Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Halvalla kun sai niin tuli ostettua Italiasta Alpinen 6180 8" subbarit. Laatikon mukaan vuodelta 1990.
Tuleepahan nyt opeteltua noiden reunusten vaihto.
Oikeastaan ostin nämä noiden virheettömien ritilöiden takia. Samaa ritilää kun käytetään 6386 8" 3-tie kaiuttimissa jollaiset myöskin löysin nyt parin vuoden etsimisen jälkeen Saksasta.
Tuleepahan nyt opeteltua noiden reunusten vaihto.
Oikeastaan ostin nämä noiden virheettömien ritilöiden takia. Samaa ritilää kun käytetään 6386 8" 3-tie kaiuttimissa jollaiset myöskin löysin nyt parin vuoden etsimisen jälkeen Saksasta.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Mihin meinaat ruuvata noita hifejä?
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Bemaristi kirjoitti:Joskus 80-luvulla näin Alpinen autostereoiden esittelyauton ladattuna sen ajan parhailla laitteilla ja ajattelin jos tekisi pikkuhiljaa tästä autosta saman tyylisen.
Tuohon aikaanhan ääntä sai tulla myös takaa ja sinne löytyikin myyjän mukaan vuodesta -89 varaston hyllyssä olleet Alpine 6399 5kg kappaleelta painavat 6x9:sit.
Ongelmaksi saattaa kyllä muodostua noiden saaminen hattuhyllylle peltiä muokkaamatta, vai kuinka hyvin siellä on tilaa?
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00503/14626720.t.jpg] ][/url]
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00825/14626728.t.jpg] ][/url]
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00221/14626729.t.jpg] ][/url]
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Ajatus tähän retro Alpine laitteiston asennukseen lähti jo viime vuonna siitä, kun en ole löytänyt tarpeeksi hyviä/uusia etuovipahveja.Vesa T kirjoitti:Mihin meinaat ruuvata noita hifejä?
Noihin alkuperäisiin on tehty isot reiät kaiuttimille ja nythän tässä tavallaan aukeaa mahdollisuus toteuttaa tuollainen asennus ja kyllä autohifi on aina kovasti kiinnostanut.
Hattuhylly pitää hommata. Tuota alkuperäistä en riko.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Kerrotko tarkemmin tuosta reunusten vaihdosta? Olisi Alpinen 6×9 joissa toivessa pieni vekki.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Vielä ei omaa kokemusta, mutta pitäisi olla ihan simppeli homma.Pikku Mersu kirjoitti:Kerrotko tarkemmin tuosta reunusten vaihdosta? Olisi Alpinen 6×9 joissa toivessa pieni vekki.
Laitan kuvia kunhan nuo reunukset saapuvat ja saan homman tehtyä. Youtubessa on noita korjaus videoita.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Tuli yhtäkkiä mieleen, että kevään Classic motorshowssa juttelin jonku tyypin kanssa, joka teki vastaavaa Alpine varustelua E30 bemariin. Sivukorvalla kun kuuntelin aluksi niin olin varma että se puhuu tästä autosta, mutta olikin eri kaveri.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Kiva kun toisilla sentään riittää vaan täyttö Juuri nimittäin sahasin putket poikki lauhduttimesta että saa sen pois. Hyvin on jumahtanut 33-vuodessa. Noo, uutta tilalle. Itse ajattelin käyttää sitä RS-24 kylmäainetta, kunnes nuo yritykset enää tuota R12 saa laittaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Viimeksi muokannut Bemaristi, Ma 07.10.2019 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Näitä ei saa millään mahtumaan ilman rumia korokerenkaita ovipahvin ja kaiuttimen väliin. Teen talven aikana ovipahveista sellaiset, että sopii ja jatkan ehjien ts. uusien pahvien etsintää.Bemaristi kirjoitti:Ritilät kunnostettuna. Vanhat merkit olisi ollut ihan OK, mutta uudet on aina uudet.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00624/14718199.jpg] ][/url]
Re: Bemaristin 190E 2.5-16
Posti toi Saksasta lisää soitin vaihtoehtoja.
Alpine 7939r
Ja Nakamichi TD-700D
Tämä löytyi ihan Suomesta. Alpine 7998r "phantom face"
Alpine 7525r
Alpine 7939r
Ja Nakamichi TD-700D
Tämä löytyi ihan Suomesta. Alpine 7998r "phantom face"
Alpine 7525r
Viimeksi muokannut Bemaristi, Ma 28.10.2019 20:50. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16
Tuo alpine 7939 on kyllä todella HC
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Takaspoilerin molemmissa päädyissä on maali pullistunut irti. Pinta on kyllä ehjä, mutta häiritseehän se tuollaisena.
Maali vaikuttaa erittäin paksulta, kun pahkuraa painelee.
Miten tuo on viisainta korjata? Irtonainen maali tietenkin poistetaan ja se lähtee varmaan mattopuukolla, mutta mites ympäröivä alue? Tuollaista kumimaista spoileria ei oikein viitsisi pakkeloida, mutta pakkohan se on, ellei poista kaikkea maalia.
Maali vaikuttaa erittäin paksulta, kun pahkuraa painelee.
Miten tuo on viisainta korjata? Irtonainen maali tietenkin poistetaan ja se lähtee varmaan mattopuukolla, mutta mites ympäröivä alue? Tuollaista kumimaista spoileria ei oikein viitsisi pakkeloida, mutta pakkohan se on, ellei poista kaikkea maalia.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Eipä se olekaan tuo maali pullistunut irti. Tavallaan tuo koko spoilerin kumipinta on irronnut rungosta päiden osalta. Sitä pullistumaa kun painelee, niin kuuluu ihan pientä rutinaa.
Taitaa olla lopputuloksen kannalta paras hankkia sellainen spoileri, missä ei vastaavaa vikaa ole ja maalauttaa sen.
Taitaa olla lopputuloksen kannalta paras hankkia sellainen spoileri, missä ei vastaavaa vikaa ole ja maalauttaa sen.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Kokeile porata pieni reikä siihen kuplaan ja kato kuinka käy, katoaako ilmatasku. Mullahan kävi niin että kun korjasin yhtä kierrereikää, niin paineilmalla puhaltaessa tökkäsin pillin sinne sisään niin että se vahingossa tiivistyi ja tunki sen muutaman Barin ilmaa sinne sisään. Sehän oli kun ilmapallo koko spoileri. Siinä se muutaman minuutin vinkui ja lopulta palautui alkuperäiseen muotoonsa. Siinä kävi niin että pullistuessa se maali ratkesi ihan koko matkalta, joten jouduin hiomaan kaikki maalit mäkeen. Muutama klaappi tuossakin oli ja ne ”kittasin” 2K koriliimalla. Maalari ruiskutti pohjalle epoksin ja teki normaalit fiksaukset kitillä ennen hiomaväriä ja maalia. Siinä on todella paksusti tehtaalta pohjaväriä ja sitä on kahta erilaista päällekkäin.
Edit: jos kuuluu rutinaa, niin sinne on päässyt kosteus ja se on ruosteessa tuon kuplan alta. Jos onnistut löytämään paremman niin olen kiinnostunut tuosta vanhastasi.
Edit: jos kuuluu rutinaa, niin sinne on päässyt kosteus ja se on ruosteessa tuon kuplan alta. Jos onnistut löytämään paremman niin olen kiinnostunut tuosta vanhastasi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Kaivoin patin jo auki ja se kumi on turvonnut/runko sisältä ruostunut, kuten sanoit. Saahan tuon patin hiottua alas ja kittiä päälle, mutta olen lähes varma, että korjaus tulee ennen pitkään lämpövaihteluiden ja kitistymisen kautta näkyviin.
Paljonkohan uusi maksaisi..
Onko kenelläkään antaa mittoja siitä AMG spoilerista missä tulee ne kulmapalatkin mukana? Jos koittaisi vaihtelun vuoksi sellaista. Riittäisikö siinä leveys peittämään nuo orkkis spoilerin kiinnitysreiät.
Paljonkohan uusi maksaisi..
Onko kenelläkään antaa mittoja siitä AMG spoilerista missä tulee ne kulmapalatkin mukana? Jos koittaisi vaihtelun vuoksi sellaista. Riittäisikö siinä leveys peittämään nuo orkkis spoilerin kiinnitysreiät.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Älä nyt hyvä mies mee sellasta AMG kammotusta laittamaan aitoon Cossuun. Se materiaali on polyuretaania, ns. Pehmytintegraalivalua. Ei pidä sekoittaa mihinkään rakennusvaahtoon, sillä uretaanista tehdään aika paljon muutakin mm. Kojelaudat, ovipahvit, pehmustetut kahvat jne. Myös keinonahka on polyuretaania.
Mutta joo, sikaflex on PU massa joten se on käytännössä ”samaa” tavaraa, joten lämpölaajeneminen on teoriassa sana. Massat on vaan kuivuessaan paljon tiiviimpiä (shore on korkeampi) kun tuo alkuperäinen, joten se voi elää erilailla.
Itse kaivaisin auki, puhaltaisin ruosteet näkyviltä osin, massaa päälle muutamaan otteeseen kun se painuu aina vähän. Lopuksi ihan rennosti rälläkällä ja lamellilla pinta tasalle. Maalarille kiikutus ja pohjatyöt ennen väriä.
Mutta joo, sikaflex on PU massa joten se on käytännössä ”samaa” tavaraa, joten lämpölaajeneminen on teoriassa sana. Massat on vaan kuivuessaan paljon tiiviimpiä (shore on korkeampi) kun tuo alkuperäinen, joten se voi elää erilailla.
Itse kaivaisin auki, puhaltaisin ruosteet näkyviltä osin, massaa päälle muutamaan otteeseen kun se painuu aina vähän. Lopuksi ihan rennosti rälläkällä ja lamellilla pinta tasalle. Maalarille kiikutus ja pohjatyöt ennen väriä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2232248066" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa näyttäisi olevan aikalailla suora kopio 16v siivestä. Materiaalina lasikuitu. Käytetyt alkuperäiset tahtoo olla joka puolelle vinksallaan ja uutta tuskin edes saa enää veholta, ja vaikka saisi niin hintahan on varmasti nelinumeroinen.
Ja täällä samasta spoilerit keskustelua:
https://www.w201-16v.de/w201/viewtopic.php?f=19&t=10993" onclick="window.open(this.href);return false;
Johtopäätöksenä oli, että tuo kopio on hieman kapeampi, alkuperäinen jää luukun reunasta n.5mm sisään molemmin puolin kun tuo jää 10-15mm. Ilmeisesti kiinnitysreijät käy samat jos ymmärsin oikein.
Jos oikein haluais harrastaa niin tuollaisen PUR muotin teko maksaa noin 1500-2500€ riippuen vähän vaatimuksista. Muuten voisi ottaa vaan kopion alkuperäisestä, mutta muotti pitää olla 1-2% suurempi materiaalikutistuman vuoksi. Eli käytännössä pitäisi 3D mallintaa siipi tarkalleen alkuperäiseksi, jyrsiä siitä 1-2% alkuperäistä suurempi ja käyttää sitä muottiaihion tekoon. Jyrsitty proto maksaa noin 1500€. Muotilla toki pystyisi tehdä satoja kappaleita vaikka kyseessä olisi halvin vanerimuotti. Tuollainen pohjamaalatuille valmis kappale, missä olisi nuo kiinnitysinsertit valmiina olisi karkeasti 100€ luokkaa kappale kun erä olisi esim. 50kpl. Eli aika kovat kulut ja silti suht hintava lopputuote. Ulosmyynti pitäisi olla 500€ luokkaa että pääsis omilleen.
Tuossa näyttäisi olevan aikalailla suora kopio 16v siivestä. Materiaalina lasikuitu. Käytetyt alkuperäiset tahtoo olla joka puolelle vinksallaan ja uutta tuskin edes saa enää veholta, ja vaikka saisi niin hintahan on varmasti nelinumeroinen.
Ja täällä samasta spoilerit keskustelua:
https://www.w201-16v.de/w201/viewtopic.php?f=19&t=10993" onclick="window.open(this.href);return false;
Johtopäätöksenä oli, että tuo kopio on hieman kapeampi, alkuperäinen jää luukun reunasta n.5mm sisään molemmin puolin kun tuo jää 10-15mm. Ilmeisesti kiinnitysreijät käy samat jos ymmärsin oikein.
Jos oikein haluais harrastaa niin tuollaisen PUR muotin teko maksaa noin 1500-2500€ riippuen vähän vaatimuksista. Muuten voisi ottaa vaan kopion alkuperäisestä, mutta muotti pitää olla 1-2% suurempi materiaalikutistuman vuoksi. Eli käytännössä pitäisi 3D mallintaa siipi tarkalleen alkuperäiseksi, jyrsiä siitä 1-2% alkuperäistä suurempi ja käyttää sitä muottiaihion tekoon. Jyrsitty proto maksaa noin 1500€. Muotilla toki pystyisi tehdä satoja kappaleita vaikka kyseessä olisi halvin vanerimuotti. Tuollainen pohjamaalatuille valmis kappale, missä olisi nuo kiinnitysinsertit valmiina olisi karkeasti 100€ luokkaa kappale kun erä olisi esim. 50kpl. Eli aika kovat kulut ja silti suht hintava lopputuote. Ulosmyynti pitäisi olla 500€ luokkaa että pääsis omilleen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Nyt onkin kevääseen asti aikaa etsiä spoileria, mikä ei tarvitse kuin maalia pintaan. Ebayssä noita on 100-300€ hintaan, mutta kolmesta kysytystä spoilerista kaikissa oli tuota "ruttoa". Kahdessa myös osa kierreholkeista pyörii tyhjää tai puuttuu kokonaan.
Yhdellä myyjällä Kreikassa on varastossa myös uusi ja lupasi laskea sille hinnan. Halpahan se ei ole, mutta usein sellainen tulee lopun viimein halvemmaksi.
Onkohan näissä 16v spoilereissa eroja esim. 2.3 ja 2.5 välillä? Joissakin kuvissa näyttäisi päälipinnan pokkaus jyrkemmältä kuin tässä minun vm. -92 spoilereissa.
Yhdellä myyjällä Kreikassa on varastossa myös uusi ja lupasi laskea sille hinnan. Halpahan se ei ole, mutta usein sellainen tulee lopun viimein halvemmaksi.
Onkohan näissä 16v spoilereissa eroja esim. 2.3 ja 2.5 välillä? Joissakin kuvissa näyttäisi päälipinnan pokkaus jyrkemmältä kuin tässä minun vm. -92 spoilereissa.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Historiikin mukaan korisarjaan ei ole tehty muutoksia koko 16v mallisarjan aikana. Ainoastaan muotin kuluminen saattaa aiheuttaa osissa pyöristymistä, mikä näkyy tuotannossa hiljalleen. Jossain vaiheessa muotteja ollaan varmaan uusittu, mutta sullakin on ihan loppupään auto, niin tuskin ihan uusilla on tehty. Sama juttu jos on joskus uudelleen maalattu niin on voitu pyyhkiä vähän kanttien yli rennommin.Bemaristi kirjoitti:Nyt onkin kevääseen asti aikaa etsiä spoileria, mikä ei tarvitse kuin maalia pintaan. Ebayssä noita on 100-300€ hintaan, mutta kolmesta kysytystä spoilerista kaikissa oli tuota "ruttoa". Kahdessa myös osa kierreholkeista pyörii tyhjää tai puuttuu kokonaan.
Yhdellä myyjällä Kreikassa on varastossa myös uusi ja lupasi laskea sille hinnan. Halpahan se ei ole, mutta usein sellainen tulee lopun viimein halvemmaksi.
Onkohan näissä 16v spoilereissa eroja esim. 2.3 ja 2.5 välillä? Joissakin kuvissa näyttäisi päälipinnan pokkaus jyrkemmältä kuin tässä minun vm. -92 spoilereissa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Taitaakin olla melko yleistä tuo spoilerin rungon ruostuminen/vettyminen sisältä näissä. Kaksi spoileria olen jo joutunut palauttamaan takaisin myyjille. Samanlainen rutina kuuluu nurkista, kun hiukan painelee ja toisesta oli melkein kaikki sisäkierteet pyörähtänyt ympäri.
Huomasitko EVO X onko päätyyn tulevissa m6 pulteissa joku erikoiskierre?
Huomasitko EVO X onko päätyyn tulevissa m6 pulteissa joku erikoiskierre?
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Ihan perus M6 kierre niissä inserteissä on. Yhden pultin katkaisin silloin purettaessa niin liimasin neliön korimutterin sinne tilalle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
[youtube][/youtube]
Talven aikana koitan saada nuo kaiuttimet mahdollisimman siististi ovipahveihin. Jakosuotimella leikataan diskantit ja keskiäänet pois.
Vahauksen tein ensin autoglymin punaisella ja sen päälle vielä collinite 476s.
Ja sitten taas penkkeihin tallipoika imeytymään. Kotona ei ole nahkasohvaa tullut hoidettua 20-vuoden aikana koskaan. Auton penkit kerran tai kahdesti vuodessa.
Oliko sinulla spoilerin pinta noussut?EVO X kirjoitti:Ihan perus M6 kierre niissä inserteissä on. Yhden pultin katkaisin silloin purettaessa niin liimasin neliön korimutterin sinne tilalle.
Talven aikana koitan saada nuo kaiuttimet mahdollisimman siististi ovipahveihin. Jakosuotimella leikataan diskantit ja keskiäänet pois.
Vahauksen tein ensin autoglymin punaisella ja sen päälle vielä collinite 476s.
Ja sitten taas penkkeihin tallipoika imeytymään. Kotona ei ole nahkasohvaa tullut hoidettua 20-vuoden aikana koskaan. Auton penkit kerran tai kahdesti vuodessa.