W204 ääni rattia veivatessa
W204 ääni rattia veivatessa
Tälläistä ongelmaa tällä kertaa, kyseessä W204 vm. 2008.
Eli siis kun esimerkiksi paikalla/hiljaisissa vauhdeissa pyörittelee rattia, kuuluu vaimeaa rutinaa/naksumista. Nopeuden kasvaessa mitään ylimääräistä ei kuulu. Parhaiten ääni kuuluu vain kabiiniin, moottorin käyntiäänen alta en ole kuullut ulkopuolelle ja paha lähteä yksinkään tuota diagnosoimaan kun jonkun pitäisi tuota rattia vielä veivata.
Etuiskareitten yläpäänlaakerit vaihdettu, tästä ei ollut mitään vaikutusta. Ohjaustehostimen nesteet ylärajassa ja kirkkaat.
Sen kuitenkin huomasin, että jos auton tunkkaa ylös ja heiluttelee etupään renkaita, niin molemmin puolin kuuluu pientä kolinaa?
Onkohan arvon mersukansalla mitään vinkkejä, että mistä lähtisi vikaa etsimään?
Eli siis kun esimerkiksi paikalla/hiljaisissa vauhdeissa pyörittelee rattia, kuuluu vaimeaa rutinaa/naksumista. Nopeuden kasvaessa mitään ylimääräistä ei kuulu. Parhaiten ääni kuuluu vain kabiiniin, moottorin käyntiäänen alta en ole kuullut ulkopuolelle ja paha lähteä yksinkään tuota diagnosoimaan kun jonkun pitäisi tuota rattia vielä veivata.
Etuiskareitten yläpäänlaakerit vaihdettu, tästä ei ollut mitään vaikutusta. Ohjaustehostimen nesteet ylärajassa ja kirkkaat.
Sen kuitenkin huomasin, että jos auton tunkkaa ylös ja heiluttelee etupään renkaita, niin molemmin puolin kuuluu pientä kolinaa?
Onkohan arvon mersukansalla mitään vinkkejä, että mistä lähtisi vikaa etsimään?
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Kuivat pallonivelt voi äänellä kovastikin...neularuiskulla öljyä suojakumin alle tai jos löydät palloista mistä toi välys tulee niin vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Se iskarin yläpäänlaakerihan on rakenteeltaan sellainen hammmastettu muoviläpyskä vasten toista muovia, puhun nyt vuoden 2012 facelift 204:sta. Se pitää ääntä teki sille mitä tahansa, sen rakenne vaan on sellainen. Itsekin tuota ihmettelin ja pari kertaa purkanutkin tuon eikä sille ollut mitään tehtävissä. Taisin sinne silloin rasvaa laittaa mutta ei se siitä muuttunut, ääni oli ja pysyi. Nimenomaan paikallaan tai hitaassa vauhdissa käännettäessä sen äänen huomaa.
Tuohon vuoden 2012 204:seen siitä oli tehty reklamaatiokin heti uutena mutta mitään ei sille olleet tehneet käyttöautolla. Olivat todenneet, että ominaisuus. Toisaalta meillä vuoden -08 204 ei pidä (ainakaan yhtä pahaa) ääntä tuolta iskarin yläpäästä vaikka rakenne on muistaakseni samanlainen. Siltä pohjalta se voi olla myös jokin vika, ei pelkästään ominaisuus.
Tuohon vuoden 2012 204:seen siitä oli tehty reklamaatiokin heti uutena mutta mitään ei sille olleet tehneet käyttöautolla. Olivat todenneet, että ominaisuus. Toisaalta meillä vuoden -08 204 ei pidä (ainakaan yhtä pahaa) ääntä tuolta iskarin yläpäästä vaikka rakenne on muistaakseni samanlainen. Siltä pohjalta se voi olla myös jokin vika, ei pelkästään ominaisuus.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Tämä kävi mielessä, mutta ei tuntunut taikka näkynyt nivelissä väljää. Tuolla ruiskumenetelmällä meinaan kyllä kuitenkin läpikäydä tuon etupään, kun viime autossakin turhat narinat loppu silläatlas kirjoitti:Kuivat pallonivelt voi äänellä kovastikin...neularuiskulla öljyä suojakumin alle tai jos löydät palloista mistä toi välys tulee niin vaihtoon.
