2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Hei! Ostin Copartilta (autovahinkokeskus) kyseisen auton, jossa on ollut moottoripalo. Mooottorin suojamuovit ovat sulaneet imusarjan puolelta takaosasta. Auto on vielä Turussa enkä ole päässyt tutustumaan siihen lähemmin.
Onko kellään mitään ajatusta mikä kyseisen palon on voinut aiheuttaa? Itse epäilen polttoainevuotoa, koska polttoainesuodatin on samalla puolella konetta?
Tero
Onko kellään mitään ajatusta mikä kyseisen palon on voinut aiheuttaa? Itse epäilen polttoainevuotoa, koska polttoainesuodatin on samalla puolella konetta?
Tero
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Polttoainevuoto ei aiheuta tulipaloa näissä dieseleissä.
Imusarjan puolella moottorin takapäässä on lähinnä starttimoottori ja sähköinen lisälämmitin joista lähteneitä palovaurioita on joskus harvoin sattunut.
Imusarjan puolella moottorin takapäässä on lähinnä starttimoottori ja sähköinen lisälämmitin joista lähteneitä palovaurioita on joskus harvoin sattunut.
oulaistenliikenne.fi
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Lisälämmitin on siis mennyt oikosulkuun ja aiheuttanut tulipalon? Tämä kuulostaa loogiselta koska autossa ei ole sähköjä, oikosulku on tyhjentänyt akun. Onko lisälämmittimen kaapelia mahdollista irroittaa yläpuolelta?dealer kirjoitti:Polttoainevuoto ei aiheuta tulipaloa näissä dieseleissä.
Imusarjan puolella moottorin takapäässä on lähinnä starttimoottori ja sähköinen lisälämmitin joista lähteneitä palovaurioita on joskus harvoin sattunut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Autoa tutkimatta kukaan ei tiedä mistä tulipalo on lähtenyt. Kerroin vain ne paikat mistä oikosulku voisi tulipalon sytyttää sillä kohdalla missä kerroit vaurion olevan.
Johtoa ei taida yläkautta saada irti purkamatta imusarjaa pois. Laita tänne kuvia kun saat auton paikan päälle niin ihmetellään porukalla....
Johtoa ei taida yläkautta saada irti purkamatta imusarjaa pois. Laita tänne kuvia kun saat auton paikan päälle niin ihmetellään porukalla....
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Poikki johdon saa sopivilla sivuleikkureilla
Mökkillä
'
'
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Hain auton eilen Turusta ja se on nyt pihalla. Pikaisella silmäyksellä lisälämmitysvastus näyttää aivan normaalilta eikä se ole mustunut, palo on ollut ylempänä. Copartin kaverin mukaan konehuoneessa ei ole mitään pelastettavaa, josta ole vahvasti eri mieltä. Täytyy aloittaa siivoamalla sammutusjauheet ja irroittamalla sulaneet muoviosat, sitten selviää mitä täytyy vaihtaa. Takapaksi pitäisi saada auki, mutta autossa ei ole sähköjä ja edellinen omistaja katkaisi mekaanisen avaimen luukun lukkoon yrittäessää ottaa omia tavaroitaan pois.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Aloita imurilla ja sit paineilmalla perään painepesulla et saat ton pulverin kaikki veks se muuten kuitenkin jää syömään sähköosia sinne liittimien ym koloihin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Hantin jalkatilassa on paikka mistä voi syöttä sähköä(paksu päävirtajohto)tero5900 kirjoitti:Takapaksi pitäisi saada auki, mutta autossa ei ole sähköjä
Kokeile niin että laitta syöttö johdon väliin varmuudeksi sulkeen,
ennen sitä vielä eculta johdot irti
Mökkillä
'
'
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Imuroinnin, puhaltelun ja painepesurin jäljiltä näyttää tältä. Vaikea on edelleen sanoa mistä palo on alkanut. Moottoriin tarvitaan uusi johtosarja ja kaikki kovettuneet letkut. Airmaticin putket ovat sulannet iskarin päistä ja ne pitää vaihtaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Löytyi ja takaluukku on auki. KiitoksiaFinlandMerceds kirjoitti:Hantin jalkatilassa on paikka mistä voi syöttä sähköä(paksu päävirtajohto)tero5900 kirjoitti:Takapaksi pitäisi saada auki, mutta autossa ei ole sähköjä
Kokeile niin että laitta syöttö johdon väliin varmuudeksi sulkeen,
ennen sitä vielä eculta johdot irti
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Haiseeko vanhalle bensalle, tosta jos on ainoastaan palanut imusarjan ja kopan välistä niin ei siellä ole mitään mistä palo saa alkunsa vaikka naftaa vuotaisi jos ei sitten majohto ole poikki ja maadoittanut jostain väärästä paikasta ja nafta vuotoa.
