W220 airmatic kyykkäs
W220 airmatic kyykkäs
Eilen emännän kauppareissulla auto yhtäkkiä tipahti alas eikä noussut enään, sai nilkutettua kotiin ja ite löin töitten jälkeen auton käyntiin niin nousi ylös. Lähin sitten tallille ihmetteleen ja matkalla auto tipahti taas, yks mahdollinen vuotokohta oli jo tiedossa joten fiksasin sen ja auto nousi taas ylös. Pääsin kotiin niin pihassa tipahti taas eikä enään nouse kun pari senttiä ja jää siihen. Kompura pörisee kyllä. Ja koko auto siis tipahtaa, ei vaan yks nurkka tai toinen pää.
Re: W220 airmatic kyykkäs
Kelpaako samat kommentit kuin naapurifoorumilla?
Etsi yhteinen piste mistä ilma voi kulkea luvatta kaikista tolpista.
Etsi yhteinen piste mistä ilma voi kulkea luvatta kaikista tolpista.
Re: W220 airmatic kyykkäs
Eli letku kompuralta jakoblokille tai jakoblokki? Eikös jos jakoblokilta/venttiililtä iskareille menevissä letkuissa ois vuoto niin kyykkäis vaan se nurkka?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: La 04.08.2018 11:52
Re: W220 airmatic kyykkäs
Ilmasäiliö on myös jossain.
Re: W220 airmatic kyykkäs
sekin on venttiilin takana... tuosta pähkimään
https://w220.ee/File:W220_level_control ... nction.png" onclick="window.open(this.href);return false;
https://w220.ee/File:W220_level_control ... nction.png" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 airmatic kyykkäs
Töitten jälkeen löin auton vajaan vuorokauden seisomisen jälkeen tohon pihaan käyntiin, 10min päästä menin kattoon niin oli noussu ylös, sammutin auton ja ainakin nyt vielä reilun tunnin jälkeen on ylhäällä edelleen. Mutta tosta jos ajaan lähden niin melkein lyön pääni pantiks että tipahtaa parin km sisään. Eli voiko tässä nyt rajata vuodon kompura-jakoblokki välille? Jos tulee iso vuoto jollekkin pussille niin sulkeeko siis toimiva venttiili tämän linjan että muille pusseille riittää ilma ja täten vaan yks nurkka tipahtaa? Itellä kun tipahtaa juurikin koko auto.
Re: W220 airmatic kyykkäs
Oisko vuoto jossain ilmapussin "poimussa/taitoksessa", eli ei fuskaa kuin tietyssä asennossa tms?buubaa kirjoitti:Töitten jälkeen löin auton vajaan vuorokauden seisomisen jälkeen tohon pihaan käyntiin, 10min päästä menin kattoon niin oli noussu ylös, sammutin auton ja ainakin nyt vielä reilun tunnin jälkeen on ylhäällä edelleen. Mutta tosta jos ajaan lähden niin melkein lyön pääni pantiks että tipahtaa parin km sisään. Eli voiko tässä nyt rajata vuodon kompura-jakoblokki välille? Jos tulee iso vuoto jollekkin pussille niin sulkeeko siis toimiva venttiili tämän linjan että muille pusseille riittää ilma ja täten vaan yks nurkka tipahtaa? Itellä kun tipahtaa juurikin koko auto.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W220 airmatic kyykkäs
Tätä mietin itekkin mut mitä ite saanu selon lukemastani niin sillon pitäis kyykätä vaan sen yhden nurkan, tää kun tipahtaa kokonaan kerralla ja vaikee uskoo et kaikki neljä pussia ottaa loparit samaan aikaan mut oon kyllä voinu käsittää väärinkin Eilen en autoo saanu tossa pihassa nouseen ylös millään mut tänään se sitten nousikin vaikkei oo liikkunu senttiäkään niin sekin sotii vähän sitä vastaan
Re: W220 airmatic kyykkäs
Yleisesti:Jos Airmatic-auto on mieluisa ja tarkoitus omistaa kauemminkin,niin ostaisin alkuperäisen venttiiliblokin(300-350e)ja kompressorin(tarvike n.100e). Siis,jos ei tietoa nykyisten iästä ja toimivuudesta. Ilmajousetkaan ei ole ikuisia,mutta kun nuo kaksi on kunnossa,niin voi pärjätä ties kuinka kauan ilman vikoja..ja kustannus vaivaiset 400-500e. Se ei mielestäni autoilun maailmassa ole paljon,eikä varsinkaan kun kyseessä ilmajousituksen keskeiset osat. Kiinalaisia-(blokki)ja käytettyjä osia(blokki ja kompura) en laittaisi,en myöskään lähtisi kompuraa kunnostelemaan korjaussarjalla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 airmatic kyykkäs
se satasen tarvikekompura on kyllä melko varmasti kuitenkin alkuperältään kiinalainen...
