ML:n automaatti kiukuttelee
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
ML:n automaatti kiukuttelee
ML 270 cdi, vm 2001ajettu alle 500 tkm. Ajelin noin 200 km lenkin, jonka loppupäässä vaihteisto alkoi kiukutella, eli valitsi ilmeisesti kolmosen. Pysäytin ja sammutin, käynnistin uudestaan, tgimi hetken normaalisti ja taas sama uudelleen. No sitten kävi niin, että sammuttamisen ja käynnistyksen jälkeen mikään vaihde ei kytkeytynyt päälle. Annoin seisoa muutaman minuutin, niin päästiin siitä sitten kolmosella kotiin.
Tarkistin öljymäärän, ok. OBD testaus antoi koodit P2203 ja P220A. Nyt ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen (edellisen kerran vaihdettu 60-100000 km sitten). Teenkö turhaa työtä, eli joudunko kuitenkin vaihtamaan myös pyörintänopeustunnistimen/johdinlevyn. Öljynä on ollut Titan ATF 4134 ja mannin suodatin.
Tarkistin öljymäärän, ok. OBD testaus antoi koodit P2203 ja P220A. Nyt ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen (edellisen kerran vaihdettu 60-100000 km sitten). Teenkö turhaa työtä, eli joudunko kuitenkin vaihtamaan myös pyörintänopeustunnistimen/johdinlevyn. Öljynä on ollut Titan ATF 4134 ja mannin suodatin.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Samalla johdinlevy vaihtoon, nykyään ei ole edes kallis.
Putsaus voi auttaa, anturit magneettisia ja kerää nöyhtää. Ei kannata kuitenkaan leikkiä, kun levy on huuhteluvaihtoa halvempi kuitenkin.
Antureita ei saa erikseen, aina levy vaihtoon.
Pistoke myös.
Putsaus voi auttaa, anturit magneettisia ja kerää nöyhtää. Ei kannata kuitenkaan leikkiä, kun levy on huuhteluvaihtoa halvempi kuitenkin.
Antureita ei saa erikseen, aina levy vaihtoon.
Pistoke myös.
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
P2203 on tosiaan nopeus sensori ja vaikka siitä koodi niin :mjs@live.fi kirjoitti:ML 270 cdi, vm 2001ajettu alle 500 tkm. Ajelin noin 200 km lenkin, jonka loppupäässä vaihteisto alkoi kiukutella, eli valitsi ilmeisesti kolmosen. Pysäytin ja sammutin, käynnistin uudestaan, tgimi hetken normaalisti ja taas sama uudelleen. No sitten kävi niin, että sammuttamisen ja käynnistyksen jälkeen mikään vaihde ei kytkeytynyt päälle. Annoin seisoa muutaman minuutin, niin päästiin siitä sitten kolmosella kotiin.
Tarkistin öljymäärän, ok. OBD testaus antoi koodit P2203 ja P220A. Nyt ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen (edellisen kerran vaihdettu 60-100000 km sitten). Teenkö turhaa työtä, eli joudunko kuitenkin vaihtamaan myös pyörintänopeustunnistimen/johdinlevyn. Öljynä on ollut Titan ATF 4134 ja mannin suodatin.
Onkos ML jotenkin suojattu TCU:n öljyyntymistä vastaan? Se nyt yleensä tulee ensimmäisenä ihmeteltyä kun loota temppuilee. Siis onko johtonippua pitkin noussut öljyä lootalta boksiin asti? Öljynvaihtoväli 60tkm. Vaihtaa samalla sen sähköpistokkeen öljyjen kanssa sitten.
Toi P220A olisi NOx sensor jännitepulma. Mitä nyt hakukoneella löyty. Eikö ne lähde pois kuittaamalla? Missä vaiheessa tulevat takas?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Suojattu tai ei niin kyllä öljyä on nähty myös Ml tcusaAK47 kirjoitti:P2203 on tosiaan nopeus sensori ja vaikka siitä koodi niin :mjs@live.fi kirjoitti:ML 270 cdi, vm 2001ajettu alle 500 tkm. Ajelin noin 200 km lenkin, jonka loppupäässä vaihteisto alkoi kiukutella, eli valitsi ilmeisesti kolmosen. Pysäytin ja sammutin, käynnistin uudestaan, tgimi hetken normaalisti ja taas sama uudelleen. No sitten kävi niin, että sammuttamisen ja käynnistyksen jälkeen mikään vaihde ei kytkeytynyt päälle. Annoin seisoa muutaman minuutin, niin päästiin siitä sitten kolmosella kotiin.
Tarkistin öljymäärän, ok. OBD testaus antoi koodit P2203 ja P220A. Nyt ajattelin vaihtaa öljyt ja suodattimen (edellisen kerran vaihdettu 60-100000 km sitten). Teenkö turhaa työtä, eli joudunko kuitenkin vaihtamaan myös pyörintänopeustunnistimen/johdinlevyn. Öljynä on ollut Titan ATF 4134 ja mannin suodatin.
Onkos ML jotenkin suojattu TCU:n öljyyntymistä vastaan? Se nyt yleensä tulee ensimmäisenä ihmeteltyä kun loota temppuilee. Siis onko johtonippua pitkin noussut öljyä lootalta boksiin asti? Öljynvaihtoväli 60tkm. Vaihtaa samalla sen sähköpistokkeen öljyjen kanssa sitten.
Toi P220A olisi NOx sensor jännitepulma. Mitä nyt hakukoneella löyty. Eikö ne lähde pois kuittaamalla? Missä vaiheessa tulevat takas?
Haku löysi tuolaissta paikasta mese fi
P2203 Ulkoilnen määrävaikutus ESP Toimintahäiriö
P220A Nopeustunnistimen 2 ja nopeustunnistimen 3 nopeusvertailu, epäuskottava, katkonainen
. .
Mökkillä
'
'
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
ML:ssä öljy TCU:ssa ilmenee ennen pitkää niin että sitä alkaa tippua kuskin kengille, ellei ennen sitä laatikko oikkuile,
wiimax.fi
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
1. Jep. Vikakoodit häviää kuittaamalla, ja ainakin 10 km lenkin toimi ihan ok. Mutta vaihdan kuitenkin öljyt ja ohjainlevyn.
2. Löysin tollasen vaihdelaatikon koodin 722.6xx5/1 ja öljynluokitus ATF134, trai MB236.14. Motonetissa oli lähinnä Commaa, joten käynpä kysymässä Länsi-Auton "marmoritiskiltä".
3. Löytyykö tuo TCU ML:n kuskinpuolen koelaudan alta jostakin, onko isokin boxi, miten pääsee käsiksi.
2. Löysin tollasen vaihdelaatikon koodin 722.6xx5/1 ja öljynluokitus ATF134, trai MB236.14. Motonetissa oli lähinnä Commaa, joten käynpä kysymässä Länsi-Auton "marmoritiskiltä".
3. Löytyykö tuo TCU ML:n kuskinpuolen koelaudan alta jostakin, onko isokin boxi, miten pääsee käsiksi.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
2 MB236:10 tai MB236:10 purkin kyljessä niin sopii(pois lukien comma) se cooma kanatta jättä sinne hyllyynmjs@live.fi kirjoitti:1. Jep. Vikakoodit häviää kuittaamalla, ja ainakin 10 km lenkin toimi ihan ok. Mutta vaihdan kuitenkin öljyt ja ohjainlevyn.
2. Löysin tollasen vaihdelaatikon koodin 722.6xx5/1 ja öljynluokitus ATF134, trai MB236.14. Motonetissa oli lähinnä Commaa, joten käynpä kysymässä Länsi-Auton "marmoritiskiltä".
3. Löytyykö tuo TCU ML:n kuskinpuolen koelaudan alta jostakin, onko isokin boxi, miten pääsee käsiksi.
3 kaasupolkimen läheltä (varpaiten oik puoleta)
comma coomaa...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=207490" onclick="window.open(this.href);return false;
. .
Mökkillä
'
'
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Tämähän on hyvin suunniteltu Merkkilamppu TCU öljyn ylitäytöstä syttyy valkoisissa kengissädealer kirjoitti:ML:ssä öljy TCU:ssa ilmenee ennen pitkää niin että sitä alkaa tippua kuskin kengille, ellei ennen sitä laatikko oikkuile,
Joo toi koodien googglaus, bingailu tai yahuuttelu tosiaan antaa erilaisia merkityksiä eri hakukoneilla ja eri lähteistä. Itseasiassa en kokeillut googlea kun vähän olen niiden urkkimispolitiikkaan mieleni pahoittanut.
Parashan se testerin oma suomennos koodille aina. Siksipä stari onkin paras mersulle, ei jää latinaksi se koodi.
Titan 4134 käynee ihan hyvin ML laatikkoon. Sitä saa monesta paikasta. Tuolta tilattu monesti: https://www.juingoil.de/Gear-Oils/ATF/F ... 74145f8530" onclick="window.open(this.href);return false;
Halvempaa kuluineen kuin comma raiskausöljy vaikka ottaisi vain 20 litraa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Siellä se boksi on lähellä rattiakselia.
Joo, aikoinaan kun ensimmäistä kertaa asiakas soitti että ML:ssä tiputtaa öljyä jaloille tuntui hetken että pilapuheluhan se taitaa olla...
Joo, aikoinaan kun ensimmäistä kertaa asiakas soitti että ML:ssä tiputtaa öljyä jaloille tuntui hetken että pilapuheluhan se taitaa olla...
wiimax.fi
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Olisipa 722.9:ssäkin vaikka sitten rattiakselin vieressä. Mutta siitä ei tarvitse epäillä onko öljyssä, on se. Nimittäin johdinlevyllä lootan sisällä.
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Olen nyt vaihtamassa öljyjä laatikkoon. Homma pysähyi sähköpistokkeen kuoren irrotukseen, eli en saa sigä irti. Pistokkeen kyllä sain, mutta se kuori joka pitäisi vaihtaa, ei tunnu irtoavan. Mese.fissä neuvottiin avaamaan 7 mm avaimella, mutta ei siellä ainakaan ulkoapäin mitään mutterin mallista ole. Tarkoitus olisi vaihtaa myösohjainlevy, jossa tämä kyseinen läpivientiholkki on kiinni. Laatikko on siis 5 G Tronic.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Pultin kanta on siellä reiässä keskellämjs@live.fi kirjoitti:Olen nyt vaihtamassa öljyjä laatikkoon. Homma pysähyi sähköpistokkeen kuoren irrotukseen, eli en saa sigä irti. Pistokkeen kyllä sain, mutta se kuori joka pitäisi vaihtaa, ei tunnu irtoavan. Mese.fissä neuvottiin avaamaan 7 mm avaimella, mutta ei siellä ainakaan ulkoapäin mitään mutterin mallista ole. Tarkoitus olisi vaihtaa myösohjainlevy, jossa tämä kyseinen läpivientiholkki on kiinni. Laatikko on siis 5 G Tronic.
katso uudesta,
ja jos se on niin kovaa kiinii/pyörii tyhjää niin paloinan pois varsinkin kun molemat eli se töpselinreikä ja johdinlevy vaihtuu uuteen
. .
Mökkillä
'
'
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Joo, siinä on vissi ero; 722.9: ssä on boksi öljyssä ja 722.6 öljy boksissaTPLtre kirjoitti:Olisipa 722.9:ssäkin vaikka sitten rattiakselin vieressä. Mutta siitä ei tarvitse epäillä onko öljyssä, on se. Nimittäin johdinlevyllä lootan sisällä.
wiimax.fi
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Hyviä neuvoja olen taas saanut, kiitos. Nyt puhdistan osat ja aloitan kokoamisen. Saas nähdä, miten korjaantuu.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
No nyt sattui pahempi moka. Siivotessani öljynvaihdon jälkiä löysin 2 pyöreätä, halkaisijaltaan noin 1 cm "hyttysverkkoa". Niissä on molemmin puolin jonkinlaiset väkäset, mutta ovat silti irronneet jostakin. Olisivatkohan tärkeitä, ja mistä voisivat olla. Vanhassa ohjainlevyssä ei äkkiseltään niille paikkaa löydy, eli olisivatko sylinterilohkosta, sieltä ohjainlevyn läpi menevien "patruunoiden" alta. Ei taida kannattaa nyt ajella, eikä huuhteluakaan kannata aloittaa, vai mitä. Öljyt on kyllä jo laatikossa. Vaan pitääkö päästää puhtaat öljyt ulos, kun aloittaa homman alusta.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Solenoidien päissä on ainakin roska sihdit ettei tietyn kokoiset epäpuhtaudet kulkeuku karoille ja aikaan jumittumisia tukkeutumisia.
Nosta ne solkut ylös ja katso onko ne sieltä....toki onhan laatikossa suodatin joka estää paskan pääsyn kiertoon että vika joka on sulla ollut niin ei johdu verkoista ollenkaan...noi solenoidi verkot vaan ei kaiketi pitäisi päästä kokonaisina öljypohjaan mitenkään.
Nosta ne solkut ylös ja katso onko ne sieltä....toki onhan laatikossa suodatin joka estää paskan pääsyn kiertoon että vika joka on sulla ollut niin ei johdu verkoista ollenkaan...noi solenoidi verkot vaan ei kaiketi pitäisi päästä kokonaisina öljypohjaan mitenkään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Kahden "mustan" solenoddin(patrunana) alla on tuonlaiset sihditmjs@live.fi kirjoitti:No nyt sattui pahempi moka. Siivotessani öljynvaihdon jälkiä löysin 2 pyöreätä, halkaisijaltaan noin 1 cm "hyttysverkkoa". Niissä on molemmin puolin jonkinlaiset väkäset, mutta ovat silti irronneet jostakin. Olisivatkohan tärkeitä, ja mistä voisivat olla. Vanhassa ohjainlevyssä ei äkkiseltään niille paikkaa löydy, eli olisivatko sylinterilohkosta, sieltä ohjainlevyn läpi menevien "patruunoiden" alta. Ei taida kannattaa nyt ajella, eikä huuhteluakaan kannata aloittaa, vai mitä. Öljyt on kyllä jo laatikossa. Vaan pitääkö päästää puhtaat öljyt ulos, kun aloittaa homman alusta.
ja kuten sanottu niin kaiken olessa kasassa
ne ei ehjinä sieltä pääse pois eli jääneet jossain muussa vaihessa pois,
mistäs ne löytyi jostakin missä irrotelit solenoidit
eli noiden alta
https://www.ebay.com/i/233151021930?mke ... gKLVfD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
missä eniten mustaa eikä mitään o rinkula tiivisteitä
Mökkillä
'
'
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML:n automaatti kiukuttelee
Sylinterilohkoa putsatessa päässeet putoamaan paikaltaan. Nyt ovat paikallaan. Kiitos.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti