Eli ongelmaan laatu on seuraavanlainen. Kone on "melko" hengetön ennen kuin ahtopaineet nousevat= n.2000rpm, sen jälkeen kyllä meno maistuis. Mutta tällainen teho "rytkäys" ei tee ajamisesta mitenkään erityisen miellyttävää vaan päinvastoin. Voisiko ahdinta vaihtamalla vaikuttaa tähän nykäisyyn(muuttuvasiipinen)?? Kaasu on tällä hetkellä on/off tuntuinen ja ilman vakionopeuden säädintä ajaminen kohtuu vaikee.. Mutta ennen kaikkea nämä kuolleet kierrokset <2000 ottaa päästä. Auto on täysin vakio kuntoinen ja varustettu automaatilla. Tavoitteena ei niinkään ole tehon lisääminen "vaikka en pistäis pahaksi", vaan saada autosta helpompi ajettava.
Koska eihän tätä autoa voi antaa muijalle lainaan edes kauppareissulle, sehän kietoo tämän ensimmäiseen tolppaan kylkiedellä... Ite joutuu kuskaan joka paikkaan
w201 2.5dt turbo ongelmia..
Syötön lisääminen lieventää tuota vaivaa. Jos vetoja tuntuu kuitenkin olevan sopivasti, niin kannattaa ruuvata rajoitettua syöttöä isommalle savutuksenrajoittimesta. Se tapahtuu poistamalla sinetti siitä pumpun päällä olevasta kellosta ja avaamalla lukitusruuvi ja ruuvaamalla ruuvia arvatenkin sisäänpäin. Näin rajoitettu syöttö lisääntyy, moottori vetää voimakkaammin alakierroksilla, turbo herää aikaisemmin ja juuri tuo potku pehmenee.
Autossa ei siis minusta ole mitään vikaa, vaan tuo kuuluu tehdassääntöisen turbokoneen luonteeseen.
Autossa ei siis minusta ole mitään vikaa, vaan tuo kuuluu tehdassääntöisen turbokoneen luonteeseen.
Toisin päin, ruuvia AVATAAN, jotta ahtamattoman alueen syöttö lisääntyy.Perttu K kirjoitti:Syötön lisääminen lieventää tuota vaivaa. Jos vetoja tuntuu kuitenkin olevan sopivasti, niin kannattaa ruuvata rajoitettua syöttöä isommalle savutuksenrajoittimesta. Se tapahtuu poistamalla sinetti siitä pumpun päällä olevasta kellosta ja avaamalla lukitusruuvi ja ruuvaamalla ruuvia arvatenkin sisäänpäin. Näin rajoitettu syöttö lisääntyy, moottori vetää voimakkaammin alakierroksilla, turbo herää aikaisemmin ja juuri tuo potku pehmenee.
Autossa ei siis minusta ole mitään vikaa, vaan tuo kuuluu tehdassääntöisen turbokoneen luonteeseen.