Kenen entinen ? W108 3.5
Kenen entinen ? W108 3.5
Hei ja moi, tulin palstalle ihan vain kysymään että kenen entinen laite, tuossa takalasissa klubitarra ?
Melko pehmeä esitys mutta onneksi peltiä on tällä perällä saatavilla.. Muutama viikko on mennyt hitsatessa ja poistellessa entisiä "paikkoja"..
Melko pehmeä esitys mutta onneksi peltiä on tällä perällä saatavilla.. Muutama viikko on mennyt hitsatessa ja poistellessa entisiä "paikkoja"..
Viimeksi muokannut Lerssinen, Ma 16.12.2019 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kenen entinen ?
Niin en minä mitään ripitystä ole pitämässä jos siihen käsitykseen joku jäi, onhan se ny ihan selviö että tämänikäiset on jo monin paikoin sepättyjä ja turattuja.
Lähinnä historia kiinnostais, mistä ja miten tää on suomeen uinu..
Lähinnä historia kiinnostais, mistä ja miten tää on suomeen uinu..
Re: Kenen entinen ?
Juu ei, hieno W108 löytö. Onko 280S koneella vaiko vielä isommalla? (Kuvassa ei näy isoa imusarjaa, siitä päättelin ettei SE...)
Näyttäisi että se on kuitenkin ollut Suomenkin kilvissä (kuvan perusteella), tai onko vieläkin? Eikö Traficomista saa ainakin tuoreimmat tiedot?
Sitten jos haluaa oikeasti historian selvittää, voi Kansallisarkistosta teettää tietohaun, johon on hyvä kaivella ainakin valmistusnumero esille,
pitäisi löytymän papereista (jos ne on?) tai sitten lukkopellissä olevasta kilvestä. Numero on varmaan jotain tyyliin 108 xxx - 10 - xxx xxxx tjsp.
Aika vähän noita W108-projekteja täälläkin ollut viime aikoina, laita vaan lisää kuvaa kun kerta hyvään alkuun jo pääsit:)
Näyttäisi että se on kuitenkin ollut Suomenkin kilvissä (kuvan perusteella), tai onko vieläkin? Eikö Traficomista saa ainakin tuoreimmat tiedot?
Sitten jos haluaa oikeasti historian selvittää, voi Kansallisarkistosta teettää tietohaun, johon on hyvä kaivella ainakin valmistusnumero esille,
pitäisi löytymän papereista (jos ne on?) tai sitten lukkopellissä olevasta kilvestä. Numero on varmaan jotain tyyliin 108 xxx - 10 - xxx xxxx tjsp.
Aika vähän noita W108-projekteja täälläkin ollut viime aikoina, laita vaan lisää kuvaa kun kerta hyvään alkuun jo pääsit:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ?
Kyselet auton tietoja ja varmuuden vuoksi laitat rekisterinumeron piiloon??
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Kenen entinen ?
No tuota, minähän en koskaan laita yhdenkään auton kilpeä esille intternettiin. On kilvissä ja ihan ajossakin ollut, viimeksi 2009 kuulemma. Tuohon sen kuitenkin ajoin että sikäli kohtuullinen projekti toistaiseksi..
Mersuklubin joku virallinen tarra tuossa kuitenkin on joten kuvittelisin että auton joskus omistanut sen tunnistaa hyvinkin helposti, väriä tahi muuta habitusta tämä tuskin on vaihtanut kun on sininen sisältä/päältä ja V8 + lattiamanuaaleja ei paljon taida olla olemassa muutenkaan..
Mersuklubin joku virallinen tarra tuossa kuitenkin on joten kuvittelisin että auton joskus omistanut sen tunnistaa hyvinkin helposti, väriä tahi muuta habitusta tämä tuskin on vaihtanut kun on sininen sisältä/päältä ja V8 + lattiamanuaaleja ei paljon taida olla olemassa muutenkaan..
Re: Kenen entinen ?
Kuviahan meillä piisaa..
Koko pääty uusi
+ tuhannen muuta pikkuhommaa samaan aikaan, takalattiassa oli reikää jne, oviaukossa vain yksi pieni mutten mää kaikkia oo jaksanu kuvata, nääki on vähä niinku itelle muistiin.
Kuskinpuolen etuloksu pitäs vielä räjäyttää ja kattoa mikä kittipatti siellä odottelee..
Koko pääty uusi
+ tuhannen muuta pikkuhommaa samaan aikaan, takalattiassa oli reikää jne, oviaukossa vain yksi pieni mutten mää kaikkia oo jaksanu kuvata, nääki on vähä niinku itelle muistiin.
Kuskinpuolen etuloksu pitäs vielä räjäyttää ja kattoa mikä kittipatti siellä odottelee..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Kenen entinen ?
Olisiko se kuitenkin W109? Kovin kitsaasti jaat tietoa. Moottori on V8, mutta onko se 350 vai 4.5?
Lattiamanuaali viittaa Euroopan malliin (350SE). Jos se on 4.5, eli Amerikan malli, niin lattiamanuaali ei varmaankaan ole alkuperäinen.
Siis, kerro lisää niin voit saada jopa vastauksen.
Lattiamanuaali viittaa Euroopan malliin (350SE). Jos se on 4.5, eli Amerikan malli, niin lattiamanuaali ei varmaankaan ole alkuperäinen.
Siis, kerro lisää niin voit saada jopa vastauksen.
Re: Kenen entinen ?
280SE, vuosimallia 1971, käsittääkseni Hollannista uinut suomeen jälkituontina ?
3.5 D-jetronic V8 ja lattiamanuaali ihan tehtaalta saakka. Rautajouset edessä ja takana viittaa 108:iin.
Kuten jo totesin kyllä auton omanaan pitäneet yleensä omansa tunnistaa vaikka informaatiota ei olisi kilpiä myöden
3.5 D-jetronic V8 ja lattiamanuaali ihan tehtaalta saakka. Rautajouset edessä ja takana viittaa 108:iin.
Kuten jo totesin kyllä auton omanaan pitäneet yleensä omansa tunnistaa vaikka informaatiota ei olisi kilpiä myöden
Re: Kenen entinen ?
Pikakommenttia: Perä näyttää olevan normaalia korkeammalla, puuttuuko pensatankki? onkohan alkuperäiset jouset? Harmi että manuaali kun on hiljaisella koneella. Ei pahasti ruostunut ollenkaan. Hyvä väri. Sisustuksestamyös kuvia niin saisi ihailla kojelautaa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Kenen entinen ?
Tankki oli paikollaan mutta eihän perässä mitään muuta ole, ei sisustaa eikä puskureita tms.. Bensaakin tankissa just ehkä 5 litraa Jousista ei mitään käpyä mutta uskoisin olevan originaalit tai ainakin omat nyt sentään.
Puuosissa on värkkäämistä muttei tuo ihan katastrofi ole, ilmastointikin on mutta tuskin pelaa.. Käänsin auton tänään ympäri pajassa että pääsen viimeiset ruosteet korjaamaan kuskin etunurkasta. Sen jälkeen konehuoneen kimppuun ja perusteellinen läpikäynti/huolto, se ei vaadi halliin niin lämmintä kuin hitsuu/pohjatyöt.
https://www.youtube.com/watch?v=GMVSlj7hclI" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähtee käyntiin kun heilauttaa avainta mutta tyhjäkäynti on vähän pientä sitten kun lämpeää, toki kaikki on seisonnan jäljilta joten ei mitään käsitystä tulpista, johdoista, kärjistä jne.. Ne kyllä käydään läpi kun kerjetään.. Automaattina en näin vanhaa olis edes ottanut, manuaali on ajajan valinta
Puuosissa on värkkäämistä muttei tuo ihan katastrofi ole, ilmastointikin on mutta tuskin pelaa.. Käänsin auton tänään ympäri pajassa että pääsen viimeiset ruosteet korjaamaan kuskin etunurkasta. Sen jälkeen konehuoneen kimppuun ja perusteellinen läpikäynti/huolto, se ei vaadi halliin niin lämmintä kuin hitsuu/pohjatyöt.
https://www.youtube.com/watch?v=GMVSlj7hclI" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähtee käyntiin kun heilauttaa avainta mutta tyhjäkäynti on vähän pientä sitten kun lämpeää, toki kaikki on seisonnan jäljilta joten ei mitään käsitystä tulpista, johdoista, kärjistä jne.. Ne kyllä käydään läpi kun kerjetään.. Automaattina en näin vanhaa olis edes ottanut, manuaali on ajajan valinta
Re: Kenen entinen ?
Etuloksu on suoristettu, pohjamaalit on vaan pohjamaalit eli suojaamassa ettei pakkelit imaise vettä tms.. Pintatyöt sitten keväällä mutta helmaan ruiskuttelin kiveniskumassat
Kuten myös korjattuun takanurkkaan alle, pitäis kelvata
Nytpä pääsee pikapuoliin tutustumaan konehuoneen saloihin..
Kuten myös korjattuun takanurkkaan alle, pitäis kelvata
Nytpä pääsee pikapuoliin tutustumaan konehuoneen saloihin..
Re: Kenen entinen ?
Niin, tämän perustella minä tänne löysin.. Eikö tämä "teidän" kerho ole ?
Re: Kenen entinen ?
Ihan siistin näköistä jälkeä valmiina . Juu kerho on siis mersukerho mutta meillä on nelisentuhatta jäsentä, ja varmaan aika pienenpieni osa niistä seuraa tätä mersufoorumia. Tämä foorumi on julistettu "Klubin ainoaksi viralliseksi foorumiksi" mutta varsinainen sitoutunut tiedotus tapahtuu klubin nettisivujen sekä jäsensähköpostin kautta. Facebookissakin on mersuklubin nimellä toimiva ryhmä, mutta se ei ole klubin virallinen kanava eikä klubilaiset mitenkään ylläpidä eivätkä moderoi facea, eikvätkä muuten tätäkään foorumia. Klubi on vaan lopettanut oman keskutelufoorumin jo vuosia sitten, hiljentyneenä, ja tämä siis on nimetty ainoaksi klubin foorumiksi.Lerssinen kirjoitti:Niin, tämän perustella minä tänne löysin.. Eikö tämä "teidän" kerho ole ?
[ https://karavaanari.org/kuvat/1576045196.jpg ]
Kirjoitteletko sinä muuten Overdrive-harrasteautofoorumille samalla nimimerkillä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kenen entinen ?
Okei, en käytä mitään sosiaalisia medioita näitten dinosauruspalstojen lisäksi joten en voi kysellä tämän perään muualla.
Samaa nimimerkkiä olen käyttänyt jokapaikassa vuodesta 1997, vain ja ainoastaan tätä ja löytyy kyllä "käytynä" melko monikin autoaiheinen palsta..
Mersuihmiseksi en itseäni tituleeraa oikeastaan vaan enempi japsien perään, mutta mersuja on ollut ja nyt on tämän lisäksi asuntoauton alustanakin sprintteri. Aiempi asuntoauto oli 309 ja on pihassa projektina ollut 111:nenkin..
Samaa nimimerkkiä olen käyttänyt jokapaikassa vuodesta 1997, vain ja ainoastaan tätä ja löytyy kyllä "käytynä" melko monikin autoaiheinen palsta..
Mersuihmiseksi en itseäni tituleeraa oikeastaan vaan enempi japsien perään, mutta mersuja on ollut ja nyt on tämän lisäksi asuntoauton alustanakin sprintteri. Aiempi asuntoauto oli 309 ja on pihassa projektina ollut 111:nenkin..
Re: Kenen entinen ?
..."meissä kaikissa asuu pieni mersumies"
Kiinostavia kuvia, etenkin nuo ovien fixailut, koska omassa W111-projektissa (kts. "latomersun herätys...")
on samoja puuhia edessä seuraavana kun haen tänään matkahuollosta toisen takaoven, itseltä löytyi onneksi
vasemmalle puolelle ehjäpohjainen... Elättelen vielä toivetta että putsailut eivät aiheuttaisi isompia hitsuutöitä
Millainen suunnitelma (ensi keväänä?) maalauksen suhteen? Ts. millaista "tasoa" tavoittelet tämän kanssa...?
Kiinostavia kuvia, etenkin nuo ovien fixailut, koska omassa W111-projektissa (kts. "latomersun herätys...")
on samoja puuhia edessä seuraavana kun haen tänään matkahuollosta toisen takaoven, itseltä löytyi onneksi
vasemmalle puolelle ehjäpohjainen... Elättelen vielä toivetta että putsailut eivät aiheuttaisi isompia hitsuutöitä
Millainen suunnitelma (ensi keväänä?) maalauksen suhteen? Ts. millaista "tasoa" tavoittelet tämän kanssa...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ?
Ihan ensialkuun meinasin hakea vain maalikameralla sinnepäin väriä ja paikata nuo korjatut kohdat että saa kokeilla kesän ajella onko laite oikeasti ajokuntoinen..
En voi tietää, voihan tästä olla perä tai lootakin ihan paskana tai kone Peltihommia teen nyt vain siksi kun on ollut sopivaa joutoaikaa ja paja tyhjänä, nuo kun on niin helppoja ja halpoja tehdä että sama lakaista heti alta pois.
Peräpeilissäkin olis korjaamista mutta jos tästä tulee pitolaite niin samahan se on sitten joskus rapsauttaa kaikki auki ja sutia väri ympäriinsä mutta sitä odotellessa..
Nyt olenki konehuoneessa menossa, laskin litkuja ulos että pääsee rappaamaan
https://www.youtube.com/watch?v=dSaRHfXzhoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Rapsein vesiletkuja irti, paskana liki kaikki. Pitää huomenna käydä härnäämässä uudestaan paikallisen uuden mb-osaliikkeen väkeä että löytysikö kun on nyt oikeat mallit..
En voi tietää, voihan tästä olla perä tai lootakin ihan paskana tai kone Peltihommia teen nyt vain siksi kun on ollut sopivaa joutoaikaa ja paja tyhjänä, nuo kun on niin helppoja ja halpoja tehdä että sama lakaista heti alta pois.
Peräpeilissäkin olis korjaamista mutta jos tästä tulee pitolaite niin samahan se on sitten joskus rapsauttaa kaikki auki ja sutia väri ympäriinsä mutta sitä odotellessa..
Nyt olenki konehuoneessa menossa, laskin litkuja ulos että pääsee rappaamaan
https://www.youtube.com/watch?v=dSaRHfXzhoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Rapsein vesiletkuja irti, paskana liki kaikki. Pitää huomenna käydä härnäämässä uudestaan paikallisen uuden mb-osaliikkeen väkeä että löytysikö kun on nyt oikeat mallit..
Re: Kenen entinen ?
Asiallinen ja hyväkäyntinen peli, kattelin kaksi videota (peltihommia en vielä katsonut) - hauskaa katsottavaa . Tuollainen letkushow on tuttua kun muutama vanhus tullut käyttöentisöityä ts -huollettua ajokelposeksi.
Nuo tarvikeklemmarit joissa se ruuvinkierre on läpi asti on pahoja kun ne pureutuu ja leikkautuu letkun pintaa. Itse olen orkkisklemmareita elvyttänyt aina minkä voi, myös ja etenkin ulkonäön takia.
Pikkumutkia lämppärin letkuihin kannattaa etsiä ihan yleistavikkeena, toki varmaan jo tiesit sen .
Nuo tarvikeklemmarit joissa se ruuvinkierre on läpi asti on pahoja kun ne pureutuu ja leikkautuu letkun pintaa. Itse olen orkkisklemmareita elvyttänyt aina minkä voi, myös ja etenkin ulkonäön takia.
Pikkumutkia lämppärin letkuihin kannattaa etsiä ihan yleistavikkeena, toki varmaan jo tiesit sen .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kenen entinen ?
@Lerssinen Siitä pintamaalista: Ei tarvitse edes mitään maalikameroita käyttää jos väri on alkuperäisestä mersun värikartasta niin kuin uskoisin olevan. Riittää kun etsit siitä konehuoneen lukkopellissä olevasta lätkästä maalinumeron. Sen pitäisi olla muotoa:
DBxxx missä x:t ovat numeroita... Tällä numerolla saat alkup. maalin ainakin Standoxia myyvistä maalikaupoista.
@karra No sanopa muuta... aika monta letkua tälläiseen saa yleensä vaihtaa, sen verta haperoa niistä ajan kanssa tulee
Mutta samaa mieltä siitä etten välttämättä lähtisi heti orig. MB-varaosana etsimään, vaan juurikin käyttäisi noita vakiomutkia ja letkuja kaikkiin paikkoihin mihin saa sopimaan (maksavat murto-osan..) Esim. Motonetista, tai meillä päin vaikka tuo "Korja-Kumi" myy...
Jotkut kimurantimmmat kuten syylärin ala- ja yläletku saattaa olla sitten likimain pakko löytää varaosana.
Samoin kuin autoon käypäset jarru- ja kytkinletkut...
DBxxx missä x:t ovat numeroita... Tällä numerolla saat alkup. maalin ainakin Standoxia myyvistä maalikaupoista.
@karra No sanopa muuta... aika monta letkua tälläiseen saa yleensä vaihtaa, sen verta haperoa niistä ajan kanssa tulee
Mutta samaa mieltä siitä etten välttämättä lähtisi heti orig. MB-varaosana etsimään, vaan juurikin käyttäisi noita vakiomutkia ja letkuja kaikkiin paikkoihin mihin saa sopimaan (maksavat murto-osan..) Esim. Motonetista, tai meillä päin vaikka tuo "Korja-Kumi" myy...
Jotkut kimurantimmmat kuten syylärin ala- ja yläletku saattaa olla sitten likimain pakko löytää varaosana.
Samoin kuin autoon käypäset jarru- ja kytkinletkut...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ?
Meillä on kylällä hyvä sekoittamo, käyn tankinluukun ja värinumeron kans siellä niin katotaan ovatko edes samalla seinällä
Kattelin konehuonetta sähkösilmällä, löysin heti kaksi johtoa jotka on poikki, toinen joltakin lämpöanturilta ja toinen imusarjasta joltain toiselta anturilta (melko hapettuneet liittimetkin siinä) joten eiköhän huono tyhjäkäyntimysteeri löydy jostain tuolta osastolta.. Huomenna kerkee värkätä nuita ajan kans.
Letkuja kiersin pitkin kyliä ja suurimman osan löysinkin mutta yksi letku imarilta lämppärille pitää tilata tehtaalta, pikkupätkä 60€ mutta siinä on niin erikoiset päät ja mallit että maksan kyllä sen mielellään. On tällainen https://www.ecstuning.com/b-genuine-mer ... 098310694/" onclick="window.open(this.href);return false; ja hinta on melkolailla sama kuin MB original..
Jatketaan sitten taas kun tulee jotaki kerrottavaa
Kattelin konehuonetta sähkösilmällä, löysin heti kaksi johtoa jotka on poikki, toinen joltakin lämpöanturilta ja toinen imusarjasta joltain toiselta anturilta (melko hapettuneet liittimetkin siinä) joten eiköhän huono tyhjäkäyntimysteeri löydy jostain tuolta osastolta.. Huomenna kerkee värkätä nuita ajan kans.
Letkuja kiersin pitkin kyliä ja suurimman osan löysinkin mutta yksi letku imarilta lämppärille pitää tilata tehtaalta, pikkupätkä 60€ mutta siinä on niin erikoiset päät ja mallit että maksan kyllä sen mielellään. On tällainen https://www.ecstuning.com/b-genuine-mer ... 098310694/" onclick="window.open(this.href);return false; ja hinta on melkolailla sama kuin MB original..
Jatketaan sitten taas kun tulee jotaki kerrottavaa
Re: Kenen entinen ?
minulla olisi v8 koneeseen uusi ylävesiletku, ostin mb classicista, mutta sille ei sitten ollutkaan käyttöä. 10eur klaukkalassa+ mahd rahdit
0400 414389
0400 414389
Re: Kenen entinen ?
Kiitos vain tarjouksesta mutta ylävesiletku on melko tuore, samoin alaletku eli ne on kyllä vaihdettu joskus tällä vuosituhannella.
Johtosarjoja korjailtu, yhdeltä anturilta oli johtokin poikki het liittimen jälkeen (imusarjaan mihin ruuvataan ruuvilla johdot) ja tulppajohdot ja kansi tällaisia
Ei tuo nyt kovin ronkeli taida olla kipinän suhteen kun kerta vielä kävi tuollaisilla
Olisko kellään jakajan kannen vaikkapa bosch numeroa olemassa suoraan ?
Johtosarjoja korjailtu, yhdeltä anturilta oli johtokin poikki het liittimen jälkeen (imusarjaan mihin ruuvataan ruuvilla johdot) ja tulppajohdot ja kansi tällaisia
Ei tuo nyt kovin ronkeli taida olla kipinän suhteen kun kerta vielä kävi tuollaisilla
Olisko kellään jakajan kannen vaikkapa bosch numeroa olemassa suoraan ?
Re: Kenen entinen ?
Minulla on yksi uusi Bosch vj kansi kotona, luulin et se on orkkis 6.3sen kun se tuli auton mukana minulle irrallaan vuonna 2008. Sain sittemmin auton orkkis jakajan myös ja huomasin et ei ollut sopiva. Autossani on Randy Durrancen kärjetön jakaja. Olen vasta 2 viikon päästä kotona niin en pääse tarkastamaan kannen osanumeroa, se joutais ihan asevelihintaan tarvitsijalle.
Joskus unskille taisin laittaa sen numeron ja hän sanoi että se on tavalliseen veekasiin sopiva...
Joskus unskille taisin laittaa sen numeron ja hän sanoi että se on tavalliseen veekasiin sopiva...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
@Lerssinen En tiedä mistä muut noita OEM-osia katselevat (no, joillain on niitä paksuja Mersun pumaskoja hyllyissään, ei minulla...)
mutta täältä olen varsin auttavasti onnistunut nuo OEM-osanumerot sun muuta selvittämään, onko tuttu?
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 57/fg/0/0/
@karra - hyvä kun haettu osakin heti ilmaantui
PS. tulpanjohdoista - en muista ennen nähneeni tälläisessä oransseja tulpanjohtoja joten ne ovat varmaan jotain tarvikelaatua(?)
Kyllähän kunnon sarja kasiin jotain maksaa, mutta kun noiden iästä ei kait ole tietoa niin syytä varmaan laittaa melko heti vaihtoon...
mutta täältä olen varsin auttavasti onnistunut nuo OEM-osanumerot sun muuta selvittämään, onko tuttu?
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 57/fg/0/0/
@karra - hyvä kun haettu osakin heti ilmaantui
PS. tulpanjohdoista - en muista ennen nähneeni tälläisessä oransseja tulpanjohtoja joten ne ovat varmaan jotain tarvikelaatua(?)
Kyllähän kunnon sarja kasiin jotain maksaa, mutta kun noiden iästä ei kait ole tietoa niin syytä varmaan laittaa melko heti vaihtoon...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Eipä sillä tulpanjohdon värillä ole väliä En tosiaankaan osta tähän mitään merkkikohtaista sarjaa kun näkyivät olevan lievästä tähtihintaisia, jotkut ihan laadukkaat yleisjohdot vaan.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
No eipä tietenkään, kyllä se kipinä kulkee vaikka neonvihreissä
Uteliaisuuttani katsoin mitä Autodoc tuohon tarjoaa - ja aika laihaa oli:
https://www.autodoc.fi/varaosat/mercede ... 698-280-se" onclick="window.open(this.href);return false;
Yllättäen jopa vähemmän artikkeleita kuin vanhempaan W111 / 220SEb:iin. (Tilasin viime vuonna tuolta johdot, vai olikohan 2017).
Ainakin noilla main (60-luku) Berun valmistamia oli myös alkuperäisasennuksena.
Uteliaisuuttani katsoin mitä Autodoc tuohon tarjoaa - ja aika laihaa oli:
https://www.autodoc.fi/varaosat/mercede ... 698-280-se" onclick="window.open(this.href);return false;
Yllättäen jopa vähemmän artikkeleita kuin vanhempaan W111 / 220SEb:iin. (Tilasin viime vuonna tuolta johdot, vai olikohan 2017).
Ainakin noilla main (60-luku) Berun valmistamia oli myös alkuperäisasennuksena.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Tulpanjohtoihin oli autosähköllä myydä amerikanmiesten suosima V8-sarja mistä saa itse pätkiä sopivat mitat ja liittää kulmapalat, antoi työkalun mukaan että saa värkätä. Sävy on johdoissa sininen joten sopii ulkonäköön Hinta koko setille alle 50,-
Virranjakajan kansi ja pyörijä löytyi listalta nuinvain, tosin uivat saksasta suomeen. Kärkiä ei löytynyt enää listalta, mbclassics ainakin myy mutta pitää ettiä olisko muualla, Autossa olevat toimivat mutta näytti olevan jo se kulutusliipake alta puoliinväliin kulunut. Hion nyt ne kärjet ensihätiin ja säädän kärkivälin kunhan saan muut osat.
Virranjakajan kansi ja pyörijä löytyi listalta nuinvain, tosin uivat saksasta suomeen. Kärkiä ei löytynyt enää listalta, mbclassics ainakin myy mutta pitää ettiä olisko muualla, Autossa olevat toimivat mutta näytti olevan jo se kulutusliipake alta puoliinväliin kulunut. Hion nyt ne kärjet ensihätiin ja säädän kärkivälin kunhan saan muut osat.
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Eli tällätavalla
https://www.youtube.com/watch?v=CDLCMDUC5F0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CDLCMDUC5F0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Piti jo aiemmassa kommentissani ehdottaa tuollaista "DIY"-sarjaa, mutten silloin vielä tohtinut:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
No niin, hyvä video. Minulla on myös tuollainen uusi sininen Accell tulpanjohtosarja hyllyssä, mutta siitä on otettu yksi piuha sämpyläcapriceen. Sain sen viime vuosituhannella isän naapurilta kun myi auton pois. En oo vaan koskaan alkanut tutkii miten nuo liitetään. Olen sitä rompetoreilla kokeillut kaupitella mut ei oo puutteellisena kelvannut kelleen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kenen entinen ? W108 3.5
Kun tästä nyt uhkaa tulla projektitopikki niin onko väki tyhjentäny tuota lauhdutinta aina ö-vaihdon yhteydessä ?
Näyttäis olevan oma proppu ja kai sinne vähän öljyäkin jää... Täyttöproppua ei ole eli onko jostain netistä lukemani tosi että nää kasit pitää aina veivata puolanjohto irti paineelliseksi ennenku käynnistää ö-vaihdon jälkeen ?
Suteja ostin kaksin kappalein, meinasin vaihtaa jos laite alkaa toimia niin kesällä vaikka parin tuhannen kilsan jälkeen uudet öljytki heti perään. Öljyksi kaivelin champpionin 15-40 mineraalia mitä möivät vanha-auto lisäaineistettuna eli kai siellä sitä sinkkiäkin on..
Uusia sytkäosia, nuo tussimerkit kansissa on omia ettei mee sekasin Pyyhin ne kyllä pois kun on tilanne todennettu oikeaksi. Kärjetkin luultavasti löytyi ja tulevat joskus maailmalta..
Näyttäis olevan oma proppu ja kai sinne vähän öljyäkin jää... Täyttöproppua ei ole eli onko jostain netistä lukemani tosi että nää kasit pitää aina veivata puolanjohto irti paineelliseksi ennenku käynnistää ö-vaihdon jälkeen ?
Suteja ostin kaksin kappalein, meinasin vaihtaa jos laite alkaa toimia niin kesällä vaikka parin tuhannen kilsan jälkeen uudet öljytki heti perään. Öljyksi kaivelin champpionin 15-40 mineraalia mitä möivät vanha-auto lisäaineistettuna eli kai siellä sitä sinkkiäkin on..
Uusia sytkäosia, nuo tussimerkit kansissa on omia ettei mee sekasin Pyyhin ne kyllä pois kun on tilanne todennettu oikeaksi. Kärjetkin luultavasti löytyi ja tulevat joskus maailmalta..