MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

EeKi kirjoitti:Upeeta kamaa!
[ https://i.imgur.com/dhMeAzK.gif ]

Veikkaan että 16" kaivonkansilla paras.
Lippavanteet aina tarvii sen vähän reilumman madalluksen että näyttää hyvältä.
Kiitti!

Täytyy kokeilla kaivoja kun papruhommat on tehty. Saattaahan sinne talvella lipsahtaa toiset jousetkin eteen, että saadaan lipalliset näyttämään hyvältä :oops:

Tänään tulikin soitto Pulttikanavalta, että Becker on tehty :thumbup: olihan paljon korjattavaa, mutta kaikki pelaa nyt. Eiköhän se huomenna ole Lahdessa niin pääsee asentamaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

EVO X kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:onhan posketon kiilto pinnassa 8) itsekkin entisessä elämässä kauan sitten tein autoliikkeen fiksihommia mutta tälläistä detailing myllytystä en koskaan tullu tehneeksi. onhan siinä melkoinen työ mutta kyllä se palkitsee.

toisena kommenttina on todettava että vanha pussihousu minustakin on näköjään tullut. ohan nuo toiset vanteet ihan poskettoman hienot, mutta jotenkin minustakin auto näyttää alkuperäisillä paremmalta. :)

Kun lähtökohta on sellanen harjalla pestyn ja sammaloituneen välimaastosta niin se on itseasiassa palkitsevampaa nähdä lopputuloksena ero lähtökohtaan. Tässä nyt oli lähinnä työläs homma, mutta silti se näyttää melkein samalta :lol:

Voi olla että niillä 16” evoilla tuo olisi kaikkein sopivimman näköinen.. mutta täytyy nyt ihmetellä keväällä lisää aihetta. Tossa kerkiää talvella vaihdella moneen kertaan noita pyöriä :crazy:


sun tahdilla kerkeet vielä laittaa pari jotain muuta vannesarjaa kuntoon ennen kevättä . :D

mutta joo kyllähän se tuollaisen huonosti hoidetun pinnan kuntoon saattaminen palkitsee jopa paremmin. mutta kaiketi tässä ei nyt juuri enää ruiskutusjälkeä saati roskia ole eli ei se nyt varmaan luonnossa ihan samalta näytä kuin ennen...

mutta ainakin classiciin pitää tulla kyyläämään livenä Tarkasti. acs on vähän niin ja näin...
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

wezze72 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:onhan posketon kiilto pinnassa 8) itsekkin entisessä elämässä kauan sitten tein autoliikkeen fiksihommia mutta tälläistä detailing myllytystä en koskaan tullu tehneeksi. onhan siinä melkoinen työ mutta kyllä se palkitsee.

toisena kommenttina on todettava että vanha pussihousu minustakin on näköjään tullut. ohan nuo toiset vanteet ihan poskettoman hienot, mutta jotenkin minustakin auto näyttää alkuperäisillä paremmalta. :)

Kun lähtökohta on sellanen harjalla pestyn ja sammaloituneen välimaastosta niin se on itseasiassa palkitsevampaa nähdä lopputuloksena ero lähtökohtaan. Tässä nyt oli lähinnä työläs homma, mutta silti se näyttää melkein samalta :lol:

Voi olla että niillä 16” evoilla tuo olisi kaikkein sopivimman näköinen.. mutta täytyy nyt ihmetellä keväällä lisää aihetta. Tossa kerkiää talvella vaihdella moneen kertaan noita pyöriä :crazy:


sun tahdilla kerkeet vielä laittaa pari jotain muuta vannesarjaa kuntoon ennen kevättä . :D

mutta joo kyllähän se tuollaisen huonosti hoidetun pinnan kuntoon saattaminen palkitsee jopa paremmin. mutta kaiketi tässä ei nyt juuri enää ruiskutusjälkeä saati roskia ole eli ei se nyt varmaan luonnossa ihan samalta näytä kuin ennen...

mutta ainakin classiciin pitää tulla kyyläämään livenä Tarkasti. acs on vähän niin ja näin...
Vanteita voi ja varmaan tuleekin hommattua ennen kevättä, muttei tähän autoon. Kyllä se on tuo stance hiottava, ellei pidä sitä täysin tuossa vakiokuosissa.
Joo, lähtihän siitä roskat, mutta aplaria tässä oli alkujaankin todella vähän tai ei juuri ollenkaan. Se oli siis todella hyvä jo lähtökohtaisesti.

ACS olis sovittu ihan omalle Garage-59 osastolle. Sinne tulee tuo 16v (yllättäen) ja sitten Juhan 250 W123. Myös Classiciin on yhden auton osasto varattu Garage59:lle, mutta mielummin veisin sen jonkun muun kerhon osastolle ettei mun tarvi päivystää yksin koko viikonloppua.. ei vaan tuo CMS:n aihe ”työn sankarit” ens keväälle toimi sitten yhtään tuon auton kanssa, joten en tiedä miten esim. MB-klubi autonsa sinne valitsee. Jos multa kysytään niin harvinaisen paska aihepiiri. Sieltä löytyy varmaan Hiacea, 200D:tä juustokuvulla ja muita yhtä nääntäviä.

Ei kannata wezze kovin tarkasti tutkia, petyt kumminkin :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Ei kannata wezze kovin tarkasti tutkia, petyt kumminkin :lol:

no mää jätän suurennuslasin kotiin :D . ripaus sarkasmia vain. :)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Se olis vähän niinkuin hänessä! Sain Pulttikanavalta huolletun Beckerin perjantaina, ja pääsin asentamaan sitä paikalleen. No, sehän päätti että vielä joudut hommiin, vaikka Lappeenrannassa siihen oli viikon testikäytön jäljiltä vaihdettu kaikki konkat, taajuuskytkin, kasettidekki kokonaisuudessaan, piirilevyn joustojohdin ja kasetin hihna. Aluksihan se ei lähtenyt päälle ennen huoltoa, joten konkkien vaihdon jälkeen se alkoi toimia, mutta nuo muut viat ilmeni koekuuntelun aikana. Samalla mukaan lähti Beckerin omille liittimille modattu linjamuunnin, johon sain RCA:t kiinni vahvistinta varten..

Kuva

Noo, sain laitteen kiinni, niin oikea etukanava ei kuulu. Purin jo kaiuttimet, mutta lopulta syy löytyi löysästä liittimestä mankan takana. Kokeilin kasettipuolta, ja se toimi ok. Sitten kasasin kamat ja työnsin mankan paikalleen. Radio toimii, mites kasetti. No ei. Ei sitte millään eikä millään kasetilla. No romut irti ja tutkimaan. Olin yhteydessä Pulttikanavaan ja he olivat yhtä ymmällään kuin minäkin.

Kuva

Kuva

Tänään sitten aloin tutkimaan enemmän ja purin niin paljon konetta että pääsin tutkimaan saatujen ohjeiden perusteella mahdollisia vikapaikkoja. Yhtäkkiä silmään osui pieni johdon pää joka meni kasettidekin moottorille, kappas siitä oli miinuskaapeli katki. Nakkisormilla olikin työmaa saada tollanen minijohto korjattua, mutta hyvä tuli. Sitten jännityksessä autoon testaamaan.. jaa.. ei, ei toimi. Voi.. no taas auki ja katso mitä muuta siellä on, ja sieltähän paljastui, että dekin hihna oli päässyt rullan yli ja hiertänyt kiinni. Huh, se kuntoon ja voilá, toimii!!

Kuva

Vihdoin sain paketin kasaan ja huudattamaan -85 vuoden Mötley Crüen C-kasettia. Hain vielä Motonetista 4-Connectin C-kasetti Bluetooth adapterin, joka toimii sisäisellä akulla 10h. Ihan näppärä laite jolla saa sitten vaikka Spotifyn soimaan.

Kuva

Vielä garage tarrat ovilaseihin, ja klubin tunnus tuulilasiin niin siinähän se. 13pv tätä kuuta on sovittu tarkastus, joten hyvällä säkää ehdin vielä loppukuusta käydä leimaamassa ja muutoskatsastamassa auton MR ajoneuvoksi.. tuossa tuskin lienee hirveästi arpomista meneekö se tarkastuksesta läpi.

