G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 03.07.2019 07:17
Kuskin niskatuen sähkösäätö polttaa penkin sulaketta. Vaikuttaa että kun penkillä istuu ja säätää niin sulake palaa, jos penkillä ei istu niin säädettäessä ei polta sulaketta; vaikuttaa että ruumiin (ruhon) paino istuttaessa saa jotain penkissä oikosiin. No, ei niin yleinen auto eli tuskin löytyy vertaistukea täältä :lol: pitää kattella maailmalta interwebistä...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 03.07.2019 13:54
Toinen sähköinen outous on outo sirinä josta ei saa selvää mistä se tulee; kojetulun uumenista tai konehuoneesta. Sirkuttaa osakaasulla kuin lintu, vedossa tai moottorijarrutuksessa ei. On siis tarkka siitä missä asennossa kaasupoljin on. Kellä kokemuksia M113 tekniikasta tähän sirkutukseen liittyen :?:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 04.05.2019 15:48
ViestiLähetetty: Su 07.07.2019 11:55
Hieno auto ja hyvää tarinaa autosta.
Itsellä 2002 270 cdi G, ja aika paljon siinäkin pientä laittoa.
Monet noista mainitsemistasi oireista/vioista on tuttuja , minulla jopa ehkä enemmän pieniä ärsyttäviä sähkövikoja.
Mutta jatkakaa hyvää tarinointia.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 24.07.2019 21:48
G—mese kirjoitti:Hieno auto ja hyvää tarinaa autosta.
Itsellä 2002 270 cdi G, ja aika paljon siinäkin pientä laittoa.
Monet noista mainitsemistasi oireista/vioista on tuttuja , minulla jopa ehkä enemmän pieniä ärsyttäviä sähkövikoja.
Mutta jatkakaa hyvää tarinointia.

Sinulla taitaa olla uudemmat sähköt jo, ja erilainen mittaristo siis. Onko vaihteisto jo 5-tronic, olettaisin että täysin sähköinen keppi on se tronic - en ole varma...

Sain vasta tänään aikaiseksi käydä auton alla katsomasssa keppimodulin vastamuttereita ja onneksi ne oli hyvin esillä. Se yksi pultinkanta oli ruostunut, laitoin siihen irrotusöljyä, ja pitää kiertää se mutteri kokonaan irti jossain välissä. Onneksi tuolla alla on hyvin tilaa.

En ole paljoa autolla kesällä ajanut, pari kertaa Viipurissa tankkaamassa ja sekalaista kärrin vetoa (puutarharoskia ja soutuvenettä). Onhan tuo kallis pitää ajossa mutta minkäs teet. Museo-G olisi kova juttu :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 28.09.2019 20:54
Viddu sentään ku eilen ei webasto lähtenyt päälle, oisin testannu talvee varten ja samalla siirtänyt auton toiseen paikkaan pihalla, kun SEC lähti kuukaudeksi talliin. Laitoin ylläpitolaturiin, talviasentoon vielä. Eikä tänäänkään, vaikka pistin laturin tohottamaan kun käynnistin weban.

Tein vielä webaston resetoinnin ottamalla sulakkkeen irti koneen käydessä, ei vaikutusta. Piti toki oottaa etä jäähtyy pannu ennen weban kokeilua.

Perkele, ei ollut lämmöt käännetty päälle vaan jäänyt vajaalle lämmölle. Pikkasen stressiä vissiin kun 7 vko joutunu töissä tuuraa pomoa ja toista kolleegaa. Eläkkeelle joutais hyvin...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Su 29.09.2019 07:35
Kyllä kai tollaisessa bensakrematoriossa pitäisi lämpöä riittää ilman wepastoakin :)

Osittainen varhennettu vanhuuseläke voisi olla hyvä ratkaisu jos päätä alkaa kivistämään :)
S123 300TDT autom -82 656tkm ajossa
W123 300D -76 491tkm (MR)
W124 260E autom -88 407tkm
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 19.10.2019 19:48
Sharedoc kirjoitti:Kyllä kai tollaisessa bensakrematoriossa pitäisi lämpöä riittää ilman wepastoakin :)


Öö, onhan se moottorille parempi käynnistää lämpimänä, ja mukavampi lähteä ajoonkin kaikin puolin. Ja joskus pitää siirtää autoa pihalla tms niin kyllä lämmitän sitä ettei joudu kylmäkäynnin aikana sammuttamaan.

Sharedoc kirjoitti:Osittainen varhennettu vanhuuseläke voisi olla hyvä ratkaisu jos päätä alkaa kivistämään :)


Joo ratkaisuja voi tehdä ja on tehtykin, pienemmässä mittakaavassa, tänäänkin... onneksi ei nyt päätä sentään kivistä, tai joskus tekee mutta syitä voi olla monia ja kyllä työ on varmaan yksi niistä. Pääasia että pystyy nukkumaan ilman unilääkkeitä eikä vielä mitään mielialalääkkeitä ole tarvinnut syödä (mikä on kuulemma aika yleistä :? ).

No asiaan, tilasin tähän kunnostetut OE vanteet 18 tuuman koossa sekä vähän rajummat kumit:

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ti 06.05.2003 08:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa
ViestiLähetetty: Su 20.10.2019 08:48
Ei kai siellä tiet vielä noin huonossa kunnossa ole?
C 220 d 4matic aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut ja Smart ForTwo aut +muita romuja...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 28.06.2016 14:05
Paikkakunta: Itärajalla
ViestiLähetetty: Su 20.10.2019 19:31
Komeet kumet! Tilasitko rajan takaa vai mistä? Pitäis ite käyä hakees nastarenkaat viipurista.
C124 M103 -90
W201 M102 -91
W211 OM646 -07
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 20.10.2019 21:49
Joo ei ihan niin huonot tiet oo että noita tarvittaisiin mutta jotain kivaa pitää aina kokeilla. Jos 19" AMG vanteet jää itselle saatan ostaa niille jotkut perus renkaat, 265 leveenä.

Camskillilta tilasin, noi tuli tarjolle varmaan täs syksyllä eikä ollu hinnan kiroissa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 20.10.2019 21:50
Tuplat... editoidaan sen verran et autolla on ajettu eniten keväisin ja syksyisin, aika vähän maantieajoa... eli ihan huvikseen ja kokeeksi tuollaisia ajattekin kokeilla.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 09.11.2019 18:16
Akillekset alla eikä isompaa kantapäätä ole muuta kun pieni melu eli nämä mutiaiset kyllä laulaa jollottaa vähän. Taajamassa ei häiritsevästi mutta 60 kmh sen kuulee ja sitten kun nopeutta nostaa 80 ja sataseen niin renkaan melu jää muun melun alle, tuulensuhina esim...

Mutta taajamassa ohjaus on höyhenenkevyt ja auto leijailee kuin balettitanssija varpahillaan. Hyvä ostos.

Kuva

Jännää kun nuo ruuvasi auton alle niin ne suorastaan katosi sinne pyöränaukkoihin.

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 21.11.2019 19:49
Viime syksynä ostettu 74 Ah Bären akku hyytyi, meni ihan tyhjäksi eikä elpynyt, edes liikkeessä kuin kokeiltiin isommalla laturilla ja lämmennyttä akkua. Ei sit ollutkaan laadukas, vaikka piti olla.

Sain takuuseen, ja vähän goodwillia mukaan, isomman Varta Blue 77 Ah akun. Vai oliko se Silver, kumminkin otin sen kalliimman :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 24.12.2019 00:37
Kun ajoin noilla hiljaisilla kesiksillä pari vk niin kiinnitin huomiota siihen jylinään tai jytinään mikä autossa ollut koko ajan, nyt kuului alemmilla nopeuksilla jo.

Vein auton ennen lomareissulle menoa 4x4 tekniikkaa tuntevalle pajalle. He on nyt purkaneet keskimmäisen nivelakselin vakkonopeusnivelet eli murrokset ja ne on ihan loppu. Eli kaverini tekemä tarkastus ei kertonut totuutta vaan piti siis purkaa ja pestä nivelet. Nyt on tilauksessa saksasta uudet OE laatuiset Löbron nivelet, katsotaan hiljeneekö mekkala voimansiirrossa.

Noita CV niveliähän näissä on mennyt, ihan mitä luin netistä kun olin auton ostanut.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 26.12.2019 17:38
Ihanan kallista?
S123 300TDT autom -82 656tkm ajossa
W123 300D -76 491tkm (MR)
W124 260E autom -88 407tkm
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 27.12.2019 09:44
Sharedoc kirjoitti:Ihanan kallista?

Toivottavasti ei. Maailmalla tuo nivelakseli valmiina varaosana maksoi kolmisen vuotta sitten rapiat tonnin, nyt kysyttiin merkkiliikkeestä niveltä joita menee kaksi ja ne maksaa reilut viissataa per kappale. Löyty onneksi tarvikehinnalla nivelet. Työ toki maksaa...

Marmorilta kun kysyy jotain niin se on sen noin 500 euroa kappale kuten ilmamassamittari ja takaiskari.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 03.01.2020 21:04
G wagon nyt kotona. Toimintatonnninhan se kustansi. Tumina tai humina kuuluu vielä mutta joku ääni poistui koska on hiljaisempi nyt, vaikee sanoa. Nosturilla kuunneltuna nivelakselista kuulunut rumina on nyt kumminkin poissa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1506
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Su 17.05.2020 10:51
Vähän OT asiaa, ajattelin kysyä tätä topikkia seuraavalta porukalta kokemuksia näistä G-malleista. Eli onko isoja eroja ajolleen W463 alkupään autoissa vs. loppu pään autot?

Yhdeltä remppa reiskalta sain indikaatioita, että alkupään autoissa olisi vähemmän tässäkin topikissa esiintynyttä sähkövaivaa yms kun on "yksinkertaisempi" tekniikka. Toki tähän vaikutti asiantuntijan kova mieltymys w124 malleihin :D

Olen aina välistä katsellut myynnissä olevia autoja ja eniten ehkä kuitenkin kiinnostaisi om606 tekniikalla oleva G.

Kiitos mahdollisista kommenteista jo etukäteen. Tämä Karran G on kyllä hieno peli :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ti 14.04.2009 20:25
Paikkakunta: Sastamala
ViestiLähetetty: To 04.06.2020 21:14
joop79 kirjoitti:Vähän OT asiaa, ajattelin kysyä tätä topikkia seuraavalta porukalta kokemuksia näistä G-malleista. Eli onko isoja eroja ajolleen W463 alkupään autoissa vs. loppu pään autot?

Yhdeltä remppa reiskalta sain indikaatioita, että alkupään autoissa olisi vähemmän tässäkin topikissa esiintynyttä sähkövaivaa yms kun on "yksinkertaisempi" tekniikka. Toki tähän vaikutti asiantuntijan kova mieltymys w124 malleihin :D

Olen aina välistä katsellut myynnissä olevia autoja ja eniten ehkä kuitenkin kiinnostaisi om606 tekniikalla oleva G.

Kiitos mahdollisista kommenteista jo etukäteen. Tämä Karran G on kyllä hieno peli :thumbup:


Perusrakenne ei ole muuttunut oikeastaan koko W463 sukupolven aikana: Runko, akselistot, jousitus, jakolaatikko, simpukkaohjaus jne joten en usko että ajettavuudessa on kovin suuria eroja eri vuosimallien välillä. Alkupään W463 autot ovat tekniikaltaan hyvin samanlaisia kun W124, eli elektroniikkaa ei ole vielä ihan mahdottomia ja vaihteistokin on vielä ns. mekaaninen 722.3 jossa ei ole sähköisiä toimintoja kickdownin solenoidia lukuunottamatta. Varjopuolena taas noissa alkupään autoissa välitykset ovat lyhyemmät ja moottorit kovemmalla kuormituksella, välijäähdytin puuttuu dieseleistä jne jne josta syystä monet niistä vaativat jo tekniikan peruskunnostusta. Itselläni on -90 W463 johon vaihdoin 606 koneen mekaanisella pumpulla hajonneen 603 turbon tilalle (kansi halki, laakerit lopussa jne). Jos pitäisi valita yksi G käyttöautoksi niin se olisi luultavasti jotain Karran yksilön ikäluokkaa: Etuina 5-vaihteinen loota ylivaihteella ja turbiinilukolla, uudemmat moottorit ja kuitenkin uudempia malleja yksinkertaisempi sähköjärjestelmä. Tuo oma yksilö on vaatinut kattavaa peruskunnostusta melkein joka osa-alueella joten täysipäiväisenä käyttöautona noissa vanhemmissa on omat haasteensa.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 13.07.2020 17:09
Huomasin juhannuksena ajoon ottaessa että oli leima mennyt pitkäksi, kiitos muuttuneiden katsastusajankohtien. No ei se "ajoa" haitannut... katsastin heti maanantaina aamusta.

Nyt enemmin ajettu noilla nappularenkailla, kyllähän ne tien päällä vähän jollottaa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12072
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 15.07.2020 21:10
Ostoksilla Latviassa :mrgreen:

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1028
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 15.07.2020 21:44
karra kirjoitti:Ostoksilla Latviassa :mrgreen:

[ [url=https://img.aijaa.com/m/00622/14861053.jpg] ][/url]


Hyvin mahtuu Viin.. eiku matot G:n konttiin. :lol: :lol: :silent:
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: sawyer, Vesa T ja 9 vierailijaa







kl-varaosat.fi

PowerOn24.com

nettikasinot


Nettikasinot