Ketään en syytä mutta on noita nähty mitkä on oudosti palanut ties mistä...
Ketään en syytä mutta on noita nähty mitkä on oudosti palanut ties mistä...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Hyvä,tero5900 kirjoitti:Löytyi ja takaluukku on auki. KiitoksiaFinlandMerceds kirjoitti:Hantin jalkatilassa on paikka mistä voi syöttä sähköä(paksu päävirtajohto)tero5900 kirjoitti:Takapaksi pitäisi saada auki, mutta autossa ei ole sähköjä
Kokeile niin että laitta syöttö johdon väliin varmuudeksi sulkeen,
ennen sitä vielä eculta johdot irti
arvaus palosta johtosarjasta, vuotavasta egr kanavasta tai sitten jotain jännyt muovin ja egr kanvan väliin vaikpa siinä muovissa oleva vaahto muovi...
Mökkillä
'
'
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Vanha moottorin johtosarja on irroitettu ja autoon on kytketty sähköt päälle ja kaikki näyttää toimivan. Auton mittarissa on 320.000 km ja viimeisessä katsastuksessa 23.3 2019 lukema oli 316.000 km. Autolla on ajettu katsastuksen jälkeen vain 4000 km.
Löysin johtosarjan , moottorin suojamuovit ja alkuperäisen polttoainesuodattimen kotelon ebaystä postikuluineen yhteishintaan noin 260 euroa. Alkuperäinen johtosarja maksaa marmoritiskillä vaatimattomat 940 euroa.
Tilasin alkuperäiset mercedeksen polttoaineletkut matalapainepumpulle, koska niissä on aivan spesiaalit liittimet, Muut polttoaineletkut voi tehdä metritavarasta itse.
Varasin myös ajan turvalaiteselvitykseen (vaaditaan rekisteröintikatsastuksessa) Mercedes huoltoon 31.7. Onneksi kävin ajoissa koska vain yksi erikoisasentaja tekee selvityksiä ja niihin on vähintään kahden viikon jono.
Mikäli osat saapuvat ajoissa Mersu on rekisteröintikatsastettu ja ajossa elokuun vaihteessa.
Löysin johtosarjan , moottorin suojamuovit ja alkuperäisen polttoainesuodattimen kotelon ebaystä postikuluineen yhteishintaan noin 260 euroa. Alkuperäinen johtosarja maksaa marmoritiskillä vaatimattomat 940 euroa.
Tilasin alkuperäiset mercedeksen polttoaineletkut matalapainepumpulle, koska niissä on aivan spesiaalit liittimet, Muut polttoaineletkut voi tehdä metritavarasta itse.
Varasin myös ajan turvalaiteselvitykseen (vaaditaan rekisteröintikatsastuksessa) Mercedes huoltoon 31.7. Onneksi kävin ajoissa koska vain yksi erikoisasentaja tekee selvityksiä ja niihin on vähintään kahden viikon jono.
Mikäli osat saapuvat ajoissa Mersu on rekisteröintikatsastettu ja ajossa elokuun vaihteessa.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Osia odotellessa mieltäni on vaivannut kysymys, miten takavetoisella Ässällä pärjää Suomen talvessa? Minulla oli joskus 10 vuotta sitten 200C kitkarenkailla, ja parina aamuna piti pyytää naapureita työntämään että pääsee pihalta pois.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Hyvin pärjää kitkarenkaillakin. Peilikirkas jää on tietysti vähän hankala mutta ei kai sellaiselle ole pakko ajaa.tero5900 kirjoitti:Osia odotellessa mieltäni on vaivannut kysymys, miten takavetoisella Ässällä pärjää Suomen talvessa? Minulla oli joskus 10 vuotta sitten 200C kitkarenkailla, ja parina aamuna piti pyytää naapureita työntämään että pääsee pihalta pois.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Projekti on edennyt , johtosarja, polttoainesuodatin koteloineen ja polttoaineletkut on vaihdettu. Uusi startin herätinvirtajohto on vielä kiinnittämättä starttiin. Startin kaapeli pitää vaihtaa alakautta, ja auto odottaa pukkien varassa. Kokeilin eilen että käden saa alakautta startille ja vaihdan johdon tänään.
Kokeilin startata siten, että kytkin uuden johtosarjan kaapelin vanhaan startille menevään johdonpätkään, mutta auto on aivan mykkä. Starttirele oikeassa konepellin alla olevassa sulakerasiassa naksahtaa ja starttijohtoon tulee 12 V.
Joko vanha kaapeli on hapettunut tai startti on rikki. Tein myös sellaisen huomion, että startin herätevirtakaapelista on eristeet sulaneet koko matkalta, (eristin kaapelin muoviletkulla ennen kokeilua) vaikka palo on ollut paljon ylempänä eikä startin ympäristö ole mustunut.
Kokeilin startata siten, että kytkin uuden johtosarjan kaapelin vanhaan startille menevään johdonpätkään, mutta auto on aivan mykkä. Starttirele oikeassa konepellin alla olevassa sulakerasiassa naksahtaa ja starttijohtoon tulee 12 V.
Joko vanha kaapeli on hapettunut tai startti on rikki. Tein myös sellaisen huomion, että startin herätevirtakaapelista on eristeet sulaneet koko matkalta, (eristin kaapelin muoviletkulla ennen kokeilua) vaikka palo on ollut paljon ylempänä eikä startin ympäristö ole mustunut.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Syyllinen moottoripaloon on luultavasti löytynyt. Irroitin startin ja kiinnitin sen ruuvipenkkiin. Kytkin akun starttikaapeleilla startin runkoon ja plussan solenoidiin. Kaapeli kipinöi mutta mitään ei tapahtunut. Paukuttelin vasaralla solenoidiin samalla kun syötin siihen akusta virtaa. Hetken paukuttelun jälkeen solenoidi alkoi vetää, mutta startti ei pyörinyt. Startti alkoi pyöriä kun riittävän kauan tökki ruuvarilla solenoidn ja päävirran väliä. Startti pitää pyöriessää aika kovaa ääntä joten sille on tullut kilometrit täyteen.
Käsittääkseni mersussa on starttiautomatiikka joka pitää starttia päällä ja avain tarvitsee vain käyttää starttiasennossa. Ilmeisesti autoa on yritetty startata pitkän aikaa ja solenoidin herätekaapeli on kuumentunut ja sytyttänyt johtosarja tuleen. Tätä puoltaa se että herätekaapelista oli sulanut koko matkalta eristeet ja se oli täysin paljas.
Täytyy lähteä huomenna metsästämään uutta starttia. Onko kellään käsitystä löytyykö sitä mistään suoraan hyllystä?
Käsittääkseni mersussa on starttiautomatiikka joka pitää starttia päällä ja avain tarvitsee vain käyttää starttiasennossa. Ilmeisesti autoa on yritetty startata pitkän aikaa ja solenoidin herätekaapeli on kuumentunut ja sytyttänyt johtosarja tuleen. Tätä puoltaa se että herätekaapelista oli sulanut koko matkalta eristeet ja se oli täysin paljas.
Täytyy lähteä huomenna metsästämään uutta starttia. Onko kellään käsitystä löytyykö sitä mistään suoraan hyllystä?
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Vaihdoin aamulla startin ja sen jälkeen auto starttasi tasan kaksi kertaa ja mykistyi. Autoon ei saa yhteyttä OBD-lukijalla eikä mittaristossa näy vaihteenvalitsimen asentoa. Myöskään hehkuvalo ei syty eikä auto starttaa.
Taita ollakin sitkeämpi tapaus mitä luulin. Täytyy seuraavaksi puhdistaa kaikki liittimet Contact Cleanerillä, ehkä se auttaa. Ilmeisesti Mersun ropaajalla pitää olla oma Stari.
Taita ollakin sitkeämpi tapaus mitä luulin. Täytyy seuraavaksi puhdistaa kaikki liittimet Contact Cleanerillä, ehkä se auttaa. Ilmeisesti Mersun ropaajalla pitää olla oma Stari.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Löytyykö Kotkan lähistöltä ketään jolla on Star ja joka voisi pientä korvausta vastaan tulla selvittämään mikä Mersua vaivaa?
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Onko maadoitukset kunnossa?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Usein sulavat kun isompia paloja johto sarjassa(sarjat sulaa ja oiko sulku yli kuormittaa maapisteet/niiten johdot)MJPfin kirjoitti:Onko maadoitukset kunnossa?
eli tarkista että ovat myös kunnolla kiinni eikä vain näytä siltä,
tilapääs maa apukapelia voi koitta koneen ja korin väliin mutta tosiann muttkin maat saa sitä ylikuormitusta
Mökkillä
'
'
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Voisiko palon syy että starttimoottori on jäänyt pyörimään moottorin mukana? Joskus näin voi käydä erinäisistä syistä, yleensä virtalukon jumiessa. Vanhemmissa autoissa tämän kuulee käyntiäänestä mutta uudet autot on niin hyvin eristettyjä ettei sitä välttämättä kuule.
Jos startti on pyörinyt kauan moottorin mukana se on voinut sulaa sisältä. Sen näkisi avaamalla startin takapäästä.
Jos startti on pyörinyt kauan moottorin mukana se on voinut sulaa sisältä. Sen näkisi avaamalla startin takapäästä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Laittelin yv:tätero5900 kirjoitti:Löytyykö Kotkan lähistöltä ketään jolla on Star ja joka voisi pientä korvausta vastaan tulla selvittämään mikä Mersua vaivaa?
Apa
W219 2008
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
W204 2008
R170 1998
ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Aivan varmasti, jos ostelee osittain palaneita kunnostettavaksiIlmeisesti Mersun ropaajalla pitää olla oma Stari.
oulaistenliikenne.fi
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
kaveri kävi Starin kanssa tutkimassa autoa, mutta yhteyttä moottorinohjausyksikköön ja laatikonohjausyksikköön ei saatu, kaikkialle muualle kyllä. Tarkistin taas uudelleen kaikki sulakkeet ja releet. Ropailun jälkeen näyttöön ilmestyi vaihdevivun asento, ja auto starttasi taas kaksi kertaa kuten aiemmalla kerrallakin ja vaihdevivun asentotieto hävisi koetaulusta. Yhteensä neljän starttauskerran jälkeen polttoainesuodattimessa ei näkynyt polttoainetta. Takaa kuitenkin kuuluu polttoainepumpun pärähdys.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Mersu toimii vihdoinkin, ja moottori käy nätisti. Puhdistin eilen TCU:n piirilevyn Contact Cleanerillä automaattiöljystä, joka kuuleman mukaan on Mersun tyyppivika. Tänään laitoin TCU:n liittimet kiinni ilman että akun maajohto oli irroitettu, vain virrat oli pois päältä. Näyttöön ilmestyi vaihteenvalitsimen asento ja tiesin että auto starttaa. Täytin polttoainesuodattimen dieselillä ja auto käynnistyi kolmannella starttauksella.
En ole ikinä ennen kuullut että automaattiöljy voi nousta laatikon liittimestä johtosarjaa pitkin ohjausyksikölle, mutta pakko uskoa kun sen on omin silmin nähnyt. Onneksi ongelman korjaava alkuperäinen Mersun osa laatikon liittimeen maksoi vain 19 euroa.
Ajoin autolla pienen lenkin kylän ympäri ja Airmaticin ja ESP:n virheilmoitus poistui näytöstä ja ABS:n valo sammui. Näyttöön jäi virheilmoitus Coolant, Visit Workshop. Minusta näyttää että syylärin tuuletin ei pyöri, ainakin säiliössä oli riittävästi jäähdytysnestettä.
Pyyhkijät eivät toimi, niihin ja flektiin täytyy perehtyä seuraavaksi.
En ole ikinä ennen kuullut että automaattiöljy voi nousta laatikon liittimestä johtosarjaa pitkin ohjausyksikölle, mutta pakko uskoa kun sen on omin silmin nähnyt. Onneksi ongelman korjaava alkuperäinen Mersun osa laatikon liittimeen maksoi vain 19 euroa.
Ajoin autolla pienen lenkin kylän ympäri ja Airmaticin ja ESP:n virheilmoitus poistui näytöstä ja ABS:n valo sammui. Näyttöön jäi virheilmoitus Coolant, Visit Workshop. Minusta näyttää että syylärin tuuletin ei pyöri, ainakin säiliössä oli riittävästi jäähdytysnestettä.
Pyyhkijät eivät toimi, niihin ja flektiin täytyy perehtyä seuraavaksi.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Onnittelut onnistuneesta elvytyksestä
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Hyvä hyvä! Sitten vaan puunaamaan ja puleeramaan kun kiesi liikkuu.
Starilla varmistaa että kaikki on kunnossa ja mitään suurempia vikakoodeja ei tule, eikä muuta kuin kovaa ajoa.
Starilla varmistaa että kaikki on kunnossa ja mitään suurempia vikakoodeja ei tule, eikä muuta kuin kovaa ajoa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Monesti mainnitu tuo öljyn nouseminen sinne jatero5900 kirjoitti:Mersu toimii vihdoinkin, ja moottori käy nätisti. Puhdistin eilen TCU:n piirilevyn Contact Cleanerillä automaattiöljystä, joka kuuleman mukaan on Mersun tyyppivika. Tänään laitoin TCU:n liittimet kiinni ilman että akun maajohto oli irroitettu, vain virrat oli pois päältä. Näyttöön ilmestyi vaihteenvalitsimen asento ja tiesin että auto starttaa. Täytin polttoainesuodattimen dieselillä ja auto käynnistyi kolmannella starttauksella.
En ole ikinä ennen kuullut että automaattiöljy voi nousta laatikon liittimestä johtosarjaa pitkin ohjausyksikölle, mutta pakko uskoa kun sen on omin silmin nähnyt. Onneksi ongelman korjaava alkuperäinen Mersun osa laatikon liittimeen maksoi vain 19 euroa.
Ajoin autolla pienen lenkin kylän ympäri ja Airmaticin ja ESP:n virheilmoitus poistui näytöstä ja ABS:n valo sammui. Näyttöön jäi virheilmoitus Coolant, Visit Workshop. Minusta näyttää että syylärin tuuletin ei pyöri, ainakin säiliössä oli riittävästi jäähdytysnestettä.
Pyyhkijät eivät toimi, niihin ja flektiin täytyy perehtyä seuraavaksi.
nim CDI203 ainakin mainittu senkin että estä joskus käynistymisen
mutta hyvä että tuli kuntoon
lasinpesurin sälion ja paisunta säliön anturille on yhteinen johto
Mökkillä
'
'
Re: 2001 Mercedes Benz S320 CDI W220 projekti
Ei kuitenkaan huutele että olisi konepelti auki ?Pyyhkijät eivät toimi
oulaistenliikenne.fi