyllä nuo listalla mainitut oli siellä jo kesäkuun alussa ennen T&T:n GLK-juttua. Lukisivat Mersuforumia siellä lehdissä niin pysyisivät ajan tasalla ja saisivat puolueettomia uutisia.
EDIT: nämä siis oli kesäkuun alussa. Hiukan oli tullut vielä lisääkin tavaraa tuonne listalle mutta henkilöautojen osalta (tuotantomäärien mukaan) suurin osa oli jo mainittu.jysi kirjoitti:Olisiko selitys tuolla ADAC:in sivuilla? Jos näin on, tulee muillekin kohta postia.Koodi: Valitse kaikki
Vito 1.6 Diesel OM622 6/2015 - Vito 2.2 Diesel OM651 9/2014 - 9/2016 C 180d, C 200d, C 180 BlueTEC, C 200 BlueTEC OM626 8/2014 - 5/2018 C 220d, C 250d, C 220 BlueTEC, C 250 BlueTEC OM651 12/2013 - 5/2018 GLC 220d, GLC 250d OM651 6/2015 - 6/2018 G 350d, G 350 BlueTEC OM642 9/2015 - 12/2015 S 300 BlueTEC Hybrid, S 300h OM651 12/2013 - 9/2016 ML 250 BlueTEC, GLE 250d OM651 8/2011 - 6/2015 E 350 BlueTEC, E 350d Coupé OM642 2/2013 - 12/2016
Viimeksi muokannut jysi, Ti 13.08.2019 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Oma W205 kusiruiskulla on käynyt jo kahdessa saastelaitteiston softapäivityksessä tämän vuoden aikana Airportissa. Ensimmäiseen tuli kutsu Traficomilta.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
-
- Mersumies
- Viestit: 2760
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Saattaapi olla totinen paikka, jos on kusiruiskut ohjelmoitu pois, dpf suolistettu, egr tulpattu ja 300hv ohjelma eikä, leimaa tipu ennenkuin on päivitykset tehty
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Kannattaisi jättää aihe niille jotka siitä jotain tietävät. Jos on oikeassa paikassa autoa käytetty niin ei tuosta takaisinkutsusta mitään katastrofia seuraa.tahtoomersun kirjoitti:Saattaapi olla totinen paikka, jos on kusiruiskut ohjelmoitu pois, dpf suolistettu, egr tulpattu ja 300hv ohjelma eikä, leimaa tipu ennenkuin on päivitykset tehty
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Mitähän rumilus taas lässyttääsukula kirjoitti:DBFI kirjoitti:Kannattaisi jättää aihe niille jotka siitä jotain tietävät. Jos on oikeassa paikassa autoa käytetty niin ei tuosta takaisinkutsusta mitään katastrofia seuraa.tahtoomersun kirjoitti:Saattaapi olla totinen paikka, jos on kusiruiskut ohjelmoitu pois, dpf suolistettu, egr tulpattu ja 300hv ohjelma eikä, leimaa tipu ennenkuin on päivitykset tehty
Eikö ?!?
ja mitähän kauheaa "tahtoomersun" on tapahtunut, kun joka ketjussa pitää vastustaa ohjelmoinita? Kerro nyt mikä se oma huono kokemus on tuikun ohjelmoinnista (koska niissäkin valitat ohjelmoinnin vaaroista.)? Tai ehkä parempi ettei meistä kolmesta kukaan kirjotia tähän ketjuun, kun ei liity aiheeseen
2007 R 320cdi
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Voisivatko jotenkin lisätä rumiluksen tuonne ohjelmapäivitettävien listalle. Hyvät perusteet sille ainakin on olemassa.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Ihan tyhmää "keskustella" rumiluksen kanssa mutta kun tämä ketju on jo pilalla niin kysynpä verotusteknisistä jutuista että miksi et anna kuittia niistä Star huijaustöistä? Olisit reilusti aikanaan palauttanut kohtuuttoman osuuden huijaamallesi asiakkaalle niin minä en ainakaan olisi puuttunut star-puuhiisi täällä foorumilla.
Mitä veikkaat jos laitetaan äänestys moottoritekniikan osaamisesta rumilus vastaan tuikku, saako rumilus yhden äänen ja tuikku loput! Ei välttämättä, eihän kaikki vaaleihinkaan osallistuvat itseään äänestä, uskon että rumilus sentään äänestäisi. Itse en ole itseäni yli osaamiseni kehunut, varsinkaan moottoritekniikan osaamisessa niin kuin jotkut muut niin ei ole syytäkään tuohon äänestykseen osallistua.
Kerro nyt vielä mikä se katastrofi on kun nuo argumenttisi poukkoilee. Eihän täällä kukaan ole väittänytkään että muokattu moottorinohjaussofta olisi välttämättä kaikin puolin laillinen vaikka laillisempaa puuhaa onkin kuin rumiluksen varaosakauppa. Kyse oli siitä mitä tapahtuu jos veholla laittavat normiohjelman sisään.
Tekisi mieli laittaa muutama rumiluksen osaamispuute joita olen paikkaillut mutta nämä on henkilökohtaisia niin jääköön pois palstalta.
Mitä veikkaat jos laitetaan äänestys moottoritekniikan osaamisesta rumilus vastaan tuikku, saako rumilus yhden äänen ja tuikku loput! Ei välttämättä, eihän kaikki vaaleihinkaan osallistuvat itseään äänestä, uskon että rumilus sentään äänestäisi. Itse en ole itseäni yli osaamiseni kehunut, varsinkaan moottoritekniikan osaamisessa niin kuin jotkut muut niin ei ole syytäkään tuohon äänestykseen osallistua.
Kerro nyt vielä mikä se katastrofi on kun nuo argumenttisi poukkoilee. Eihän täällä kukaan ole väittänytkään että muokattu moottorinohjaussofta olisi välttämättä kaikin puolin laillinen vaikka laillisempaa puuhaa onkin kuin rumiluksen varaosakauppa. Kyse oli siitä mitä tapahtuu jos veholla laittavat normiohjelman sisään.
Tekisi mieli laittaa muutama rumiluksen osaamispuute joita olen paikkaillut mutta nämä on henkilökohtaisia niin jääköön pois palstalta.
-
- Mersumies
- Viestit: 2760
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Aika jännä miten fundamentalistinen suhtautuminen joillain foorumilaisilla on ohjelmoinnin arvosteluun vedetään herneet, pavut ja kaikki mahdollinen sieraimiin ja syvälle
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
En ole yhtään perustelua asialle sinulta kuullut, pelkästään lukenut varmaan 100 viestiä ilman perusteluita, että ei kannata ohjelmoida, auto hajoaa, ei voi katsastaa ja muuta pelottelua. Voit toki olla sitä mieltä, mutta olisi järkevää jotenkin perustellakkin asiaa eikä vaan vouhottaa joka asiaa käsittelevään ketjuun. Oletan että sinulla on edes yksi paska muisto ohjelmoinnista mutta senkään perusteella ei ole järkevää ottaa elämäntehtäväkseen haukkua ohjelmointia suuvaahdossa.tahtoomersun kirjoitti:Aika jännä miten fundamentalistinen suhtautuminen joillain foorumilaisilla on ohjelmoinnin arvosteluun vedetään herneet, pavut ja kaikki mahdollinen sieraimiin ja syvälle
2007 R 320cdi
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Juu kyllä voisi peiliin katsoa kun puhuu jostain fundamentalistisesta suhtautumisesta. Sama noiden herneiden ja papujen kanssa.Huttiainen kirjoitti:En ole yhtään perustelua asialle sinulta kuullut, pelkästään lukenut varmaan 100 viestiä ilman perusteluita, että ei kannata ohjelmoida, auto hajoaa, ei voi katsastaa ja muuta pelottelua. Voit toki olla sitä mieltä, mutta olisi järkevää jotenkin perustellakkin asiaa eikä vaan vouhottaa joka asiaa käsittelevään ketjuun. Oletan että sinulla on edes yksi paska muisto ohjelmoinnista mutta senkään perusteella ei ole järkevää ottaa elämäntehtäväkseen haukkua ohjelmointia suuvaahdossa.tahtoomersun kirjoitti:Aika jännä miten fundamentalistinen suhtautuminen joillain foorumilaisilla on ohjelmoinnin arvosteluun vedetään herneet, pavut ja kaikki mahdollinen sieraimiin ja syvälle
-
- Mersumies
- Viestit: 2760
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Juu, ei ole suu vaahdossa, mutta jossain muualla saattaa olla Sinällään harmi, että tämäkin keskustelu menne tällaiseksi amislänkytykseksi, mutta mielipiteen vapaus lienee olemassa myös tässäkin aiheessa?
Perusteluja kantaani ei tarvita kuin tasan yksi, ja sehän on tullut jo ilmi aiemmin, jos Huttiainen on tosiaan kaikki kirjoitukset lukenut ja lukemansa ymmärtänyt: auto on ohjelmoinnin jälkeen liikennekelvoton.
No periaatteessa on jokaisen oma asia haluaako autonsa pilata, mutta ei sitten ihan kuitenkaan. En ole mikään kukkahattutäti, joten ei ole mitään mielenkiintoa paasata päästöistä yms, mutta tässä saattaa käydä niin kuin kävi aikanaan kuorma-autojen nopeudenrajoittajien kanssa: kun rajoittimet tuli pakolliseksi, osalle meitä vanhoja jääriä moinen kapistus ei mennyt jakeluun ollenkaan, vaan niitä peukaloitiin ja poistettiin kokonaan. Tästä sitten seurasi se, että nyt on rajoittimen toiminnasta on vietävä todistus joka leimalle. Moniko haluaa vastaavan käytännön, jossa saa viedä leimalle todistuksen, että auton päästöt on tyyppihyväksynnän mukaiset ja maksaa siitä? Jos raha ei haittaa, niin lisää vaivaa siitä ainakin on. Trafilla(tai mikä se nyt nykyään on) ovat tähän ongelmaan heränneet ja varmasti siihen keinot keksivät.
Perusteluja kantaani ei tarvita kuin tasan yksi, ja sehän on tullut jo ilmi aiemmin, jos Huttiainen on tosiaan kaikki kirjoitukset lukenut ja lukemansa ymmärtänyt: auto on ohjelmoinnin jälkeen liikennekelvoton.
No periaatteessa on jokaisen oma asia haluaako autonsa pilata, mutta ei sitten ihan kuitenkaan. En ole mikään kukkahattutäti, joten ei ole mitään mielenkiintoa paasata päästöistä yms, mutta tässä saattaa käydä niin kuin kävi aikanaan kuorma-autojen nopeudenrajoittajien kanssa: kun rajoittimet tuli pakolliseksi, osalle meitä vanhoja jääriä moinen kapistus ei mennyt jakeluun ollenkaan, vaan niitä peukaloitiin ja poistettiin kokonaan. Tästä sitten seurasi se, että nyt on rajoittimen toiminnasta on vietävä todistus joka leimalle. Moniko haluaa vastaavan käytännön, jossa saa viedä leimalle todistuksen, että auton päästöt on tyyppihyväksynnän mukaiset ja maksaa siitä? Jos raha ei haittaa, niin lisää vaivaa siitä ainakin on. Trafilla(tai mikä se nyt nykyään on) ovat tähän ongelmaan heränneet ja varmasti siihen keinot keksivät.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Meillä oli taannoin töissä koulutus liittyen yhteityöstä monikansallisten tahojen kanssa. Koulutuksen loistavin anti oli mielestäni toteama kuinka ihminen suhtautuu uusiin tapaamiinsa kanssaihmisiin jota tulevat toisesta kansalaisuudesta ja toisesta kulttuurista (mielestäni siis voidaan soveltaa kaikkeen muuhunkin kuin vain ihmisiin); Jos et oikeasti tunne kyseistä ihmistä henkilökohtaisesti JA et tunne ollenkaan tämän taustaa, kulttuuria ja arvoja, arvioit AINA hänet OMIEN STEREOTYPIOIDESI perusteella, koska nämä muuttuvat mielessäsi faktoiksi. Stereotypiat taas on voitu saada yksittäisestä 'kokemuksesta' tai huhusta mikä sitten yleistetään, tai elokuvien ym. fiktiivisten lähteiden kautta. Jos olet tutustunut aiemmin hyvin henkilön erilaiseen kulttuuriin, arvoihin ym. aiemmin esim. muiden saman maan kansalaisten kautta, on jäljellä enää pääasiassa henkilökohtaisia ominaisuuksia jotka ovat tietenkin aina yksilökohtaisia.
Sama siis näissä teknillisemmissä keskusteluissa, ehkä vieläkin parempana esimerkkinä nämä päästö- ja ilmastokeskustelut, jossa kaikilla on 'vahva ja oikea' mielipide mikä on muodostunut esim. sähköauto vs. polttomoottoriauto ympärille katteettomien ja perusteettomien lehti- ja nettikirjoittelujen pohjalta (puolin ja toisin!).
Sitten tulee vielä nämä aikojen saatossa muokkautuneet henkilökohtaisuudet...
Sama siis näissä teknillisemmissä keskusteluissa, ehkä vieläkin parempana esimerkkinä nämä päästö- ja ilmastokeskustelut, jossa kaikilla on 'vahva ja oikea' mielipide mikä on muodostunut esim. sähköauto vs. polttomoottoriauto ympärille katteettomien ja perusteettomien lehti- ja nettikirjoittelujen pohjalta (puolin ja toisin!).
Sitten tulee vielä nämä aikojen saatossa muokkautuneet henkilökohtaisuudet...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Tässä pätkä uutisesta
https://yle.fi/uutiset/3-8836746" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiuhaan saa sitä ureatankkia jatkossa täytellä, jos kulutus kymmenkertaistuu. Traktoreissa kuluu käytännössä tankki ureaa ja 2 tankkia polttoainetta samassa ajassa.Raskaassa kalustossa "AdBluen kulutus on noin viidestä seitsemään prosenttia polttoaineen kulutuksesta"
"Frontal21-ohjelmassa Euro 6 -normin Opel Insignian AdBlue-kulutus oli 3 800 kilometriä kestäneessä testiajossa vain 1,35 litraa eli 0,57 prosenttia."
https://yle.fi/uutiset/3-8836746" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
W 213 220D adblue kulutus n litra/1000 km ja Nox päästöt tutkitusti 0 mg.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Opintopisteitä voi saada ja saadaankin Suomessa yleiseti paljonkin itse hankitun tiedon ja taidon tunnistamisella ja tunnustamisella, laaja alaisesti. Pitäisi tietää jos on itse niitä pisteitä koulun penkillä keräillyt.sukula kirjoitti:Kirjoituksesi kyllä antaa viestin kirjoittajan yleissivivistyksestä ja tietotaidoista.DBFI kirjoitti:
Mitä veikkaat jos laitetaan äänestys moottoritekniikan osaamisesta rumilus vastaan tuikku, saako rumilus yhden äänen ja tuikku loput! Ei välttämättä, eihän kaikki vaaleihinkaan osallistuvat itseään äänestä, uskon että rumilus sentään äänestäisi. Itse en ole itseäni yli osaamiseni kehunut, varsinkaan moottoritekniikan osaamisessa niin kuin jotkut muut niin ei ole syytäkään tuohon äänestykseen osallistua.
Kerro nyt vielä mikä se katastrofi on kun nuo argumenttisi poukkoilee. Eihän täällä kukaan ole väittänytkään että muokattu moottorinohjaussofta olisi välttämättä kaikin puolin laillinen ....
Ei kuule äänestyksellä saada opintopisteitä moottoritekniikan saralta. Näyttöä täytyy olla opintoviikoista ja tasosta jolla moottoritekniikkaa on opiskellut. Moottorinohjainlaitteiden manipulointi ei ole moottoritekniikan tiedettä, se on lähinnä megatroniikkaa soveltava ala. On siis kaukana moottoritekniikasta.
Voiko pisteitä syödä, myydä, vaihtaa, käyttää siis mihinkään (muuhun kuin kertomaan tarinoita kerätyistä pisteistä)? Voiko osaamista myydä=syödä - ohoh, taitaa voida.
Olen kyllä sitä mieltä että dieselin pakokaasut haisee niin saatanan pahalle että ne pitäisi kieltää jo sen hajun takia. Muutoin suomessa on kielletty jo vähän liikaakin - pitäisi perustaa sallimispuolue tai purkupuolue, purettaisiin päätöksiä, lakeja ja asetuksia ja elettäisiin.
Jos moottorin ohjausta on jotenkin muutettu ja laitteistoon tehty muutoksia niin uskoisin päivityshommissa tulevan myös vastaan ongelmia joista toki selviää aina rahalla. Onhan nuita päivityksissä jyrätty joiltakin ohjelmia ennenkin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen
Älä nyt.... ei unissakävelijää saa herättää, ajattelin että tämäkin threadi hautautuisi pikkuhiljaa... rumiluksella taitaa väitöksestä nähdyn painajaisen aiheuttaman jälkihien kostuttama silinterihatun hikinauha alkaa kiristymään niin eiköhän tänne kohta taas saada 'keskustelu' mitä luettaessa voi taas popcorneja nauttia...
P.S. mullakin on mm. teknillisen mekaniikan opintoviikkoja pino, ei kyllä tulis mieleenkään sillä meriitillä henkseleitä työmarkkinoille paukuttelemaan ja lujuuslaskentaosaamistaan kauppaamaan. Opinnäytetyön avainsanoissa on kyllä 'Mekatroniikka', onneksi se saattaa liittyä moottoritekniikkaankin, toisin kuin Megatroniikka.
nyt popparit tulille...
P.S. mullakin on mm. teknillisen mekaniikan opintoviikkoja pino, ei kyllä tulis mieleenkään sillä meriitillä henkseleitä työmarkkinoille paukuttelemaan ja lujuuslaskentaosaamistaan kauppaamaan. Opinnäytetyön avainsanoissa on kyllä 'Mekatroniikka', onneksi se saattaa liittyä moottoritekniikkaankin, toisin kuin Megatroniikka.
nyt popparit tulille...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01