G500 vm -00 käyttöautona - myyty uuteen kotiin 2021

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 vm 2000 käyttöautona - lähti uuteen kotiin 2021

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuskin niskatuen sähkösäätö polttaa penkin sulaketta. Vaikuttaa että kun penkillä istuu ja säätää niin sulake palaa, jos penkillä ei istu niin säädettäessä ei polta sulaketta; vaikuttaa että ruumiin (ruhon) paino istuttaessa saa jotain penkissä oikosiin. No, ei niin yleinen auto eli tuskin löytyy vertaistukea täältä :lol: pitää kattella maailmalta interwebistä...
Viimeksi muokannut karra, Ke 13.01.2021 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Toinen sähköinen outous on outo sirinä josta ei saa selvää mistä se tulee; kojetulun uumenista tai konehuoneesta. Sirkuttaa osakaasulla kuin lintu, vedossa tai moottorijarrutuksessa ei. On siis tarkka siitä missä asennossa kaasupoljin on. Kellä kokemuksia M113 tekniikasta tähän sirkutukseen liittyen :?:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
G—mese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 04.05.2019 16:48

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja G—mese »

Hieno auto ja hyvää tarinaa autosta.
Itsellä 2002 270 cdi G, ja aika paljon siinäkin pientä laittoa.
Monet noista mainitsemistasi oireista/vioista on tuttuja , minulla jopa ehkä enemmän pieniä ärsyttäviä sähkövikoja.
Mutta jatkakaa hyvää tarinointia.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

G—mese kirjoitti:Hieno auto ja hyvää tarinaa autosta.
Itsellä 2002 270 cdi G, ja aika paljon siinäkin pientä laittoa.
Monet noista mainitsemistasi oireista/vioista on tuttuja , minulla jopa ehkä enemmän pieniä ärsyttäviä sähkövikoja.
Mutta jatkakaa hyvää tarinointia.
Sinulla taitaa olla uudemmat sähköt jo, ja erilainen mittaristo siis. Onko vaihteisto jo 5-tronic, olettaisin että täysin sähköinen keppi on se tronic - en ole varma...

Sain vasta tänään aikaiseksi käydä auton alla katsomasssa keppimodulin vastamuttereita ja onneksi ne oli hyvin esillä. Se yksi pultinkanta oli ruostunut, laitoin siihen irrotusöljyä, ja pitää kiertää se mutteri kokonaan irti jossain välissä. Onneksi tuolla alla on hyvin tilaa.

En ole paljoa autolla kesällä ajanut, pari kertaa Viipurissa tankkaamassa ja sekalaista kärrin vetoa (puutarharoskia ja soutuvenettä). Onhan tuo kallis pitää ajossa mutta minkäs teet. Museo-G olisi kova juttu :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Viddu sentään ku eilen ei webasto lähtenyt päälle, oisin testannu talvee varten ja samalla siirtänyt auton toiseen paikkaan pihalla, kun SEC lähti kuukaudeksi talliin. Laitoin ylläpitolaturiin, talviasentoon vielä. Eikä tänäänkään, vaikka pistin laturin tohottamaan kun käynnistin weban.

Tein vielä webaston resetoinnin ottamalla sulakkkeen irti koneen käydessä, ei vaikutusta. Piti toki oottaa etä jäähtyy pannu ennen weban kokeilua.

Perkele, ei ollut lämmöt käännetty päälle vaan jäänyt vajaalle lämmölle. Pikkasen stressiä vissiin kun 7 vko joutunu töissä tuuraa pomoa ja toista kolleegaa. Eläkkeelle joutais hyvin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kyllä kai tollaisessa bensakrematoriossa pitäisi lämpöä riittää ilman wepastoakin :)

Osittainen varhennettu vanhuuseläke voisi olla hyvä ratkaisu jos päätä alkaa kivistämään :)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Sharedoc kirjoitti:Kyllä kai tollaisessa bensakrematoriossa pitäisi lämpöä riittää ilman wepastoakin :)
Öö, onhan se moottorille parempi käynnistää lämpimänä, ja mukavampi lähteä ajoonkin kaikin puolin. Ja joskus pitää siirtää autoa pihalla tms niin kyllä lämmitän sitä ettei joudu kylmäkäynnin aikana sammuttamaan.
Sharedoc kirjoitti:Osittainen varhennettu vanhuuseläke voisi olla hyvä ratkaisu jos päätä alkaa kivistämään :)
Joo ratkaisuja voi tehdä ja on tehtykin, pienemmässä mittakaavassa, tänäänkin... onneksi ei nyt päätä sentään kivistä, tai joskus tekee mutta syitä voi olla monia ja kyllä työ on varmaan yksi niistä. Pääasia että pystyy nukkumaan ilman unilääkkeitä eikä vielä mitään mielialalääkkeitä ole tarvinnut syödä (mikä on kuulemma aika yleistä :? ).

No asiaan, tilasin tähän kunnostetut OE vanteet 18 tuuman koossa sekä vähän rajummat kumit:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 548
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Ei kai siellä tiet vielä noin huonossa kunnossa ole?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Komeet kumet! Tilasitko rajan takaa vai mistä? Pitäis ite käyä hakees nastarenkaat viipurista.
Star C3 @LPR
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Joo ei ihan niin huonot tiet oo että noita tarvittaisiin mutta jotain kivaa pitää aina kokeilla. Jos 19" AMG vanteet jää itselle saatan ostaa niille jotkut perus renkaat, 265 leveenä.

Camskillilta tilasin, noi tuli tarjolle varmaan täs syksyllä eikä ollu hinnan kiroissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuplat... editoidaan sen verran et autolla on ajettu eniten keväisin ja syksyisin, aika vähän maantieajoa... eli ihan huvikseen ja kokeeksi tuollaisia ajattekin kokeilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Akillekset alla eikä isompaa kantapäätä ole muuta kun pieni melu eli nämä mutiaiset kyllä laulaa jollottaa vähän. Taajamassa ei häiritsevästi mutta 60 kmh sen kuulee ja sitten kun nopeutta nostaa 80 ja sataseen niin renkaan melu jää muun melun alle, tuulensuhina esim...

Mutta taajamassa ohjaus on höyhenenkevyt ja auto leijailee kuin balettitanssija varpahillaan. Hyvä ostos.

Kuva

Jännää kun nuo ruuvasi auton alle niin ne suorastaan katosi sinne pyöränaukkoihin.

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Viime syksynä ostettu 74 Ah Bären akku hyytyi, meni ihan tyhjäksi eikä elpynyt, edes liikkeessä kuin kokeiltiin isommalla laturilla ja lämmennyttä akkua. Ei sit ollutkaan laadukas, vaikka piti olla.

Sain takuuseen, ja vähän goodwillia mukaan, isomman Varta Blue 77 Ah akun. Vai oliko se Silver, kumminkin otin sen kalliimman :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Kun ajoin noilla hiljaisilla kesiksillä pari vk niin kiinnitin huomiota siihen jylinään tai jytinään mikä autossa ollut koko ajan, nyt kuului alemmilla nopeuksilla jo.

Vein auton ennen lomareissulle menoa 4x4 tekniikkaa tuntevalle pajalle. He on nyt purkaneet keskimmäisen nivelakselin vakkonopeusnivelet eli murrokset ja ne on ihan loppu. Eli kaverini tekemä tarkastus ei kertonut totuutta vaan piti siis purkaa ja pestä nivelet. Nyt on tilauksessa saksasta uudet OE laatuiset Löbron nivelet, katsotaan hiljeneekö mekkala voimansiirrossa.

Noita CV niveliähän näissä on mennyt, ihan mitä luin netistä kun olin auton ostanut.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ihanan kallista?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Sharedoc kirjoitti:Ihanan kallista?
Toivottavasti ei. Maailmalla tuo nivelakseli valmiina varaosana maksoi kolmisen vuotta sitten rapiat tonnin, nyt kysyttiin merkkiliikkeestä niveltä joita menee kaksi ja ne maksaa reilut viissataa per kappale. Löyty onneksi tarvikehinnalla nivelet. Työ toki maksaa...

Marmorilta kun kysyy jotain niin se on sen noin 500 euroa kappale kuten ilmamassamittari ja takaiskari.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

G wagon nyt kotona. Toimintatonnninhan se kustansi. Tumina tai humina kuuluu vielä mutta joku ääni poistui koska on hiljaisempi nyt, vaikee sanoa. Nosturilla kuunneltuna nivelakselista kuulunut rumina on nyt kumminkin poissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Vähän OT asiaa, ajattelin kysyä tätä topikkia seuraavalta porukalta kokemuksia näistä G-malleista. Eli onko isoja eroja ajolleen W463 alkupään autoissa vs. loppu pään autot?

Yhdeltä remppa reiskalta sain indikaatioita, että alkupään autoissa olisi vähemmän tässäkin topikissa esiintynyttä sähkövaivaa yms kun on "yksinkertaisempi" tekniikka. Toki tähän vaikutti asiantuntijan kova mieltymys w124 malleihin :D

Olen aina välistä katsellut myynnissä olevia autoja ja eniten ehkä kuitenkin kiinnostaisi om606 tekniikalla oleva G.

Kiitos mahdollisista kommenteista jo etukäteen. Tämä Karran G on kyllä hieno peli :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
lauri a.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 279
Liittynyt: Ti 14.04.2009 21:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

joop79 kirjoitti:Vähän OT asiaa, ajattelin kysyä tätä topikkia seuraavalta porukalta kokemuksia näistä G-malleista. Eli onko isoja eroja ajolleen W463 alkupään autoissa vs. loppu pään autot?

Yhdeltä remppa reiskalta sain indikaatioita, että alkupään autoissa olisi vähemmän tässäkin topikissa esiintynyttä sähkövaivaa yms kun on "yksinkertaisempi" tekniikka. Toki tähän vaikutti asiantuntijan kova mieltymys w124 malleihin :D

Olen aina välistä katsellut myynnissä olevia autoja ja eniten ehkä kuitenkin kiinnostaisi om606 tekniikalla oleva G.

Kiitos mahdollisista kommenteista jo etukäteen. Tämä Karran G on kyllä hieno peli :thumbup:
Perusrakenne ei ole muuttunut oikeastaan koko W463 sukupolven aikana: Runko, akselistot, jousitus, jakolaatikko, simpukkaohjaus jne joten en usko että ajettavuudessa on kovin suuria eroja eri vuosimallien välillä. Alkupään W463 autot ovat tekniikaltaan hyvin samanlaisia kun W124, eli elektroniikkaa ei ole vielä ihan mahdottomia ja vaihteistokin on vielä ns. mekaaninen 722.3 jossa ei ole sähköisiä toimintoja kickdownin solenoidia lukuunottamatta. Varjopuolena taas noissa alkupään autoissa välitykset ovat lyhyemmät ja moottorit kovemmalla kuormituksella, välijäähdytin puuttuu dieseleistä jne jne josta syystä monet niistä vaativat jo tekniikan peruskunnostusta. Itselläni on -90 W463 johon vaihdoin 606 koneen mekaanisella pumpulla hajonneen 603 turbon tilalle (kansi halki, laakerit lopussa jne). Jos pitäisi valita yksi G käyttöautoksi niin se olisi luultavasti jotain Karran yksilön ikäluokkaa: Etuina 5-vaihteinen loota ylivaihteella ja turbiinilukolla, uudemmat moottorit ja kuitenkin uudempia malleja yksinkertaisempi sähköjärjestelmä. Tuo oma yksilö on vaatinut kattavaa peruskunnostusta melkein joka osa-alueella joten täysipäiväisenä käyttöautona noissa vanhemmissa on omat haasteensa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Huomasin juhannuksena ajoon ottaessa että oli leima mennyt pitkäksi, kiitos muuttuneiden katsastusajankohtien. No ei se "ajoa" haitannut... katsastin heti maanantaina aamusta.

Nyt enemmin ajettu noilla nappularenkailla, kyllähän ne tien päällä vähän jollottaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Ostoksilla Latviassa :mrgreen:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Pontus »

karra kirjoitti:Ostoksilla Latviassa :mrgreen:

[ [url=https://img.aijaa.com/m/00622/14861053.jpg] ][/url]
Hyvin mahtuu Viin.. eiku matot G:n konttiin. :lol: :lol: :silent:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Tarkoitus ois tulla tällä Malmille ensi lauantaina, katsotaan pääseekö harrasteparkkiin jos siellä sellainen on... pitää tuoda tytärpuolelle Pitskuun vähän isompaa tavaraa ja hakea Konalasta kotiin hieman isompaa tavaraa. Samalla tulee käytyä (Klubin) tapahtumassa.

Koukkumies kävi viime viikolla ja oikaisi näkymättömiksi kolme parkkipaikkakolhua, tuli siistiä eikä jäänyt mitään jälkiä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Saakeli kun webasto kenkkuili taas kesän jälkeen, ei lähtenyt tulille. Kävin lukees vikakoodit niin taas alijännite! Vaikka olin ladannut äskettäin ylläpitolaturilla ja yhden yön siinä lumihiutaleasennossa niin ei riitä.

Autolla kun ajetaan noin kerran viikossa niin pitäs latailla kait koko ajan. Nyt oli yön yli tavallisessa laturissa suoraan akkuun ni jo alko webasto rokkaamaan, tarttee pitää vissiin koko ajan ylläpitolaturissa, ja seurailla vähän tilannetta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Hage »

Sopisiko sinne paremmin 100ah akku niin ei tarvitsisi koko ajan lattailla? :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti: To 12.11.2020 16:51 Sopisiko sinne paremmin 100ah akku niin ei tarvitsisi koko ajan lattailla? :)
No ku sopisikin. Mut ei oo tilaa pidemmälle akulle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

G-wagen lähti tänään isolle kirkolle Töölöseen! Vähän haikea hetki kun tuo vaati jonkin verran ponnisteluja että saatiin nykyisen emännän kanssa haettua se sukulaiskansalta peräpohjolaan mutta kaikella on aikansa ja kaikella on paikkansa.

Keskityn nyt pikku-Geehen isommalla tarmolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: G500 vm -00 käyttöautona - myyty uuteen kotiin 2021

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Aika tavaran kauppaa :thumbup:
...ettei vaan ilmesty Lappeenrantaan ennen kuin lehti on puussa ... joku 5xx malli :D
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: G500 vm -00 käyttöautona - myyty uuteen kotiin 2021

Viesti Kirjoittaja Häksä »

G-wagen on näillä keleillä ihan pätevä peli Töölön kaduilla, varsinkin jos hakee kadunvarsiparkkia. Kadut on nimittäin täällä paikoitellen aika heikossa kunnossa, kaupunkimaastuille on tarvetta!

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 vm -00 käyttöautona - myyty uuteen kotiin 2021

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä auto tulee myyntiin. Nykyisellä omistajalla muutos elämäntilanteessa niin ei ole käyttöä tälle. On tehnyt jotain mukavuuslisäyksiä autoon kuulemma, ja laittanut uudet Bilsteinin jouset alle. Muuten kait tässä säikeessä oleva tarina on paikkansapitävä. Minulta saa omistajan yhteystiedot, siis numeron ja whatsapp toimii. Kieli hänelle on englanti.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin