Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Olen tässä myynyt omaa 2011-mallista s212:ta (ja kaupat on sovittu, joten kyseessä ei ole piilomainonta). Samalla olen seurannut nettiautossa olevia samanlaisia (sama vuosi- ja korimalli, kone ja neliveto), ja olen hämmästynyt miten hyvin ne tuntuvat menevän kaupaksi. Tällä viikolla omani lisäksi kaksi muuta (yhteensä seitsemästä) on merkitty myydyiksi. Jo aiemminkin (ennen kuin laitoin omani myyntiin) kun hieman satunnaisemmin katselin hintatasoa, näyttivät myynnissä olevat autot vaihtuvan.
Kovastihan puhutaan, miten käytettyjen dieselautojen kysyntä on huonoa, joten olen yllättynyt miten hyvin kuitenkin suht kalliitkin (hintaluokka pääsääntöisesti >20K) mersut tuntuvat vaihtavan omistajaa. Onko muilla minkälaisia kokemuksia?
Kovastihan puhutaan, miten käytettyjen dieselautojen kysyntä on huonoa, joten olen yllättynyt miten hyvin kuitenkin suht kalliitkin (hintaluokka pääsääntöisesti >20K) mersut tuntuvat vaihtavan omistajaa. Onko muilla minkälaisia kokemuksia?
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Sen olen huomannut että jos hinta on 'sopiva' niin auto katoaa myynnistä parissa päivässä. Ihan sama onko vanha taksi vai juuri germaniasta roudattu. Ne 5000+ euroa ylihintaiset siellä pysyy.
Eräs asia mihin olen kiinnittänyt huomiota nimenomaan W212 osalla on se kuinka vähän niissä on muistipenkkejä. Onko kyseinen varuste ollut niin kallis ruksittaa (erilisenä/pakettina) vai mistä johtuu. Oma kiinnostus koskee siis VAIN sedaneita, VAIN kutoskoneita... Ruumisautomallien myynti on varmaan vielä vilkkaampaa kuin limusiinien.
Eräs asia mihin olen kiinnittänyt huomiota nimenomaan W212 osalla on se kuinka vähän niissä on muistipenkkejä. Onko kyseinen varuste ollut niin kallis ruksittaa (erilisenä/pakettina) vai mistä johtuu. Oma kiinnostus koskee siis VAIN sedaneita, VAIN kutoskoneita... Ruumisautomallien myynti on varmaan vielä vilkkaampaa kuin limusiinien.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Kyttään W213 -mallia ja isot dieselit >50k eivät näytä liikkuvan ainakaan niissä joissa meikäläisen hakuehdot täyttyvät. Uudella nelokoneella menee nopeasti jos hinta ja varustelu kohtaavat. Vuoden olen jo katsellut seuraavaa autoa mutta ei vaan tunnu osuvan kohdalleen.tj86430 kirjoitti:Olen tässä myynyt omaa 2011-mallista s212:ta (ja kaupat on sovittu, joten kyseessä ei ole piilomainonta). Samalla olen seurannut nettiautossa olevia samanlaisia (sama vuosi- ja korimalli, kone ja neliveto), ja olen hämmästynyt miten hyvin ne tuntuvat menevän kaupaksi. Tällä viikolla omani lisäksi kaksi muuta (yhteensä seitsemästä) on merkitty myydyiksi. Jo aiemminkin (ennen kuin laitoin omani myyntiin) kun hieman satunnaisemmin katselin hintatasoa, näyttivät myynnissä olevat autot vaihtuvan.
Kovastihan puhutaan, miten käytettyjen dieselautojen kysyntä on huonoa, joten olen yllättynyt miten hyvin kuitenkin suht kalliitkin (hintaluokka pääsääntöisesti >20K) mersut tuntuvat vaihtavan omistajaa. Onko muilla minkälaisia kokemuksia?
e-class
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
hintaluokka on sopiva, eli normi työssäkäyvilläkin on varaa. Lisäksi 212 on onnistunut malli niin muotoilultaan, kuin teknisesti pääpiirteittäin. Lisäksi se näyttää vielä selvästi E mersulta, moni myöhempi ei.
