ML 350 erinäiset ongelmat?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Moi
Otsikon mukainen auto jossa muutama pikkuvika.
Laatikko toimii välillä miten sattuu. Yli 80 nopeuksissa ei halua vaihtaa seiskalle, välillä kestää tolkuttoman kauan. Öljyt on vaihdettu juuri myyjäliikkeen toimesta mutta epäilen ettei huuhdeltu saati päivitetty ohjainta.
Auto pölläyttää aika lailla reippaasti kun kaasua polkasee vähän reippaammin ja jos kiihdyttää kunnolla niin auto menee vikatilaan
Paksi ei toimi kun kädellä vähän auttamalla, sitten jaksaa aueta, kiinni menee kunnolla.
Olisiko kellään jakaa infoa mistä näitä alkaisi selvittää, kiitos.....
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Aika tärkeä tieto olisi vuosimalli...bensa/diesel....diesel kaiketi kun pölläyttää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Joo näköjään unohtu oleellinen. Auto on - 12 mallinen 350 Bluetec diesel
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2781
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ja varmaan moottorinohjaus "optimoitu"? :roll:
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Ei hajuakaan optimoinnista
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti:Ja varmaan moottorinohjaus "optimoitu"? :roll:
Oli mullakin optimoitu auto eikä takapaksi auennut kunnolla. Jos ei käytä järkeä vaan tahtoa niin voisi päätellä moottorioptimoinnin olevan syypää. :idea:

Mielipiteet olkoon vapaat mutta jos kolme neljästä foorumiviestistä syyttää moottorioptimointia aiheesta kuin aiheesta niin ei sinne rennommalle foorumille olekaan mitään asiaa. :arrow:

Voihan se moottorin vikatilaan meno johtua huonosta optimoinnista mutta on sille monta muutakin potentiaalista syytä.
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

No tuskinpa kukaan optimointia kääntää paksin toimimattomuuden syyksi. Mistähän saisi selville et onko tuota ohjelmoitu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ahtovuoto tms tekee savutusta ja vikatilaa, tosin ... niin, aivan yhtä tyhjän kanssa arvailla ilman testeriä.

Ei kai nuo seiskalle vaihdakaan helposti 80 vauhdissa ? No en ole ajatuksen kanssa kokeillut millään seiskavaihteisella tuota. Ysivaihteinen vaatii kai toistasataa vauhtia ennenkuin saa 9 päälle.

Peräkontin ongelmat johtuu melko varmasti siitä optimoinnista kuten jo edellä useampi ehdottanut :D (= en osaa vastata)
wiimax.fi
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Auto kävi viime viikolla Starin perässä, ei vikoja, tosin silloin tuo nilkutusmoodi ei ollut päällä.
Boschin testeri näytti vian ollessa päällä että ahtopaine liian suuri.
Vertaan tuota vaihteistoa edelliseen ML:ään joka oli 250 ja joka heitti isompaa vaihdetta huomattavasti aiemmin, luulisi tuolla väännöllä jaksaa mennä vähän pienemmillä kierroksillakin :D
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2781
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

DBFI kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Ja varmaan moottorinohjaus "optimoitu"? :roll:
Oli mullakin optimoitu auto eikä takapaksi auennut kunnolla. Jos ei käytä järkeä vaan tahtoa niin voisi päätellä moottorioptimoinnin olevan syypää. :idea:

Mielipiteet olkoon vapaat mutta jos kolme neljästä foorumiviestistä syyttää moottorioptimointia aiheesta kuin aiheesta niin ei sinne rennommalle foorumille olekaan mitään asiaa. .
Taidat tekeytyä tarkoituksella hiukan yksinkertaiseksi?

Onneksi kysyjä ymmärsi pointin.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Kokeilin netistä bongattua kaasupolkimen resetointia. Aluksi tuntui et olis auttan mutta eipä kuitenkaan.
Äsken taas ajelin sataa kutosella, 130 vauhtia ja sit vaihto seiskalle
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6287
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Pointti kannattaa ottaa...

se on harmittavaa että tarvitaan pitkäaikaista foorumilla lojumista jotta saadaaan suodattettua tiettyjen peruskäyttäjien omat jyrkät mielipiteet/intressit suuntaan tai toiseen, olkoon se liityen esim. tehonlisäykseen, sbc jarrujen nollaukseen tms... nämä yksittäiset käyttäjät antavat vastauksia jyrkästi vastaan/puolesta mutta eivät välttämättä anna 'koko totuutta', ainoastaan 'kovin huutaja' saa oman mielipiteensä satunnaiselle kyselijälle läpi.

Kaasupolkimen nollaus on aika scheissea, stari on se laite jolla sen laatikon saa takuuvarmasti nollattua. Jos ei auta tai palautuu nopeasti huonoille tavoille niin mekaaniselle puolelle mennään...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6287
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mutta se rennompi foorumi on myös vähän hiljaisempi ja hitaampi.... :)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ainakin omassa Ml:ssä vaihteiston lämpötila vaikuttaa seiskan kytkeytymiseen.
Lämpimänä vaihtaa myös pikku nopeuksissa.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Minun autossa laatikon toiminta on ehkä jopa sujuvampaa kylmällä koneella.
Auto on eteläkymenlaaksossa jossa auton starin perään saaminen on vaikeaa, tuntuu ettei täällä oikein ole tai sitten en osaa etsiä :o
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17270
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto kävi viime viikolla Starin perässä, ei vikoja
No, sitten se ei ole ollut vikatilassa edellisen vikamuistin tyhjennyksen jälkeen.
wiimax.fi
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Resetoiko samalla vikamuistin kun virrat ottaa pois, silloin tuo nilkutusmoodi häviää? Jos näin tekee niin sitten selittyy se ettei Starilla löytynyt vikaa, ei ollut siis silloin tiltissä. Boschin testerillä kun katottiin niin silloin autossa oli vika päällä.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6287
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

ei resetoi
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Ok, näin kuvittelin mutta niin diinä kuitenkin kävi. Auto meni nilkutustilaan pari päivää aiemmin ja näin mulle kerrottiin että vikakoodeja ei löytynyt.
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

jos laatikko muuten toimii, niin veikkaan, että seiskalle vaihto ei tapahdu koska se yrittää hiukkaspolttoa. savutus yms voi aiheuttaa että se yhä yrittää sitä usein.
W212 E350cdi
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Sehän varmaan voisi olla. Voisikohan johtua jostain ohjelmasta jos tai kun hiukkaspolttoa ei tapahdu?
Välillä kun tuo auto ja laatikko toimii niin kaikki on hyvin, sitten kun tuo laatikko sekoilee niin auto alkaa täristää reilun satkun vauhdissa.
Tota tärinääkin tässä on ihmetelty, vaihdettu renkaat, tehty jarruremontti eteen, edelleenkin välillä täristää ja välillä ei.
Tää on kyl mystinen peli, täytyy yrittää saada uudelleen tuo Starin perään.
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Forestman »

"Auto pölläyttää aika lailla reippaasti kun kaasua polkasee vähän reippaammin ja jos kiihdyttää kunnolla niin auto menee vikatilaan"
Onkohan hiukkassuodatin paikoillaan?
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Hiukkassuotimesta en tiedä. Alan itsekin kääntyä jonkin optimoinnin suuntaan ja siihen että tuo yrittää tehdä sitä polttoa jota se ei todennäköisesti kuitenkaan tee. Jos tossa on joku typerä ohjelma on niin millä sen saa tehdasasetuksiin vai pitääkö asennuttaa joku toinen ohjelma joka sitten toimisi?
Yhdessä Audissa mulla oli turbotecin ohjelma eikä siinä ainakaan ollut mitään ongelmaa, minusta nää olis kuitenkin parempi pitää vakiona.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6287
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jos siellä on pönttö ohjelmoitu pois niin se on varmaan myös suolistettu...

tyhjennyspolttoa voi taas yritellä ihan vakiokoneessakin jos saa väärää tietoa paineantureilta tai jos nyt kerran savuttaa niin tukkeuttuu ja yrittää siitä selvitä. Onko moottoriöljymäärä kasvussa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Ei ainakaan hälyytä öljyn tasoa. Eilen ne vaihdettiin kun tolle tehtiin huolto. En tiedä kuin nopeasti öljyn määrä nousisi esim hälytysrajaan muttei ainakaan vajaaseen kahteen kuukauteen ole hälyytellyt, sen aikaa auto ollut minulla.
Sellainen tuli vielä mieleen että kun tossa on konsolissa eco nappi niin onko ton nappulan takana start stop toiminta. Edellisissä Mersuissa näin oli mutta tämä ei oo kyllä sammunut ikinä. Kertoisiko se jotain ohjelmoinnista.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2781
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jos on ollut vasta noin vähän aikaa ja jos olet ostanut liikkeestä, niin yhteys sinne, että pistävät kuntoon.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Se kävi jo siellä kerran ns korjauksessa mutta kun siihen reissuun ei viat osunnu. Sen takia yritän vähän itse selvitellä.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mulla oli vähän samankaltaiset oireet edellisessä farkussa. Siinä oli syypäänä ahtoletku joka oli halki noin 5cm matkalta coolerin ja moottorin väliltä.
Lopulta sytytti moottorin vikavalon, jolloin vasta star alko näyttää että olis jotain vikaa.
Eli ilmamassamittarin mukaan moottoriin meni tietty määrä ilmaa ja seokset sen mukaan, mutta pakopuolella anturit näytti ihan eri lukemia joten oletti että on jotain vikaa ja meni vikatilaan, mutta ei silti herjannu mitään. kesti varmaan 20 kertaa ennenku sitte lopulta sytty moottorin vikavalo.
Vaihteisto tosin toimi ihan erilailla, vaihto jo jossain 1500rpm kohdalla isompaa.

Toisaalta jos yrittää polttaa hiukkassuodatinta tyhjäksi, niin kai oot käynyt ajamassa maantietä esim nelos tai vitosvaihteella että on kierroksia koneessa niin muutaman kymmentä kilometriä? ei käyny ilmi...
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2781
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jos ilmenee, että softaa on ronkittu ja/tai hiukkasloukku suolistettu, kusiruiskut poistettu käytöstä yms. niin ainoa järkevä vaihtoehto on kaupan purku, ovat myyneet sinulle liikennekevottoman auton.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Juippi200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Su 13.09.2015 10:44

Re: ML 350 erinäiset ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Juippi200 »

Joo täytyy ensin selvittää että miten tuon laita on. Saakohan tuota palautettua ns normaaliksi eli tehdassoftalle Jos siinä joku ohjelma on?
Kaupanpurku on kyl viimeinen vaihtoehto kun auto on muuten hieno ja ihan ok, joku sitä vaan nyt vaivaa.
Tuli äsken ajellessa mieleen että voisiko olla jonkin sortin sähkövika joka tulee ja menee. Pari kertaa on hälyyttän Parking Brake faultia vaikka olen ihan oikein pysäköinyt auton, sitä kun hälyytti niin ei edes sammun muuta ku sitte kun otin avaimet pois virtalukosta. Äsken tuli ilmoitus Top Up coolant vaikka paisari on minusta ihan ok. Sekin hälytys hävisi samantien.
Äsken kylmänä kun läksin toimi 15 kilsaa niinkuin pitääkin mutta takasin kun tulin taas sai vaihteita odotella.
Eli joku ajokerta kaikki hyvin ja toisin taas ei.
Vastaa Viestiin