Eipä ole tarkemmin tullut tutkailtua asiaa öljynvaihdon yhteydessä kun pohjalevy irti eli
onnistuuko W211/OM642 lataussäätimen vaihto laturia irrottamatta ?
W211/OM642 lataussäätimen vaihto
W211/OM642 lataussäätimen vaihto
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211/OM642 lataussäätimen vaihto
Periaatteessa voisi onnistua mutta käytännössä se taitaa olla mahdoton toteuttaa... kun ei se taida sokkona käsikopelolla onnistua...
Ottaa vaan laturin pöydälle niin on helppo vaihtaa.
Tosin kannattaa miettiä että vaihtaako koko laturin.... valeon vaihtolaite ei taida olla kun n. 160€
Ottaa vaan laturin pöydälle niin on helppo vaihtaa.
Tosin kannattaa miettiä että vaihtaako koko laturin.... valeon vaihtolaite ei taida olla kun n. 160€
Re: W211/OM642 lataussäätimen vaihto
Tuli aikoinaan lataussäädin hankittua varalle ja ajattelin että kun ei muuten äännä mutta km:t alkaa olla jo riittävät
mini-elvytykseen.
mini-elvytykseen.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211/OM642 lataussäätimen vaihto
Tuossa videon miten lataussäädin vaihdentaan.
https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwt ... 3%D1%82%21
Ja jos näyttää että on liukupinnat kuluneet niin ohessa videon miten ne vaihdetaan.
https://www.youtube.com/watch?v=f56-26I ... tronicsIrl
https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwt ... 3%D1%82%21
Ja jos näyttää että on liukupinnat kuluneet niin ohessa videon miten ne vaihdetaan.
https://www.youtube.com/watch?v=f56-26I ... tronicsIrl
Re: W211/OM642 lataussäätimen vaihto
Nyt vaihdettu. Mites oikeat huoltomiehet tekee W211/OM642 laturin vaihdon ?
Meinaan että aika paljon pitää purkaa V6:ssa että saisi yläkautta pois.
Itse luovutin kun aika oli rajallinen ja auto piti saada ajoon. Oikean puolen Ilmanputsarikotelo (ja Y-haara irti).Irrotin laturin ja piuhat (akku poiskytkettynä ), käänsin laturin takapuolen
paikallaan ylös ja irrotin takalevyn. vanha säädin irti, uusi tilalle, ruuvit käsinkiristystiukkuuden, painoin hiilien vapautuksen eli suojakuoren pohjaan ja lievä kiristys x 3 ruuvia. Onneksi oli liukurenkaat kunnossa eikä mahdottomilla urilla. Lopuksi asennus takaisin. Koneelta tuleva paksu ahtoilma letku oli irti niin sai hiukan työskentelytilaa.
Meinaan että aika paljon pitää purkaa V6:ssa että saisi yläkautta pois.
Itse luovutin kun aika oli rajallinen ja auto piti saada ajoon. Oikean puolen Ilmanputsarikotelo (ja Y-haara irti).Irrotin laturin ja piuhat (akku poiskytkettynä ), käänsin laturin takapuolen
paikallaan ylös ja irrotin takalevyn. vanha säädin irti, uusi tilalle, ruuvit käsinkiristystiukkuuden, painoin hiilien vapautuksen eli suojakuoren pohjaan ja lievä kiristys x 3 ruuvia. Onneksi oli liukurenkaat kunnossa eikä mahdottomilla urilla. Lopuksi asennus takaisin. Koneelta tuleva paksu ahtoilma letku oli irti niin sai hiukan työskentelytilaa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W211/OM642 lataussäätimen vaihto
Se laturi juuri ja juuri mahtuu tulemaan yläkautta pois kun irrottaa ahtoletkun kaasulapältä ja ruuvaa irti sen altoletkun muovisen lähdön irti siitä kaasuläpältä.... näin olen saanut laturi taiteiltua pois yläkautta... se tulee vain yhdessä asennossa eikä tilaa oo milliäkään ylimääräistä...
Voi olla jos moorrotin tukikumi on lässähtänyt latuurin puolelta niin ei laturi mahdu...
Voi olla jos moorrotin tukikumi on lässähtänyt latuurin puolelta niin ei laturi mahdu...