Mistä turbo..?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vega_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.10.2004 08:21
Paikkakunta: Kälviä

Mistä turbo..?

Viesti Kirjoittaja Vega_ »

Moro!

Mistä sais edullisesti turboja?
Turbo tulisi bmw:n m20b20 mottiin ja tehoa ei haeta aluksi kuin ~200hp..

Jos jollain ois jotain hyvää käytettyä tarjota, niin sekin kiinnostais.. :shock:
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Pro turbo systems räätälöi ahtimen mimmosen vaan
RED POWER IHC DT-358
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

Professionalmotor
Vega_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.10.2004 08:21
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Vega_ »

Dieselpower kirjoitti:Pro turbo systems räätälöi ahtimen mimmosen vaan
tuola proturbolla on vaan aika hintavia nuo turbot..ainaki meikäläisen lompakolle.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Munsalas on hyvä KA-purkaamo. :lol:
Tai Kauppilan purkaamo jalasjärvellä.
So long and thanks for all the fish
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

No on ne tosiaan aika tyyriitä ,mutta onpahan ne ainakin sopivia mukavuuteen ja tehon tarpeisiin nähden. ja takuu!!!!!!!!
RED POWER IHC DT-358
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Dieselpower kirjoitti:No on ne tosiaan aika tyyriitä ,mutta onpahan ne ainakin sopivia mukavuuteen ja tehon tarpeisiin nähden. ja takuu!!!!!!!!
kuopion poijjaat ainakin olivat erittäin halukkaita myymään turpua, mutta ei semmosta kuin olisin halunnut, mielellään pienempi kuin entinen, jolla jo ahdot karkasivat liian pienen pakopesän takia. Perustelivat että kyllä kone kestää sen, että pakopesää pienennetään ja pakopaine kasvaa, mutta auto on helppo ajaa kun ahtaa heti tyhjäkäynniltä :twisted:
tuostakin on kokemusta, 1500 rpm / 1.5 bar ja ei tietoa paineesta 3000 kierroksella kun alkoi meno hyytyä, kun turpo ahdisti totaalisesti.... :roll:

pro:stakin kysyin solmua, mutta riiteli ajatus isosta ahtimesta pienellä pakopesällä ( garretin to3:sen .63 pesä)... koska tuo pesä käy jo nyt pieneksi 160 hv teholla niin miten se riittää reilusti yli 200hv teholle :?: (tavoite 250hv jolloin tulee se maaginen 100hv/litra ylitettyä)

mutta eiköhän nuista pajoista saa sen solmun ostettua semmosilla puheilla, että saa samaan hintaan isomman pesän, jos alkaa ahdistamaan...
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Täältä löytyy Holset HX 40 , sopivaan hintaan. Vielä muutamia.
Billett
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vega_ kirjoitti:tuola proturbolla on vaan aika hintavia nuo turbot..ainaki meikäläisen lompakolle.
Mä olen tyytyväinen vaikken turboa siltä ottanutkaan, vain muutostyön. Mukavia kavereita ja kun puhelimeen sai niin ohjeita ja neuvoja piisas kaupanpäälle, eikä turhia remontteja suostuneet tekemään tai keksineet ylimääräistä rahastamista kuten esimerkiksi eräässä merkkihuollossa [kirjoitan tuosta toisaalle kohtapuoliin].

Voihan sen tietysti ostaa romuttamolta hintaa 400 euroa, ja sitten huollattaa 300 eurolla kun se on ensin spruutannut öljyt pihalle ekan repäsyn jälkeen tjms. ...tosin samalla rahalla olis saanut just sopivan kokoisen, valmiiksi kunnostetun ja takuulla varustetun. :wink:

Tämän palstan kautta sain ihte ahtimen edullisesti, joten kannattaa kuulostella noita herroja joilla on noita turboneuvvoksen titteleitä nimen alla :D Aina jollain pyörii käsissä jokin ylimääräiseksi jäänyt ropelli kun ei nälkä kuitenkaan lähtenyt soppaa lisättäessä.
juudas kirjoitti:pro:stakin kysyin solmua, mutta riiteli ajatus isosta ahtimesta pienellä pakopesällä ( garretin to3:sen .63 pesä)... koska tuo pesä käy jo nyt pieneksi 160 hv teholla niin miten se riittää reilusti yli 200hv teholle :?: (tavoite 250hv jolloin tulee se maaginen 100hv/litra ylitettyä)
Ne ei taida ymmärtää näiden dieseleiden erikoistarpeita :?: Itse tajusin moisen asian kun soitin jonnekin, mihin se nyt oli, pääkaupunkiseudulle. Ei ollut mitään ymmärrystä dieselin ahtamisesta, yhtä vähän kuin itsellä yleensä ahtamisesta. Kun tuolle alalle ryhtyy yrittäjäksi pitäisi edes hiukan olla sitä knoledegea, jottei ihan mitä vain asiakkaalle myy. No onneksi 'jorma' opasti vähän mitä kantsii tehdä ja mitä ei...että kiitos. Olis varmaan Vitossakin nytten turha 1300 € ahdin paikallaan, jos olisin sen bensakoneen ahtimen paikalleen laittanut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mullakin olis holsetin 3LD.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

todettiin kesällä sama juttu kun yhtä 850tdi volvoa piristeliin ettei oikein uskoneet turbo pajoilla meidän vaatimuksia ja tuli sellainen vakio pako pesästä ja switserin isommalla imukotelosta tehty turbo joka ei sittenkään piisannut ja karalan lastu asennettiin ja suuttimet vaihdettiin mut turbo jäi pieneksi painetta oli 1.7bar mut kyllä sillä volvolla johonkin 200hp tuntumaan päästiin...

Eilen käytiin penkittään bemari koneinen omega ja siinä on joku JM-tecin lastupatentti mikä tulee varmaan pumpun kaapelin väliin ja ruokaa tuntui antavan vääntöjä löytyi 462nm/1900kier ja tehoja 157hp/3300 ja takapyöriltä....ja lastun ohjaus pitäisi ottaa ahtopaine tunnistimelta mut siinä on oma patentti et ei tarvi odotella paineiden nousua savuaa jo alhaalta mut kaksoismassa vauhtipyörä hurttaa joten sille täytyy jotain tehdä ja kuulin siinä samalla et jostain päin saisi AP-racingin kaksi levyistä kytkintä kirkkaasti alle tonnin ja huom.. saattaisi pitää luucaksen mesessäkin...ja ei muuten olis kallis ja eli nyt olis sellaiselle 2.5 tiiseli koneeseen sopiva puhallin hakusessa tai vaikka kaksi...ja tuli muuten mieleen siinä kun kattelin luucaksen mesen tehokäyrää et minkähänlainen tulis jos aavistuksen olis pienempi turbo?
Itse tein ja säästin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

petska kirjoitti:ja tuli muuten mieleen siinä kun kattelin luucaksen mesen tehokäyrää et minkähänlainen tulis jos aavistuksen olis pienempi turbo?
Paljon romua tulis
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

niin saattaisi tulla mut jos vaan hieman hakis pienempää... ja muuten saattaa tai varmaankin pelaa mauri sulla paremmin kun on automaatti tuolla isolla foonillä...oletteko muuten vertailleet???
Itse tein ja säästin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

petska kirjoitti:oletteko muuten vertailleet???
Eipä ole ollut mahdollisuutta. Kyllähän tuo tomaatin kanssa pelaa kuin unelma.
Viimeksi muokannut Mauri H., La 11.12.2004 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

minkätakia ahdin pitåis olla pienenpi jos kerran isokin herää alle 2000 rpm

manuaalillakin
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

ei nää veijarit usko ennenkun pari konetta sulaa :lol:
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

No kyllä sitä sen verran tekniikasta ymmärretään etten kyllä meinaa sulattaa konetta liian pienellä turbolla ja muutenkin täällä ihan asiallista juttuu...mut volsun ja bemarin miehet ei meinaa oikein uskoa...ja niitä joutuu varoitteleen jatkuvasti esim...kuulosti hieman kovalta 1.9bar ahdot 940 volvossa vakio turbolla....mut eipä ole minun ongelma....
Itse tein ja säästin
Vega_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.10.2004 08:21
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Vega_ »

jorma kirjoitti:Täältä löytyy Holset HX 40 , sopivaan hintaan. Vielä muutamia.
Pystytkö kertomaan tarkemmin? Onko uusia vai käytettyjä?
mikä on sopiva hinta? :wink:
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Uusia hukkaportillisia 700€, normaali hinta 1270€
Billett
Vega_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 12.10.2004 08:21
Paikkakunta: Kälviä

Viesti Kirjoittaja Vega_ »

jorma kirjoitti:Uusia hukkaportillisia 700€, normaali hinta 1270€
tuohan vois olla mielenkiintonen vaihtoehto myös..
Kattelen täsä ja kerään vähä tietoa, niin otan yhteyttä sit jos tarvin..
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Ei Jormalla tai muilla olisi jotain pienempiä tarjolla.
Tuosta Audista kokeilin ja tukin hukkaportin letkun ja paineet pompsahti parin kilon nurkille, 1.5 barin mittari menee melkein ympäri :). Kulkee ihan mukavasti, mutta eipä tuolla viitsi oikein ajella. Säädettävää hukkaporttiakaan ei turbosta löydy ja isompihan olisi vain parempi.
Siis vakio Garrettia isompi puhallin on hakusalla. Ei taida olla täällä kenelläkään kokemuksia noista ykskutosista?
luuucas
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 48
Liittynyt: La 27.12.2003 19:26
Paikkakunta: p-pohjammaa

Viesti Kirjoittaja luuucas »

Mauri H. kirjoitti:
petska kirjoitti:ja tuli muuten mieleen siinä kun kattelin luucaksen mesen tehokäyrää et minkähänlainen tulis jos aavistuksen olis pienempi turbo?
Paljon romua tulis
8) :roll: Moi kaikille!! Päivät pitkät tekee remonttia,niin ei viitti varsin enää autua rikkua :wink:
kyllähän mersuki hyvä auto on,mutta parhaat moottorit tehään saarella...
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Offtopicsi mutta minkäslaasta remppaa luuucaksella siä on päällänsä? Milläs mallilla auto on tällä hetkellä ku ei oo miehestä aikoohin mitää kuulunu, onko seisonnas vai meinaakko sutia koko talaven? :lol: Ja mitäs sille kytkimelle kuuluu?


-Juice-
2.3-16
luuucas
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 48
Liittynyt: La 27.12.2003 19:26
Paikkakunta: p-pohjammaa

Viesti Kirjoittaja luuucas »

Nuita ansiovehkeitten remppausta ja muuta .Auto seisoo tukevasti tallisa talaven,tosin aion käyttää kantta vähä auki ja kytkintä muutella.... 8)
kyllähän mersuki hyvä auto on,mutta parhaat moottorit tehään saarella...
Avatar
D Vito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 22.11.2004 11:20
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja D Vito »

Näkyy naapurissa olevan isompi myynnissä
Däni
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

D Vito kirjoitti:Näkyy naapurissa olevan isompi myynnissä
Eipäs ole ainakaan vielä hinta pompsahtanut :shock:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

D Vito kirjoitti:Näkyy naapurissa olevan isompi myynnissä
Minkähän takia siellä on lähtö hinta nuin pieni, saa huutaa oikein urakalla :shock:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
voimasauhuttaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 26.11.2004 23:25
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja voimasauhuttaja »

olis turbo myynnisä,svitserin s2b 50/60 pesillä.käyttämätön.
jäi rojektin luopumisen takia yli. :(
hintaa minimaaliset 500egee :D
ei ole hukkaportillenen malli.
ajoneuvoverhoilu Stailaaja. com

----------------------------
w123 - vapaa-ajan tehokas tappaja
ford focus st
ford sierra cosworth -ex
volvo T5-R -ex
ford escort mk1 1600 laalava kentti
ford escort mk2 2000 joku unohti kiristää kk pukit...
ford escort mk3 1600 xr3i 80" luvun kamei herkku
ford escort mk4 avo 2l turbinos

ja kaikki kulkee 300kmh&kiihtyy 0-200 alle 6sek!

-lauantai aamuyöstä 3 aikaan sikajurrissa saunanlauteilla..
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

enska kirjoitti:
D Vito kirjoitti:Näkyy naapurissa olevan isompi myynnissä
Minkähän takia siellä on lähtö hinta nuin pieni, saa huutaa oikein urakalla :shock:

se on lähtösin cossusta vissiin, myyjän tietäen.
Ja ei taida olla hääppösessä kunnossa, kuitenki puhki huudatettu. Ps.hinta varaus korkea ei kannata harkita...
Viimeksi muokannut Allu D., La 18.12.2004 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

No jos se aivan paska on niin se ei ole kuvauksen mukainen: "uus käyttämätön"
So long and thanks for all the fish
Vastaa Viestiin