Pumppuun en ole ainakaan itse koskenut. Menohaluista päätellen vakiopumppu.joop79 kirjoitti:Onko tästä syöttöpumppu säädetty?
Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kiitokset. Täytyy tarkastaa miten toimii. Olen sen joskus pysäyttänyt käyntilämpöisenä tyhjäkäynnillä. Vois töistä vaikka lainata strobovalon ja tarkastaa pyörimisnopeus. Tosin lämmöt kävi yli sadassa enkö kuullut tai tuntenut auton sisälle mitään muutosta.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kylläpä se menee visko vaihtoon. Lämpöjen ollessa noin 95 astetta ei tuulettimen nopeus muutu silmämääräisesti ollenkaan vaikka nostaa koneen kierroksia.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Jos jaksaa askarrella, niin viskon voi todennäköisesti ehjätä lisäämällä viskonestettä. Toyotan tiskiltä sai ainakin ennen pikkuputelin viskoöljyä. Viskosta tappi pois, nestettä hollille ja hiustenkuivaajalla lämpöä. Tuota kun syklittelee, niin visko lähtee imemään uutta öljyä sisään. Korjasin kerran M103-koneesta monta vuotta lötkönä olleen viskon tuollain.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Aivan... Täytyypä tutkia. Kiitos vinkistä.Obnoxio kirjoitti:Jos jaksaa askarrella, niin viskon voi todennäköisesti ehjätä lisäämällä viskonestettä. Toyotan tiskiltä sai ainakin ennen pikkuputelin viskoöljyä. Viskosta tappi pois, nestettä hollille ja hiustenkuivaajalla lämpöä. Tuota kun syklittelee, niin visko lähtee imemään uutta öljyä sisään. Korjasin kerran M103-koneesta monta vuotta lötkönä olleen viskon tuollain.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
No joo.. Kokeilin 200deen viskolla (vaikka se ei oikea tähän olekaan) miten toimii. Oli eri varaosanumerolla ja hieman erilainen muutenkin, mutta sopi paikalleen moitteetta. Toiminta oli kuitenkin samanlaista mitä Nozki kuvaili omaa viallistaan. Sain nostettua lämmöt sataan asteeseen paikallaan, mutta pystyin pysäyttämään viskon ja pyörittämään väärään suuntaan. Tämä oli siis selvästi rikki.
Otin sitten auton oman viskon työn alle tutkiakseni hieman.
Tuon liuskan sai purettua päältä pois ja alta paljastui tuollainen tappi, joka viskon lämmetessä liikkuu johonkin suuntaan? Tapin sai nyppästyä irti.
Viskoöljyä en ole hankkinut, mutta tuosta reiästä sitä ilmeisseti lisättäisiin?
Joka tapauksessa putsasin osat ja laitoin takaisin läjään ja viskon takaisin keulille. Ajoin tallilta kotiin ja pihassa ajattelin taas lämmittää koneen viskon toiminta alueelle. Kone ei kuitenkaan suostunut lämpeämään koska vikso toimi ja puhalti iloisesti kierrosten muuttuessa mukana Olisiko tuo tappi ollut sitten jumissa ja putsaus herätti kamppeen toimimaan?
Sivuvilkku oli jossain vaiheessa halunnut poistua kyydistä. Vara-autosta uusi tilalle, mutta se olikin keltainen väriltään. Yhdistelmänä tämä ei juurikaan mielluttänyt, niin ajattelin kokeilla porkkana-lookia. En tiedä vielä jääkö, ihan tyylikäs noinkin?
Otin sitten auton oman viskon työn alle tutkiakseni hieman.
Tuon liuskan sai purettua päältä pois ja alta paljastui tuollainen tappi, joka viskon lämmetessä liikkuu johonkin suuntaan? Tapin sai nyppästyä irti.
Viskoöljyä en ole hankkinut, mutta tuosta reiästä sitä ilmeisseti lisättäisiin?
Joka tapauksessa putsasin osat ja laitoin takaisin läjään ja viskon takaisin keulille. Ajoin tallilta kotiin ja pihassa ajattelin taas lämmittää koneen viskon toiminta alueelle. Kone ei kuitenkaan suostunut lämpeämään koska vikso toimi ja puhalti iloisesti kierrosten muuttuessa mukana Olisiko tuo tappi ollut sitten jumissa ja putsaus herätti kamppeen toimimaan?
Sivuvilkku oli jossain vaiheessa halunnut poistua kyydistä. Vara-autosta uusi tilalle, mutta se olikin keltainen väriltään. Yhdistelmänä tämä ei juurikaan mielluttänyt, niin ajattelin kokeilla porkkana-lookia. En tiedä vielä jääkö, ihan tyylikäs noinkin?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Sen viskonhan kuuluu olla lötkönä, ellei jäähyä oikeesti tarvita. Sitten vasta lukittuu ja huminan kuuluu, kun jäähdytystä oikeasti tarvitaan. Ei ennen kuin kone on käyntilämpöinen.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kyllä kyllä. Tarkennan huonoa ulosantia: Aiemmin visko ei pyörinyt kierrosten mukana vaikka lämmöt oli liki sata astetta. Nyt putsauksen jälkeen käyntilämpöisenä yritin kaasutella lampöjä ylemmäs, mutta ei paikallaan noussut yli 90 asteen, jolloin huomasin viskon toimivan. Joskin vieläkin kuormittaessa lämmöt nousee, mutta nyt toistaiseksi pysynyt alle sadassa.Obnoxio kirjoitti:Sen viskonhan kuuluu olla lötkönä, ellei jäähyä oikeesti tarvita. Sitten vasta lukittuu ja huminan kuuluu, kun jäähdytystä oikeasti tarvitaan. Ei ennen kuin kone on käyntilämpöinen.
.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Etupuskuri tuli viimein vaihdettua. Tuosta kuvan etunurkan kohdalta puuttui iso palanen aina hinausluukkuun saakka. Vuodenvaihteessa maalasin tämän ehjän samalla kun takakontin luukun, mutta ei huvittanut talven loskakeleillä alkaa vaihtamaan. Maalasin pelkän puskurin rungon, törmäyslista on sama vanha. Yllättävän iso homma oli vaihtaa. Joitain kiinnikkeitä piti siirtää puskurista toiseen, että sai ehjät paikalleen. Samoin Defan pistoke piti reitittää uudelleen, sisälokareille uudet reiät jne... Ei mitään haastavaa, mutta aikaavievää touhua. Sävy osui hyvin kohdalleen joten sen puolesta onnistui...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Pari vuotta sitten maalattu ratti oli jo hieman kulunut samoilta paikoilta kuin aiemminkin eli klo 9 ja klo 12 tienoilta. Ajattelin uusia toimenpiteen kun kerran samaa nahkamaalia oli vielä jäljellä. Hioin kuluneet kohdat P320-P600-P800 parerilla mahdollisimman tasaiseksi. Ratin ympäriinsä mattasin kevyesti P800 paperilla ja puhdistin asetonilla. Sen jälkeen vaahtomuovisiveltimellä noin 10 ohutta kerrosta maalia välissä hiustenkuivaajalla kuivatellen. Lopputulos ihan siisti, toivottavasti kestää nyt pidempään kuin edellinen ehostus.
Öljyt tuli myös vaihdettua pari viikkoa sitten suodattimineen. Uutta öljynsuodatinta paikalleen laittaessa huomasin ettei se mennyt pohjaan enkä näin ollen saanut suodatinmaljan kantta paikalleen. Vanhasta suodattimesta oli jäänyt pohjapelti tiivisteineen maljan pohjalle Eipä siinä, ylimääräiset osat veks ja homma toimii. Eipä ole tuollainenkaan aiemmin kohdalle osunut. Öljynä nyt Castrol Magnatec 5W-40.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Lisää sisätilojen ehostuksia. Vaihdekepin ympärillä oleva jalopuupaneeli on halkeillut muutamasta kohdasta ja halusin sen kuntoon. EVO X asetti kyllä melkoisen haamurajan tähänkin aiheeseen omassa topicissaan (tässä noin puolessa välin sivua), mutta tässä tällainen normaalin kuolevaisen versio aiheesta
Yksi halkeamista oli myös melko pitkä, joten löysin vähän paremman aihion, josta työstää ehta tilalle. Tulokkaassa oli vain kaksi pientä halkeamaa sähkölasin ja keskuslukituksen reikien kohdilla. Vaihdevalitsimen reiän kohdalla oli lohjennut pieni pala. Hion halkeamien kohdalle uran, jonka täytin 2k akryylilakalla ja hioin tasalle. Muutaman kerran sai operaation toistaa ennen kuin tulos oli tyydyttävä. Sitten hioin koko paneelin 320-600-800-1500-2000 vesihionnalla ja kiillotin lopuksi vaahtomuovilaikalla ja hiomatahnalla. Vahat niskaan ja asennus autoon. Sävykin sattuu justiinsa kohdalle vaikka paneeli on eri autosta alkujaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Tuli kyllä tosi siisti paneli! Tuon veljen puun sävytin vielä kertaalleen uudestaan, se on nyt paljon parempi kuin noissa topicin kuvissa. Kunnostin myös sen auton alkuperäisen panelin vastaavasti kun itse teit, mutta se oli tosi rujo jo lähtökohtaisesti kun siitä puuttui paloja lakasta jne.
Nyt kun toi sun paneli näyttää noin hyvältä, niin sun täytyy värittää toi vaihdekeppikin uusiksi
Niin jo mä voisin olla kiinnostunut tuosta sun alkuperäisestä panelista jos se on kaupan
Nyt kun toi sun paneli näyttää noin hyvältä, niin sun täytyy värittää toi vaihdekeppikin uusiksi
Niin jo mä voisin olla kiinnostunut tuosta sun alkuperäisestä panelista jos se on kaupan
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kiitos!!blacklake kirjoitti:Hienoa jälkeä
Kiitos!!EVO X kirjoitti:Tuli kyllä tosi siisti paneli! Tuon veljen puun sävytin vielä kertaalleen uudestaan, se on nyt paljon parempi kuin noissa topicin kuvissa. Kunnostin myös sen auton alkuperäisen panelin vastaavasti kun itse teit, mutta se oli tosi rujo jo lähtökohtaisesti kun siitä puuttui paloja lakasta jne.
Nyt kun toi sun paneli näyttää noin hyvältä, niin sun täytyy värittää toi vaihdekeppikin uusiksi
Niin jo mä voisin olla kiinnostunut tuosta sun alkuperäisestä panelista jos se on kaupan
Ihan tyytyväinen olen itsekin lopputulokseen. Korjatut halkeamat huomaa kyllä edelleen kun lähempää katsoo, olisi ehkä pitänyt vähän pyöristää railoa enemmän. Lämmönsäätöpanelin jalopuun hioin ja kiillotin myös. Siinäkin on yksi pidempi halkeama, mutta sen verran huomaamaton etten tehnyt sille mitään. Etuovien jalopuulistat taas ovat halkeilleet melko paljon, eikä niitä ihan pienellä vaivalla korjata. Takaovissa puuosat ovat virheetömät.
Vaihdekepin nuppi on tosiaan vähän orkosilla. Luulisin että jollain edellisistä omistajista on ollut sormus oikeassa kädessä ja siitä on tullut tuollaiset jurmut. Täytyy siihen keskittyä joku kerta. Pitänee hommata hieman nahkakittiä etä saa tasaiseksi. Maalia jäi vielä, eikä tuohon taida kovin paljoa mennäkään.
Kesärenkaat piti uusia vielä tälle syksyä. Kolmessa renkaassa oli pintaa nippa nappa kulutusmerkin yli (ehkä vajaat 2mm), mutta oikean puolen takarengas kului jo sakkorajan alle. Hankookit kerkesi pyöriä alla kolme kesää ja vajaat 38tkm. Tilalle pyöräytettiin Kormoran UHP XL renkaat koossa 205/50R17. Ensituntumalta hyvinkin vastaava rengas melultaan ja ajettavuudeltaan normaalissa ajossa.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Näpertelyksi menee...
Pelinsäädön nuppi on ollut vailla valoa. Uusi kytkin on kuitenkin jonkun hintainen, niin ajattelin purkaa josko sinne pystyisi lampun vaihtamaan. Nupin alla on tuollainen prisma, jota pitkin valon pitäisi johtua. Tuon nupin irroittaminen ei tosin ole välttämätöntä polttimon vaihdon kannalta. Neljä kappaletta nastoja purkautuu pienellä meisselillä vetämällä. Pohja irtoaa kampeamalla. Nuo jouset ja yhteet todennäköisesti ropisee sinne tänne, mutta pienillä pinseteillä ne saa aseteltua takaisin paikoilleen. Polttimo löytyy piirilevystä. Todella pieni polttimo. Löysin sopivan elektroniikkaliikkeestä, 14V jännitettä, teho noin 0,5V. Kolvilla vanha irti ja uusi paikalleen. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessa. Varovaisin liikkein kun etenee niin pienet irto-osat pysyvät paikoillaan ja puristuvat omiin koloihinsa.
Tein saman homman myös bensa-Mersuun. Siinä on peilinsäätö vain apukuskin puolelle joten kytkin on erilainen. Pohja purkautuu kampeamalla haitoista ja samantyylinen näky odottaa. Polttimo oli eri paikassa mutta fyysisesti saman kokoinen. Kolvilla polttimon vaihto ja toimii! Ei ollut vaikea homma. Työkaluina kolvi, pienet pinsetit ja pieni lattapäinen meisseli. Korjasin lopulta neljä säädintä, kaikista valo pimeänä. Polttimot maksoivat vajaat 2 euroa/kpl.
Pelinsäädön nuppi on ollut vailla valoa. Uusi kytkin on kuitenkin jonkun hintainen, niin ajattelin purkaa josko sinne pystyisi lampun vaihtamaan. Nupin alla on tuollainen prisma, jota pitkin valon pitäisi johtua. Tuon nupin irroittaminen ei tosin ole välttämätöntä polttimon vaihdon kannalta. Neljä kappaletta nastoja purkautuu pienellä meisselillä vetämällä. Pohja irtoaa kampeamalla. Nuo jouset ja yhteet todennäköisesti ropisee sinne tänne, mutta pienillä pinseteillä ne saa aseteltua takaisin paikoilleen. Polttimo löytyy piirilevystä. Todella pieni polttimo. Löysin sopivan elektroniikkaliikkeestä, 14V jännitettä, teho noin 0,5V. Kolvilla vanha irti ja uusi paikalleen. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessa. Varovaisin liikkein kun etenee niin pienet irto-osat pysyvät paikoillaan ja puristuvat omiin koloihinsa.
Tein saman homman myös bensa-Mersuun. Siinä on peilinsäätö vain apukuskin puolelle joten kytkin on erilainen. Pohja purkautuu kampeamalla haitoista ja samantyylinen näky odottaa. Polttimo oli eri paikassa mutta fyysisesti saman kokoinen. Kolvilla polttimon vaihto ja toimii! Ei ollut vaikea homma. Työkaluina kolvi, pienet pinsetit ja pieni lattapäinen meisseli. Korjasin lopulta neljä säädintä, kaikista valo pimeänä. Polttimot maksoivat vajaat 2 euroa/kpl.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124, To 05.08.2021 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Milläs maalasit tuon ratin?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Ostin pari vuotta sitten maalin joltain yksityishenkilöltä muistaakseni Facebookin myyntiryhmästä, eli varmaa tietoa ei maalin merkistä ole. Saamassani purkissa ei ole mitään etikettiä. Voimakas tunne kuitenkin että se on tätä mustalla värikoodilla. Täytyisikin varmaaan tilata tuolta vielä lisäksi pinnoitetta ja laittaa rattiin. Edellinen ratin maalaus kului parissa vuodessa puhki.sotahiiri kirjoitti:Milläs maalasit tuon ratin?
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Tämäkin vuosi alkaa olla paketissa. Edellisen päivityksen jälkeen ei mitään merkittävää ole tapahtunut, talvirenkaat tietenkin vaihtunut alle ja määräaikaishuolto tuli tehtyä Marraskuussa kun 520000km lävähti matkamittariin. Tasaisesti 10000km välein olen tätä huoltanut, nyt vaihtui öljyt suodattimineen, ilmansuodatin, ohjaustehostimen ölyt ja suodatin sekä PA-karkeasuodatin.
Nafta alkoi tuoksumaan hieman konehuoneesta auton ulkopuolelle ja löysin vuotavan banjoliittimen syöttöpumpusta (syöttöpumpun ja PA-suodattimen välisen letkun liitos). Vuoto onneksi tyrehtyi pulttia kiristämällä.
Tämä vuosi olikin ensimmäinen kun auto oli koko vuoden ajossa. Kilometrejä kertyi noin 31500km. Matkamittarissa nyt noin 523500km
Hyvät Uudet Vuodet kaikille
Nafta alkoi tuoksumaan hieman konehuoneesta auton ulkopuolelle ja löysin vuotavan banjoliittimen syöttöpumpusta (syöttöpumpun ja PA-suodattimen välisen letkun liitos). Vuoto onneksi tyrehtyi pulttia kiristämällä.
Tämä vuosi olikin ensimmäinen kun auto oli koko vuoden ajossa. Kilometrejä kertyi noin 31500km. Matkamittarissa nyt noin 523500km
Hyvät Uudet Vuodet kaikille
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Alkoi pitämään kitinää tyhjäkäynnillä ja välillä ajettaessakin kuului ääni sisälle, jos radion laittoi kiinni. Löysäsin hihnaa ja tunnustelin, että kiristimen keinussa tuntui pieni välys. Elimenluovuttaja 200Deessä sen sijaan oli ihan timmi keinu, joten vaihdoin sen siitä tähän. Vaihdoin samalla myös kiristäjän hihnapyörän, koska vanha piti rohisevaa ääntä. Edelleen elimenluovuttajasta löytyi hiljainen. Vikinä lakkasi ainakin toistaiseksi, löytyi nimittäin rohiseva laakeri myös vesipumpusta. Täytyy hommata uusi pumppu ja vaihtaa. Onneksi tuo 230E projekti on vallannut tallin, niin saa harrastaa Pohjolan tallissa. Ei kolise kyynärpäät seiniin . Katsastuksen eräpäivä lähenee myös... saas nähdä mitä siellä löytyy
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Vesipumppu vaihdettu uuteen. Aurinkoinen pikkupakkaspäivä tarjosi hyvät puitteet touhuta ulkosalla. Vaihdossa ei ollut nyt mitään ihmeellistä; nesteet pois, vanha pumppu irti ja uusi paikalleen uudella tiivisteellä. Kampiakselin asteluvun näyttävä "viisari" piti irroittaa jotta sai pumpun alimman kiinnitysruuvin avattua. Jälkiviisaana olisi ehkä kannattanut tehdä niin, että asettaa kampuran esim OT kohtaan ennen kuin irrottaa osoittimen ja laittaa sit just samaan paikkaan takaisin. Minä tietysti vain irrotin sen ja ajattelin asiaa vasta kun osa oli kädessä. Onneksi siihen oli painautunut selvät jäljet, missä kohdin oli ollut ja sain sen samoille sijoilleen.
Vikinä on nyt kuitenkin poissa. Vanhan pumpun laakerissa tuntui välys ja laakeri äänti pyöritettäessä. Vanha pumppu kuitenkin toimi ja piti nesteet sisällään.
Vikinä on nyt kuitenkin poissa. Vanhan pumpun laakerissa tuntui välys ja laakeri äänti pyöritettäessä. Vanha pumppu kuitenkin toimi ja piti nesteet sisällään.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Katsastus suoritettu alkuviikosta (tietysti viimeisenä mahdollisena päivänä). Huomautettavaa tuli ainoastaan palaneesta parkkipolttimosta, joten ajoaikaa napsahti vuodeksi eteenpäin. Valovahti ei tosin ilmoittanut palaneesta parkista ja siksi en sitä osannut edes tarkastaa ennen leimaa.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Taas kymppitonni edellisestä huollosta takana ja öljynvaihto suoritettu suodattimineen. Paisarin korkista hajosi tiiviste, varaosa-autosta löytyi ehjä tilalle.
Joku aika sitten päätin vihdoin ja viimein tutkia, miksi vuotaa vettä autopesussa kuskin A-pilarin ylänurkasta. Ei siis mikään uusi ominaisuus, en vain ole tehnyt asialle mitään. Paitsi kattoluukun vedenpoistot olen varmistanut että ovat auki. Purin kattoverhoilun etuosan pois nähdäkseni kattoluukun vedenpoiston, josko olisi rikki tms. Kuminen poistoletku oli yhtymäkohdasta metalliputkeen irronnut liimauksestaan alapuolelta. Päällepäin näytti aivan ehjältä, mutta metalliputki oli aavistuksen ruostunut ja liimaus/tiivistys pettänyt. Tursotin silikoonia väliin ja kiristin liitoksen parilla nippusiteellä. Ainakin ensimmäisen autopesun pysyi kuivana. Auton ostamisesta tuli täyteen neljä vuotta. 91000km olen ajanut tuona aikana, mittarissa nyt 529600km. Löysin "uuden" varusteen autosta. Luulin että tässä on poistumisvalot vain etuovissa, koska joskus hakemani varustelistaus näin väitti. Huomasin ihan vahingossa kuskin puolen takaovessa paikan lampulle ja tässähän onkin kyseiset lamput joka ovessa. Kuskin ovi on kuitenkin ainut missä valo palaa, muut ovat pimeänä vaikka polttimot ovat ehjät. Kuskin puolen takaoven johtojen läpivientiliittimen sisältä paljastui katkenneet johdot. En saanut vielä korjattua, katsotaan kevväämmällä
Joku aika sitten päätin vihdoin ja viimein tutkia, miksi vuotaa vettä autopesussa kuskin A-pilarin ylänurkasta. Ei siis mikään uusi ominaisuus, en vain ole tehnyt asialle mitään. Paitsi kattoluukun vedenpoistot olen varmistanut että ovat auki. Purin kattoverhoilun etuosan pois nähdäkseni kattoluukun vedenpoiston, josko olisi rikki tms. Kuminen poistoletku oli yhtymäkohdasta metalliputkeen irronnut liimauksestaan alapuolelta. Päällepäin näytti aivan ehjältä, mutta metalliputki oli aavistuksen ruostunut ja liimaus/tiivistys pettänyt. Tursotin silikoonia väliin ja kiristin liitoksen parilla nippusiteellä. Ainakin ensimmäisen autopesun pysyi kuivana. Auton ostamisesta tuli täyteen neljä vuotta. 91000km olen ajanut tuona aikana, mittarissa nyt 529600km. Löysin "uuden" varusteen autosta. Luulin että tässä on poistumisvalot vain etuovissa, koska joskus hakemani varustelistaus näin väitti. Huomasin ihan vahingossa kuskin puolen takaovessa paikan lampulle ja tässähän onkin kyseiset lamput joka ovessa. Kuskin ovi on kuitenkin ainut missä valo palaa, muut ovat pimeänä vaikka polttimot ovat ehjät. Kuskin puolen takaoven johtojen läpivientiliittimen sisältä paljastui katkenneet johdot. En saanut vielä korjattua, katsotaan kevväämmällä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Ethän vaan mitään saniteettisilikonia tuonne laittanut?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Ei ollut saniteettisilikoonia. Bostikin lasisilikoonia.
E:Kijrotusvirehet
E:Kijrotusvirehet
Viimeksi muokannut JanneW124, Ma 16.03.2020 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Ai pahus, ompas hienoa työnjälkeä täälläkin. Jotenkin mennyt huomaamatta. Noi puu hommat On vähän se mihin itse vedän rajan.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kiitos.MJPfin kirjoitti:Ai pahus, ompas hienoa työnjälkeä täälläkin. Jotenkin mennyt huomaamatta. Noi puu hommat On vähän se mihin itse vedän rajan.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Pyyhkijä on satunnaisesti oikkuillut hitaimmalla tihkuasennolla. Jättää välillä pyyhkimättä ja joskus korvaa asian pyyhkimällä tiheämmin. Välillä toimii ongelmitta. Vaihdoin monitoimireleen, toistaiseksi toiminut hyvin joskaan vielä ei kunnon sadepäivää ole osunut kohdalle.
Relettä vaihtaessa huomasin pissapojan letkun olevan rikki konepellin saranan kohdalla. Uusi lämmitettävä letku olisi melko kallis, joten varaosa-autosta taas penkomaan. Noh, siinäkin letku oli samalla lailla rikki, mutta paikattu sopivalla muovisella sisäputkella, joten lainasin korjauspalan ja laitoin tähän.
Relettä vaihtaessa huomasin pissapojan letkun olevan rikki konepellin saranan kohdalla. Uusi lämmitettävä letku olisi melko kallis, joten varaosa-autosta taas penkomaan. Noh, siinäkin letku oli samalla lailla rikki, mutta paikattu sopivalla muovisella sisäputkella, joten lainasin korjauspalan ja laitoin tähän.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Vaihdoin kesärenkaat alle, jospa se ei enää takatalvea pukkaisi? Tei vaihdon oikein pitkän kaavan mukaan ja pesin sekä tarkastin kaikki pyöränkotelot. Tässä on nuo muoviset Lokarin sisälokasuojat ja käytin ne kaikki irti ja pesin. Ja tietysti pyöeänkoteloista lokarin alla olevat paikat putsasin liotinpesuaineella suolasta vapaaksi ja lisäsin ruostesuojausta sinne tänne.
Vänkärin puolen takakotelossa oli ruostetta iskunvaimentimen läpiviennin kohdalla. Rapsuttelin kaikki irtonaisen ruosteen pois mitä iskaria irrottamatta sain ja laitoin Dinitrol ML kotelosuojaa suojaksi. Täytyy paremmalla ajalla korjata tuo kohta. Reikää ei tullut vastaan, pintaruosteta vain. Muuta ongelmaa en löytänyt koteloista, etujousenkupitkin olivat hyvässä kunnossa. Parantelin niidenkin ruostesuojaa. Kuskin puolella takajarrupalat olivat kuluneet jonkin verran enemmän kuin toisella puolen. Alustan osat olivat näkyviltä osin vielä hyvin massan peitossa ja ehjiä.
Edestä olisin mielelläni jättänyt ainakin näin kesäksi nuo Lokarit pois, mutta edestä puuttuukin ne alkuperäiset kapeat muoviset lokasuojat Täytyy purkaa varaosa-autosta ja laittaa tähän niin saisi eteen hieman enemmän tilaa noille kesävanteille. Voimakkaimmissa heitoissa rengas useasti hipaisee lokaria ja se taas tekee jälkensä pyöränkaariin.
Vänkärin puolen takakotelossa oli ruostetta iskunvaimentimen läpiviennin kohdalla. Rapsuttelin kaikki irtonaisen ruosteen pois mitä iskaria irrottamatta sain ja laitoin Dinitrol ML kotelosuojaa suojaksi. Täytyy paremmalla ajalla korjata tuo kohta. Reikää ei tullut vastaan, pintaruosteta vain. Muuta ongelmaa en löytänyt koteloista, etujousenkupitkin olivat hyvässä kunnossa. Parantelin niidenkin ruostesuojaa. Kuskin puolella takajarrupalat olivat kuluneet jonkin verran enemmän kuin toisella puolen. Alustan osat olivat näkyviltä osin vielä hyvin massan peitossa ja ehjiä.
Edestä olisin mielelläni jättänyt ainakin näin kesäksi nuo Lokarit pois, mutta edestä puuttuukin ne alkuperäiset kapeat muoviset lokasuojat Täytyy purkaa varaosa-autosta ja laittaa tähän niin saisi eteen hieman enemmän tilaa noille kesävanteille. Voimakkaimmissa heitoissa rengas useasti hipaisee lokaria ja se taas tekee jälkensä pyöränkaariin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
W124ssä sivuvilkun reunat ja puskureiden sivuyläreunat ovat pahoja paikkoja joissa on mekaaninen kulutus + suolahiekka syövyttää maalipinnan rikki ja sitten pääsee ruoste maalin alle.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Joo niin on. Sivuvilkun ympärykset tässä on ehjät, kuskin puolelta korjasin kun parsin koko lokasuojaa uusiksi pari vuotta sitten. Puskurin saumat ovat edessä ihan hyvät, mutta takaa kukkii molemmin puolin. Ovien muovilistojen saumasta kukkii vähän joka ovi, takaovista myös kahvojen kohdalta. Myös takaumpioiden kehykset ovat yleinen paikka ruostumiselle, eikä tämäkään rassi ole säästynyt kohtalolta. Korin pintapeltien kuntoon pitäisi kohta alkaa keskittymään niin saattaisi selvitä ilman hitsaamista? Toinen rojekti on vallannut tallin ja ajan joksikin aikaa niin ihan heti en ole hihoja käärimässäSharedoc kirjoitti:W124ssä sivuvilkun reunat ja puskureiden sivuyläreunat ovat pahoja paikkoja joissa on mekaaninen kulutus + suolahiekka syövyttää maalipinnan rikki ja sitten pääsee ruoste maalin alle.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Sain poistumisvalot palamaa joka ovessa. Toimi siis aiemmin vain kuskin ovessa vaikka polttimot olivat ehjät. Aloin tutkimaan kytkentäkaavioita (näitä löytyi useita versioita, ei ole välttämättä kaikissa näin) ja selvisi, että jossain versioissa virta kulkee sarjassa ovesta oveen järjestyksessä; kuskin etuovi, kuskin takaovi, vänkärin takaovi, vänkärin etuovi. Tämä täsmäisi omaan ongelmaan jos johdot olisivat poikki ennen kuskin takaovea. Ja kas, sieltä oven läpiviennistä paljastui 4 katkennutta johtoa. Kun kyseisen takaoven valolle päätyi 4 kpl samanvärisiä, uskalsin pienten mittailujen jälkeen tinata katkenneet päät yhteen. Pienet jatkot piti tehdä, muuten ei olisi mahtunut/ylettänyt johtoja yhdistämään