Kuva

Pakko laittaa vielä kuva noista valaistuista aurinkolipoista kun ne on niin makeet -85 vuoden autossa.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Onnea projektin valmistumisesta! Tekisi jo mieli onnitella museokatsastuksestakin, koska sen läpimeno lienee itsestäänselvyys, mutta odotellaan nyt sitten vielä.

Sanoinkuvaamattoman hienoa työtä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja karra »

On kyllä iso duuni ollut, hieno lopputulos!

Nuo kasettiradiot on kyllä murheenkryynejä, ebaysta ostin jokin aika sitten beckerin telaketjusoittimen minkä piti olla kunnossa. Kasettipuoli teetti 4 tuntia töitä Pulttikanavalla, mutta laite oli menossa toiselle henkilölle niin päätettiin korjata se kumminkin kun oli sovittu, vaikka tuli kalliiksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

juusmo kirjoitti:Onnea projektin valmistumisesta! Tekisi jo mieli onnitella museokatsastuksestakin, koska sen läpimeno lienee itsestäänselvyys, mutta odotellaan nyt sitten vielä.

Sanoinkuvaamattoman hienoa työtä.
No kiitosta kiitosta! Ja kyllähän se nyt tosiaan valmis on, niin hyvin kun mä sen saan tehtyä järkevissä puitteissa. Sen hieromisen on loputtava jossain vaiheessa, sillä aina kun auto on käytössä tulee jotakin uutta. Nyt saa tälläisellä neitseellisellä cossulla osallistua pariin ekaan kevään näyttelyyn niin eihän sen parempaa.
karra kirjoitti:On kyllä iso duuni ollut, hieno lopputulos!

Nuo kasettiradiot on kyllä murheenkryynejä, ebaysta ostin jokin aika sitten beckerin telaketjusoittimen minkä piti olla kunnossa. Kasettipuoli teetti 4 tuntia töitä Pulttikanavalla, mutta laite oli menossa toiselle henkilölle niin päätettiin korjata se kumminkin kun oli sovittu, vaikka tuli kalliiksi.
Kiitos Karra! Taisit ollakin ensimmäisiä kelle vaahtosin tälläisen 16-v hankkimisesta joskus Oldtimerrunissa Mikkelissä.. siitä se ajatus oikeastaan lähti, vaikka kunnostin kolme W124:sta ennen kuin rahkeet riitti tähän.
Kyllähän tuo omakin Beckeri hintoihin tuli, mutta palvelu on pelannut erinomaisesti, ja sain etätukea tuon viimeisen vian paikallistamiseen vieläpä viikonloppuna, joten ei mitään valittamista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Onnittelut täältäkin. Tätä projektia on ollut ilo seurata; ammattimaista työtä, laadukkaat kuvat ja selkeää tekstiä.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

JanneW124 kirjoitti:Onnittelut täältäkin. Tätä projektia on ollut ilo seurata; ammattimaista työtä, laadukkaat kuvat ja selkeää tekstiä.
Kiitti, mukava kun on tykätty. Harmittavasti kuvat on usein vain ennen ja jälkeen ja vielä useammin ainoastaan ainoastaan lopputuloksesta. Tosin jos olisin kaikki vaiheet dokumentoinut, niin tämä ei olisi vielä lähelläkään valmista :lol:
Taas tuli opittua itsekin paljon. Koskaan aikaisemmin en ollut rakentanut W201:stä, ja monesti olikin sormi suussa kuinka erilainen tämä on verrattuna 124:een. Toinen huomio oli kuinka paljon eroa alkupään 190:ssä on verrattuna muovikylkisiin ja vielä erot pelkästään 1982-1985 ja siitä uudempien välillä. Monia osia on käytetty ainoastaan yhtenä vuotena ja ainoastaan 16-v mallissa tai tehtaan optiona.
Talvesta tulee pitkä, kun joutuu odottamaan ajelulle pääsyä. Toisaalta tykkään kunnes ole mitään painetta saada valmiiksi talven pimeinä iltoina, kun se on jo tehty. Voi vähän yrittää paikata budjettivajetta, mitä tämä projekti aiheutti, niin voi sitten keväällä taas ihmetellä löytyiskö jotakin ratusteltavaa.. itseasiassa yksi 124 on ollut kiikarissa jo hetken aikaa, mutta saa nyt nähdä tuleeko siitä mitään. Se kuitenkin on selvää, että seuraava projektinon oltava hyvin säilynyt alkuperäisyksilö eikä mikään ruosteläjä. Onneksi tuossa syksyllä ei tullut hankittua mitään väliprojektia, vaikka olikin kova kuume, tuskin oltais cossun kanssa tässä vaiheessa muuten.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sain tänään tuon ajopäiväkirjan lainaan Classic data tarkastusta varten, niin täytyy kyllä sanoa, että uskomattoman tarkkaa dokumentaatiota :shock: Sieltä löytyy kaikki, siis ihan kaikki ajot kirjattuna ensimmäisen viiden vuoden ajalta. Myös polttoaineen tankkaukset/kilometrit/tankkauspaikka ym.

Eräs hieno yksityiskohta oli tuo hifi maininta, jossa kerrotaan mitkä kamat autoon on asennettu -86, ja mitä siihen oli aluksi kaavailtu. Tässävaiheessa ainakin Bemaristi innostuu kun laitteet on ollut sitä aikakautensa parasta eli Alpinea!

Kuva

Ilmeisesti haaveissa oli ollut soittimeksi Alpine 5900, jonka lisäksi 3318 Equalisaattori. Näitten lisäksi oli vielä haaveiltu Pioneerin subwooferista. Lopullinen kokoonpano on kuitenkin ollut Alpine 7273E ja kaiuttimiksi on valittu taakse Alpine 6245 ja eteen 6241.

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

The Alpine touch. heti sen jälkeen kun pv suska oli vaihtunut katolliseen torinkiertovälineeseen :D nostalgiaa jälleen. :D
anteeksi tämä täysin sivuraiteellinen kommentti, mutta taas putkahti nuoruus mieleen. :)

mulla olis varastossa pari laaitkollista pioneerin kasari hifiä. ainakin kex500 päälaite yms. jos tämä sattuu jonkun asiasta kiinnostuneen silmiin.

ja onnea projektin valmistumisen johdosta :thumbup: nyt sitten jännitetään classic datan arvosanaa... :problem:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Virittimen puute on voinut kääntää valinnan tuohon kasettisoittimeen. Katsoin ensin, että oli 5700, mikä on DAT soitin ja äärimmäisen harvinainen. Ei se yleinen ole tuo 5900.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnittelut, erittäin hyvälle näyttää!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se on nyt sitten siinä, todella upea projekti ja vielä upeampi lopputulos! Eniten itseä hämmästyttää tuo yksityiskohtien tarkkuuteen paneutuminen ja sitäkin enemmän millä aikataululla tuli valmista!
Nöyräksi vetää, olisi itsellä kesken moinen projekti useamman vuoden.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

wezze72 kirjoitti:The Alpine touch. heti sen jälkeen kun pv suska oli vaihtunut katolliseen torinkiertovälineeseen :D nostalgiaa jälleen. :D
anteeksi tämä täysin sivuraiteellinen kommentti, mutta taas putkahti nuoruus mieleen. :)

mulla olis varastossa pari laaitkollista pioneerin kasari hifiä. ainakin kex500 päälaite yms. jos tämä sattuu jonkun asiasta kiinnostuneen silmiin.

ja onnea projektin valmistumisen johdosta :thumbup: nyt sitten jännitetään classic datan arvosanaa... :problem:
Mikäs sen parempaa kun kunnon kasari fläsärit :lol: Kyllä kun noita vanhoja esitteitä kattoo, niin voi päässä tuntea sen kuumotuksen mikä silloin on teiniklopeilla ollut saada tuollaisia laitteita.
Ja kiitos onnitteluista, tämä on mukavaa. Itsekkin vähän jännään mikä numero ja millä etuliitteellä sieltä pamahtaa paperiin, ja tottakai millasen summan viivan alle saa.
Bemaristi kirjoitti:Virittimen puute on voinut kääntää valinnan tuohon kasettisoittimeen. Katsoin ensin, että oli 5700, mikä on DAT soitin ja äärimmäisen harvinainen. Ei se yleinen ole tuo 5900.
Jos tosiaan radio puuttuu, niin on kyllä ollut vähän varmaan turhan kallista huvia -86 alata hankkimaan kaikki musiikki cd:nä. Kumminkin kasetit on olleet vielä pitkälle ysärilläkin se mainstream muoto.
Timo L. kirjoitti:Onnittelut, erittäin hyvälle näyttää!
Kiitos Timo!, Ammattilaisen suusta kehut tuntuu aina mukavalta.
MJPfin kirjoitti:Se on nyt sitten siinä, todella upea projekti ja vielä upeampi lopputulos! Eniten itseä hämmästyttää tuo yksityiskohtien tarkkuuteen paneutuminen ja sitäkin enemmän millä aikataululla tuli valmista!
Nöyräksi vetää, olisi itsellä kesken moinen projekti useamman vuoden.
Näin siinä tosiaan pääsi käymään, ja kiitos! Mielestäni yksityiskohdat tekevät sen eron oikeasti hyvän ja sinnepäin tehdyn välillä. Valitettavan usein projekti loppuu ennen sitä viimeistä detaljointia ja lopputulos jää vaisuksi. Toki tässä on yritetty pinnistellä pitkin projektia eri osakokonaisuuksien kanssa, että ne näyttäisi alkuperäiseltä tai edes hyvältä. Jotkut sanoo, että "devil is in details" ja toiset taas "god is in details". Mielestäni niihin liittyy vahvasti molemmat, taivas ja helvetti. Jos ne ei ole kunnossa, niin ne osuu silmään, ja kun ne on kunnossa, niitä ei edes välttämättä huomaa, vaan kaikki näyttää "oikealta".
Aikatulullisesti tähän meni mun mielstä kauemmin kun olisin ajatellut. Ihan rehellisesti ajattelin että tämä olisi kesällä ajossa, mutta keväällä tuli viivästyksiä hitsausten ja maalauksen kanssa, ja kesällä olin taas itse isyyslomalla. TIetenkin jos se olisi ollut myös täällä kototallissa, niin se olisi ollut huomattavasti nopeammin kasassa.. muutta ihan hyvin se meni, aloitetaan keväällä sitten kiertely tapahtumissa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
vmmh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 11.10.2018 09:37

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja vmmh »

Paljon olen nähnyt laitettua autoo, prätkää, mopoo, traktoria
sun muut mutta tämä on kyllä todellinen taidonnäyte
Suunnattoman suuret onnittelut asian tiimoilta

Mutta pakko kysyä...onko sellainen olo että on takki tyhjä?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

vmmh kirjoitti:Paljon olen nähnyt laitettua autoo, prätkää, mopoo, traktoria
sun muut mutta tämä on kyllä todellinen taidonnäyte
Suunnattoman suuret onnittelut asian tiimoilta

Mutta pakko kysyä...onko sellainen olo että on takki tyhjä?
Kiitos!

Ja vastaus kysymykseen: ei ole. Rakensin seitsemän vuotta tuota -59 Cadillaccia, alkuun opiskelijan budjetilla, myöhemmin palkasta sivuun jäävällä osalla, eli käytännössä koko ajan elin kädestä suuhun. Sen projektin aikana opiskelin, valmistuin ammattiin, olin työttömänä, sain vakituisen työpaikan ja menetin isäni. Sitä autoa hierottiin välillä itku silmässä ja kädet veressä, mutta se tuli valmiiksi ja siitä tuli juuri sellainen kuin halusin. Silloin oli takki tyhjä kun silmäkulmat kosteana nostettiin Top 10 pokaalia Helsingin messukeskuksessa American car show’ssa 2015 omien veljien seurassa.

Tämä mersuprojekti oli lähinnä mukavaa pikku puuhastelua siihen verrattuna.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ja loppuiko se hierominen? No ei :D Tuossa ajopäiväkirjassa oli muutama valokuva auton alkuvaiheilta vuodelta 85-86. Kuvat on otettu Saudeissa. Konehuoneen kuvassa näkyy selvästi tuollainen kokoonpanotarra, ja se oli aika hyvälaatuinen, joten otin ja tein siitä vektorin ja tulostin uuden. On muuten aavistuksen hiekassa tuo pannu vaikka kilometrejä on tuossa jotain 3000-4000t mittarissa.

Kuva

Kuva

Ja tottakai se pienoismalli pitää takaikkunalla olla! Oli yllättävän hankala löytää musta 2.3-16 pikkuauto, hopeeta ja kultaista kyllä on. Tämän mallin koko on 1:43. 1:18 oli ollu makee, mutta eipä ollut myynnissä.

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Noniin, hienoa. On kyllä viimesen päälle Mersu tikissä 8)
Merseedespents
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Hieno yksityiskohta tuo tarra moottorissa. Kuten arvata saattoi, näiden kuvien perusteella auto on nyt hienompi kuin uutena. 8)

Tuosta pienoismallista tuli mieleen, että kävi itsellä joskus mielessä maalata tommonen pienoismalli oman auton väriin kun on hyllyssä mutta väärässä värissä. SEC n. 1/24 pienoismalli. Olen siis sillä leikkinyt pienenä, sitten sen olemassaolo unohtui vuosikausiksi kunnes nyt hiljattain se tuli taas laatikosta vastaan ja oli pakko ottaa hyllylle esiin. Näin se selviää mistä nämä jutut lähtee. Pienenä pienet lelut ja isona samanlaiset mutta isommat lelut. :D
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

vk00 kirjoitti:Noniin, hienoa. On kyllä viimesen päälle Mersu tikissä 8)
Kiitokset!
Juha_M117 kirjoitti:Hieno yksityiskohta tuo tarra moottorissa. Kuten arvata saattoi, näiden kuvien perusteella auto on nyt hienompi kuin uutena. 8)

Tuosta pienoismallista tuli mieleen, että kävi itsellä joskus mielessä maalata tommonen pienoismalli oman auton väriin kun on hyllyssä mutta väärässä värissä. SEC n. 1/24 pienoismalli. Olen siis sillä leikkinyt pienenä, sitten sen olemassaolo unohtui vuosikausiksi kunnes nyt hiljattain se tuli taas laatikosta vastaan ja oli pakko ottaa hyllylle esiin. Näin se selviää mistä nämä jutut lähtee. Pienenä pienet lelut ja isona samanlaiset mutta isommat lelut. :D
No puhtaampi ainakin :shifty:

Mietin samaa, että ostais väärän värisen ja maalais, mutta onneksi löyty ihan samaan hintaan tuo oikean värinen. Monesti niissä on myös väärän värinen sisusta. Täytyy kyllä metsästää sellanen 1:18 vielä, siinä saattaa kyllä joutua maalaushommiin. Mukavahan noita pienoismalleja on katella, itsellä niitä löytyy autotallista muutama ja työpaikan työpisteeltä :lol: Kotiin sisälle niitä en laita, ellei nyt ole muksun lelulaatikossa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Heh, mulla taitaa olla tuollainen isompi musta pienoismalli. En kyllä mene vannomaan oliko se 2.3 vai 2.5 Cosworth. Muistaakseni ovet oli avattavia ja renkaat kääntyi ratista ja autossa oli musta nahkasisuta. Missähän lienee nyt :think:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Obnoxio kirjoitti:Heh, mulla taitaa olla tuollainen isompi musta pienoismalli. En kyllä mene vannomaan oliko se 2.3 vai 2.5 Cosworth. Muistaakseni ovet oli avattavia ja renkaat kääntyi ratista ja autossa oli musta nahkasisuta. Missähän lienee nyt :think:
Nyt metsästämään, ja myyt mulle jos löytyy :wave:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

alkaa olla viimeistely sitä luokkaa että taitaa classic datasta loppua asteikko kesken. :D
nyt vasta hoksasin lueskella tuota sun caddy projektia, ja siihen verrattuna tämähän on tosiaan piece of cake :)

mutta jenkkien kanssa puuhailussa on omat haasteensa. eräs tuttu kaveri on tehnyt jo 20v -59 avo eldoradoa.todella huonosta aihiosta. on niin pitkässä kuusessa että osti jo 59 coupen jota piti vaan vähän siistiä että voi ajella, mutta muttereina taitaa sekin jo olla :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

wezze72 kirjoitti:alkaa olla viimeistely sitä luokkaa että taitaa classic datasta loppua asteikko kesken. :D
nyt vasta hoksasin lueskella tuota sun caddy projektia, ja siihen verrattuna tämähän on tosiaan piece of cake :)

mutta jenkkien kanssa puuhailussa on omat haasteensa. eräs tuttu kaveri on tehnyt jo 20v -59 avo eldoradoa.todella huonosta aihiosta. on niin pitkässä kuusessa että osti jo 59 coupen jota piti vaan vähän siistiä että voi ajella, mutta muttereina taitaa sekin jo olla :D

No ei sitä parasta arvosanaa nyt pelkästään tarroilla sentään saa :lol:
Avo Eldoon kannattaakin vähän laittaa aikaa ja rahaa! Siinä alkaa kans olla hyvin rahat tallessa. Jos olis hyvin pullat uunissa niin nää mun autot oliskin just Eldorado biarriz ja EVO 2, molemmilla hintaa reippaasti päälle 200 harrasteyksikköä.. mutta nyt on vaan nämä perus Pertin Coupe DeVille ja tavan 2.3-16. Tietysti pitää aina ottaa huomioon miten se entisöinti tehdään esim. Viisysissä, se pitää hieroa ihan tappiin että erottuu joukosta, säälittävän paljon näkee niitä yritelmiä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No ei ne ihan huonosti pullat ole uunissa kun autoja ja työn jälkeä katselee.
Ne on vähenemään päin moiset käsityöläiset kun aikaa vähän kuluu, ei nää vehkeet toimi kosketusnäytöllä jota nyky nuoriso hivelee.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:No ei ne ihan huonosti pullat ole uunissa kun autoja ja työn jälkeä katselee.
Ne on vähenemään päin moiset käsityöläiset kun aikaa vähän kuluu, ei nää vehkeet toimi kosketusnäytöllä jota nyky nuoriso hivelee.
Joo ja voisihan toi Caddy olla neliovinen ja tenavatähti 1.8 bensa :lol:
Se on kyllä sääli, että harva nykynuorisosta oikeasti osaa tai haluaa tehdä käsillä mitään.. ongelmia tulee tulevaisuudessa kun mitään ei osata korjata, ainoastaan vaihtaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

EVO X kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:alkaa olla viimeistely sitä luokkaa että taitaa classic datasta loppua asteikko kesken. :D
nyt vasta hoksasin lueskella tuota sun caddy projektia, ja siihen verrattuna tämähän on tosiaan piece of cake :)

mutta jenkkien kanssa puuhailussa on omat haasteensa. eräs tuttu kaveri on tehnyt jo 20v -59 avo eldoradoa.todella huonosta aihiosta. on niin pitkässä kuusessa että osti jo 59 coupen jota piti vaan vähän siistiä että voi ajella, mutta muttereina taitaa sekin jo olla :D

No ei sitä parasta arvosanaa nyt pelkästään tarroilla sentään saa :lol:
Avo Eldoon kannattaakin vähän laittaa aikaa ja rahaa! Siinä alkaa kans olla hyvin rahat tallessa. Jos olis hyvin pullat uunissa niin nää mun autot oliskin just Eldorado biarriz ja EVO 2, molemmilla hintaa reippaasti päälle 200 harrasteyksikköä.. mutta nyt on vaan nämä perus Pertin Coupe DeVille ja tavan 2.3-16. Tietysti pitää aina ottaa huomioon miten se entisöinti tehdään esim. Viisysissä, se pitää hieroa ihan tappiin että erottuu joukosta, säälittävän paljon näkee niitä yritelmiä.


lähinnä tarkoitin että harva viitsii/pystyy noin tarkkaan yksityiskohtien viimeistelyyn. :)

uskoisin että avosta tulee varsin mintti. tää kaveri omisti ensimmäisen 59:n jo 90-luvun alussa ja sekin oli hieno. ja on nyttemin eläköitynyt autokorjaamoalan yrittäjä.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Vastaa Viestiin