CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
kuka haluisi ohjelmoida mun työkalu mersusta c220 cdi 2001 farmari lisää tehoa ulos
onko ketään pks alueella ketä osaa homman ja egr pitäisi myös sammutaa pois korvauksen maksan tietenkin yvllä voi pistää hintaa
autoon myös vaihdettu c270 cdi turbo
onko ketään pks alueella ketä osaa homman ja egr pitäisi myös sammutaa pois korvauksen maksan tietenkin yvllä voi pistää hintaa
autoon myös vaihdettu c270 cdi turbo
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä mukavan näköisesti kiipeää, varmaan alkaa mölli tuntumaan kevyeltä tuolla väännöllä niin kauan kun ajaa suoraan.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikö enempää saa aika vaisu lukema v8 koneelletuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.
[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]
Mitä vaatii että saa yli 600 ja 1000 nm
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kannatta muistaa että kysessä on disel599gtb kirjoitti:Eikö enempää saa aika vaisu lukema v8 koneelletuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.
[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]
Mitä vaatii että saa yli 600 ja 1000 nm
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ihan hyvin tuo kulki.
ML 6,3 AMGssä on 510hv, luulisin, ettäkun turbiini on vaihdettu pitävämpään ja mittaus alkaa kertomaan totuuden tehoista, nii dieseli on suunnilleen samoissa.
Luistava turbiini tuossa hukkaa tehoa kiihdytettäessä, ja juuri kiihtyvyydestähän se teho/vääntö lasketaan.
Sitten muutama juttu kuusisyl dieseleistä ja tehoista.
Noin 400 tulee yleensä helpo helpohkosti, näitä on oikeastaan aika runsaastikkin.
Viidensadan teholuokka on maksimi, joka suorasta kuutosesta vakiokuntoisena lähtee, tarvitaa oikenlainen(set) ahtimet ja hyvät suuttimet.Lämpökuorma alkaa nostella päätään, voimakkaastikkin. Näitäkin on.
Noin 600 => En tiedä, onko montaa. Itse olen ohjelmoinut kaksi, kolmas on rakenteilla, minulle. Tarvitaan aikalailla onnistuneita, mekaanisia muutoksia moottoriin, jotta onnistuu. Moottorin lämpökuorma astuu aikatavalla määräävään asemaan. Näillä tehoilla on oikeastaan sama, millä toimintaperiaatteella moottori toimii, lämpökuormaa tiulee runsaasti.
Noin 700 => Yhden olen ohjelmoinut, katuautoina näitä ei kyllä taida olla ollenkaan.
Ihan hyvin tuo kulki.
ML 6,3 AMGssä on 510hv, luulisin, ettäkun turbiini on vaihdettu pitävämpään ja mittaus alkaa kertomaan totuuden tehoista, nii dieseli on suunnilleen samoissa.
Luistava turbiini tuossa hukkaa tehoa kiihdytettäessä, ja juuri kiihtyvyydestähän se teho/vääntö lasketaan.
Sitten muutama juttu kuusisyl dieseleistä ja tehoista.
Noin 400 tulee yleensä helpo helpohkosti, näitä on oikeastaan aika runsaastikkin.
Viidensadan teholuokka on maksimi, joka suorasta kuutosesta vakiokuntoisena lähtee, tarvitaa oikenlainen(set) ahtimet ja hyvät suuttimet.Lämpökuorma alkaa nostella päätään, voimakkaastikkin. Näitäkin on.
Noin 600 => En tiedä, onko montaa. Itse olen ohjelmoinut kaksi, kolmas on rakenteilla, minulle. Tarvitaan aikalailla onnistuneita, mekaanisia muutoksia moottoriin, jotta onnistuu. Moottorin lämpökuorma astuu aikatavalla määräävään asemaan. Näillä tehoilla on oikeastaan sama, millä toimintaperiaatteella moottori toimii, lämpökuormaa tiulee runsaasti.
Noin 700 => Yhden olen ohjelmoinut, katuautoina näitä ei kyllä taida olla ollenkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Koskeeko tämä "vaiheessa oleminen" myös vastaavaa G7-Tronic autoatuikku kirjoitti:Onhan siiinä, teho ja vääntö lähes kaksinkertaistuu.KimeH kirjoitti:Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.
Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa
Softa on vielä hiukan "vaiheessa", vikamuistiin jää herja (joka ei vaikuta mihinkään) + vakkarilla kiihdytettäessä, kestää noin pari sek. ennenkuin veto lakkaa.
En kehtaa vielä asialla oikein hehkuttaa, ettei jää kovin runsaasti autoja, joita joutuu sitten jälkeenpäin päivittelemään kuntoon.
Tässä, uusimmassa versiossa, on ollut pikkuisen väkisin synnyttämisen makua, mutta ei se enää kaukanakaan se ratkaisu pitäisi olla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olis GL:llä samalla koneella. Onko kokemusta onko ohjelmoinnilla vaikutusta kulutukseen? Voimaa en sinäällään tartte mutta EGR tuosta olis varmaan järkevä ohjelmoida pois?tuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.
[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]
Toinen kysymys. Kakkosautoa etsitään taas vaihteeksi ja joku tuollainen 2000-luvun alun farmari C tai E voisi olla ratkaisu. Jos siitä innostuis enemmän räpeltämään niin mikä kone ja vaihteistokombinaatio olis hyvä ohjelmoinnin kannalta?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eemeli tai Cee automaatilla kovat askit on aina kytkimet kovilla.
Itse tykkään vitosesta mut voiman kannalta mikään ei voita kuutiotilavuutta. Kutosesta saa eniten tietty voimaa ja nelosesta taloudellisuutta.
Itse tykkään vitosesta mut voiman kannalta mikään ei voita kuutiotilavuutta. Kutosesta saa eniten tietty voimaa ja nelosesta taloudellisuutta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Automaatti, koneasiaa voi lähestyä monelta kantilta mutta oikein hyvä ohjelmoitava on esim. 122-hevosvoimainen 200cdi OM646 (alkaen n. v. 2003) josta mielekkäät tehot jossain kai 180-190 hv Tuikun softalla ja myös hurja prosentuaalinen väännönlisäys. Joka tapauksessa nämä uudemmalla polttoainejärjestelmällä olevat eli OM646-647-648 kiitollisempia ohjelmoitaviksi kuin vanhemmat, kun polttoaineputkistot konetilassa letkuilla eli muutoksista ei seuraa ilmavaivoja tms ikävää.....mikä kone ja vaihteistokombinaatio olis hyvä ohjelmoinnin kannalta?
No, kertokoon maestro itse, tietää paremmin...
wiimax.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No, eiDummy kirjoitti:...
Koskeeko tämä "vaiheessa oleminen" myös vastaavaa G7-Tronic autoa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Droc Rewop kirjoitti:Olis GL:llä samalla koneella. Onko kokemusta onko ohjelmoinnilla vaikutusta kulutukseen? Voimaa en sinäällään tartte mutta EGR tuosta olis varmaan järkevä ohjelmoida pois?tuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.
[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]
Toinen kysymys. Kakkosautoa etsitään taas vaihteeksi ja joku tuollainen 2000-luvun alun farmari C tai E voisi olla ratkaisu. Jos siitä innostuis enemmän räpeltämään niin mikä kone ja vaihteistokombinaatio olis hyvä ohjelmoinnin kannalta?
Ei niissä määrin, että sillä olisi mitään taloudellista merkitystä.
Kaikki käy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko OM654:n ohjelmointirintamalla mitään uutta? Ilmeisesti ei ole edelleenkään mahdollista?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No ei, valitettavasti.
Ihan vasta tuli BMW,n uusin protokolla.
No ei, valitettavasti.
Ihan vasta tuli BMW,n uusin protokolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En tiiä onko tää oikee paikka huutaa mut onko jyväskylässä bittinikkaria. Potilaana w202 200cdi mihin vaihdettu 270cdi muuttuvasiipinen ahdin, tarviisi velhoa mahdollisimman nopeasti yyveellä tavottaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Laita viestiä nim joskami,Jelpert kirjoitti:En tiiä onko tää oikee paikka huutaa mut onko jyväskylässä bittinikkaria. Potilaana w202 200cdi mihin vaihdettu 270cdi muuttuvasiipinen ahdin, tarviisi velhoa mahdollisimman nopeasti yyveellä tavottaa.
Mökkillä
'
'
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 26.06.2019 21:56
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
laitoin yvtuikku kirjoitti:.
No ei, valitettavasti.
Ihan vasta tuli BMW,n uusin protokolla.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkälainen homma on ohittaa egr, Sprinter w903 2004 313cdi:ssä. Tarviiko ohjelmointia vai voiko vaan laittaa lätkän väliin. Ei haluta nokeennuttaa imusarjaa turhaa ja kokemuksesta ainaki vaggilainen alkoi toimimaan virkeämmin egr:n tukkimisen ja katin tyhjennyksen jälkeen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohjelmoitava onYuzzi kirjoitti:Minkälainen homma on ohittaa egr, Sprinter w903 2004 313cdi:ssä. Tarviiko ohjelmointia vai voiko vaan laittaa lätkän väliin. Ei haluta nokeennuttaa imusarjaa turhaa ja kokemuksesta ainaki vaggilainen alkoi toimimaan virkeämmin egr:n tukkimisen ja katin tyhjennyksen jälkeen.
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No niin, E350 kävi tänään tuikulla. Auton käytös muuttui mielestäni aika paljon ja ainoastaan positiiviseen suuntaan. Nyt on mukava ajella ja ohikin pääsee melkein pintakaasulla. Kiitokset tuikulle vielä kerran.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hei,
Onnistuuko vm. 2013, w204 C350 cdi, 265hv. ohjelmointi ja EGR:n poisto OBDII:n kautta? Vai joutuuko ECU:n irroittamaan tätä varten?
Kelailin viestiketjua läpi eikä nyt nopeasti ainakaan silmään pistäny viestiä aiheen tiimoilta.
Onnistuuko vm. 2013, w204 C350 cdi, 265hv. ohjelmointi ja EGR:n poisto OBDII:n kautta? Vai joutuuko ECU:n irroittamaan tätä varten?
Kelailin viestiketjua läpi eikä nyt nopeasti ainakaan silmään pistäny viestiä aiheen tiimoilta.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.
Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?
Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos olisin juuri nyt ostamassa autoa, niin ehkäpä ottaisinkin tuon huomioon. Tilanne on kuitenkin se, että auto on olemassa enkä ole vaihtamassa tai ostamassa uutta autoa.sukula kirjoitti:Ei mitään järkeä. Osta tehokkaammalla tekniikalla oleva auto jos hevosvoimat ovat ratkaiseva tekijä auton valinnassa.Andy kirjoitti:Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.
Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Rumilus taas vauhdissa
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Siltä vaikuttaa. Mielelläni kuulisin muitakin mielipiteitä alkuperäiseen kysymykseeni liittyen.Mikko K kirjoitti:Rumilus taas vauhdissa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Laita ihmeessä. 200 muutenkin niitä parhaita ohjelmoitavia kun vaikutus oikeasti iso.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro
Onko kyb venttiilille olemassa oma kartta edc15c6 ecussa vai säädetäänkö turbiinin luistoa tyyliin eri vaihteiden väännönrajottimilla jne?
Ja pystyykö 722.6 boksiin vaihtamaan uudemman ohjelman bdm:ämmällä.
Joku on varmaan koittanu
Onko kyb venttiilille olemassa oma kartta edc15c6 ecussa vai säädetäänkö turbiinin luistoa tyyliin eri vaihteiden väännönrajottimilla jne?
Ja pystyykö 722.6 boksiin vaihtamaan uudemman ohjelman bdm:ämmällä.
Joku on varmaan koittanu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Menee portin kautta nykyään.favotzje kirjoitti:Hei,
Onnistuuko vm. 2013, w204 C350 cdi, 265hv. ohjelmointi ja EGR:n poisto OBDII:n kautta? Vai joutuuko ECU:n irroittamaan tätä varten?
Kelailin viestiketjua läpi eikä nyt nopeasti ainakaan silmään pistäny viestiä aiheen tiimoilta.
Teholuokka noin 320hv/720nm ohjelmoinnin jälk.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Andy kirjoitti:Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.
Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?
En nyt osaa sanoa, onko se niin järkevää, mutaa mukavaa se on.
Käyttömukavuutta tulee rutkasti, vaikkei siitä mitään kuurakettia saa.
Normilastu automaattivaihteiselle noin 210/500, mahdollisuus hiukaan extriimiinkin, jolloin tulee vielä noin 50nm ja 30-40hv lisää.
Sulla on jo kilometrejä sen verran, että normilastu kyllä riittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On kartat.HHauki kirjoitti:Moro
Onko kyb venttiilille olemassa oma kartta edc15c6 ecussa vai säädetäänkö turbiinin luistoa tyyliin eri vaihteiden väännönrajottimilla jne?
Ja pystyykö 722.6 boksiin vaihtamaan uudemman ohjelman bdm:ämmällä.
Joku on varmaan koittanu
Kolmelle ensimmäiselle vaihteelle on erillinen, oma väännönrajoitin.
Pystyy vaihtamaan, ei tarvi, eikä voikkaan bdm-laitetta käyttää tähän hommaan. Bdm-laite on autoissa tarkoitettu oikeastaan pääosin EDC16 ecujen kanssa puuhasteluun.
Boksiin voi vaihtaa vaikkapa amg,n purkin sisälmykset. Vaikutus ei vaan ole kovin järisyttävä, pitää lisäksi vaihtaa laatikon solenoidit amg,n bluetopeiksi, niin johan alkaa niskoihin tulemaan kulumisvaurioita kiihtyvällä tahdilla ja munuaiset jatkuvasti solmulla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5