G-Mersu kuorma-autona
Re: G-Mersu kuorma-autona
G500 (4.0 tbo V8):n hinta Saksassa verollisena: 107 040,50 €
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 180115.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 180115.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
...tästä kuorma-auto suomen kilvissä
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9399226" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9399226" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
...ja tästä uusi...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9180167" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9180167" onclick="window.open(this.href);return false;
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: G-Mersu kuorma-autona
Kyllä sen pitkän G- saa varmaan kuormaautoksi jos Veholta saa uuden kokonaispaino kyltin jossa kokonaispaino vaikka 3550kg. Sprinterin 300 sarjaan saa tilaamalla Veholta uuden kokonaispainon jos haluaa rekisteröidä kuormaautoksi.maksaa muutaman satasen, ja ohjelmoivat nopeusrajottimen josta saa katsastukseen todistuksen.
Nuo G- mersut vaan käytettynäkin pirun kalliita saksassa 12vuotta vanhasta hyväkuntoisesta huolletusta saa maksaa yli 30000 euroa, niin se rajoittaa tuontiinnostusta!
Nuo G- mersut vaan käytettynäkin pirun kalliita saksassa 12vuotta vanhasta hyväkuntoisesta huolletusta saa maksaa yli 30000 euroa, niin se rajoittaa tuontiinnostusta!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: G-Mersu kuorma-autona
Lumma Design esitteli jo tuunatun näkemyksensä upouudesta Mersun G-luokasta:
https://www.jokamies.fi/tama-maasturi-e ... -luokasta/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Mielenkiintoista nähdä, millaisen version esim. G-Power tekee?
https://www.jokamies.fi/tama-maasturi-e ... -luokasta/" onclick="window.open(this.href);return false;
-Mielenkiintoista nähdä, millaisen version esim. G-Power tekee?
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mercedes-Benzin uusi G-sarja sai Suomi-hinnat – alkaen 210 284 euroa, josta 40% on autoveroa:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... autoveroa/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... autoveroa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Suomen hinnasto ladattavissa tästä:Laaksonen kirjoitti:G500 (4.0 tbo V8):n hinta Saksassa verollisena: 107 040,50 €
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 180115.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mercedes-benz.fi/content/me ... 032018.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Uusi & wanha:
Re: G-Mersu kuorma-autona
Tätä G-Mersua valmistetaan vain 10 yksilöä — nollasta sataan 5,0 sek.
https://autotoday.fi/tata-g-mersua-valm ... j8PSnu_8AI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://autotoday.fi/tata-g-mersua-valm ... j8PSnu_8AI" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
G 350 D myyntiin Saksassa 8.1:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... estellbar/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... estellbar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/9691783" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes-Benz G
300 TD 28 STW 5d
ID 9691783. Musta maastoauto kevyt kuorma-auto
Vuosimalli
1999
Katsastettu
12-2017
Moottori
3.0 l, Diesel
Rek.nro
ENE-903
Mittarilukema
316 000 km
Vetotapa
Neliveto
Sijainti
Pori, Satakunta
Vaihteisto
Automaatti
Päivitetty
09.01.2019
Tämä kaveri näyttää myyvän 1999 mallista pitkää G kuorma-autoa. Miten lie saatu kuorma-autoksi? Onko kellään mitään faktatietoa, jos hakee esim. Saksasta 2015-2017 mallisen pitkän G:n, niin saako siihen Veholta tai muualta sen painonkorotustarran ja sen avulla onnistuis kuorma-autoksi rekisteröinti?
Sitä pari vuotta sitten lanseerattua saksalaisten virallista kuorma-automallia eli Professional -mallia (paino jo saksassa yli 3500kg) en halua, koska se on ihan liian karvalakki. Ei mitään eristyksiä sisällä jne. Veivi ikkunat, ei navia, ei mitään. Sopii peltoautoksi (kunhan on muutama sata hehtaaria tuottavaa peltoa).
Jos perinteisen maasturi G:n rekisteröinti kuorma-autoksi (Siis Suomessa) edellyttää akselimuutoksia tmv. niin onko tietoa kuka niitä mahdollisesti tekee? Joku off road paja?
Mercedes-Benz G
300 TD 28 STW 5d
ID 9691783. Musta maastoauto kevyt kuorma-auto
Vuosimalli
1999
Katsastettu
12-2017
Moottori
3.0 l, Diesel
Rek.nro
ENE-903
Mittarilukema
316 000 km
Vetotapa
Neliveto
Sijainti
Pori, Satakunta
Vaihteisto
Automaatti
Päivitetty
09.01.2019
Tämä kaveri näyttää myyvän 1999 mallista pitkää G kuorma-autoa. Miten lie saatu kuorma-autoksi? Onko kellään mitään faktatietoa, jos hakee esim. Saksasta 2015-2017 mallisen pitkän G:n, niin saako siihen Veholta tai muualta sen painonkorotustarran ja sen avulla onnistuis kuorma-autoksi rekisteröinti?
Sitä pari vuotta sitten lanseerattua saksalaisten virallista kuorma-automallia eli Professional -mallia (paino jo saksassa yli 3500kg) en halua, koska se on ihan liian karvalakki. Ei mitään eristyksiä sisällä jne. Veivi ikkunat, ei navia, ei mitään. Sopii peltoautoksi (kunhan on muutama sata hehtaaria tuottavaa peltoa).
Jos perinteisen maasturi G:n rekisteröinti kuorma-autoksi (Siis Suomessa) edellyttää akselimuutoksia tmv. niin onko tietoa kuka niitä mahdollisesti tekee? Joku off road paja?
Re: G-Mersu kuorma-autona
jussilampi kirjoitti:Kyllä sen pitkän G- saa varmaan kuormaautoksi jos Veholta saa uuden kokonaispaino kyltin jossa kokonaispaino vaikka 3550kg. Sprinterin 300 sarjaan saa tilaamalla Veholta uuden kokonaispainon jos haluaa rekisteröidä kuormaautoksi.maksaa muutaman satasen, ja ohjelmoivat nopeusrajottimen josta saa katsastukseen todistuksen.
Nuo G- mersut vaan käytettynäkin pirun kalliita saksassa 12vuotta vanhasta hyväkuntoisesta huolletusta saa maksaa yli 30000 euroa, niin se rajoittaa tuontiinnostusta!
"kyllä varmaan saa", mutta siis saako varmasti? Vai oliko tuo arvaus?
Re: G-Mersu kuorma-autona
Professional on askeettinen ja eristämätön peltoauto. Kun saisi normi G:n painonkorotuksella kuorma-autoksi, lähtisin heti Saksaan hakemaan.cuuno kirjoitti: ...veholta löytyy
Mercedes-Benz G 300 CDI N2 STW Lang Professional
Ajoneuvolaji Kuorma-auto Pituus (mm)
Korimalli Ei sovellettavissa Leveys (mm)
Moottoritilavuus (cm3) 2987 Korkeus (mm)
Moottorinteho (kW) 135 Tavaratilan tilavuus (l)
Ovien lkm 4 Polttoainesäiliön tilavuus (l) 96
Polttoainetyyppi Dieselöljy EU-kulutus kaupunki (l/100km)
Vaihteistotyyppi Automaatti EU-kulutus maantie (l/100km)
Vetotapa Neliveto EU-kulutus yhdistetty (l/100km)
Hinta ilman lisävarusteita 77 100,00 e Päästöt (CO2 g/km)
...tilaukseen
Re: G-Mersu kuorma-autona
Selvittelin asiaa kolmisen vuotta sitten ja sain tiedon parilta eri välittäjältä että nykyään maahatuoja ei voi tehdä tuollaisia muutoksia. Pitää tehdä lähtö maassa eli Saksassa esim. Joko Daimlerilla tai jossain pajalla ja sitten TUVin hyväksyntä. Hinnaksi arvioitiin about 6-7 tonnia. En tiedä onko muuttunut...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G-Mersu kuorma-autona
Tollanen 6-7000 kannattaa ilman muuta maksaa jos siitä sillä pääsee..Nyt näyttää olleen myynnissä jo hyvän aikaa Ford Ranger Wildtrack pick up 4 -ovinen ja 5 -paikkainen kuorma-auto, ihan maahantuojan myötävaikutuksella. Jos siitä saa "kuorma-auton" niin luulisi G:stäkin saavan. Jotain salamyhkäistä ja erikoista näihin rekisteröinteihin tuntuu liittyvän.karra kirjoitti:Selvittelin asiaa kolmisen vuotta sitten ja sain tiedon parilta eri välittäjältä että nykyään maahatuoja ei voi tehdä tuollaisia muutoksia. Pitää tehdä lähtö maassa eli Saksassa esim. Joko Daimlerilla tai jossain pajalla ja sitten TUVin hyväksyntä. Hinnaksi arvioitiin about 6-7 tonnia. En tiedä onko muuttunut...
Mietin sitäkin, että voihan sitä ostaa Professionalin (uusi alk. n.75 000 eur) ja siihen voi sitten teettää esim. Virossa korin eristyksen, nahkaverhoilun, lasinnostimet, navin jne..säästää siinäkin kymmeniä tuhansia euroja verrattuna siihen että tuo vastaavan henkilöautona Suomeen. Mutta joo, ei siitä "kunnollista" noinkaan tule. On tämä suht hankalaksi tehty.
Re: G-Mersu kuorma-autona
Olin yhteydessä ainakin Tarmo Lahtiseen sekä MVA huoltoon Savonlinnassa. Jotain neuvoja sain Kotkan Raskoneen tutulta joka valaisi Sprinterien ka-muunnoksista. Nuo kaksi ekaa kannattaa soittaa läpi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G-Mersu kuorma-autona
Vanha viesti mutta kun kukaan ei tuohon kommentoinut niin: eihän tuo pidä paikkaansa.jamppa kirjoitti:terve
saksassa 3500 kg on kuorma auto ,suomessa ei
Yst Jamppa
Re: G-Mersu kuorma-autona
Terve
Mitkäs kilot on sitten nykyään käytössä,jos 3500 kiloa ei ole raja kuorkille.
Yst jamppa
Mitkäs kilot on sitten nykyään käytössä,jos 3500 kiloa ei ole raja kuorkille.
Yst jamppa
Re: G-Mersu kuorma-autona
Uusi G menestyi muuten hyvin EuroNCAPissa, mutta testinukeissa olisi saanut olla enemmän vihreää:
https://www.euroncap.com/en/results/Mer ... lass/34835" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: G-Mersu kuorma-autona
G400d (330 hv) huhujen mukaan tulossa myös:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 0-ps-doch/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 0-ps-doch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
G350d lisätty Suomen hinnastoon:
https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... ts.0.G.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
hinnasto ladattavissa tästä:https://www.mercedes-benz.fi/passengerc ... ts.0.G.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: G-Mersu kuorma-autona
Nyt löytyy Saksan hinnastosta: https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 190701.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Laaksonen kirjoitti:G400d (330 hv) huhujen mukaan tulossa myös:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... 0-ps-doch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: G-Mersu kuorma-autona
Koska Mersu ei enää itse tarjoa V12-moottoria G:hen, paikkaa Brabus tämän puutteen BRABUS G V12 900 -mallillaan:
https://www.brabus.com/en/supercars/bra ... 2-900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.brabus.com/en/supercars/bra ... 2-900.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 16.02.2012 21:44
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mä kysyin tätä kevyt KA muutosta katsurilta niin hän sanoi, että tarvii maahantuojalta tai valmistajalta todistuksen massan korotuksesta. Lisäksi tarvii kuormatilaan 6 sidonta pistettä sekä kuormatilan ja ohjaamon väliin suojan. Ja nopeuden rajotin riippuen vuosimallista.
Laitoin sitte veholle viestiä et saako niiltä todistuksen esim. vm. 2001 G400cdi todistuksen massan korotuksesta ja kysyin, että miten noi G professionaalit eroo noista henkilöauto mallisista.
Vastasivat seuraavasti:
Hei,
Mercedes-Benz G-sarjaa on valmistettu eri kokonaispainoisina.
Normaalien henkilöautomallien kokonaispaino on yleensä 3200kg. Näiden muuttaminen kuorma-autoksi ei onnistu.
Joitain G-sarjan malleja on valmistettu 3490kg kokonaispainoisina ja näiden muuttaminen kuorma-autoksi on yleensä mahdollista.
Varmuuden asiaan saa, kuin auton valmistenumero on tiedossa.
Laitoin sitte veholle viestiä et saako niiltä todistuksen esim. vm. 2001 G400cdi todistuksen massan korotuksesta ja kysyin, että miten noi G professionaalit eroo noista henkilöauto mallisista.
Vastasivat seuraavasti:
Hei,
Mercedes-Benz G-sarjaa on valmistettu eri kokonaispainoisina.
Normaalien henkilöautomallien kokonaispaino on yleensä 3200kg. Näiden muuttaminen kuorma-autoksi ei onnistu.
Joitain G-sarjan malleja on valmistettu 3490kg kokonaispainoisina ja näiden muuttaminen kuorma-autoksi on yleensä mahdollista.
Varmuuden asiaan saa, kuin auton valmistenumero on tiedossa.
Re: G-Mersu kuorma-autona
G400d nyt myös suomen hinnastossa:
https://www.mercedes-benz.fi/content/da ... lass/G.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mercedes-benz.fi/content/da ... lass/G.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: G-Mersu kuorma-autona
Terve
Pitäää olla isommaalla takaakselilla,joka yleensä löytyy pitkistä g mersuista
Vanhoissa ainakin tuo 260mm rumpu on se isompi
Yst jamppa
Pitäää olla isommaalla takaakselilla,joka yleensä löytyy pitkistä g mersuista
Vanhoissa ainakin tuo 260mm rumpu on se isompi
Yst jamppa
Re: G-Mersu kuorma-autona
Onko kukaan koskaan suunnitellut tekevänsä 6x6 muunnosta g-malliin?
Kaitpa se on mahdollista jopa sääntö Suomessa? Tällöin voisi kuvitella auton katsastus tehtävän kuorma-autona?
Kaitpa se on mahdollista jopa sääntö Suomessa? Tällöin voisi kuvitella auton katsastus tehtävän kuorma-autona?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: G-Mersu kuorma-autona
Kuulemma sellainen on työn alla Suomessa ei oo lupaa kertoo enempääjoop79 kirjoitti:Onko kukaan koskaan suunnitellut tekevänsä 6x6 muunnosta g-malliin?
Kaitpa se on mahdollista jopa sääntö Suomessa? Tällöin voisi kuvitella auton katsastus tehtävän kuorma-autona?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: G-Mersu kuorma-autona
Mielenkiintoista. 6x6 olis kyllä mukava peli. Esim Karra mallin bensa G:stä veistelis takaseinän pois ja jatkais vähänkarra kirjoitti:Kuulemma sellainen on työn alla Suomessa ei oo lupaa kertoo enempääjoop79 kirjoitti:Onko kukaan koskaan suunnitellut tekevänsä 6x6 muunnosta g-malliin?
Kaitpa se on mahdollista jopa sääntö Suomessa? Tällöin voisi kuvitella auton katsastus tehtävän kuorma-autona?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900