Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
MacBenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MacBenz »

sportsman kirjoitti:
MacBenz kirjoitti:Jaahas, kiitos tiedosta niin en hämmästy jos tähän törmään. Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista, tuntuu olevan heille aika uutta. Laitan tänne tietoa kuinka homma sujuu.
Jäikö asia aikomiseksi vai missä mennään?

Ei jäänyt vaikka kesti. Kaupat on tehty Daimler Berliinissä ja haetaan ensi viikolla. Saksan latausverkkoa olen tutkinut viime päivät.
X204 CDI250 4matic
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Hienoa!
Minulle jäi se kuva, että ainakin ostoskeskuksissa on latauspaikkoja. Tosin tuo 200 km latausväli saattaa tuoda oman mausteensa kotimatkalle jos meinaat Baltian kautta ajaa kotiin?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
laaso
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 11.08.2019 18:00

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja laaso »

Ensimmäistä Mersua Saksasta ostamassa. Saksan kielen taitoa ei juurikaan ole. Ilmeisesti tälläisen Junge Sterne-auton uskaltaa ostaa aika turvallisesti tämmönen totaaliummikkokin? Aika monessa noista JS-autoissa on tuo kohta "Vorschaden" Ja . Tietääkö kukaan että mitä se käytännössä tarkoittaa, onko auto ollut ns. lunastuskunnossa vai lievempää kolaria? Hintaan sillä ei tunnu hirveän suurta merkitystä olevan.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ei sitä kysymättä tiedä. Lunastuskuntoisia JS-rivistä tuskin löytyy mutta pienempiä korjauksia kyllä. Jos asia vaivaa se kannattaa selvittää ennen kauppaa, sen jälkeen vastapuolen motivaatio häipyy ja selvittäminen on joko vaikeaa tai mahdotonta.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Tuontiautojen suosio kasvaa - heinäkuun loppuun mennessä tuotu jo lähes 30000 autoa. Suositun merkki on Mercedes-Benz, 4773 kpl
Kauppalehti.fi https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/a ... 91862ddc75" onclick="window.open(this.href);return false;
(Samalla ajanjaksolla ensirekisteröitiin Suomessa 3566 uutta M-B henkilöautoa, lähde: Autoalan Tiedotuskeskus http://www.aut.fi/tilastot/ensirekister ... ttain/2019" onclick="window.open(this.href);return false;)
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)
Artsiih
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 14.10.2019 14:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Artsiih »

Onko foorumilaisista joku tuonut Vianoa lähiakoina? Kokemuksia haussa...
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)
Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)
Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!
Tosin päätöksen kaavassa lasketaan suhdeluku (autoni uushankintahinta/4WD:n vertailuhinnalla) joka pienentää käytettävää yleistä pyyntihintaa. Joten kuten päätöksessäkin sanotaan että suhteen oletetaan pysyvän vakiona. Elikkä pyyntihintana käytetään 4WD hintoja mutta se kompensoidaan.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

OtivusRem kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)
Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!
Tosin päätöksen kaavassa lasketaan suhdeluku (autoni uushankintahinta/4WD:n vertailuhinnalla) joka pienentää käytettävää yleistä pyyntihintaa. Joten kuten päätöksessäkin sanotaan että suhteen oletetaan pysyvän vakiona. Elikkä pyyntihintana käytetään 4WD hintoja mutta se kompensoidaan.
Tuossa vuoden aikana verotetut 2-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... &avgtkm=65" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tuossa vuoden aikana verotetut 4-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... avgtkm=105" onclick="window.open(this.href);return false;

Huomattava hintaero veroissa,ilmeisesti viimeinen sinun auto,eikö siinä ole veroprosenttikin liian korkea!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Vertailuajoneuvo

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:Sain veropäätöksen. Siinä oli käytetty vertailuajoneuvona ja hintahavainnoissa nelivetoisen tietoja vaikka autoveroilmoituksessani oli oikein eli 2WD. Kyse ei ole mistään harvinaisuudesta (V250) ja nettiautossakin on runsaasti omani katlaisia autoja. Onko tällainen miten yleistä ja muutoksenhakuunko tässä on mentävä ? Vaikka tässä alkaa kärhämöidä niin ei vero nyt ainkaan nousta voi, kai :-)
Ota yhteys,että verotettu 4- vetoisena vaikka 2 vetoinen,niin kyllä korjaavat virheensä! Ei tietenkään voi nousta!
Tosin päätöksen kaavassa lasketaan suhdeluku (autoni uushankintahinta/4WD:n vertailuhinnalla) joka pienentää käytettävää yleistä pyyntihintaa. Joten kuten päätöksessäkin sanotaan että suhteen oletetaan pysyvän vakiona. Elikkä pyyntihintana käytetään 4WD hintoja mutta se kompensoidaan.
Tuossa vuoden aikana verotetut 2-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... &avgtkm=65" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tuossa vuoden aikana verotetut 4-vetoiset:
https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/in ... avgtkm=105" onclick="window.open(this.href);return false;

Huomattava hintaero veroissa,ilmeisesti viimeinen sinun auto,eikö siinä ole veroprosenttikin liian korkea!
Pitääpä raapustella Oikaisuvaatimus.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Heräteostos Ruotsista... (no ei oikeasti heräteostos mutta nopeat kaupat lähes sokkona):

W212 350CDI vm. 2009

Parameter Value
030 ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
141 MEASURE PACKAGE 2
16P ME VEHICLE
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
210B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SWEDISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
22P TRACK PACKAGE
230 PARKING GUIDANCE
234 BLIND SPOT ASSISTANT
236 ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B No code designation available
267B AIRBAGLABLE - SWEDISH/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
309 CUP HOLDER
310B HEAD UNIT LANGUAGE - SWEDISH
340B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - SWEDISH
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
476 AUTOMATIC LANE RECOGNITION
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
512 COMAND APS WITH DVD CHANGER
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
524 VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
550 TRAILER COUPLING
569L SWEDEN
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
59N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
65N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
800 AEJ 09/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H76 TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK
HA REAR AXLE
J1A NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22 SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L LEFT-HAND STEERING
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
N9V STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
R01 SUMMER TIRES
R11 N/A
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Tälläkin foorumilla taannoin itkin kun ei suomalaiset ole raaskineet ruksittaa muistepenkkejä eemeleihinsä. Lisäksi kun halusi distronc plussan (no sitä ei kuitenkaan nyt saatu), kuolleenkulma tunnistimen (lahiavine tutkineen), vetokoukun, ILS valot (saiko tätä edes ilman?), nahkajakkarat lämmityksellä, ilman airmaticcia ja nelivetoo, niin hiljaista oli. Samoin kyllä ruotsissakin, muistipenkit tuntuivat olevan harvinaista vaikka varusteita muutoin oli. 4matic tuntui olevan hyvin yleinen varuste molemmissa maissa. Calixin lämmittimet oli autoon asennettu, led bar lisäpitkiksi, valitettavasti vain yhdet renkaat. Toisaalta eipä tarvitse myidä noita vanhoja W211:n vanteita renkaineen, ne taitavat käydä tähänkin.

No tuo yllämainittu kulkine ilmestyi viime viikolla myyntiin Östersundissa, ei sinänsä heti iskenyt kun Kaisa Mäkäräinenkin oli sieltä jo pois tulossa ja matkaa Uumajaankin kertyisi, sekä lautta kulkee vain aamuisin Vaasaan. No perjantaina lakkoon valmistautuessani alkoi ajatus itää että mullahan on kuitenkin kolme päivää loppuaikaa, mitä sitä tekis? Laitoin viestiä että mitenkäs onnistuis auton kuskaaminen tukholmaan (liikkeellä on 9 toimipistettä joista kaksi tukholmassa)? No kuulemma onnistuu maanantai-illaksi. Kyselin kaikenlaista autosta mitä nyt mieleen juolahti ja kun ei edelleenkään pahalta kuulostanut (tsekkasin carfaxista auton omistus/huolto/katsastushistorian), sovin että maksan varausmaksun ja tulen tiistaina hakemaan auton Tukholmasta, jos mitään ihmeellistä ei koeajossa ja tsekkauksessa ilmene.

Varaamaan lentoja Tukholmaan. On aivan stanan turha Lentoyhtiöiden, Finnavian vai kuka ihme näitä nyt hallinnoikaan valittaa, että miksi Tampereelta ei matkustajamäärät lisäänny. A. Jos suoria lentoja ei ole kuin kouralliseen kohteita B. Jos liityntälento esim Helsinkiin maksaa 100-200 välillä. C. "sama" lento Tukholmaan maksaa 300€ kun helsingistä pääsi 90€:lla. Pirkkalan pysäköintiin menevä rahasumma kompensoituu junalipulla Helsikiin. Lisäksi ei tarvinnut rotuuttaa meluavalla ATR:llä vaan pääsi sivistyneesti Airbussilla jossa oli ehkä 50 matkustajaa, reilusti alle puolillaan siis.

Lautan varaus Tukholmasta Turkuun hinta autoineen 24€ kun pikkuisen käytti pisteitä. Käyttöönottoilmot, vakuutukset voimaan ja tarrakilvet konttorilta.

Olin jo tiistaina lentokentällä kun auton myyjä soittaa että auto on muuten vielä Östersundissa... tilattu autorekka maanantaiksi ei koskaan tullutkaan, ja siirto oli tekemättä. No nopeasti auton myyjä ehdotti että hän voi lähteä ajamaan auton Tukholmaan (tämä innokkuus selittyi osaltaan ehkäsillä että kyseessä oli parikymppinen nuori jantteri joka varmaan ihan ilokseen lähti tekemään keikan pääkaupunkiin). No asia sovittiin kun summailtiin että kyllä aika riittää moiseen.

Sitten olikin vuorossa tylsin osuus, ajantappoa Arlandassa (olen varmasti viettänyt siellä enemmän aikaan kuin muilla maailman kentillä yhteensä), maailman kallein taksi 5km päähän lentokentästä autoliikkeeseen (en tiedä olisiko sitä pitänyt tinkiä?), ajantappoa liikkeessä kahvia kitaten niin että mahaan jo sattui. Kello alkoi jo olemaan sitä vaille paljon että soitin myyjälle missä mies viipyy, no ihan kulmilla tuolloin jo oli.

Pimeään pihaan kurvaa maailman paskaisin auto (tästä lisää myöhemmin), siinä oli hieman hankalaa päällisin puolin kuntoa tutkailla (yksi ruostepaikka löytyi kotona pesun jälkeen), koeajossa ei mitään ihmeellistä ollut. Jakoketju on tulossa vaihtopituuteen (reikä pilkistää), tästä ei kuitenkaan pojoja saanut putoamaan. No kaupat tehtiin ja jäi vielä vajaa tunti hyvääkin ehtiä lautalle (yhden liittymän missannenakin). Satamaan kun pääsi niin 'Active bonnet malfunction' pasahti näyttöön. Tuon koodin kotona luin, ilmoittaa oikosulkua maahan toisessa konepellin pompsauttimessa. Pitää irroitella kun ehtii ja katsoa onko piuhavika vai menikö koko laitos mykäksi. En tiedä onko mitään mahdollisuuksia tästäkään valittaa... osahan ei sinänsä taida kallis olla, satasen päältä oli katsovinani.

Lautta oli myös aivan tyhjä, silti aamuyöstä pussihousukansa möykkäsi keskenään 'älä valehtele minun päälle - tapellaanko - mennään syömään - minä en valehtele...' :crazy: No lyhyehköillä yöunilla selvittiin satamaan ja kovaa ajoo peuravaaratielle. ABCilla aamukahvipysähdyksen jälkeen auto ilmoitti takapenkinturvavyön kytemättömyydestä. Ajattelin jo että tämän takiako auto on myynnissä, sähköt sekaisin kuin seinäkello... no ilmoitus poistui eikä vikakoodejakaan takepenkin hiluihin liittyen ollut, en tiedä minkä haamun tunnisti takapenkille... ameriikassa se olis kuitenkin ollut joku joka on tapettu sinne ja jääny kummittelemaan...

Kotiin päästyäni totesin että en ala itse autoa pesemään, niin sairaan likainen se oli. Menin arvalla erääseen pesulafirmaan joka mainosti käsinpesuja ajanvarauksella, johon sain ajan puolen tunnin päähän. Äijä totesi että onpas autossa suolaa pinnassa, koko auto kattoa myöden ihan karhea. Vaati kahteen kertaan täyden pienpoisto aineella hankauksen että kaikki kaspa saatiin pois, ja pesulan mies totesikin että ei ole koskaan aiemmin NOIN likaista autoa nähnyt. Nyt lähti kyllä kaikki pienikin vaha mitä autossa ehkä? on ollut, täytynee viedä kovavahaukseen pikapuoliin.

Vikakoodeja oli tallennettuna vielä yksi; sisäilman laatutunnistimen vika. Esiintynyt muutaman kerran. Pitää seurailla, eikös tuo ole yleensä sen 'imurin' vika? Ja sitten niitä kuollenkuman tutkien vikoja seuraavaksi odottelemaan...

Kaistavahti kun on niin pitää tutkia saako starilla liikennemerkkitunnistimen ja/tai IHC:n koodattua vai vaatiiko vediamon. Kamera käsittääkseni on sama.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Itsellä kokemuksia kahdesta tuontiautosta. Toisen toin liian aikaisin S202:n, C220cdi farkku vuonna 2004. Maksoi Saksassa 12500€ ja veroja noin 8000€. Tästä tein valituksen autoveropäätöksestä ja sain ensin jotain toista tonnia takaisin. Edelleen tämän osalta on joku valitusprosessi menossa ja en edes tiedä tämän hetken tilannetta. Jossakin korkeimmassa oikeudessa yleisellä tasolla mennään. Tuohon aikaan oli kaikkea EI-ALV (ELV?) veroa yms juttuja joista minä ja monet muut joutuivat maksamaan veroja valtiolle. Ja valtio kiistää....Ja prosessi kestää... Koska en osannut kiistää tuota EI-ALV veroa niin sitä en edes saa takaisin enää jonka maksoin.

Noh, sitten mentiin parilla Suomi-autolla ja nyt 2018 hiihtolomalla kävin uudelleen Saksassa. Vm 2012 BMW 535D tuli ostettua. Tästäkin verottaja haukkasi huiman osansa. Veroja noin 7500€ ja verrokkina oli käytettynä x-drivejä kun oma auto taas on pelkästään takavetoinen. Co2 arvot jostain syystä tuossa auton papereissa myös xdriven lukemat, eli korkeammat kuin todellisuudessa.