... sellaisen laitoin pari vuotta sitten, ei ole ongelmia ollut. Myös Miesslerin tolppa on toiminut, vaikka iskari kovemmalta tuntuukin kuin alkup.
Se kompuran ei-kiinalainen-korjaussarja (männänrengas ja sylinteri) ei ihan halpa ole, ehkä se toimisi. Josssain sarjoissa on laakerikin mukana.
... sellaisen laitoin pari vuotta sitten, ei ole ongelmia ollut. Myös Miesslerin tolppa on toiminut, vaikka iskari kovemmalta tuntuukin kuin alkup.
Se kompuran ei-kiinalainen-korjaussarja (männänrengas ja sylinteri) ei ihan halpa ole, ehkä se toimisi. Josssain sarjoissa on laakerikin mukana.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 airmatic kyykkäs
Jos fuskaa tietyssä asennossa niin hetken päästä se ei enää olekaan siinä asennossa. Miksi sitten putoaa tonttiin asti ja kaikki kulmat?Hesusnis kirjoitti:
Oisko vuoto jossain ilmapussin "poimussa/taitoksessa", eli ei fuskaa kuin tietyssä asennossa tms?
Eikö tässä ole todennäköisempää että kompressorin y1 venttiili takkuilee. Eli välillä kun auto yrittää pikkasen nostaa alustaa, ilmanpaine kompurasta tai painesäiliöstä vuotaakin laskuventtiilin läpi ulos. Tasonsäätöfarkuissa yleinen tilanne.
Re: W220 airmatic kyykkäs
Illalla kävin pikkulenkin niin tipahti sit perä pelkästään tällä kertaa eikä noussu enään kun pari kertaa kokeilin käynnistää uusiks, tänään aamulla löin auton käyntiin niin heti lähti perä nouseen ja nyt ainakin parin tunnin seisomisen jälkeen edelleen ryhdissään. Omaan korvaan rupeis kuulostaan tuolta jakoblokki/venttiili vialta vai mitä raati sanoo?
Re: W220 airmatic kyykkäs
Homman tekee vaikeaksi se että tapahtumat tuntuvat olevan kovin satunnaisia ja vaihtelevia. En vaihtaisi mitään ennenkuin tekisin starilla painetestit ja näkisin mitä asema-anturit (ja miksei paineanturit näyttävät) kun vika on päällä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 airmatic kyykkäs
Joo todella sattumanvaraselta alkaa tuntuun, tänään toimi vähän pidemmänkin aikaa kunnes sitten tällä kertaa tipahti pelkkä keula
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 479
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W220 airmatic kyykkäs
Jos on ollut pakkasta, niin vika voi olla jäätyvä vesi venttiileissä. Käyttäytyy silloin omituisesti, ilman logiikkaa.
Onko kompressorin ilman kuivainta huollettu?
Onko kompressorin ilman kuivainta huollettu?
Re: W220 airmatic kyykkäs
Itse en usko tähän jäätymisteoriaan(terveessä systeemissä),joka sitkeästi elää.Kunnossa oleva kompressorikaan tuskin huoltoa kaipaa.
Voit tehdä helpon testin: irrota venttiiliyksikön ja kompressorin välinen letku - kompuran päästä - ja laita letkun pää vesilasiin.Jos ilmakuplia muodostuu,vaikka vain vähänkin,niin venttiiliyksikkö vuotaa sisäisesti.Päästää siis ilmaa väärään suuntaan,pois ilmajousilta,ja tällöin laitteella voi heittää vesilintua. Tällaisissa tapauksissa voi kompurakin olla rikki tai kärsinyt,kun on toiminut ikäänkuin painesäiliönä.
Osien hankinnasta vielä:Kompressorin korjaussarja tai uusi venttiili maksaa sen verran että mielekkäämpää ostaa koko vekotin,kun noita kiinalaisia tosiaan saa jopa satkulla,ja ihme kyllä näyttävät toimivan.Venttiiliyksikön täytyy olla alkuperäinen.
Voit tehdä helpon testin: irrota venttiiliyksikön ja kompressorin välinen letku - kompuran päästä - ja laita letkun pää vesilasiin.Jos ilmakuplia muodostuu,vaikka vain vähänkin,niin venttiiliyksikkö vuotaa sisäisesti.Päästää siis ilmaa väärään suuntaan,pois ilmajousilta,ja tällöin laitteella voi heittää vesilintua. Tällaisissa tapauksissa voi kompurakin olla rikki tai kärsinyt,kun on toiminut ikäänkuin painesäiliönä.
Osien hankinnasta vielä:Kompressorin korjaussarja tai uusi venttiili maksaa sen verran että mielekkäämpää ostaa koko vekotin,kun noita kiinalaisia tosiaan saa jopa satkulla,ja ihme kyllä näyttävät toimivan.Venttiiliyksikön täytyy olla alkuperäinen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 airmatic kyykkäs
Airmatic ongelmista on tosiaan monia sitkeitä teorioita. Tuo kompressorin toimiminen painesäiliönä oli minulle uusi. Kerro mikä siellä kuluu jatkuvasta paineesta?Ari kirjoitti:Itse en usko tähän jäätymisteoriaan(terveessä systeemissä),joka sitkeästi elää.Kunnossa oleva kompressorikaan tuskin huoltoa kaipaa.
Voit tehdä helpon testin: irrota venttiiliyksikön ja kompressorin välinen letku - kompuran päästä - ja laita letkun pää vesilasiin.Jos ilmakuplia muodostuu,vaikka vain vähänkin,niin venttiiliyksikkö vuotaa sisäisesti.Päästää siis ilmaa väärään suuntaan,pois ilmajousilta,ja tällöin laitteella voi heittää vesilintua. Tällaisissa tapauksissa voi kompurakin olla rikki tai kärsinyt,kun on toiminut ikäänkuin painesäiliönä.
Osien hankinnasta vielä:Kompressorin korjaussarja tai uusi venttiili maksaa sen verran että mielekkäämpää ostaa koko vekotin,kun noita kiinalaisia tosiaan saa jopa satkulla,ja ihme kyllä näyttävät toimivan.Venttiiliyksikön täytyy olla alkuperäinen.
Re: W220 airmatic kyykkäs
Kuluu tai ei,pointti on että kompuran ei ole tarkoitus olla se osa,mikä estää ilman karkaamisen.Nämähän voi lopulta vuotaa kuoristaankin(kuten venttiiliyksikkökin),jälleen yksi syy miettiä kannattaako korjata vanhaa.Varaosapuheet on yleisellä tasolla,ketjun aloittajan parempi yrittää ensin selvittää mikä rikki,ellei sitten raha polttele taskussa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 airmatic kyykkäs
Eihän se olekkaan, sitä ennen on venttiili. Ja ei se kompuran venttiili miksikään mene vaikka paine olisi sitä vasten.
Kaksi venttiiliä koko mööpelissä tuon paineen poisto venttiilin lisäksi. Loput on sitten kompuran jälkeen blokissa. Eihän tää mitään rakettitiedettä ole, imuletku luultavasti paskana ja kompura täynnä paskaa ja vettä. Tai sitten vain vettä jos letku on ehjä. Jos kompura pyörii niin se on vielä pelastettavissa huoltosarjalla muuten ei kannata edes miettiä ja laittaa uus.
Kaksi venttiiliä koko mööpelissä tuon paineen poisto venttiilin lisäksi. Loput on sitten kompuran jälkeen blokissa. Eihän tää mitään rakettitiedettä ole, imuletku luultavasti paskana ja kompura täynnä paskaa ja vettä. Tai sitten vain vettä jos letku on ehjä. Jos kompura pyörii niin se on vielä pelastettavissa huoltosarjalla muuten ei kannata edes miettiä ja laittaa uus.
Re: W220 airmatic kyykkäs
Missäpäin auto sijaitsee?
Jos pk-seudulla, niin J&M Tech Raaseporissa on hyvä paikka, vuosien kokemus ilmajousituksista ja mm. Star löytyy. Hinta huomattavasti edukkaampi kuin merkkarilla.
Käytin omani tuolla, kuivattiin kompuran ryynit, uusi jakoblokki ja suodatin ja tarkistettiin liitokset.
Järjestelmässäni ei ollut toki vikaa, joten tämä olin ns. ennakoiva huolto. Orkkis ilmapusseilla menty 178tkm, joten niiden uusiminen kohta ajankohtainen.
Jos pk-seudulla, niin J&M Tech Raaseporissa on hyvä paikka, vuosien kokemus ilmajousituksista ja mm. Star löytyy. Hinta huomattavasti edukkaampi kuin merkkarilla.
Käytin omani tuolla, kuivattiin kompuran ryynit, uusi jakoblokki ja suodatin ja tarkistettiin liitokset.
Järjestelmässäni ei ollut toki vikaa, joten tämä olin ns. ennakoiva huolto. Orkkis ilmapusseilla menty 178tkm, joten niiden uusiminen kohta ajankohtainen.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
Re: W220 airmatic kyykkäs
Juu eli halusin vaan ymmärtää minkä näit ongelmaksi siitä kompuran paineistumisesta (ja huomioitko mihin osiin sinne voi paine muodostua, noin kuin MJPfin tarkensi). Omasta mielestä suurempi ongelma on se että kompura ei paineistu vaan paineenlaskuventtiili päästää ilmat läpi. Toki venttiiliblokinkin pitäisi olla kunnossa ja pitää paineet pois kompuralta, haittaa siellä sitten tai ei.Ari kirjoitti:Kuluu tai ei,pointti on että kompuran ei ole tarkoitus olla se osa,mikä estää ilman karkaamisen.Nämähän voi lopulta vuotaa kuoristaankin(kuten venttiiliyksikkökin),jälleen yksi syy miettiä kannattaako korjata vanhaa.Varaosapuheet on yleisellä tasolla,ketjun aloittajan parempi yrittää ensin selvittää mikä rikki,ellei sitten raha polttele taskussa.
Ehdottomasti pitäisi selvittää missä vika on ja sen pohjalta korjata tai ostaa uusia osia.
Re: W220 airmatic kyykkäs
Kiitos korjauksista. Näyttäisi usein olevan molemmissa osissa vikaa,ja ihmekös se jos ovat iäkkäitä tai rikkinäinen imuletku päästänyt kosteuden systeemiin..kuten edellä kuvailtiinkin.Tästä syystä voi monelle olla houkuttelevaa -ikäänkuin poikkeustapauksena - uusia osat ihan varmuuden vuoksi.En ole muuten varaosamyyjä
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 airmatic kyykkäs
Jos mahdollista niin kokeileppa kauanko pysyy ylhäällä kun auto virraton airmatikin osalta. Ottaa vaikka airmatikin sulakkeet tai akun kengän irti... Periaatteessa pitäis pysyä ehjä auto pari viikkoa ylhäällä.buubaa kirjoitti:Töitten jälkeen löin auton vajaan vuorokauden seisomisen jälkeen tohon pihaan käyntiin, 10min päästä menin kattoon niin oli noussu ylös, sammutin auton ja ainakin nyt vielä reilun tunnin jälkeen on ylhäällä edelleen. Mutta tosta jos ajaan lähden niin melkein lyön pääni pantiks että tipahtaa parin km sisään. Eli voiko tässä nyt rajata vuodon kompura-jakoblokki välille? Jos tulee iso vuoto jollekkin pussille niin sulkeeko siis toimiva venttiili tämän linjan että muille pusseille riittää ilma ja täten vaan yks nurkka tipahtaa? Itellä kun tipahtaa juurikin koko auto.
Itsellä ollut selvittelyssä miksi auto ei nukahda vaan syö akkua... Kun ottaa akun irti - pysyy ylhäällä... Kun antaa olla akusta virransyötön paikallaan yön aikana monesti on lössähtänyt. Veikkaan itsellä syyksi "sähkövuotoa" enkä ilmavuotoa. Testailen tätä lisää.
Jos lössähtää esim mukulakivillä tai tärinäraidoilla ajaessa on tolpissa vikaa. Tolpan vuotoa voi koettaa paikata paikkausaineella. Mutta voi vuotaa muualtakin kuin pussiin reikiintymisestä - esim pussien kiinnitys tolppaan tai yläpäässä olevasta venttiilistä ja sen ympäröivän epoksivalun viasta ja sen alla olevasta tiivistyksestä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.