M273 V8, naputus...?
Re: M273 V8, nokkien ajoituksen tarkastus?
Hei
Mietin että jos koittaas vähän vilkaista mikä tuossa omassa olis jakopään kunnon tilanne. Pystyykö sellaisen "pikatarkastuksen" tehdä vaan ottamalla nokan asentoanturit irti ja sitten kampiakseli oikeaan merkkiin. Tällöin pitäis anturin reijän keskellä näkyä jonkin sortin "täplä". Kai pitäis näkyä molemmilla pankeilla? Vai pitääkö purkaa ihan ne päätykannet irti, että näkee varsinaiset ajoitusmerkit...
TJ
Mietin että jos koittaas vähän vilkaista mikä tuossa omassa olis jakopään kunnon tilanne. Pystyykö sellaisen "pikatarkastuksen" tehdä vaan ottamalla nokan asentoanturit irti ja sitten kampiakseli oikeaan merkkiin. Tällöin pitäis anturin reijän keskellä näkyä jonkin sortin "täplä". Kai pitäis näkyä molemmilla pankeilla? Vai pitääkö purkaa ihan ne päätykannet irti, että näkee varsinaiset ajoitusmerkit...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, laturin hihnapyörä?
Oon uusimassa moniurahihnan, välirullat, vesipumpun ja kiristimen. Diesel mersujen pohjalta olin ettimäs myös uutta vapaakytkinpyörää laturiin. Mutta eikö näis bensakoneis olekaan vapaakytkintä? Kattoin varaosanumeron portaalista ja ei sillä ole hihnapyöriä myynnissä kuin joku yksittäinrn jenkeissä. Kun taas noita vapaakytkinpyöriä on lähes joka varaosapuljussa. No toki ei kiinteää varmaan juurikaan tarvi uusia...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, laturin hihnapyörä?
Tuossa aiemmin kirjoittelinkin tuon imusarjan läppämekanismin vivusta. Eli mulla on se alkuperäinen vipu murtunut ja tilasin nyt ebay kautta uuden alumiinisen. Mutta mutta... muuta huoltoa tehdessä aloin kattoa, että onpas se ahtaassa paikassa. Nyt kun tarkemmin lueskeli juttuja niin näkyvät ohjeistavan ottamaan koko imusarjan irti vivun vaihtamiseksi... eiköhän se pultti mahtuisi pois välistä jos vain kikkailis jonku hyvin ohuen työkalun... onko kellään kokemusta?
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, laturin hihnapyörä?
Useampipyttyiset bensakoneet käy niin tasaisesti, ettei vapaarullalle ole tarvista. Nelosissa jo alkaa olla.Maastis kirjoitti:Oon uusimassa moniurahihnan, välirullat, vesipumpun ja kiristimen. Diesel mersujen pohjalta olin ettimäs myös uutta vapaakytkinpyörää laturiin. Mutta eikö näis bensakoneis olekaan vapaakytkintä?
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: M273 V8, imusarja...
Mitä tuohon v8 ,113 imusarjan irroittanut niin ei ole paha rasti ja nopea se on irroittaa...puhaltelet vaan paskat ensin pois ettei tipu kanaviin mitään...samalla putsaat kaasuläppäkotelon ja imuläpän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M273 V8, imusarja...
Niin kai se on vaan tiivisteet laitettava tilaukseen... ei se imusarjan irroitus tosiaan paha rasti pitäisi olla. Noitten youtube videoiden pohjalta melkein johtosarjan pärvöttäminen kovatöisin. Houkuttelis vaan niin pirusti oikaasta ja vaihtaa vipu sinnepäin. Pultin kannan ja lohkovalun välissä on noin 1cm tilaa. Kyllä siihen avaimen sais tehtyä millä pultin avaa, mutta jos kierrettä on enempi kuin tuo sentti, niin se ei paljo auta...
Eli vapaakytkin on tosiaan koneen käynnin epätasaisuuden takia eikä laturin roottorin massan? No kiinteä sielä tosiaan oli. Vesipumppu, kiristin ja välirullat nyt vaihdettu hihnan kera. Kertaalleen pitää vielä avata kun ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri tuntui vaihtokuntoiselta. Siihen en ollu varautunut ja erikoisempi laakeri ja ei samana päivänä ollu saatavilla...
TJ
Eli vapaakytkin on tosiaan koneen käynnin epätasaisuuden takia eikä laturin roottorin massan? No kiinteä sielä tosiaan oli. Vesipumppu, kiristin ja välirullat nyt vaihdettu hihnan kera. Kertaalleen pitää vielä avata kun ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri tuntui vaihtokuntoiselta. Siihen en ollu varautunut ja erikoisempi laakeri ja ei samana päivänä ollu saatavilla...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, imusarja...
Voisi ajatella että sekä että.Maastis kirjoitti:
Eli vapaakytkin on tosiaan koneen käynnin epätasaisuuden takia eikä laturin roottorin massan? No kiinteä sielä tosiaan oli. Vesipumppu, kiristin ja välirullat nyt vaihdettu hihnan kera. Kertaalleen pitää vielä avata kun ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri tuntui vaihtokuntoiselta. Siihen en ollu varautunut ja erikoisempi laakeri ja ei samana päivänä ollu saatavilla...
TJ
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: M273 V8, naputus...?
Hei
Moottorista on kuulunut kokoajan sellainen ärsyttävä naputus. kuuluu kaikista parhaiten kun kuuntelee apparin etupyöräkotelosta. Ääni ei kuulu heti kun kone on kylmä, mutta kun se on käynyt minuutin-kaksi alkaa napsutus kuulua. Ääni on toisinaan voimakkaampi ja toisinaan vaimeampi. Ääni katoaa/peittyy kun antaa vähän kierroksia. Vetopäälla tai pois ei vaikuta, jos tyhjäkäynnillä autoa liikuttelee (pitää ulkona olla kuuntelemassa, koska auton sisään ei kuulu). Stetoskoopilla kuunneltuna poistamatta moottorin suojamuoveja äänen erottaa parhaiten pakosarjasta... Olettaisin, että jos olisi kovan vakavasta kyse olis jo jotain tapahtunut kun olen itse ajanut autolla noin 5tkm. Jakopäätä alkuun epäilin eniten, mutta nyt kun on tuolla stetoskoopilla kuunnellut niin ei se tunnu jakopään alueelta kuuluvan. Tarkistin myös asentotunnistimien reijistä, että ketju ei vaikuttaisi venyneeltä (eli ei pitäisi olal myöskään ongelmaa siinä kekipyörässä). Samaten venttiilikoppia kuunneltuna ei tuntuisi kuuluvan venttiilikoneistostakaan. niin joo, ja olen käyttänyt myös moniurahinan pois ja käyttänyt ilman sitä, joten äänilähde apulaitteisiin on poissuljettu.
Eilen otin ilmanpuhdistinkotelon irti, että pääsee paremmin kuuntelemaan. Kas kummaa, ilman puhdistinkoteloa ei ääni enää kuulukaan niin selkeästi. Sitten kun stetoskoopilla alkoi etsiä äänen lähdettä niin itse bensa suuttimet piti melkoista mekkalaa! Ja niitä kuunneltua vertasi ääntä pakosarjasta tuntui että kuulisi saman äänen etäämmältä (nyt kun tiesi minkälainen suuttimen ääni on)... Voiko suutin pitää noin kovaa napsuttavaa ääntä? Luin vastaavaa tarinaa jenkkifoorumilta, jossa oli vaihdettu ensin nostajia, ei vaikutusta. Sitten pakosarja epäillen, että sisäputki olisi murtunut ja ääni tulisi sieltä, ei vaikutusta. Sitten joku oli kommentoinut että oli vastaavassa tilanteessa lotrannut bensaan jotain puhdistuslisäainetta ja ääni alkoi pikkuhiljaa vaimentua... Harmillisesti keskustelu ei jatkunut enää joten mitään lopputulosta aiheeseen ei tullut. Vastaavia ääninäytteitä löytyy useita niin M272 kuin M273 koneestakin.
Jos ääni tosiaan tulis suuttimista, niin huolletaanko tai korjataanko näitä bensakoneiden suuttimia? Vai uutta vaan tilalle?
TJ
Moottorista on kuulunut kokoajan sellainen ärsyttävä naputus. kuuluu kaikista parhaiten kun kuuntelee apparin etupyöräkotelosta. Ääni ei kuulu heti kun kone on kylmä, mutta kun se on käynyt minuutin-kaksi alkaa napsutus kuulua. Ääni on toisinaan voimakkaampi ja toisinaan vaimeampi. Ääni katoaa/peittyy kun antaa vähän kierroksia. Vetopäälla tai pois ei vaikuta, jos tyhjäkäynnillä autoa liikuttelee (pitää ulkona olla kuuntelemassa, koska auton sisään ei kuulu). Stetoskoopilla kuunneltuna poistamatta moottorin suojamuoveja äänen erottaa parhaiten pakosarjasta... Olettaisin, että jos olisi kovan vakavasta kyse olis jo jotain tapahtunut kun olen itse ajanut autolla noin 5tkm. Jakopäätä alkuun epäilin eniten, mutta nyt kun on tuolla stetoskoopilla kuunnellut niin ei se tunnu jakopään alueelta kuuluvan. Tarkistin myös asentotunnistimien reijistä, että ketju ei vaikuttaisi venyneeltä (eli ei pitäisi olal myöskään ongelmaa siinä kekipyörässä). Samaten venttiilikoppia kuunneltuna ei tuntuisi kuuluvan venttiilikoneistostakaan. niin joo, ja olen käyttänyt myös moniurahinan pois ja käyttänyt ilman sitä, joten äänilähde apulaitteisiin on poissuljettu.
Eilen otin ilmanpuhdistinkotelon irti, että pääsee paremmin kuuntelemaan. Kas kummaa, ilman puhdistinkoteloa ei ääni enää kuulukaan niin selkeästi. Sitten kun stetoskoopilla alkoi etsiä äänen lähdettä niin itse bensa suuttimet piti melkoista mekkalaa! Ja niitä kuunneltua vertasi ääntä pakosarjasta tuntui että kuulisi saman äänen etäämmältä (nyt kun tiesi minkälainen suuttimen ääni on)... Voiko suutin pitää noin kovaa napsuttavaa ääntä? Luin vastaavaa tarinaa jenkkifoorumilta, jossa oli vaihdettu ensin nostajia, ei vaikutusta. Sitten pakosarja epäillen, että sisäputki olisi murtunut ja ääni tulisi sieltä, ei vaikutusta. Sitten joku oli kommentoinut että oli vastaavassa tilanteessa lotrannut bensaan jotain puhdistuslisäainetta ja ääni alkoi pikkuhiljaa vaimentua... Harmillisesti keskustelu ei jatkunut enää joten mitään lopputulosta aiheeseen ei tullut. Vastaavia ääninäytteitä löytyy useita niin M272 kuin M273 koneestakin.
Jos ääni tosiaan tulis suuttimista, niin huolletaanko tai korjataanko näitä bensakoneiden suuttimia? Vai uutta vaan tilalle?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, naputus...?
Huolto taitaa olla vain putsaamista...voithan ostaa ruiskutus järjestelmän puhdistus ainetta...nekin putsaa paikkoja...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M273 V8, naputus...?
Kyllä
Bensan suutimille voi jotain
https://www.finjector.com/fin/sivu/suut ... _ja_testit" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkujaan ovat monesti mitä satuu
Bensan suutimille voi jotain
https://www.finjector.com/fin/sivu/suut ... _ja_testit" onclick="window.open(this.href);return false;
Alkujaan ovat monesti mitä satuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: M273 V8, naputus...?
Hei
Kiitos, hyvä vinkki. Pitääpä kysyä mitä noille on tehtävissä. Ehkä pitää koittaa kattoa olisko ebayssä tms joku edullinen sarja jonka huollattaisi. Saisi sitten vain vaihtaa suuttimet... tai suosista vaan nyt ottaa suuttimet käteen , lähettää remppaan ja sillävälin käyttää imusarja pöydällä ja fiksata se läppämeksnismin käyttövipu.
TJ
Kiitos, hyvä vinkki. Pitääpä kysyä mitä noille on tehtävissä. Ehkä pitää koittaa kattoa olisko ebayssä tms joku edullinen sarja jonka huollattaisi. Saisi sitten vain vaihtaa suuttimet... tai suosista vaan nyt ottaa suuttimet käteen , lähettää remppaan ja sillävälin käyttää imusarja pöydällä ja fiksata se läppämeksnismin käyttövipu.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M273 V8, naputus...?
Tai ostaa tuolta täyden valikoidun/tasapainotettun sarjanMaastis kirjoitti:Hei
Kiitos, hyvä vinkki. Pitääpä kysyä mitä noille on tehtävissä. Ehkä pitää koittaa kattoa olisko ebayssä tms joku edullinen sarja jonka huollattaisi. Saisi sitten vain vaihtaa suuttimet... tai suosista vaan nyt ottaa suuttimet käteen , lähettää remppaan ja sillävälin käyttää imusarja pöydällä ja fiksata se läppämeksnismin käyttövipu.
TJ
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: M273 V8, naputus...?
Joo, pitää kysyä tuotakin vaihtoehtoa.Tai ostaa tuolta täyden valikoidun/tasapainotettun sarjan
Siitä vielä, että oliko kellään kokemusta voisko tuollainen selvästi ulospäin kuuluva ääni ihan oikiasti tulla suuttimista? Stetoskoopilla kuunneltuna ei se kyllä oikein muualtakaan tuntuisi kuuluvan... kuulostaa about samalta kuin tämä:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... shIupuxNsO
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, naputus...?
Karkea on kyllä ääni mutta jos otat sähkösuuttimilta piuhan irti niin saat kohdistettua mikä se on...tossa vaan yhdessä naputus tapauksessa piuhan irti otto lopetti äänen ja lopulta puolen vuoden päästä kiertokangen laakeri lopulta antautui...oli ääni jo orastavaa mutta sen voi todeta että onko kiertokanki ääni niin kierrosten laskulla tai tasaisesti kierrättämällä ja tietyssä alueessa alkaa kauhea meteli....sulla taas äämi häviää mutta voihan öljynpainekin tehdä tuota.Muutenkin toi kuullostaa kaukaisimmalta kangelta kun miettii öljyn paine linjaa...sehän sieltä sitten yleensä antautuu.
Olitkos mitannut öljynpainetta mittarilla mitä se on...ja olikos nyt että ääni kuuluu kylmänäkin ja mites kuumana?
Olitkos mitannut öljynpainetta mittarilla mitä se on...ja olikos nyt että ääni kuuluu kylmänäkin ja mites kuumana?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2347
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M273 V8, naputus...?
Tuo videon ääni kuulostaa kyllä kiertokangenlaakerivialta.Maastis kirjoitti:Joo, pitää kysyä tuotakin vaihtoehtoa.Tai ostaa tuolta täyden valikoidun/tasapainotettun sarjan
Siitä vielä, että oliko kellään kokemusta voisko tuollainen selvästi ulospäin kuuluva ääni ihan oikiasti tulla suuttimista? Stetoskoopilla kuunneltuna ei se kyllä oikein muualtakaan tuntuisi kuuluvan... kuulostaa about samalta kuin tämä:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... shIupuxNsO
Toinen samanlainen ääni voi tulla viallisesta vetolevystä ja sen vetolevyn voi tarkistaa alakautta vaikka endoskoopilla josko näkyisi murtumia. Tuo vetolevyn naputus voi kuulua tuhansia kilometrejä ennen lopullista hajoamista.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M273 V8, naputus...?
Tuskin tulee suutimesta jos olis kyse diselistä niin sitten voisi olla,
mitta puristukset jos jossain pytyssä on alempi puristus kuin muissa
mitta puristukset jos jossain pytyssä on alempi puristus kuin muissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 2347
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
-
- Mersumies
- Viestit: 2347
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M273 V8, naputus...?
Maastis kirjoitti:Joo, pitää kysyä tuotakin vaihtoehtoa.Tai ostaa tuolta täyden valikoidun/tasapainotettun sarjan
Siitä vielä, että oliko kellään kokemusta voisko tuollainen selvästi ulospäin kuuluva ääni ihan oikiasti tulla suuttimista? Stetoskoopilla kuunneltuna ei se kyllä oikein muualtakaan tuntuisi kuuluvan... kuulostaa about samalta kuin tämä:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... shIupuxNsO
Vianselvitystä Jeepistä:
https://www.youtube.com/watch?v=tup_LjA2860" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja lopputulos...
https://youtu.be/CgUsJi0Jq2U?t=592" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M273 V8, naputus...?
Hei
Kiertokangen laakerivikaa kans mietin, mutta eikös ne yleensä etene aika nopeasti? Eli kun alkaa olla väljää niin sitte pahenee nopeasti. Pitääs ottaa ihan ääninäyte tuosta omasta arvioitavaksi... ääni ei kuulu kylmänä ensimmäisen minuutin aikana, mutta sitten. Lämpöisenä kuuluu voimakkuus hieman vaihdellen. Kuuluu ainoastaan tyhjäkäynnillä ja en ole kuullut muilla kierroasalueilla mitään ylimääräistä.
Tulpat vois nyt ainakin myös käyttää irti ja vertailla ovatko saman näköisiä. Ja miksei sitten samalla mittaisi myös paineita.
Ei vissiin ole mikään ongelma vaikka ottaiskin suuttimen sähköpiuhan yksi kerrallaan irti? Eli jatkaa käymistä muilla?
TJ
Kiertokangen laakerivikaa kans mietin, mutta eikös ne yleensä etene aika nopeasti? Eli kun alkaa olla väljää niin sitte pahenee nopeasti. Pitääs ottaa ihan ääninäyte tuosta omasta arvioitavaksi... ääni ei kuulu kylmänä ensimmäisen minuutin aikana, mutta sitten. Lämpöisenä kuuluu voimakkuus hieman vaihdellen. Kuuluu ainoastaan tyhjäkäynnillä ja en ole kuullut muilla kierroasalueilla mitään ylimääräistä.
Tulpat vois nyt ainakin myös käyttää irti ja vertailla ovatko saman näköisiä. Ja miksei sitten samalla mittaisi myös paineita.
Ei vissiin ole mikään ongelma vaikka ottaiskin suuttimen sähköpiuhan yksi kerrallaan irti? Eli jatkaa käymistä muilla?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, naputus...?
Muistaakseni Staarilla pystyi ainakin M104:ssä kytkemään yksittäisiä suuttimia pois. Oisiko tuolle koneelle moista optiota?Maastis kirjoitti:Ei vissiin ole mikään ongelma vaikka ottaiskin suuttimen sähköpiuhan yksi kerrallaan irti? Eli jatkaa käymistä muilla?
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: M273 V8, naputus...?
Hyvä vinkki! Pitääpä viikolla joku ilta kokeilla löytääskö moisen ominaisuuden valikoista.Muistaakseni Staarilla pystyi ainakin M104:ssä kytkemään yksittäisiä suuttimia pois. Oisiko tuolle koneelle moista optiota?
Sellainen lisäys vielä, että olen vaihtanyt nyt öljyt pariin kertaan. Ekat oli huoltokirjan mukaan noin 25tkm ajetut. Tutkin öljyfiltteriä, josko löytyis metallihileitä, mutta ei viitteitä sellaiseen. Nyt vaihdoin uudelleen noin 3000tkm ajetut öljyt ja ihan puhdasta oli nytkin.
Tuota vetolevyä myös tutkin ottamalla auton nosturille. Kuuntelin endoskoopilla vauhtipyörän ympäristöstä, mutta ei viitannut sille suuntaa konetta. Kuuntelin myös öljypohjaa ympärinsä ja ei viitteitä, että tulis "alakerrasta".
Tuo, että alkaa noin minuutti startista vois viitata pakosarjan suunnalle. Se kuitenkin lämpenee aika nopiaa ja pakosarjasta äänen kuulee kohtuu hyvin. Mutta kuten aiemmin mainitsin, niin suuttimia kuunneltua pakosarjan ääni kuulostaa samalta mutta etäisemmältä... ja kun moottorin muovit oli irti, niin äänen voimakkuus murto osa ja ei heijastu enää niinkään pyöräkoteloon. Kai täs vaan toivoo parasta, että ei olisi täysremontti edessä
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, naputus...?
Starissahan on sitten myös se "puristuspainemittaus". Eihän se mitään paineista tiedä, mutta näyttää kyllä erot sylinterien välillä, jos tolle moottorille se on. Pyörittää moottoria startilla puolisen minuuttia ja laskee pyörintänopeuden hidastumista joka puristuksella. Akun on syytä olla kunnossa tuota tehdessä.
En tiedä oliko tämä havaittavissa oikeasti S:n kohdalla, mutta se näytti vitospytystä heikompaa tulosta jo kun ostin sen. Myöhemmin piti vaihtaa suuttimen tiiviste juuri siihen pyttyyn.
En tiedä oliko tämä havaittavissa oikeasti S:n kohdalla, mutta se näytti vitospytystä heikompaa tulosta jo kun ostin sen. Myöhemmin piti vaihtaa suuttimen tiiviste juuri siihen pyttyyn.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M273 V8, naputus...?
Diselisä kylläTPLtre kirjoitti:Starissahan on sitten myös se "puristuspainemittaus". Eihän se mitään paineista tiedä, mutta näyttää kyllä erot sylinterien välillä, jos tolle moottorille se on. Pyörittää moottoria startilla puolisen minuuttia ja laskee pyörintänopeuden hidastumista joka puristuksella. Akun on syytä olla kunnossa tuota tehdessä.
En tiedä oliko tämä havaittavissa oikeasti S:n kohdalla, mutta se näytti vitospytystä heikompaa tulosta jo kun ostin sen. Myöhemmin piti vaihtaa suuttimen tiiviste juuri siihen pyttyyn.
(tietää tai no oikeammin sen jos joku pytty vastustaa vähemmän kierosluvun muutoksesta)
ja monesti jo kohollaan oleva korjaus arvokin sittä johtuvaa
(kuten niin monesti vuosien mittan tännekin kirjoitanut)
E: vaan mikäs kone siinä S:sä oli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: M273 V8, naputus...?
Dieselihän se, 320 cdi. Ei siis taida olla bensakoneille tuota?
Re: M273 V8, naputus...?
Hei
Kävin testerin valikoita läpi.
Lorautin nyt kuitenkin bensan sekaan injector cleaneria. Tuskin siitä nyt haittaakaan on. Mutta äänen lähde edelleen mysteeri...
Kävin testerin valikoita läpi.
Kyllä puristuspainetestaus löytyi. Kokeilin sitä, mutta vissiin loppui usko kesken, nyt kun luin tän uudesta. Nimittäin starttaamisen aloitettua ei lähtenyt mitään aikapalkkia kasvamaan osoittamaan kuinka pitkään tulis startata. Lopetin sitten kun ajattelin että ei varmaan ole ko ominaisuutta kun ei palkki kasva...Starissahan on sitten myös se "puristuspainemittaus". Eihän se mitään paineista tiedä, mutta näyttää kyllä erot sylinterien välillä, jos tolle moottorille se on. Pyörittää moottoria startilla puolisen minuuttia ja laskee pyörintänopeuden hidastumista joka puristuksella. Akun on syytä olla kunnossa tuota tehdessä.
Kyllä pystyi tässäkin. Kokeilin kaikki suuttimet päälle ja pois. Kun pytyn pudottaa pois niin käynti seilaa sen verran että ääni muuttuu. Mutta ei se kyllä kokonaan poistunut minkään kohdalla meni vaan taajuus epäselvemmäksi...Muistaakseni Staarilla pystyi ainakin M104:ssä kytkemään yksittäisiä suuttimia pois. Oisiko tuolle koneelle moista optiota?
Lorautin nyt kuitenkin bensan sekaan injector cleaneria. Tuskin siitä nyt haittaakaan on. Mutta äänen lähde edelleen mysteeri...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, naputus...?
Kyllä se kaiketi on jos testi löytyy ja lähtee käyntiin. Pitkältä se aika tuntuu, ehtii väkisinkin miettiä oliko akku täynnä. En minä sitä kellottanut ole, saattaa olla yhtä hyvin 45sek. tai minuutti. Itse se aloittaa ja lopettaa kuitenkin aikanaan. Startti siis käynnistyy testin käynnistämällä, avaimeen ei tarvitse koskea. Ellei ala veivata itse, sitten ei varmaan ole. (Niin se muistaakseni meni, voin huomenna kokeilla.)Maastis kirjoitti:Kyllä puristuspainetestaus löytyi. Kokeilin sitä, mutta vissiin loppui usko kesken, nyt kun luin tän uudesta. Nimittäin starttaamisen aloitettua ei lähtenyt mitään aikapalkkia kasvamaan osoittamaan kuinka pitkään tulis startata. Lopetin sitten kun ajattelin että ei varmaan ole ko ominaisuutta kun ei palkki kasva...
PS. Ei se tämä testi varmaankaan tässä tapauksessa mitään auta, mutta ei haittaakaan. Parhaimmillaan sillä voi saada suljettua jotain pois tai rajattua vikaa johonkin sylinteriin/sylintereihin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M273 V8, naputus...?
Noin se menee ja avaimeen ei tosiaan kannata koske kun/jos testi lähtee päälle/sähkö on myös syytä olla testerissä että auton akussaTPLtre kirjoitti:Kyllä se kaiketi on jos testi löytyy ja lähtee käyntiin. Pitkältä se aika tuntuu, ehtii väkisinkin miettiä oliko akku täynnä. En minä sitä kellottanut ole, saattaa olla yhtä hyvin 45sek. tai minuutti. Itse se aloittaa ja lopettaa kuitenkin aikanaan. Startti siis käynnistyy testin käynnistämällä, avaimeen ei tarvitse koskea. Ellei ala veivata itse, sitten ei varmaan ole. (Niin se muistaakseni meni, voin huomenna kokeilla.)Maastis kirjoitti:Kyllä puristuspainetestaus löytyi. Kokeilin sitä, mutta vissiin loppui usko kesken, nyt kun luin tän uudesta. Nimittäin starttaamisen aloitettua ei lähtenyt mitään aikapalkkia kasvamaan osoittamaan kuinka pitkään tulis startata. Lopetin sitten kun ajattelin että ei varmaan ole ko ominaisuutta kun ei palkki kasva...
PS. Ei se tämä testi varmaankaan tässä tapauksessa mitään auta, mutta ei haittaakaan. Parhaimmillaan sillä voi saada suljettua jotain pois tai rajattua vikaa johonkin sylinteriin/sylintereihin.
Mökkillä
'
'
Re: M273 V8, naputus...?
Moi
Tässä ei kyllä testi lähtenyt mitenkään itse starttaamaan. Ensin ohjeisti painamaan jarrua ja kaadupolkimen? pohjaan. Muistaakseni kun testin aktivoi tuli näytellö ohje, että aloita starttaus. Kun sitten starttinapista painoi alkoi "sahaaminen", mutta se testin kestoa kuvaava palkki ei alkanut kasvaa... kahteen kertaan kokeilin.
TJ
Tässä ei kyllä testi lähtenyt mitenkään itse starttaamaan. Ensin ohjeisti painamaan jarrua ja kaadupolkimen? pohjaan. Muistaakseni kun testin aktivoi tuli näytellö ohje, että aloita starttaus. Kun sitten starttinapista painoi alkoi "sahaaminen", mutta se testin kestoa kuvaava palkki ei alkanut kasvaa... kahteen kertaan kokeilin.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M273 V8, naputus...?
Kaadunpoljin on kaiketi seisontajarru. Jos ei sitä F3 näppäintä siellä ole tarjolla, sitten ei kai ole bensakoneelle testiäkään. Ennen testiä se kertoo kaikki edellytykset. Jos ne täyttyy eikä ala, sitten ei varmaan ole.
Mä en muuten vieläkään ymmärrä sakemannilogiikkaa, enkä usko että olen ainoa...
Mä en muuten vieläkään ymmärrä sakemannilogiikkaa, enkä usko että olen ainoa...
Re: M273 V8, naputus...?
Moi
Joo, F3 tarjolla, mutta ei alkanu sillä itte startata. Tuli vaan tekstinä, että aloita starttaus... pitää koittaa vielä uudesta. Oli siinä vähän kiire niin ei tullu ehkä mietittyä ihan loppuun asti. Jostain 6sek siinä myös mainittiin. Oliskohan pitäny odotella F3 jälkeen 6sek että alottaa?
TJ
Joo, F3 tarjolla, mutta ei alkanu sillä itte startata. Tuli vaan tekstinä, että aloita starttaus... pitää koittaa vielä uudesta. Oli siinä vähän kiire niin ei tullu ehkä mietittyä ihan loppuun asti. Jostain 6sek siinä myös mainittiin. Oliskohan pitäny odotella F3 jälkeen 6sek että alottaa?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex