Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Olen harkitsemassa Mondeon vaihtamista Wanhaksi Wäyryseksi käyttisautoksi tuollaiseen koti-työ-koti päivittäiseen 15 km suhaamiseen. Perheessä kaksi nelivetomersua sitten pyhäajeluihin ja pahalle kelille.
Kyseessä 1997 pre-facelift E200 bensa vapari M111 jonka perässä 5-vaihteinen 722.6. Päällepäin ei ruosteita ovien alareunoissa sisä- eikä ulkopuolella. Kynnykset ehjät ja kovat. Takakontin kansi ruosteeton. Jos kone ei kolise, laatikko vaihtaa siististi eikä perä tai kardaani pauku, mistä tuo seuraavaksi lahoaa? Kilometrejä mittarissa alle 350 tkm mutta uskoo ken tahtoo.
Kertokaa viisaammat umpimaallikolle mitä kannattaa katsoa? Rahallisesti ei kovin suuri riski, mutta jatkuva hinaaminen ja hitsaaminen ei kiinnosta. Ajatus olisi, että aamulla käyntiin ja illalla takaisin talliin. Utopiaa mersun -- ja eritysesti wanhan mersun kanssa?
Samasta hintaluokasta löytyisi vaihtoehdoksi alle 98 tkm ajettu 2010-mallinen Huyndai Getz, mutta ...
Kyseessä 1997 pre-facelift E200 bensa vapari M111 jonka perässä 5-vaihteinen 722.6. Päällepäin ei ruosteita ovien alareunoissa sisä- eikä ulkopuolella. Kynnykset ehjät ja kovat. Takakontin kansi ruosteeton. Jos kone ei kolise, laatikko vaihtaa siististi eikä perä tai kardaani pauku, mistä tuo seuraavaksi lahoaa? Kilometrejä mittarissa alle 350 tkm mutta uskoo ken tahtoo.
Kertokaa viisaammat umpimaallikolle mitä kannattaa katsoa? Rahallisesti ei kovin suuri riski, mutta jatkuva hinaaminen ja hitsaaminen ei kiinnosta. Ajatus olisi, että aamulla käyntiin ja illalla takaisin talliin. Utopiaa mersun -- ja eritysesti wanhan mersun kanssa?
Samasta hintaluokasta löytyisi vaihtoehdoksi alle 98 tkm ajettu 2010-mallinen Huyndai Getz, mutta ...
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Niin yleensä näissä menee että nyt päältä siisti... ei sitä ole vuoden päästäpforsell kirjoitti:Olen harkitsemassa Mondeon vaihtamista Wanhaksi Wäyryseksi käyttisautoksi tuollaiseen koti-työ-koti päivittäiseen 15 km suhaamiseen. Perheessä kaksi nelivetomersua sitten pyhäajeluihin ja pahalle kelille.
Kyseessä 1997 pre-facelift E200 bensa vapari M111 jonka perässä 5-vaihteinen 722.6. Päällepäin ei ruosteita ovien alareunoissa sisä- eikä ulkopuolella. Kynnykset ehjät ja kovat. Takakontin kansi ruosteeton. Jos kone ei kolise, laatikko vaihtaa siististi eikä perä tai kardaani pauku, mistä tuo seuraavaksi lahoaa? Kilometrejä mittarissa alle 350 tkm mutta uskoo ken tahtoo.
Kertokaa viisaammat umpimaallikolle mitä kannattaa katsoa? Rahallisesti ei kovin suuri riski, mutta jatkuva hinaaminen ja hitsaaminen ei kiinnosta. Ajatus olisi, että aamulla käyntiin ja illalla takaisin talliin. Utopiaa mersun -- ja eritysesti wanhan mersun kanssa?
Samasta hintaluokasta löytyisi vaihtoehdoksi alle 98 tkm ajettu 2010-mallinen Huyndai Getz, mutta ...
kun taas ne mitkä on nyt rehelisesti ruostessa on sitä vuodenkin päästä eikä ovilla luukun reunoilla tms ole smoista väliä että hitsata pitäis vaan se on se pohjan puoli...
sitten on ne "hyvät" sähköt... mutta jos se jonkun satasen vielä maksaa niin pitää pitää puhelimessa akun kunnossa,
muutaman satasen taskussa, jotain millä saa kilvet helposti irti autossa ja nille muovi kassin
voi sitten kun se jonekkin hyyty soitta taksin repästä kilvet irti muovikassin ja mukaan loppu raadon jättä siihen mihin hyyty odotamaan paikalista romun keräystä paallin
sama homma on on sen toisen vaihto ehdon kanssa puolia, abs yksiköitä iskareita syövt kuin lapsiperhessä ruokaa
ja tuon ikäisisää alkaa oleman myös kannen tiivisteissä monesti vaihdon tarvetta
Mökkillä
'
'
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Niinpä. Kymmenvuotias Getz vai kakskymmpinen paavo?
Kysymys oikeastaan kuuluu, että mikset ajaisi niillä uudemmilla 4-maticeilla tuota paavolla haikailemaasi ajosuoritetta? 15km työmatkasta syntyy jotain 3-4tkm vuositasolla...
Kysymys oikeastaan kuuluu, että mikset ajaisi niillä uudemmilla 4-maticeilla tuota paavolla haikailemaasi ajosuoritetta? 15km työmatkasta syntyy jotain 3-4tkm vuositasolla...
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Toisaalta jos hyvin säilynyt ja kun ei erehdy maksamaan siitä paljoa niin miksei sillä ajele. Pysyyhän noissakin osa paremmassa kunnossa, liittyy korin upotusmaalaukseen. Vie romuttamolle ja hakee toisen tilalle sitten jos/kun alkaa isompia ruostevaurioita olemaan. Halvempaa se on kuin hakea uus tai vaikka kallis käytettykin, josta lähtee pahimmilleen muutamassa kuukaudessa tuollaisen väyrysen hinta pois.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Mun ei ainakaan tarvisi miettiä ollenkaan jos nuo on vaihtoehdot. Hyväkyytinen hiljainen auto vai joku keksi?
M111 koneena luja, itsellä ollut 230k käytössä jolla ajoin reilu 100tkm. Yksi puola, vesi ja pensapumppu tarvitsi uusia ja n 400tkm mittarissa. Pensapumppu oli ainoa joka jätti tielle.
M111 koneena luja, itsellä ollut 230k käytössä jolla ajoin reilu 100tkm. Yksi puola, vesi ja pensapumppu tarvitsi uusia ja n 400tkm mittarissa. Pensapumppu oli ainoa joka jätti tielle.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Hyvä kone ja jos muuten asiallisesti huollettu auto niin mikä ettei.
Jos auton edullisesti saa hankittua niin oikein passeli. Ruostehan tulee sitten maalin alta läpi ellei ole jo kertaalleen maalattu.
Lohkolämmittimen voipi toki asentaa jos haluaa satsata, mutta hyvin lähtee oli keli mikä tahansa ilmankin roikkaa.
Noilla kilometreillä voi nyt hajota mikä tahansa esim. MAF, puola, katti, takapönttö, huonolla säkällä kaasuläppäkotelo.
Oikein luotettava auto, mutta mistäs noita tietää. PA-linjat ja jarruputket on ruostuvaista sorttia mutta paljon vaikuttaa missä on ajeltu ensimmäiset 300 tkm:ä...
Jos auton edullisesti saa hankittua niin oikein passeli. Ruostehan tulee sitten maalin alta läpi ellei ole jo kertaalleen maalattu.
Lohkolämmittimen voipi toki asentaa jos haluaa satsata, mutta hyvin lähtee oli keli mikä tahansa ilmankin roikkaa.
Noilla kilometreillä voi nyt hajota mikä tahansa esim. MAF, puola, katti, takapönttö, huonolla säkällä kaasuläppäkotelo.
Oikein luotettava auto, mutta mistäs noita tietää. PA-linjat ja jarruputket on ruostuvaista sorttia mutta paljon vaikuttaa missä on ajeltu ensimmäiset 300 tkm:ä...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Ruosteiden osalta:
Katso ovien alareunoista tiivisteiden alta. Siellähän on se paksu tiiviste urassa. Ota sitä tiivistettä irti jonkun matkaa ja tsekkaa tilanne alta. Kuskin ovi on herkin ongelmille. Se tiiviste painuu uraan takaisin ihan vaan painamalla.
Katso myös takalokarin sisäreunan alta.
Tuolla ikää luulisin, että etupään jousikupit on hyvin lähellä finaalia. Niitä kantsis tsekkaa, vaatii toki nosturilta käsin tarkastelun. Mutta muutenkin se olis hyvä idea nostaa ylös ja katella alustaa tarkkaan. Eihän ne jousikupit paljon maksa uusia, mutta isompi juttu on turvallisuuskysymys. Ei ole kiva, jos menee kesken ajon.
Katso ovien alareunoista tiivisteiden alta. Siellähän on se paksu tiiviste urassa. Ota sitä tiivistettä irti jonkun matkaa ja tsekkaa tilanne alta. Kuskin ovi on herkin ongelmille. Se tiiviste painuu uraan takaisin ihan vaan painamalla.
Katso myös takalokarin sisäreunan alta.
Tuolla ikää luulisin, että etupään jousikupit on hyvin lähellä finaalia. Niitä kantsis tsekkaa, vaatii toki nosturilta käsin tarkastelun. Mutta muutenkin se olis hyvä idea nostaa ylös ja katella alustaa tarkkaan. Eihän ne jousikupit paljon maksa uusia, mutta isompi juttu on turvallisuuskysymys. Ei ole kiva, jos menee kesken ajon.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Minulla on juurikin E200 -97,ja se on ollut paras ja vähävikaisin auto,minkä olen omistanut.Suorastaan automiehen unelma.
Seitsemän vuoden aikana ei ole tarvinnut korjailla juuri mitään,joitain alustan osia toki vaihdettu.Ainoa enemmän rahaa vienyt remppa oli (oma-aloitteisesti teetetty)etualatukivarsien vaihto,mitättömän pienten ruostereikien vuoksi. Alusta on hyvässä kunnossa,ulkopeltejä on jo joutunut käsittelemään.Ruostetta esiintynyt sen verran kuin missä tahansa 20v.autossa,ei enempää.
Siisti,luotettava,mukava ja taloudellinen peli,jonka hyvästä kunnosta on kiittäminen parin edellisenkin omistajan tunnollista huoltamista.
Kilometrejä on 350t,mutta ei tunnu missään,jämäkkä ajotuntuma.Toivottavasti sinäkin saat hyvän auton,jos teet kaupat.
Tuumin jo monia vuosia sitten,että Väyrysen hinta-laatusuhde on ihan ylivertainen,jos vain hyvän yksilön löytää.
Seitsemän vuoden aikana ei ole tarvinnut korjailla juuri mitään,joitain alustan osia toki vaihdettu.Ainoa enemmän rahaa vienyt remppa oli (oma-aloitteisesti teetetty)etualatukivarsien vaihto,mitättömän pienten ruostereikien vuoksi. Alusta on hyvässä kunnossa,ulkopeltejä on jo joutunut käsittelemään.Ruostetta esiintynyt sen verran kuin missä tahansa 20v.autossa,ei enempää.
Siisti,luotettava,mukava ja taloudellinen peli,jonka hyvästä kunnosta on kiittäminen parin edellisenkin omistajan tunnollista huoltamista.
Kilometrejä on 350t,mutta ei tunnu missään,jämäkkä ajotuntuma.Toivottavasti sinäkin saat hyvän auton,jos teet kaupat.
Tuumin jo monia vuosia sitten,että Väyrysen hinta-laatusuhde on ihan ylivertainen,jos vain hyvän yksilön löytää.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Samaa mieltä kuin Ari. Velipojalla on -96 E230 400tkm ajettu joista itse ajanut melkein 100tkm. Vähä vikainen on ollut ja mahtava auto ajaa niin kesällä kuin talvella.Ari kirjoitti:Suorastaan automiehen unelma.
W124 300 E -87 Aut.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Paavolla mennään hymy huulilla. Paras mersu!
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Ruoste
Ruoste
Ruoste
Muuten hyviä autoja, minulla oli -97 E230 farkku jonkin aikaa ja tykkäsin todella. Hiljainen kuin mikä ja automaatti toimii bensakoneenkin kanssa hienosti.
Ruosteesta sen verran että pohjan kunto on olennainen asia. Jousikupit toki mutta nehän on helppo korjata.
Jos alkaa hakea väyrystä joka on tiivisteiden alta yms ruosteeton niin sama kun antaa olla ja ostaa sen Getzxzstin
Ruoste
Ruoste
Muuten hyviä autoja, minulla oli -97 E230 farkku jonkin aikaa ja tykkäsin todella. Hiljainen kuin mikä ja automaatti toimii bensakoneenkin kanssa hienosti.
Ruosteesta sen verran että pohjan kunto on olennainen asia. Jousikupit toki mutta nehän on helppo korjata.
Jos alkaa hakea väyrystä joka on tiivisteiden alta yms ruosteeton niin sama kun antaa olla ja ostaa sen Getzxzstin
wiimax.fi
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Kyllä minä katselisin ruostetta muualta kun ovien tiivisteitä kääntelemällä Ruosteisiin ei hirveästi kannata panostaa, kun tulevat joka kevät takaisin, pohja on tärkein.
9v väyrysen ratissa
9v väyrysen ratissa
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Miksei jos parilla satasella saa.
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
...tai ajelee tyytyväisenä noilla uudehkoilla maticeilla...dealer kirjoitti: Jos alkaa hakea väyrystä joka on tiivisteiden alta yms ruosteeton niin sama kun antaa olla ja ostaa sen Getzxzstin
Mikä sisäinen perversio sen eilispäivän hjyyndain suhteen on vetämässä
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Karmeaa luettavaa tuo uusi viestiketju Mersun omistamisen kalleudesta.Katselin taannoin takavuosien huolto/korjaustoimenpiteitä omalle Väyryselle,ja useampana vuotena pakollisiin korjauksiin mennyt n.100e tai alle.Onneksi olen aina tyytynyt vanhempaan kalustoon,vaikka eihän sekään tietysti takaa halpoja vuosia,mutta mukavan simppeleitä vielä nämä 90-luvun vaunut.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Nykyautoista saa näppylöitä. Polttomoottoriauton tosiasiallinen kehytys on päättynyt 2000-luvun taitteeseen. Sittemmin ajoneuvotekniikka ei ole parantanut juurikaan luotettavuutta. Vaatimustenmukaisuus on toteutettu tietoisesti antiluotettavilla järjestelmillä ja seuraukset on siirretty kuluttajille surplusmarkkinoille. Ensiostajaa suojellaan riskistä valmistajan takuulla, mutta siitä seuraava asiakas on kuraa. Huomaahan sen jo autokauppojen myöntämästä takuusta käytetylle ns. "vaihtoautolle" => eivät myönnä mitään takuuta, eli eivät itsekkään luota tavaraansa. Saatika että yrittäisivät valmistajan takuulla palvella kuluttajaa, kiistävät sen tai yrittävät pissiä asiakasta silmään takuun varjolla.Ari kirjoitti:Karmeaa luettavaa tuo uusi viestiketju Mersun omistamisen kalleudesta.Katselin taannoin takavuosien huolto/korjaustoimenpiteitä omalle Väyryselle,ja useampana vuotena pakollisiin korjauksiin mennyt n.100e tai alle.Onneksi olen aina tyytynyt vanhempaan kalustoon,vaikka eihän sekään tietysti takaa halpoja vuosia,mutta mukavan simppeleitä vielä nämä 90-luvun vaunut.
Väyrysellä nykii ostohinta huomioiden alle 1000€/vuosi korjaus kuluineen. Kyyti on hiljaista ja mukavaa.
Toki tämä riemu tulee aikaa myöten loppumaan, mutta nyt jos koskaan on Paavolla huristelu edullista ja järkevää.
Millään uudella autolle ei pääse hinnassa lähellekkään todellisia vuosikustannuksia ja mukavuudessa sekä turvallisuudessa väykky häviää vain rajoitetusti. Pakarista saattaa tulla tuprahdus sakeampaa savua, mutta kun sitä vertaa uuden auton valmistukseen ja sen kapusteluun liittyvään logistiikkaan, markkinointiin ja rahoitukseen ja siitä seuraavien voittojen realisointiin kapitalistin kuluttaessa tai sijoittaessa varojaan on W210 myös ympäristöteko, mikä on merkittävämpi kuin uusi auto, vaikka se kävisi pelkällä kusella ja paistorasvalla.
Kauneus ja ulkonäkö seikat ovat esisijaisia SOKOS:n aulan hajuvesiosastolla, mutta autokaupassa se aiheuttaa vain kustannuksia. Autoa ei saa sillä yhtään. Vaikka paavo onkin kiistämättömän kaunis, urheilullinen, tyylikäs, ajaton, edustava, trendikäs, egologinen, miehekäs, yms joten siitä ei jään kiinni hankinta.
UP THE W210!!!
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Aamen!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Njoo... Nastamuumion analyysin jälkeen miltei mahdotonta olla ostamatta väyrystä.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Periaatteessa kyllä.pforsell kirjoitti:Njoo... Nastamuumion analyysin jälkeen miltei mahdotonta olla ostamatta väyrystä.
Väyrysen ulkonäkö vaan on niin.. ...ööh, ajattoman miehekäs, että minä en voi sellaisella ajaa.
Onneksi on muita saman ikäluokan mersuja, jotka on teknisesti samaa tavaraa eri paketissa: ainakin w202, R170 teknisesti todella hyviä.
Ruostuukin lähes samoin, mikä lisää väykkymäistä vetovoimaa.
Eikä naapuritkaan ole sitten kateellisia, kun eivät erehdy luulemaan ihan täydellisiksi autoiksi sentään.
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Paitsi jos on ehtinyt ostaa jo uudemman auton. Siinä ei auta kuin ajaa se loppuunpforsell kirjoitti:Njoo... Nastamuumion analyysin jälkeen miltei mahdotonta olla ostamatta väyrystä.
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Voihan niitä ostaa vaikka pari varastoon pahan päivän varalle.BHN kirjoitti:Paitsi jos on ehtinyt ostaa jo uudemman auton. Siinä ei auta kuin ajaa se loppuunpforsell kirjoitti:Njoo... Nastamuumion analyysin jälkeen miltei mahdotonta olla ostamatta väyrystä.
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Vielä tuohon Nastamuumion monologiin voisin lisätä , että jos unohtaa merkkiuskollisuuden niin kyllä on tolkuton määrä myynnissä dieselfarkkuja 1000-2000e hintaluokkaan .
Joukossa on todellisia helmiä mikäli on tarvetta edulliselle käyttöautolle. Vetokoukulla varustettu dieselfarkku on todellinen monikäyttöajoneuvo. Vakkari ja ilmastointi löytyy kaikista. Huollot ja korjaukset huomattavasti halvempia kuin uudempiin, mutta senhän jo tiesittekin.
Joukossa on todellisia helmiä mikäli on tarvetta edulliselle käyttöautolle. Vetokoukulla varustettu dieselfarkku on todellinen monikäyttöajoneuvo. Vakkari ja ilmastointi löytyy kaikista. Huollot ja korjaukset huomattavasti halvempia kuin uudempiin, mutta senhän jo tiesittekin.
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Tämä olisi kyllä säälittävä teko.BHN kirjoitti:Vielä tuohon Nastamuumion monologiin voisin lisätä , että jos unohtaa merkkiuskollisuuden niin kyllä on tolkuton määrä myynnissä dieselfarkkuja 1000-2000e hintaluokkaan .
Joukossa on todellisia helmiä mikäli on tarvetta edulliselle käyttöautolle. Vetokoukulla varustettu dieselfarkku on todellinen monikäyttöajoneuvo. Vakkari ja ilmastointi löytyy kaikista. Huollot ja korjaukset huomattavasti halvempia kuin uudempiin, mutta senhän jo tiesittekin.
Viimeksi muokannut Metusalem, To 17.10.2019 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Aika tarkkaan 200 katsastettua tieliikennekelpoista autoa koko Suomessa, niistä muuten vajaa puolet volvoja ja volkkareita. Lisäksi 34 mersua.BHN kirjoitti:Vielä tuohon Nastamuumion monologiin voisin lisätä , että jos unohtaa merkkiuskollisuuden niin kyllä on tolkuton määrä myynnissä dieselfarkkuja 1000-2000e hintaluokkaan .
Joukossa on todellisia helmiä mikäli on tarvetta edulliselle käyttöautolle. Vetokoukulla varustettu dieselfarkku on todellinen monikäyttöajoneuvo. Vakkari ja ilmastointi löytyy kaikista. Huollot ja korjaukset huomattavasti halvempia kuin uudempiin, mutta senhän jo tiesittekin.
Näistä kaikista parin kuukauden sisällä katsastettuja 78 autoa.
SIttenpä jatkoin asian lähestymistä niin että olisin nyt ostamassa jotain tuollaista työmatkalle ja mersut olisivat poissa laskuista.
Lisäsin varustevaatimuksiin polttoainelämmittimen, jää 25 autoa.
Lisäsin minimiajokilometrit (40000, ihan sama minkä laittaa) jotta ei turhaan tule klikattua ilmoituksia joissa ei ole kerrottu mittarinlukemaa, jää vielä 23 autoa.
Sitten katsomaan ilmoituksia tarkemmin...
Kymmenen autoista on vanhakoppaisia V70 ja Passatteja, jotka jostain syystä eivät innosta. Jää 13 autoa listalle.
- Audi V6 tdi. Juuei kiitos.
- Mazda 6, täysin outo malli minulle joten ei
- Avensis D4D 550000 kilometriä, eeeei.
Jäljellä 10 autoa.
https://www.nettiauto.com/volvo/v50/10830646" onclick="window.open(this.href);return false;
Kytkin loppumassa, webasto ei pelaa, EGR vikoo -> ei tietenkään.
https://www.nettiauto.com/ford/focus/10822785" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilmoituksessa yksi pointti joka merkistä riippumatta on aina kysymysmerkki, eli kytkin / kaksoismassavauhtipyörä tähän autoon vaihdettu - toisaalta siitä on jo kilometrejä ja taitaa jakopääremonttikin olla ajankohtainen pikapuoliin ?
https://www.nettiauto.com/volvo/v50/10790316" onclick="window.open(this.href);return false;
Millainen on Volvo V50 dieselinä ? Ne on kai bensakoneisia jotka liikkuvat sininen pilvi perässä ?
Kolme autoa joista ehkä soittaisin, paikkakunnat Helsinki (joka tositilanteessa kyllä karsisi pois minun listalta, liian laiska pettymään kaukana kotoa), Kemi ja Oulu.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10707823" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/peugeot/407/10652625" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/ford/focus/10758343" onclick="window.open(this.href);return false;
Lopuksi sitten ostaisin tämän tai jonkun muun vastaavan
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10830103" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
11 vuotta ajelin Väyrysellä 2007-2018 (vm. 2002). Parhaimmat hytin sisätilat mitä olen henkilöautoissa tavannut! Minulla on mittaa 190 ja samoin kahdella pojallani, kaikki mahduimme hyvin kyytiin, eikä etupenkkiläisillä olleet "polvet suussa".
Aika pienillä murheilla sain ajella. Muutama dieselsuutin piti vaihtaa, lämppärin magneettiventtiilit kerran, lämppärin moottori kerran ja lämppärin etuvastus kolmesti.
Ajoa tuli minulla 400 000 ja auton mittarissa oli 665 000km kun myin pois.
Mutta se ruoste... sitä tuli vaivihkaa koko ajan lisää, joka puolellle autoa.
Aika pienillä murheilla sain ajella. Muutama dieselsuutin piti vaihtaa, lämppärin magneettiventtiilit kerran, lämppärin moottori kerran ja lämppärin etuvastus kolmesti.
Ajoa tuli minulla 400 000 ja auton mittarissa oli 665 000km kun myin pois.
Mutta se ruoste... sitä tuli vaivihkaa koko ajan lisää, joka puolellle autoa.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Itse ainakin mieltynyt W 210/"väyryseen"...varmatoiminen, ei turhia sähkö vikoja, mukava ajaa ja jos ei hirveesti ruostetta niin varma valinta !
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Wäyrynen harkinnassa - puhukaa ympäri
Voisiko joku laittaa linkkiä tuonne triidiin, kun en onnistu sitä löytämään?Ari kirjoitti:Karmeaa luettavaa tuo uusi viestiketju Mersun omistamisen kalleudesta.Katselin taannoin takavuosien huolto/korjaustoimenpiteitä omalle Väyryselle,ja useampana vuotena pakollisiin korjauksiin mennyt n.100e tai alle.Onneksi olen aina tyytynyt vanhempaan kalustoon,vaikka eihän sekään tietysti takaa halpoja vuosia,mutta mukavan simppeleitä vielä nämä 90-luvun vaunut.
Ja tähän triidiin kommenttia, että mun Väykkä oli aivan huippu auto. Mahtavat tilat ja hiljainen. Vikoja oli 10v. 250 tkm aikana 4 kpl. vesipumppu, kampiakselin pyörintänopeusanturi ja 2x vakaajatangon nivel. Lisäksi jakoketju oli vaihto kunnossa, mutta auto meni lunareihin ennen sen vaihtoa.Ruoste kiusasi kyllä jonkun verran sitä, vaikka takuuseen vaihdettiin kaikki 5 ovea ja maalattiin yli takuuna.
Viimeinen Merssu joka tuntui Mersulta eikä pelkästään se yhden pyyhkijän vuoksi.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)