Omasta näkökantista tuossa mallissa ruostuminen on saatu kuriin, ei ole servojarruja harmina. Alusta toimii, eikä syö palloja urakalla ja varsinkin teräsjousilla huoleton. Sisustakin on suht nykyaikainen. Co päästöt on kohtuulliset, joten diesel verot on v6 sillakin kohtuulliset, 750e? kun vanhempi 211 voi olla 900 yms.
Lisäksi 212 alkupäästä löytyy viimeiset autot ilman add blueta ja start stoppeja.
Eli tällä hetkellä aika sweet spot. Vanhemmat on vanhempia ja uudemmat on taas add blue yms start stop sekoiluita.
Omasta näkökantista tuossa mallissa ruostuminen on saatu kuriin, ei ole servojarruja harmina. Alusta toimii, eikä syö palloja urakalla ja varsinkin teräsjousilla huoleton. Sisustakin on suht nykyaikainen. Co päästöt on kohtuulliset, joten diesel verot on v6 sillakin kohtuulliset, 750e? kun vanhempi 211 voi olla 900 yms.
Lisäksi 212 alkupäästä löytyy viimeiset autot ilman add blueta ja start stoppeja.
Eli tällä hetkellä aika sweet spot. Vanhemmat on vanhempia ja uudemmat on taas add blue yms start stop sekoiluita.
W212 E350cdi
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Dieselin haitallisuudesta oli paljon vouhotusta talvella, mutta realiteetit jyrää. Jos etsii autoa E-Mersun kokoluokassa ja työssäkäyvän hintatasolla, niin ei dieselille ole vaihtoehtoja. Siinä saa Emma Kari itkeä ja syyllistää ihan niin paljon kun haluaa, mutta kun autoon pitää saada mahtumaan vanhemmat, pari mukulaa, koira tai kaksi ja viikon reissun kamat, niin ei ne sähkösmartiin tai BMW i3:een mahdu. Bemareilla ois 530e, mutta sitä ei jostain käsittämättömästä syystä tehdä farkkuna. Passat GTE ois varmaan ainoa vaihtoehto joka pääsee edes lähelle tilojen ja hinnan kanssa.
Jonkun verran tota tuli pohdittua viime talvena, ja siksi itsekin ostin ekan Mersuni.
Jonkun verran tota tuli pohdittua viime talvena, ja siksi itsekin ostin ekan Mersuni.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
BMW 530e farkku on tulossa myyntiin pian, kuten myös 530e nelivedot. Itse totesin, että 2016 mallin w 213 220d 53 tuhatta ajettuna, huolenpitoautona ja täysin uutta vastaavana 2 vuotta 10 kk vanhana oli reilut 20 tuhatta pudottanut hintaa useille liikkeille tarjottuna. Varsin kohtuuhintaisena kuntoonsa ja taustoihin nähden seisoi silti yli 5 viikkoa liikkeessä.
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Kyllä nämä s212:t näyttävät menevän aika äkkiä. Äsken merkkasin omani myydyksi, ja huomasin, että toinenkin samanlainen oli hävinnyt myytävien listalta. Nyt on kolme vastaavaa myynnissä, muutama päivä sitten oli seitsemän.
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Eikö tää 212 ole 124 jälkeen paras malli
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
On, enkä luovu ihan heti! 213 mennyt varsinkin alustan osiltaan taaksepäin.212:sta on puuttunut alustajumppa ihan kokonaan, mitä 211:ssa oli joka leimalle ja nyt 213 näyttää olevan taas samaa touhuaS202 kirjoitti:Eikö tää 212 ole 124 jälkeen paras malli
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Muuten hyvä, mutta nelosissa on jakoketju väärässä päässä moottoria ja on vain yksi rivinen.S202 kirjoitti:Eikö tää 212 ole 124 jälkeen paras malli
Ajelen ilman moottorimurheita omallani vielä pitkän tovin.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Vanhemmat dieselit ei todellakaan käy kaupaksi, toisin kuin vielä pari vuotta sitten. Nettiautossa melkoinen määrä diesel mersuja kaupan. Halvimmat toimivat w211:t taitaa jo lähteä alle parin tonnin käteisostajalle.
Muun merkkisiä dieseleitä alkaa saamaan +2ke 2010 luvulta.. Nyt on autoilu halpaa.
Muun merkkisiä dieseleitä alkaa saamaan +2ke 2010 luvulta.. Nyt on autoilu halpaa.
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
mun hakuagentti ei kyllä löydä noin edullisia mersuja...
jos jollain on W212 350CDI (nahkapenkit persgrilleillä, vetokoukku, muistipenkit, distronic+ ,kuolleenkulmantunnistin) alle 200tuhatta ajettuna alle kahdenkympin niin saa ottaa yhteyttä
jos jollain on W212 350CDI (nahkapenkit persgrilleillä, vetokoukku, muistipenkit, distronic+ ,kuolleenkulmantunnistin) alle 200tuhatta ajettuna alle kahdenkympin niin saa ottaa yhteyttä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Saako niistä vielä yli 20k€, jos on vaikkapa 190 tuhatta ajettu? En oo uskaltanu ees pitkään aikaan kattoa näitten markkinatilannetta että paljonko on taas parissa vuodessa rahaa sulanut. On kyllä sen verran hieno auto vielä ettei nyt ole haluakaan vaihtaa pitkään aikaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Hieno on W212 ja itsekkin seuraillut huvikseen niitä, mutta vähän arveluttaa, että millä kilometreillä niissä tulee se jakoketjun vaihto eteen normaalisti, kun se on kai suht kallis homma?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Just vaihdettiin 212 mersuun (250 cdi) jakoketju kiristäjän kanssa. Mittarissa on 198 tuhatta. Vanha oli venynyt 6 astetta. Ei vielä huomannut venymistä juuri mitenkään. Hintaa tuli reilut 500 €. Onhan tuokin iso raha, mutta kyl se vaihto jossain vaiheessa tulee eteen. Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään!
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Näissä dieseleissä se venynyt ketju ei tee mitään täystuhoa, ja melko pitkälle pääsee yhdellä ketjunvaihdolla. Ylipitkä öljynvaihtoväli ei myöskään ainakaan paranna ketjun kestoa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Timope kirjoitti:Just vaihdettiin 212 mersuun (250 cdi) jakoketju kiristäjän kanssa. Mittarissa on 198 tuhatta. Vanha oli venynyt 6 astetta. Ei vielä huomannut venymistä juuri mitenkään. Hintaa tuli reilut 500 €. Onhan tuokin iso raha, mutta kyl se vaihto jossain vaiheessa tulee eteen. Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään!
Missä vaihdettiin, oliko paljon yli 500e?
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
No halvimpien pyynnit nettiautossa on kyllä alle tuon, lähinnä kiinni siitä että varustelu ei tahdo mätsätä (jopa mobile.de:ssä putoaa vaihtoehdot aika vähiin). Lisäksi kun EN halua airmaticcia enkä 4maticia.S202 kirjoitti:Saako niistä vielä yli 20k€, jos on vaikkapa 190 tuhatta ajettu? En oo uskaltanu ees pitkään aikaan kattoa näitten markkinatilannetta että paljonko on taas parissa vuodessa rahaa sulanut. On kyllä sen verran hieno auto vielä ettei nyt ole haluakaan vaihtaa pitkään aikaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Käytettyjen diesel-mersujen markkinatilanne
Venetmäellä vaihdettiin ja oliko se about 550€. Siinä oli tarvikkeet ja työ.