Onko nykyään olemassa valmista pohjaa autoverovalitukseen, kuten oli aikaisemmin vai täytyykö nykyisin tehdä valitus omien kokemuksien pohjalta? Mistä kaikesta pitäisi valittaa, kun omien kokemuksien osalta on, että jollet ole osannut valittaa kaikista maksamistasi veroista niin jos tulli/verottaja vastaa vain niistä, jotka olet osannut kyseenalaistaa valituksessa tai pyytää oikaisua?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

220cdi kirjoitti:Itsellä kokemuksia kahdesta tuontiautosta. Toisen toin liian aikaisin S202:n, C220cdi farkku vuonna 2004. Maksoi Saksassa 12500€ ja veroja noin 8000€. Tästä tein valituksen autoveropäätöksestä ja sain ensin jotain toista tonnia takaisin. Edelleen tämän osalta on joku valitusprosessi menossa ja en edes tiedä tämän hetken tilannetta. Jossakin korkeimmassa oikeudessa yleisellä tasolla mennään. Tuohon aikaan oli kaikkea EI-ALV (ELV?) veroa yms juttuja joista minä ja monet muut joutuivat maksamaan veroja valtiolle. Ja valtio kiistää....Ja prosessi kestää... Koska en osannut kiistää tuota EI-ALV veroa niin sitä en edes saa takaisin enää jonka maksoin.

Noh, sitten mentiin parilla Suomi-autolla ja nyt 2018 hiihtolomalla kävin uudelleen Saksassa. Vm 2012 BMW 535D tuli ostettua. Tästäkin verottaja haukkasi huiman osansa. Veroja noin 7500€ ja verrokkina oli käytettynä x-drivejä kun oma auto taas on pelkästään takavetoinen. Co2 arvot jostain syystä tuossa auton papereissa myös xdriven lukemat, eli korkeammat kuin todellisuudessa.

Onko nykyään olemassa valmista pohjaa autoverovalitukseen, kuten oli aikaisemmin vai täytyykö nykyisin tehdä valitus omien kokemuksien pohjalta? Mistä kaikesta pitäisi valittaa, kun omien kokemuksien osalta on, että jollet ole osannut valittaa kaikista maksamistasi veroista niin jos tulli/verottaja vastaa vain niistä, jotka olet osannut kyseenalaistaa valituksessa tai pyytää oikaisua?
Miten niin Co2 arvot auton papereissa kuin todellisuudessa?? Ne arvot, mitkä on auton alkuperäisissä rek.otteissa on oikeat.
Arvot kannattaa tarkistaa ennen auton ostoa ed.dokumenteistä. Arvot saattavat vaihdella jopa saman mallisarjan sisällä.
Tuskin kannattaa uhrata aikaa verovalituksen tekoon....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mmz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 18.08.2017 23:41

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja mmz »

Olen etsiskelemässä tuontiautoa Saksasta, ja olen nyt iskenyt silmäni erääseen tosi houkuttelevan oloiseen 2015 C220-farkkuun. Ongelma on vaan, että autolla on jo ajettu 200000 km, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Auto houkuttelee nimenomaan kattavan varustelistan puolesta, kun ne yleensä tuppaavat olemaan aika lyhkäisiä. Kannattaako noin paljon ajettua C-sarjalaista tuoda, vaikka metrit tietysti vaikuttaa verotukseen positiivisesti.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuulostaa että en ryhtyisi. Jollei hinta tipu.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

mmz kirjoitti:Olen etsiskelemässä tuontiautoa Saksasta, ja olen nyt iskenyt silmäni erääseen tosi houkuttelevan oloiseen 2015 C220-farkkuun. Ongelma on vaan, että autolla on jo ajettu 200000 km, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Auto houkuttelee nimenomaan kattavan varustelistan puolesta, kun ne yleensä tuppaavat olemaan aika lyhkäisiä. Kannattaako noin paljon ajettua C-sarjalaista tuoda, vaikka metrit tietysti vaikuttaa verotukseen positiivisesti.
Onko tuo paljon,kun Helsingin taksi oli ajanut 4 vuodessa 1000000km samalla koneella!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

jussilampi kirjoitti:
mmz kirjoitti:Olen etsiskelemässä tuontiautoa Saksasta, ja olen nyt iskenyt silmäni erääseen tosi houkuttelevan oloiseen 2015 C220-farkkuun. Ongelma on vaan, että autolla on jo ajettu 200000 km, eikä hintakaan ole halvimmasta päästä. Auto houkuttelee nimenomaan kattavan varustelistan puolesta, kun ne yleensä tuppaavat olemaan aika lyhkäisiä. Kannattaako noin paljon ajettua C-sarjalaista tuoda, vaikka metrit tietysti vaikuttaa verotukseen positiivisesti.
Onko tuo paljon,kun Helsingin taksi oli ajanut 4 vuodessa 1000000km samalla koneella!
Missäs tuollanen on ollu? Itse kuulin vain siitä 2016 mallisesta V6-koneellisesta (300 Bluetec), joka nimenomaan ei ole sama kone, vaan melko matalaviritteinen 3.0 litrainen.

Mitä itse kysymykseen tulee, eihän 200tkm ole liikaa vielä, jos auto on huollettu hyvin. Mutta esim. vaihteistoöljyt pitäisi olla vaihdeltu jo pariin kertaan noilla metreillä, vähintään kerran.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Dieselross
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Tuli haettua työreissun yhteydessä sukulaiselle Hannoverista Junge Sterne GLK:

Parameter Value
01A DAS 3
13A OIL OFFSET AMOUNT +1300 ML OIL
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
229L GERMANY
234 BLIND SPOT ASSISTANT
235 ACTIVE PARK ASSIST
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2U5 PAINTED SIDE SKIRT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
30A COVER WITH ADDITIONAL DAMPER ATTACHMENT POINT
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
347 EMERGENCY CALL SYSTEM ECALL EUROPE
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
39P COMFORT PACKAGE
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE CONTROL
491 STANDARD SUSPENSION LOWERED
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
501 N/A
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
603 SKD VEHICLES - LU - RUSSIA
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
682 FIRE EXTINGUISHER
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
722 CTR CONSOLE METAL FABRIC FILM BLACK/SILVER (2C07)
725 CHROME LOOK ROOF RAILING
755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT
805 YOM 14/1
805 *1 204____ 20100929 YOM 14/1
805 *2 651.9__ 20120301 YOM 24/1
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 AMBIENCE ILLUMINATION
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
900 EXTERIOR CHROME PACKAGE
900A MICROFIBER
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
921A MICROFIBER - BLACK/ANTHRACITE
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A11 ALTERNATIVE INJECTION
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A68 TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B54 MBCONNECT - REAL-TIME TRAFFIC DATA
F204 MODEL SERIES 204
FX SPECIAL VERSION
G965 TRANSMISSION CODE VERSION 65
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H79 TRIM ELEM. - ALUM W. LONGIT./TEXTURED GRAIN (2C16)
HA REAR AXLE
J4A DSM: STAR1 FBS3 UPDATE
JVM PLANT CONTROL CODE
JVO PLANT CONTROL CODE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
P44 PARKING PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P76 BASE PACKAGE, EXTERIOR
P95 SPORT PACKAGE INTERIEUR
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U40 CARGO NET BEHIND FRONT SEATS
U62 ILLUMINATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V53 SPEED- + LOAD INDEX 102V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Aika pitkään näitä tuli kytättyä, yleensä huippuvarustellut ja järkevän hintaiset meni kaupaksi erittäin nopeasti, joten kun tämä osui kohdalle tuli tartuttua kiinni saman tien. Varsin mainio peli ajaa, ottaisin mieluusti itsellekin jos olisi Distronic plus ja muistipenkit. Eiköhän tuolla ole mukava sukulaisenkin ajella eläkepäivien ajot mitä tarvitsee.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Lumikko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 23.04.2020 14:01

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Lumikko »

Playmaker kirjoitti:Auton tuonti Ruotsista :

Kävin viime viikolla etelä - ruotsissa. Tarkoitus oli mennä enempiä etukäteen kyselemättä ostamaan e 220 mersu autoliikkeestä. Työkiireiden takia aikaa koko hommaan muutama päivä. Etukäteen olin lukenut tuontiautoista ja tiedossa oli kilpienpalautussysteemi.

Hedin bil - auton koeajo, tinkiminen, kauppa. Ennen kuin siirsin rahat sanoin ajavani auton samana päivänä tukholman satamaan. Myyjä ei antanut autoa. Vaihtoehdot olivat että ruotsalainen henkilö ajaisi tai hankkisin kuljetuksen. Tässä vaiheessa myös palvelu loppui täysin. Peruin kaupan.

Malmön mersuliike - sama tarina sillä erotuksella että palvelu toimi loppuun asti ja olisin voinut myöhemmin hakea auton kun ensin hakisin suomesta siirtokilvet, tämä tuntui olevan ehdottoman tärkeää että on suomalaiset siirtokilvet. Tai kuljetusliikkeen kautta auto helsinkiin. Ovat tiukentaneet käytäntöjä väärinkäytösten vuoksi. Viikonloppuisin ei saa autoa heti mukaan rekisteröintiasian takia.

Kannattaa myös huomioida että ilmoituksissa voi olla vääriä co2 arvoja joilla on vaikutusta autoveron määrään (109/120) e sarjan takavetofarmareista, ei amg.

Vaikka kruunun kurssi on otollinen ja autojen hinnasta saa tingittyä niin ym. asiat huomioon ottaen voi auton tuonti Ruotsista tulla yhtä kalliiksi kuin sen ostaminen täältä.

Tuontiammattilaisilla on varmasti omat keinonsa hoitaa yo. Ongelmat. Normikuluttajalle auton tuonnin vaikeus oli yllätys..

Asian kirkastuttua autokuumeiselle lähdin siltä istumalta takaisin helsinkiin ja ostin e 220 tuontiauton autoliikkeestä.
Ostin Hedin Bil Malmö vuosi sitten MB E220 autoa näkemättä, vain kuvien ja myyjän vakuuttelujen perusteella. Tosin auto oli vuoden vanha, vähän ajettu ja myös tehtaan takuu vielä vuoden voimassa. Ei mitään ongelmia. Rahat myyjälle, auto toimitettiin maksutta Tukholmaan, vakuutukset kuntoon ja siirtokilvet mukaan. Ruotsalaiset rekkarit jäi autoliikkeen ja tarrat tilalle. Vehon hintaan verrattuna hinta oli runsaat 10.000 euroa halvempi Ruotsista ostettuna. Siirtokustannukset Tukholmasta alle 200 euroa. Ensikertalaiselle yllättävän helppoa. Autovero tuli 2.5 viikossa, tein periaatteesta verovalituksen saantotodistuksella, siitä ei ole kuulunut vielä mitään.
ATa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 22.10.2019 21:01

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ATa »

Oma tarinani jää lyhyeksi mutta kerrottakoon kuitenkin. Aikani kotimaan W212-tarjontaa katseltuani ja niukaksi havaittuani ryhdyin seuraamaan Saksan valikoimaa. Alkukesästä vastaan tuli mieltymysten mukainen auto joten hankinta laitettiin vireille. Auto osoittautui kolhituksi ja historialtaan vajavaiseksi joten se sai jäädä liikkeeseen. Seuraava ehdokas ehti mennä ennen kauppojen hierontaa ja kolmannen myyjää ei tuntunut kaupanteko kiinnostavan lainkaan.

Tässä vaiheessa myyntiin oli tullut vm 2011 E350 bensakoneella ja erittäin houkuttelevalla 55tkm mittarilukemalla joten siitä tuli seuraava kohde. Miinukset autossa olivat Distronic Plussan puute ja keinoeläimen nahasta tehdyt penkit. Ensimmäisen kanssa katsoin voivani elää ja verhoilullekin on tarvittaessa jotain tehtävissä mikäli se alkaa vaivaamaan. Näiden vastineeksi esimerkillinen huoltohistoria, virheetön kunto ja jo mainittu kilometrilukema olivat isoja positiivisia asioita kyseisessä autossa.

Niinpä hankinta laitettiin vireille, itseäni ei korkkarisaksalla kiinnostanut lähteä paikan päälle joten hankinta ulkoistettiin muille. Kävin noutamassa auton viikonloppuna ja ainakin tämän erittäin lyhyen yhteiselon perusteella ei voi olla muuta kuin tyytyväinen hankintaan. Aika sitten näyttää mitä tuli ostettua.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tulin tänään Schleswig-Holsteinista tällaisella W205:sella. Reissu meni hyvin. Ei näkynyt Amorellallakaan nyt muita tuontiautoja. Passit tai ajokortit kyseltiin jokaisella rajanylityspisteellä eli Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa. Naamasuojia eivät viranomaiset rajoilla käyttäneet missään. Ruotsin tullitytöllä oli sentään suojahanskat kädessä.

Kuva
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

tn62634 kirjoitti:Tulin tänään Schleswig-Holsteinista tällaisella W205:sella. Reissu meni hyvin. Ei näkynyt Amorellallakaan nyt muita tuontiautoja. Passit tai ajokortit kyseltiin jokaisella rajanylityspisteellä eli Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa. Naamasuojia eivät viranomaiset rajoilla käyttäneet missään. Ruotsin tullitytöllä oli sentään suojahanskat kädessä.

[ https://i.ibb.co/r74s41G/W205-1.jpg ]
Hieno! Mikä moottori?
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

Jonkin verran nettiautossa myynnissä esim. vanhempia AMG -mersuja melko pienillä kilometreillä ja nämä yleensä suoraan jo tunnistaa Japanin tuonneiksi. Mitä olette mieltä yleisesti Japanin tuonneista ja miten niitä esim. autoliikkeet ottavat vaihdossa? Ruostetta niissä ei varmaan ole, mutta suurimmilta osin ajettu ruuhkassa (mutu) ja sitten esim. sellainen 100 tkm tuollaista ajoa voi olla jo paljon.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

X1000E0 kirjoitti:
Hieno! Mikä moottori?
Kiitos! Yhä kuukauden jälkeen olen itsekin tyytyväinen. Tämä on 5/2018 rekisteröity C350e.

Ostin auton Itzehoen Süverkrüp-Ahrendtilta 35000 ajettuna. Reissu meni ihan hyvin koronasta huolimatta. Tyttöystävä oli mukana ja on vähän tarkempi tuon virussuojauksen suhteen. Tuli käytyä oikeaan aikaan kun nyt tuo virustilanne on taas vähän huonompi.

Tässä on itselle tärkeät varusteet kuten kunnolliset valot ja navigaattori sekä nyt halusin sedanin AMG-paketeilla. Farmari ei ollut vaihtoehto, kun niitä on ollut tähän asti paitsi 204 myös coupena. Tässä hyvää on suorituskyky ja 600 Nm vääntö.


Kuva

02B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET GERMAN
040U BLACK
11U MBCONNECT - REMOTE ONLINE (HERMES)
13U MBCONNECT - EV FUNCTIONS (HERMES)
140A IMITATION LEATHER
141 MEASURE PACKAGE 2
141A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
165 PRODUCTION LOCATION VEHICLE SOUTH AFRICA
1P6 CONTROL CODE MARKETING
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
218 REAR-VIEW CAMERA
229L GERMANY
235 ACTIVE PARK ASSIST
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
258 COLLIS.WARN. SYS. W/ ACTIVE BRAKE INTERV. FCW STOP
26A EFTI ELECTRIC MOTOR 50-80 KW
270 GPS ANTENNA
294 KNEE AIRBAG
298 SIDEBAGS IN REAR WITH BELT FORCE LIMITER
2U8 ALTERNATIVE REFRIGERANT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
30P COMPARTMENT PACKAGE
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
351 E-CALL EMERGENCY CALL SYSTEM
360 HERMES - COMMUNICATION MODULE UMTS
367 LIVE TRAFFIC CAPABILITY
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
448 TOUCHPAD WITH ROTARY PUSHBUTTON
475 TIRE PRESSURE CONTROL
483 VEHICLE DYNAMICS PACKAGE
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
52V SPEED- + LOADINDEX 95Y XL + 97Y XL
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
580 AIR CONDITIONER
5P7 CONTROL CODE MARKETING
611 AMBIENT ILLUMINATION
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
70B SAFETY VEST - DRIVER
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
776 WHEEL ARCH ENLARGEMENT
792 18" AMG 5-SPOKE WHEELS WITH MIXED TIRES
808 YOM 17/1
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
815 DVD SINGLE DRIVE
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 AMBIENCE ILLUMINATION
893 KEYLESS START
8U8 I-SIZE-MARKING (ISOFIX SUCCESSOR)
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
99B ACTIVE ADJUSTABLE DAMPING "NORMALLY OPEN"
A121 P VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS-500
A17 DAS 4
B16 EXHAUST TIP
B59 TRANSMISSION MODE SELECTOR LEVER (AGILITY SELECT)
B80 CHAR.CABLE GROUNDING-CONTACT CEE 7/7 (TYPE E/F) 8M
B83 CHARGING CABLE 7-PIN ICCA PER IEC 62196 16A 8M
DA0 No code designation available
DAE No code designation available
DMJ No code designation available
F205 MODEL SERIES 205
FW LIMOUSINE
G295 TRANSMISSION VERSION 95
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
GH HYBRID TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J81 JUNE RELEASE
J9A D724.2 VENTILATION B2
JRC PLANT CONTROL CODE
JRI PLANT CONTROL CODE
JRK PLANT CONTROL CODE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K27 SOFTWARE CONTROL FOR FORCE-FREE IN POSITION "D"
L LEFT-HAND STEERING
LS1 BODYSHELL LOAD STAGE 1 / 1.5
M20 DISPLACEMENT 2.0 LITER
M274 4-CYLINDER GASOLINE ENGINE M274
ME06 HYBRID DRIVE 60KW-74KW VARIANT (INCL. PLUG-IN)
P29 AMG LINE INTERIOR/AMG SPORTS PACKAGE INTERIOR
P31 AMG LINE EXTERIOR/AMG SPORTS PACKAGE EXTERIOR
P44 PARKING PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P55 NIGHT PACKAGE
P65 ERGONOMICS PACKAGE
P92 SPECIAL MODEL "EDITION C"
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U25 ILLUMINATED DOOR SILL
U53 DISCONTINUATION OF PLUG-IN EXTERIOR DIFFERENTIAT.
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U66 FLOOR MATS - SPECIAL MODEL
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Kuva

Kuva

Kuva
Rey
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 26.05.2016 08:55

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Rey »

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
Miksiköhän ollut myynnissä jo useamman kuukauden? Junge sterne ja 1 omistaja.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

X1000E0 kirjoitti:Jonkin verran nettiautossa myynnissä esim. vanhempia AMG -mersuja melko pienillä kilometreillä ja nämä yleensä suoraan jo tunnistaa Japanin tuonneiksi. Mitä olette mieltä yleisesti Japanin tuonneista ja miten niitä esim. autoliikkeet ottavat vaihdossa? Ruostetta niissä ei varmaan ole, mutta suurimmilta osin ajettu ruuhkassa (mutu) ja sitten esim. sellainen 100 tkm tuollaista ajoa voi olla jo paljon.
Karsastan. Lähinnä navien toimimattomuuden takia ja muidenkin tiettyjen mallien erityispiirteiden takia. Ja M156 moottoriset autot on järjestäen vajaa tehoisia Euro malleihin nähden.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Rey kirjoitti:https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
Miksiköhän ollut myynnissä jo useamman kuukauden? Junge sterne ja 1 omistaja.
Olisikohan liian kallis diesel peliksi, kun niiden aika alkaa auttamatta olla ohi :?:
Itse pidän dieseleistä toki , mutta tuo auto on muuten tosi siisti, mutta en ostaisi itse, koska seuraavassa autossani on taas muisti jakkarat, kuten oli aikoinaan Väykässäni. Ei jaksa säädellä penkkejä aina ,joku muu perheestä on ajanut oman rundinsa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Mese_kook
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 20.11.2019 09:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mese_kook »

Alkuvuodesta alkoi autokuume ja pohdinta josko C vaihtuisi E:hen. Loppukesästä C meni kaupaksi ja E:n metsästys alkoi todenteolla Saksan markkinoilta. Pitkään mietin lähdenkö itse hakemaan vai teenkö kaupat verkon välityksellä ja tilaan kuljetuksen. Koronatilanteesta johtuen päädyin tekemään kaupat verkon välityksellä. Autoksi valikoitu -18 49tkm E 220d junge sternellä, joka täytti itselle tärkeimmät kriteerit, multibeam, 360 kamera, burmesterit, apple carplay. Kuljetuksen tilasin SE Mäkiseltä.

Nyt 1,5vk ja 2 tkm autolla ajeltu ja todella tyytyväinen.

02B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET GERMAN
088 STEUERCODE 330 X 32 - BREMSE BEI 18 ZOLL BEREIFUNG
08U MBCONNECT - SERVICES FOR VEHICLE SETUP (HERMES)
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
12U MBCONNECT - SERVICES FOR CONCIERGE (HERMES)
14U SMARTPHONE INTEGRATION PACKAGE
16U SMARTPHONE INTEGRATION APPLE CARPLAY
17U SMARTPHONE INTEGRATION ANDROID AUTO
1A6 4-CYL. DIESEL CONVERTER
21A EHS GENERATION
229L GERMANY
235 ACTIVE PARK ASSIST
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
258 COLLIS.WARN. SYS. W/ ACTIVE BRAKE INTERV. FCW STOP
270 GPS ANTENNA
274 TELEPHONE ANTENNA
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2A8 CONVERTER VERSION 9
2U8 ALTERNATIVE REFRIGERANT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
30P COMPARTMENT PACKAGE
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
351 E-CALL EMERGENCY CALL SYSTEM
362 HERMES - COMMUNICATION MODULE LTE
367 LIVE TRAFFIC CAPABILITY
3A1 ASSEMBLY, ACTUATORS (THREE WHEELS)
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
421 9-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
448 TOUCHPAD WITH ROTARY PUSHBUTTON
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE CONTROL
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
501 360°-CAMERA
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
503 REMOTE CONTROLLED PARKING
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
551 BASIC ANTITHEFT ALARM SYSTEM (ATA)
580 AIR CONDITIONER
5A1 ELECTROHYDRAULIC CONTROLLER UNIT-CONVERTER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
6A2 JOINT FLANGE W/ GW 110 / 3, 3-ARM X 110
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
724 ROOF RACK PREINSTALLATION
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
7A5 REAR BRACKET MADE OF PLASTIC
807 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
840 DARK TINTED GLASS
871 SENSORS FOR TRUNK LID OPENING/CLOSING
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
87N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
881 REMOTE TRUNK LOCKING
882 SENSOR SYSTEM AND ANTITHEFT ALARM SYSTEM
889 KEYLESS - GO
899 FRONT WIRELESS TELEPHONE CHARGING AND ANTENNA
8U7 REAR SEAT BELT WITH BELT FORCE LIMITER AND SOFTST.
8U8 I-SIZE-MARKING (ISOFIX SUCCESSOR)
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
996U HYACINTH RED - METALLIC FINISH
A020 OIL OFFSET QUANTITY +200GR OIL
A104 NOISE-OPTIMIZED TOOTHING
B59 TRANSMISSION MODE SELECTOR LEVER (AGILITY SELECT)
DA0 No code designation available
F213 MODEL SERIES 213
FW LIMOUSINE
G011 TRANSMISSION CODE VERSION 11
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
GA7 AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K27 SOFTWARE CONTROL FOR FORCE-FREE IN POSITION "D"
L LEFT-HAND STEERING
L3C SPORT STEERING WHEEL - LEATHER DEEP EMBOSSED
LS1 BODYSHELL LOAD STAGE 1 / 1.5
M20 DISPLACEMENT 2.0 LITER
M654 R4 DIESEL ENGINE OM654
N6C STEUERCODE W50 FUER PPS-INTERNE VERWENDUNG
P15 AVANTGARDE PACKAGE EXTERIOR
P17 KEYLESS-GO PACKAGE
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
P44 PARKING PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
P55 NIGHT PACKAGE
P75 BASE PACKAGE, INTERIOR
R01 SUMMER TIRES
R10 18"LA WHEEL TWIN-SPOKE DESIGN STAR, ALL-ROUND
R66 TIRE WITH RUN-FLAT PROPERTIES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U67 230 V SOCKET IN REAR
U79 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 3
U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR
V69 SPEED- + LOADINDEX 100Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja harrives »

Mercedes EQV

Perheenlisäystä on tulossa, eikä 5-paikkainen W213 ole enää ratkaisu. 100% sähköinen 6-8 paikkainen EQV on tullut hiljattain markkinoille, mutta Suomen maahantuojan sivuilta ei löydy minkäänlaista mainintaa saati hinnastoa EQV:lle. Sain kuitenkin ongittua tietoa, että EQV lähtöhinta Suomessa on noin 93k, kun Saksassa vastaavan hinta on 70k. Kun Suomessa ei haluta autoja myydä, niin katseet kääntyvät Saksaan. Ensimmäiset myyntiin tulleet on otettu käyttöön 10/2020, joten keväällä niitä voisi jo käytettynä tuoda. En kyllä ymmärrä miten tuollainen hintaero voi olla perusteltavissa. Vaikka Saksassa on väliaikaisesti alennettu ALV 16%, niin ei tuostakaan tule muutamaa tonnia enempää hintaeroa.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Vastaa Viestiin