Mistä turbo..?
Mistä turbo..?
Moro!
Mistä sais edullisesti turboja?
Turbo tulisi bmw:n m20b20 mottiin ja tehoa ei haeta aluksi kuin ~200hp..
Jos jollain ois jotain hyvää käytettyä tarjota, niin sekin kiinnostais..
Mistä sais edullisesti turboja?
Turbo tulisi bmw:n m20b20 mottiin ja tehoa ei haeta aluksi kuin ~200hp..
Jos jollain ois jotain hyvää käytettyä tarjota, niin sekin kiinnostais..
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
kuopion poijjaat ainakin olivat erittäin halukkaita myymään turpua, mutta ei semmosta kuin olisin halunnut, mielellään pienempi kuin entinen, jolla jo ahdot karkasivat liian pienen pakopesän takia. Perustelivat että kyllä kone kestää sen, että pakopesää pienennetään ja pakopaine kasvaa, mutta auto on helppo ajaa kun ahtaa heti tyhjäkäynniltäDieselpower kirjoitti:No on ne tosiaan aika tyyriitä ,mutta onpahan ne ainakin sopivia mukavuuteen ja tehon tarpeisiin nähden. ja takuu!!!!!!!!
tuostakin on kokemusta, 1500 rpm / 1.5 bar ja ei tietoa paineesta 3000 kierroksella kun alkoi meno hyytyä, kun turpo ahdisti totaalisesti....
pro:stakin kysyin solmua, mutta riiteli ajatus isosta ahtimesta pienellä pakopesällä ( garretin to3:sen .63 pesä)... koska tuo pesä käy jo nyt pieneksi 160 hv teholla niin miten se riittää reilusti yli 200hv teholle (tavoite 250hv jolloin tulee se maaginen 100hv/litra ylitettyä)
mutta eiköhän nuista pajoista saa sen solmun ostettua semmosilla puheilla, että saa samaan hintaan isomman pesän, jos alkaa ahdistamaan...
Mä olen tyytyväinen vaikken turboa siltä ottanutkaan, vain muutostyön. Mukavia kavereita ja kun puhelimeen sai niin ohjeita ja neuvoja piisas kaupanpäälle, eikä turhia remontteja suostuneet tekemään tai keksineet ylimääräistä rahastamista kuten esimerkiksi eräässä merkkihuollossa [kirjoitan tuosta toisaalle kohtapuoliin].Vega_ kirjoitti:tuola proturbolla on vaan aika hintavia nuo turbot..ainaki meikäläisen lompakolle.
Voihan sen tietysti ostaa romuttamolta hintaa 400 euroa, ja sitten huollattaa 300 eurolla kun se on ensin spruutannut öljyt pihalle ekan repäsyn jälkeen tjms. ...tosin samalla rahalla olis saanut just sopivan kokoisen, valmiiksi kunnostetun ja takuulla varustetun.
Tämän palstan kautta sain ihte ahtimen edullisesti, joten kannattaa kuulostella noita herroja joilla on noita turboneuvvoksen titteleitä nimen alla Aina jollain pyörii käsissä jokin ylimääräiseksi jäänyt ropelli kun ei nälkä kuitenkaan lähtenyt soppaa lisättäessä.
Ne ei taida ymmärtää näiden dieseleiden erikoistarpeita Itse tajusin moisen asian kun soitin jonnekin, mihin se nyt oli, pääkaupunkiseudulle. Ei ollut mitään ymmärrystä dieselin ahtamisesta, yhtä vähän kuin itsellä yleensä ahtamisesta. Kun tuolle alalle ryhtyy yrittäjäksi pitäisi edes hiukan olla sitä knoledegea, jottei ihan mitä vain asiakkaalle myy. No onneksi 'jorma' opasti vähän mitä kantsii tehdä ja mitä ei...että kiitos. Olis varmaan Vitossakin nytten turha 1300 € ahdin paikallaan, jos olisin sen bensakoneen ahtimen paikalleen laittanut.juudas kirjoitti:pro:stakin kysyin solmua, mutta riiteli ajatus isosta ahtimesta pienellä pakopesällä ( garretin to3:sen .63 pesä)... koska tuo pesä käy jo nyt pieneksi 160 hv teholla niin miten se riittää reilusti yli 200hv teholle (tavoite 250hv jolloin tulee se maaginen 100hv/litra ylitettyä)
Lisää tietoa: www.skg.fi
todettiin kesällä sama juttu kun yhtä 850tdi volvoa piristeliin ettei oikein uskoneet turbo pajoilla meidän vaatimuksia ja tuli sellainen vakio pako pesästä ja switserin isommalla imukotelosta tehty turbo joka ei sittenkään piisannut ja karalan lastu asennettiin ja suuttimet vaihdettiin mut turbo jäi pieneksi painetta oli 1.7bar mut kyllä sillä volvolla johonkin 200hp tuntumaan päästiin...
Eilen käytiin penkittään bemari koneinen omega ja siinä on joku JM-tecin lastupatentti mikä tulee varmaan pumpun kaapelin väliin ja ruokaa tuntui antavan vääntöjä löytyi 462nm/1900kier ja tehoja 157hp/3300 ja takapyöriltä....ja lastun ohjaus pitäisi ottaa ahtopaine tunnistimelta mut siinä on oma patentti et ei tarvi odotella paineiden nousua savuaa jo alhaalta mut kaksoismassa vauhtipyörä hurttaa joten sille täytyy jotain tehdä ja kuulin siinä samalla et jostain päin saisi AP-racingin kaksi levyistä kytkintä kirkkaasti alle tonnin ja huom.. saattaisi pitää luucaksen mesessäkin...ja ei muuten olis kallis ja eli nyt olis sellaiselle 2.5 tiiseli koneeseen sopiva puhallin hakusessa tai vaikka kaksi...ja tuli muuten mieleen siinä kun kattelin luucaksen mesen tehokäyrää et minkähänlainen tulis jos aavistuksen olis pienempi turbo?
Eilen käytiin penkittään bemari koneinen omega ja siinä on joku JM-tecin lastupatentti mikä tulee varmaan pumpun kaapelin väliin ja ruokaa tuntui antavan vääntöjä löytyi 462nm/1900kier ja tehoja 157hp/3300 ja takapyöriltä....ja lastun ohjaus pitäisi ottaa ahtopaine tunnistimelta mut siinä on oma patentti et ei tarvi odotella paineiden nousua savuaa jo alhaalta mut kaksoismassa vauhtipyörä hurttaa joten sille täytyy jotain tehdä ja kuulin siinä samalla et jostain päin saisi AP-racingin kaksi levyistä kytkintä kirkkaasti alle tonnin ja huom.. saattaisi pitää luucaksen mesessäkin...ja ei muuten olis kallis ja eli nyt olis sellaiselle 2.5 tiiseli koneeseen sopiva puhallin hakusessa tai vaikka kaksi...ja tuli muuten mieleen siinä kun kattelin luucaksen mesen tehokäyrää et minkähänlainen tulis jos aavistuksen olis pienempi turbo?
Itse tein ja säästin
Eipä ole ollut mahdollisuutta. Kyllähän tuo tomaatin kanssa pelaa kuin unelma.petska kirjoitti:oletteko muuten vertailleet???
Viimeksi muokannut Mauri H., La 11.12.2004 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No kyllä sitä sen verran tekniikasta ymmärretään etten kyllä meinaa sulattaa konetta liian pienellä turbolla ja muutenkin täällä ihan asiallista juttuu...mut volsun ja bemarin miehet ei meinaa oikein uskoa...ja niitä joutuu varoitteleen jatkuvasti esim...kuulosti hieman kovalta 1.9bar ahdot 940 volvossa vakio turbolla....mut eipä ole minun ongelma....
Itse tein ja säästin
Ei Jormalla tai muilla olisi jotain pienempiä tarjolla.
Tuosta Audista kokeilin ja tukin hukkaportin letkun ja paineet pompsahti parin kilon nurkille, 1.5 barin mittari menee melkein ympäri . Kulkee ihan mukavasti, mutta eipä tuolla viitsi oikein ajella. Säädettävää hukkaporttiakaan ei turbosta löydy ja isompihan olisi vain parempi.
Siis vakio Garrettia isompi puhallin on hakusalla. Ei taida olla täällä kenelläkään kokemuksia noista ykskutosista?
Tuosta Audista kokeilin ja tukin hukkaportin letkun ja paineet pompsahti parin kilon nurkille, 1.5 barin mittari menee melkein ympäri . Kulkee ihan mukavasti, mutta eipä tuolla viitsi oikein ajella. Säädettävää hukkaporttiakaan ei turbosta löydy ja isompihan olisi vain parempi.
Siis vakio Garrettia isompi puhallin on hakusalla. Ei taida olla täällä kenelläkään kokemuksia noista ykskutosista?
Moi kaikille!! Päivät pitkät tekee remonttia,niin ei viitti varsin enää autua rikkuaMauri H. kirjoitti:Paljon romua tulispetska kirjoitti:ja tuli muuten mieleen siinä kun kattelin luucaksen mesen tehokäyrää et minkähänlainen tulis jos aavistuksen olis pienempi turbo?
kyllähän mersuki hyvä auto on,mutta parhaat moottorit tehään saarella...
Minkähän takia siellä on lähtö hinta nuin pieni, saa huutaa oikein urakallaD Vito kirjoitti:Näkyy naapurissa olevan isompi myynnissä
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 84
- Liittynyt: Pe 26.11.2004 23:25
- Paikkakunta: tampere
olis turbo myynnisä,svitserin s2b 50/60 pesillä.käyttämätön.
jäi rojektin luopumisen takia yli.
hintaa minimaaliset 500egee
ei ole hukkaportillenen malli.
jäi rojektin luopumisen takia yli.
hintaa minimaaliset 500egee
ei ole hukkaportillenen malli.
ajoneuvoverhoilu Stailaaja. com
----------------------------
w123 - vapaa-ajan tehokas tappaja
ford focus st
ford sierra cosworth -ex
volvo T5-R -ex
ford escort mk1 1600 laalava kentti
ford escort mk2 2000 joku unohti kiristää kk pukit...
ford escort mk3 1600 xr3i 80" luvun kamei herkku
ford escort mk4 avo 2l turbinos
ja kaikki kulkee 300kmh&kiihtyy 0-200 alle 6sek!
-lauantai aamuyöstä 3 aikaan sikajurrissa saunanlauteilla..
----------------------------
w123 - vapaa-ajan tehokas tappaja
ford focus st
ford sierra cosworth -ex
volvo T5-R -ex
ford escort mk1 1600 laalava kentti
ford escort mk2 2000 joku unohti kiristää kk pukit...
ford escort mk3 1600 xr3i 80" luvun kamei herkku
ford escort mk4 avo 2l turbinos
ja kaikki kulkee 300kmh&kiihtyy 0-200 alle 6sek!
-lauantai aamuyöstä 3 aikaan sikajurrissa saunanlauteilla..
enska kirjoitti:Minkähän takia siellä on lähtö hinta nuin pieni, saa huutaa oikein urakallaD Vito kirjoitti:Näkyy naapurissa olevan isompi myynnissä
se on lähtösin cossusta vissiin, myyjän tietäen.
Ja ei taida olla hääppösessä kunnossa, kuitenki puhki huudatettu. Ps.hinta varaus korkea ei kannata harkita...
Viimeksi muokannut Allu D., La 18.12.2004 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."