w201 2.5dt turbo ongelmia..

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
HessuM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 08.12.2004 17:46
Paikkakunta: Rovaniemi

w201 2.5dt turbo ongelmia..

Viesti Kirjoittaja HessuM »

Eli ongelmaan laatu on seuraavanlainen. Kone on "melko" hengetön ennen kuin ahtopaineet nousevat= n.2000rpm, sen jälkeen kyllä meno maistuis. Mutta tällainen teho "rytkäys" ei tee ajamisesta mitenkään erityisen miellyttävää vaan päinvastoin. Voisiko ahdinta vaihtamalla vaikuttaa tähän nykäisyyn(muuttuvasiipinen)?? Kaasu on tällä hetkellä on/off tuntuinen ja ilman vakionopeuden säädintä ajaminen kohtuu vaikee.. Mutta ennen kaikkea nämä kuolleet kierrokset <2000 ottaa päästä. Auto on täysin vakio kuntoinen ja varustettu automaatilla. Tavoitteena ei niinkään ole tehon lisääminen "vaikka en pistäis pahaksi", vaan saada autosta helpompi ajettava.
Koska eihän tätä autoa voi antaa muijalle lainaan edes kauppareissulle, sehän kietoo tämän ensimmäiseen tolppaan kylkiedellä... Ite joutuu kuskaan joka paikkaan :evil:
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Syötön lisääminen lieventää tuota vaivaa. Jos vetoja tuntuu kuitenkin olevan sopivasti, niin kannattaa ruuvata rajoitettua syöttöä isommalle savutuksenrajoittimesta. Se tapahtuu poistamalla sinetti siitä pumpun päällä olevasta kellosta ja avaamalla lukitusruuvi ja ruuvaamalla ruuvia arvatenkin sisäänpäin. Näin rajoitettu syöttö lisääntyy, moottori vetää voimakkaammin alakierroksilla, turbo herää aikaisemmin ja juuri tuo potku pehmenee.

Autossa ei siis minusta ole mitään vikaa, vaan tuo kuuluu tehdassääntöisen turbokoneen luonteeseen.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Perttu K kirjoitti:Syötön lisääminen lieventää tuota vaivaa. Jos vetoja tuntuu kuitenkin olevan sopivasti, niin kannattaa ruuvata rajoitettua syöttöä isommalle savutuksenrajoittimesta. Se tapahtuu poistamalla sinetti siitä pumpun päällä olevasta kellosta ja avaamalla lukitusruuvi ja ruuvaamalla ruuvia arvatenkin sisäänpäin. Näin rajoitettu syöttö lisääntyy, moottori vetää voimakkaammin alakierroksilla, turbo herää aikaisemmin ja juuri tuo potku pehmenee.

Autossa ei siis minusta ole mitään vikaa, vaan tuo kuuluu tehdassääntöisen turbokoneen luonteeseen.
Toisin päin, ruuvia AVATAAN, jotta ahtamattoman alueen syöttö lisääntyy.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ja vielä kerran AVATAAN :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
HessuM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 08.12.2004 17:46
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja HessuM »

Okei. Näillä eväillä jatketaan ja hutkitaan.. Tästähän voi päästä aika paljon oletettua halvemmalla jos onnistuu näin :)
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Niinpä niin. Siksipä siinä luki että arvatenkin. itsehän en ole tuohon ruuviin joutunut puuttumaan. Ainoa ongelma on ollut noissa pumpuissa saada tarpeeksi syöttöä. :)
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä se on aika pieni määrä mikä tulee ulos ruuvaapa vaikka kuin. 60 kuutio millin alkaa olla max mitä siitä saa :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eipähän tuohon ruuviin paljon tarvii kajota, suuremmalla turbolla sitten tarvii jo hiukan säätää, mutta aika laihalla saa olla jos vakioturbo ei meinaa herätä.
Vastaa Viestiin