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Joo, jostakin jenkkifoorumilta tuli luettua samankaltaista ongelmaa koskien W204 faceliftiä sporttialustalla. Omassa pirssissä otettu tuo AMG-paketti ja vaihdettu madallusjouset joka nurkkaan, mutta ei kuitenkaan muista samanlaisista mitä itse olen kokeillut niin ole tuollaista kuulunut.Ocky kirjoitti:Se iskarin yläpäänlaakerihan on rakenteeltaan sellainen hammmastettu muoviläpyskä vasten toista muovia, puhun nyt vuoden 2012 facelift 204:sta. Se pitää ääntä teki sille mitä tahansa, sen rakenne vaan on sellainen. Itsekin tuota ihmettelin ja pari kertaa purkanutkin tuon eikä sille ollut mitään tehtävissä. Taisin sinne silloin rasvaa laittaa mutta ei se siitä muuttunut, ääni oli ja pysyi. Nimenomaan paikallaan tai hitaassa vauhdissa käännettäessä sen äänen huomaa.
Tuohon vuoden 2012 204:seen siitä oli tehty reklamaatiokin heti uutena mutta mitään ei sille olleet tehneet käyttöautolla. Olivat todenneet, että ominaisuus. Toisaalta meillä vuoden -08 204 ei pidä (ainakaan yhtä pahaa) ääntä tuolta iskarin yläpäästä vaikka rakenne on muistaakseni samanlainen. Siltä pohjalta se voi olla myös jokin vika, ei pelkästään ominaisuus.
Taitaa tosiaan olla vaan yksilökohtanen ominaisuus jossei nyt mitään satu löytymään
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Mulla S205 etupäässä vasen alapallonivel myös narisi pikkaisen, hankala oli paikallistaa. Pikkaisen (olikohan 3mL) ATF:ää neula+ruisku yhdistelmällä ja nyt on hiljaista. Saa nähdä kauanko kestää, mitää välyksiä ei siellä vielä ollut.nuljake kirjoitti:Tämä kävi mielessä, mutta ei tuntunut taikka näkynyt nivelissä väljää. Tuolla ruiskumenetelmällä meinaan kyllä kuitenkin läpikäydä tuon etupään, kun viime autossakin turhat narinat loppu silläatlas kirjoitti:Kuivat pallonivelt voi äänellä kovastikin...neularuiskulla öljyä suojakumin alle tai jos löydät palloista mistä toi välys tulee niin vaihtoon.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Moi, minulla taisi olla sama ääni farkussani, epäilin itse juuri yläpään laakereita. Vein auton asiantuntevaan huoltoliikkeeseen, ei vaihdettu laakereita vaan kaikki etupään tukivarret ja kaikki äänet katosivat, joten minun kohdalla syy oli niissä. Nyt voi veivata rattia taas ilman rutinaa ja pauketta.
nuljake kirjoitti:Tälläistä ongelmaa tällä kertaa, kyseessä W204 vm. 2008.
Eli siis kun esimerkiksi paikalla/hiljaisissa vauhdeissa pyörittelee rattia, kuuluu vaimeaa rutinaa/naksumista. Nopeuden kasvaessa mitään ylimääräistä ei kuulu. Parhaiten ääni kuuluu vain kabiiniin, moottorin käyntiäänen alta en ole kuullut ulkopuolelle ja paha lähteä yksinkään tuota diagnosoimaan kun jonkun pitäisi tuota rattia vielä veivata.
Etuiskareitten yläpäänlaakerit vaihdettu, tästä ei ollut mitään vaikutusta. Ohjaustehostimen nesteet ylärajassa ja kirkkaat.
Sen kuitenkin huomasin, että jos auton tunkkaa ylös ja heiluttelee etupään renkaita, niin molemmin puolin kuuluu pientä kolinaa?
Onkohan arvon mersukansalla mitään vinkkejä, että mistä lähtisi vikaa etsimään?
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Kiilahinna pääsee luistamaan jonkin apulaitteen kohdalla ajoittain eli käytännössä ottaa välillä kiinni, välillä irrottaa, tästä ääni ohjaustehostimen ottaessa tehoa , mahdollisesti hihnankiristin on kulunut tai laturissa on vikaa.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Re: W204 ääni rattia veivatessa
Päivitystä tapaukseen; kävin konttorilla näyttämässä autoa kuntotarkastuksessa, sieltä löydettiin seuraavat asiat:
- Hammastanko vasen puoli, pieni välys
- Vasen alapallo taaempi
- Iskarin varsissa pientä välystä vas. ja oik.
- Pyöränlaakerit vas. ja oik. pientä välystä (nämä tiesinkin jo, kokeilen kiristää)
Kävin tänään ruikkimassa nuo alapallot ja muut nivelet neularuiskulla, mutta ainakaan vielä ei mitään eroa ole huomattavissa. Aloitetaan helpoista, ja jos ei muu auta niin sitten kai lähtee tuo hammastanko ja samalla auto vaihtoon.
- Hammastanko vasen puoli, pieni välys
- Vasen alapallo taaempi
- Iskarin varsissa pientä välystä vas. ja oik.
- Pyöränlaakerit vas. ja oik. pientä välystä (nämä tiesinkin jo, kokeilen kiristää)
Kävin tänään ruikkimassa nuo alapallot ja muut nivelet neularuiskulla, mutta ainakaan vielä ei mitään eroa ole huomattavissa. Aloitetaan helpoista, ja jos ei muu auta niin sitten kai lähtee tuo hammastanko ja samalla auto vaihtoon.
Re: W204 ääni rattia veivatessa
"Kävin tänään ruikkimassa nuo alapallot ja muut nivelet neularuiskulla, mutta ainakaan vielä ei mitään eroa ole huomattavissa. Aloitetaan helpoista, ja jos ei muu auta niin sitten kai lähtee tuo hammastanko ja samalla auto vaihtoon. "
Kokeile nyt vielä kuitenkin helpoimmasta päästä ja irroita kiilahihna, minkä jälkeen kokeile, pyöriikö laturin hihnapyörä. Ellei pyöri, vika on siinä.
Kokeile nyt vielä kuitenkin helpoimmasta päästä ja irroita kiilahihna, minkä jälkeen kokeile, pyöriikö laturin hihnapyörä. Ellei pyöri, vika on siinä.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Re: W204 ääni rattia veivatessa
nuljake kirjoitti:Päivitystä tapaukseen; kävin konttorilla näyttämässä autoa kuntotarkastuksessa, sieltä löydettiin seuraavat asiat:
- Hammastanko vasen puoli, pieni välys
- Vasen alapallo taaempi
- Iskarin varsissa pientä välystä vas. ja oik.
- Pyöränlaakerit vas. ja oik. pientä välystä (nämä tiesinkin jo, kokeilen kiristää)
Kävin tänään ruikkimassa nuo alapallot ja muut nivelet neularuiskulla, mutta ainakaan vielä ei mitään eroa ole huomattavissa. Aloitetaan helpoista, ja jos ei muu auta niin sitten kai lähtee tuo hammastanko ja samalla auto vaihtoon.
Mulla kesti päivän ennenkuin se ruiskutettu meni kaikkiin tarpeellisiin väleihin ja auttoi. Olisi ehkä pitänyt laittaa vielä enemmän, joka tapauksessa siitä oli mulle hyötyä. Mikäänhän ei takaa että vastaava korjaus toimisi jossain muussa autossa
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi