w114 elvytystä
w114 elvytystä
Moro.
Aika kauan on foorumia sivusta seurattu ja toki jotain tullut tehtyäkin, mutta vähemmän tullut kirjoteltua. Josko tästä nyt sitten:
Tämä projektin olen ensimmäisen kerran aloittanut joskus ehkä 2011?!
Joskus kauan ennen sitä, jätin legendaarisen - sitte jos joskus myyt nii myy mulle- tarjouksen, tuttavalle 6-koneisesta pystylampusta. No meni vuosia, mersu jäi vanhalta herralta käytöstä ja viimmein kilvistäkin pois, pääosin moottorin savutuksen vuoksi. Joskus aina toimitteli että oli remppaajaa siihen kysellyt muttei vaan löydy. Joskus sitten soitti ja kysyi ,ookko sanojes takana, niinpä sai lähtiä hakemaan. Siinä se; joskus 9-vuotta sitten
Kone osoitttautui niin harvaksi, että tarvitsisi täyden rempan ylikokomännillä, ja niitähän ei silloin löytynyt mistään.
Sitten tuli aika monta isompaa ja pienempää rojektia, ja tämä jäi latoon huilaamaan.
Tänä syksynä oli aika aloittaa uusintayritys: oli päässyt likaantumaan vuosien saatossa.
Pesu ja kohti yhtä tähän vuosien väliin tullutta rojektia, eli omaa tallia: Aika kultaa muistot, oli paljon enemmän mätää mitä muistikaan. Piti värkätä köyhänmiehen korigrilli. Värkkäillä koko paketti takas kärrylle, suorittaa hiekkapuhallusta ja kanssa-autoilijoiden hämmennystä: Epoksia päälle ja uusia pellinpaloja:
Päästään aika lähelle nykytilannetta, toki jonkunverran paikkailua jo tehty, niistä myöhemmin.
Aika kauan on foorumia sivusta seurattu ja toki jotain tullut tehtyäkin, mutta vähemmän tullut kirjoteltua. Josko tästä nyt sitten:
Tämä projektin olen ensimmäisen kerran aloittanut joskus ehkä 2011?!
Joskus kauan ennen sitä, jätin legendaarisen - sitte jos joskus myyt nii myy mulle- tarjouksen, tuttavalle 6-koneisesta pystylampusta. No meni vuosia, mersu jäi vanhalta herralta käytöstä ja viimmein kilvistäkin pois, pääosin moottorin savutuksen vuoksi. Joskus aina toimitteli että oli remppaajaa siihen kysellyt muttei vaan löydy. Joskus sitten soitti ja kysyi ,ookko sanojes takana, niinpä sai lähtiä hakemaan. Siinä se; joskus 9-vuotta sitten
Kone osoitttautui niin harvaksi, että tarvitsisi täyden rempan ylikokomännillä, ja niitähän ei silloin löytynyt mistään.
Sitten tuli aika monta isompaa ja pienempää rojektia, ja tämä jäi latoon huilaamaan.
Tänä syksynä oli aika aloittaa uusintayritys: oli päässyt likaantumaan vuosien saatossa.
Pesu ja kohti yhtä tähän vuosien väliin tullutta rojektia, eli omaa tallia: Aika kultaa muistot, oli paljon enemmän mätää mitä muistikaan. Piti värkätä köyhänmiehen korigrilli. Värkkäillä koko paketti takas kärrylle, suorittaa hiekkapuhallusta ja kanssa-autoilijoiden hämmennystä: Epoksia päälle ja uusia pellinpaloja:
Päästään aika lähelle nykytilannetta, toki jonkunverran paikkailua jo tehty, niistä myöhemmin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
No moro
Siinähän vilahti 9 vuotta äkkiä - ihan yhdellä lukemalla!
Nyt on projekti kuitenkin näemmä tosi hyvässä vaiheessa, joten jäämme odottelemaan jatkoa talven mittaan!
Siinähän vilahti 9 vuotta äkkiä - ihan yhdellä lukemalla!
Nyt on projekti kuitenkin näemmä tosi hyvässä vaiheessa, joten jäämme odottelemaan jatkoa talven mittaan!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
Itse asiassa tuosta sinisestä W114:stä tulee nostalgisia fiboja sillä meillä oli kotona juuri saman värinen W115 220D -75 joskus 80-luvun alussa ja muistan kuinka pitemmillä kesälomareissulla oli mukava pötkötellä takapenkillä pitkää pituuttaan - ei ollut tilasta tiukkaa eikä takavöistä tietoakaan...
Joskus 2014/2015 vaihteessa möin sen hylsyn (koneeseen taisi tulla kansirikko ja lattiat pehmeni taivasalla olosta) - jusa82 teki vielä sen keulasta hienon seinäkoristeen vanhan miehen keittiöön;-)
Joskus 2014/2015 vaihteessa möin sen hylsyn (koneeseen taisi tulla kansirikko ja lattiat pehmeni taivasalla olosta) - jusa82 teki vielä sen keulasta hienon seinäkoristeen vanhan miehen keittiöön;-)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
Ihan mielenkiinnosta: miten saat käännettyä ja pysymään auton korin kyljellään peräkärryllä ilman lisälommoja?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: w114 elvytystä
Eikös kori ole noissa puustatehdyissä kolmioissa kiinni puskurin kiinnityksistä / aisojenpäistä. Eli on ns. Ilmassa...?Ihan mielenkiinnosta: miten saat käännettyä ja pysymään auton korin kyljellään peräkärryllä ilman lisälommoja?
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w114 elvytystä
Se on ollu ajossa jo kohta 10- vuotta. Voishan siitäkin jonkun vanhan rojektikuvankin jostain etsiä. Siihen oon alaosaan uusinut kaikki pellit paitsi kardaanitunnelin. Se oli kyllä aihiona tosi pehmeä.
Juu, se on juurikin niin. Tuota pitkän lattiaremonttia kun on aikanaan tehnyt tallinlattialla maaten, niin tähän oli löydettävä joku apuaväline. Oikeaa uutta grilliä ei malttanut ostaa, taas itte tekemällä ei keriinnyt, nii tämä oli jostain jenkkifoorumilta poimittu ratkaisu. Kun auto on oikeinpäin joutuu tunkilla avittaa alkuun, mutta sitten jaksaa yksin kaataa loput, ja ihan hallitusti. Tuossa joku heikkolaatuinen räpsy tämän hetken paikkauksista.
Tästä kuva!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Koitan etsiä kuvan!:)
Myös jos @jusa82 satut lukemaan niin jaa ihmeessä jos kuvia löytyy?
Äkkiä katsoen en heti löytänyt (kelasin 2014-2015 kuvia OneDrivestä)... mutta eiköhän se jossain ole.
Puhelimissakin täytyy mennä jo pari mallia takaspäin eli voi olla työn takana... :-/
EDIT: Löytyihän siitä kuva nykyistä edellisestä puhelimesta, kun jaksoi vähän plärätä
Tässä taitaa olla jo about valmiina:
[Pic in courtesy of user jusa82 ]
Myös jos @jusa82 satut lukemaan niin jaa ihmeessä jos kuvia löytyy?
Äkkiä katsoen en heti löytänyt (kelasin 2014-2015 kuvia OneDrivestä)... mutta eiköhän se jossain ole.
Puhelimissakin täytyy mennä jo pari mallia takaspäin eli voi olla työn takana... :-/
EDIT: Löytyihän siitä kuva nykyistä edellisestä puhelimesta, kun jaksoi vähän plärätä
Tässä taitaa olla jo about valmiina:
[Pic in courtesy of user jusa82 ]
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
Komia! Meillä kotona saattaas kyllä tulla eripuraa jos koittaas keittiöön sijoittaa Hain kyllä juuri varaosaraadon, mutta se oli kyllä niin totaalisen MÄTÄ ettei siitä mitään komiaa enää saa.
Oikea pyöränkotelo alkaa olla lähellä peltivalmista. Monenlaista korjausta sinnekkin sopi.
Tämä paikka vielä ok, ku tekijänä hitsiä omistamaton 7kymmppinen ukko, sorapihalla: Mutta tämä tehty ihan maksusta "ammattilaisen" toimesta: Onneksi auton omaa kaari oli korjauspalan alla niin hyvin säilynyt, että sai oven välin pelastettua kun siivosi vanhat sotkut pois. Eikä kittiäkää tarvi enää senttitolkulla takaisin laitaa
Taisi tulla enempi uutta kun vanhaa jäi.
Oikea pyöränkotelo alkaa olla lähellä peltivalmista. Monenlaista korjausta sinnekkin sopi.
Tämä paikka vielä ok, ku tekijänä hitsiä omistamaton 7kymmppinen ukko, sorapihalla: Mutta tämä tehty ihan maksusta "ammattilaisen" toimesta: Onneksi auton omaa kaari oli korjauspalan alla niin hyvin säilynyt, että sai oven välin pelastettua kun siivosi vanhat sotkut pois. Eikä kittiäkää tarvi enää senttitolkulla takaisin laitaa
Taisi tulla enempi uutta kun vanhaa jäi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Jaahas, alkoi tällekkin rojektille taas uusi vuosi, toivottavasti edellisiä aktiivisempi.
Ei ihan tullut oikea puoli loppuun viimmevuonna, kynnyksen etupäätä jäi vaille. Menihän siihenki sitä peltiä, kun koitti kaikki huonot ottaa pois. No, tulipa ainakin palan tekoa reenattua.
Toiselle puolelle onkin hommatuna tehdastekoinen pohjalevy ja se vaihdetaankin koko pala.
Ei ihan tullut oikea puoli loppuun viimmevuonna, kynnyksen etupäätä jäi vaille. Menihän siihenki sitä peltiä, kun koitti kaikki huonot ottaa pois. No, tulipa ainakin palan tekoa reenattua.
Toiselle puolelle onkin hommatuna tehdastekoinen pohjalevy ja se vaihdetaankin koko pala.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Riippuu niin sisustustyylistä... Tarina ei kerro onko aiheuttanut mitään hellasäröä sittemmin....
Ei se tuonkaan lähtökohta ollut kovin häävi - muistan kun vedettiin tuota traktorin perässä "leposijoiltaan" niin jouduin
vähän pitämään jalkoja kohollaan, kun alkoi ruohot liikaa "kutitteleen" jalanpohjia...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
Moromoro.
Vähänlaisesti on keriinny mersua askarrella ja näköjään vielä laiskemmin nettiä päivittää, mutta jotain.
Oikeasta takakaaresta putsailtu vanhoja pois. Uusi lattiapelti hitsailtu paikalleen. Penkin kiinnikkeet yms. kun sai putsailtua ja korjailtua paikalleen, koitin epoksilla suojata jo tehtyjä paikkoja.
Vähänlaisesti on keriinny mersua askarrella ja näköjään vielä laiskemmin nettiä päivittää, mutta jotain.
Oikeasta takakaaresta putsailtu vanhoja pois. Uusi lattiapelti hitsailtu paikalleen. Penkin kiinnikkeet yms. kun sai putsailtua ja korjailtua paikalleen, koitin epoksilla suojata jo tehtyjä paikkoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Jaahas, jostain on löytynyt pala aikaa peltihommille. Olleet edelliset kuvat ilmeisen suuria kun uusia ei enää mahtunut, mutta kokeillaan aijaacomia.
Oikean kyljen peltihommat lohdullisella mallilla.
hommat jatkuu vasemman kaaren ja pyöränkotelon merkeissä.
Tääläkin oli edellinen seppä tehnyt jännän ratkaisun.
Toisaalta hyvä, vanhat paikat poistamalla pystyy alkuperäistä hyödyntää sovituksessa.
koteloon pari paikkaa laitettu ja parit pitäs vielä laittaa...
Oikean kyljen peltihommat lohdullisella mallilla.
hommat jatkuu vasemman kaaren ja pyöränkotelon merkeissä.
Tääläkin oli edellinen seppä tehnyt jännän ratkaisun.
Toisaalta hyvä, vanhat paikat poistamalla pystyy alkuperäistä hyödyntää sovituksessa.
koteloon pari paikkaa laitettu ja parit pitäs vielä laittaa...
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Hyvä siitä tulee kun jaksat vaan paistaa peltiä kiinni
Onneksi ei sentään niin mätä ollut että olisi aivan täysin päässyt muotokieli katoamaan... Saa tuossakin toki varoa elämisiä.
Onneksi ei sentään niin mätä ollut että olisi aivan täysin päässyt muotokieli katoamaan... Saa tuossakin toki varoa elämisiä.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
Jahas talvikin melkein meni, taisipa mennä lumileikeissä, sitä kun kerran oli.
Vähiinsä on mersuakin rakenneltu, oli puuhastelut niin pieniä ja harvoin ettei juurikaan viittinyt päivittää. No nyt on niistäkin kertynyt jotain näkyvää.
Lattiat ja pyöränkotelot on hitsattu ja pohjamaalattu.
konetilaan pari karvahatun kokoista paikkaa:
laikkaa ja maalia
Vähiinsä on mersuakin rakenneltu, oli puuhastelut niin pieniä ja harvoin ettei juurikaan viittinyt päivittää. No nyt on niistäkin kertynyt jotain näkyvää.
Lattiat ja pyöränkotelot on hitsattu ja pohjamaalattu.
konetilaan pari karvahatun kokoista paikkaa:
laikkaa ja maalia
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Komeaa on
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w114 elvytystä
Alustaa nippuun ja pyörilleen...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
juu kiitosta vain.
Alustaremppakin on aloitettu, akselit on purettu.
Kaikki mitkä pesurin altaaseen mahtui on liotettu fosforihapossa ja loput puhallettu hiekalla. Toki vielä kyllästymiseen asti teräsharjarälläkkää.
sitten tietysti maalia päälle.
Akselit on vielä kasaamatta, pitäis ensin jostan varaosanettiputkasta tilailla uudet puslat ynnä muut.
Tietysti pohjakin pitäis massata että sais akselit alle.
Alustaremppakin on aloitettu, akselit on purettu.
Kaikki mitkä pesurin altaaseen mahtui on liotettu fosforihapossa ja loput puhallettu hiekalla. Toki vielä kyllästymiseen asti teräsharjarälläkkää.
sitten tietysti maalia päälle.
Akselit on vielä kasaamatta, pitäis ensin jostan varaosanettiputkasta tilailla uudet puslat ynnä muut.
Tietysti pohjakin pitäis massata että sais akselit alle.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
No sittenhän ne alkaa tosiaan olla enää maalia ja noita puslia ym. kuluvia osia vaille...
Itse tekisin varmaan niin että ottaisin kaikki hilppeet mitä löytyy tälläisestä peruskaupasta kuten AutoDoc:
https://www.autodoc.fi/varaosat/mercede ... -6-114-015
... ja sitten vasta mitä ei muuten löydy, niin näistä alan erikoisliikkeistä (sis. verkkokaupat mutta Veho, KL, jne. myös).
Meinaatko vetää ihan perinteistä alustamassaa pohjaan?
Itse hiukan karsastan tuota tälläisessä entisöintihommassa. Ehkä ennemmin vetäisin kiveniskumassaa kerroksen ja hyvät maalit päälle. Paljon kivempi myöhemmin tehdä ylläpitoa...
Itse tekisin varmaan niin että ottaisin kaikki hilppeet mitä löytyy tälläisestä peruskaupasta kuten AutoDoc:
https://www.autodoc.fi/varaosat/mercede ... -6-114-015
... ja sitten vasta mitä ei muuten löydy, niin näistä alan erikoisliikkeistä (sis. verkkokaupat mutta Veho, KL, jne. myös).
Meinaatko vetää ihan perinteistä alustamassaa pohjaan?
Itse hiukan karsastan tuota tälläisessä entisöintihommassa. Ehkä ennemmin vetäisin kiveniskumassaa kerroksen ja hyvät maalit päälle. Paljon kivempi myöhemmin tehdä ylläpitoa...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
Esimerkiksi tuolta: https://www.mbclassics.de/W114-W115-sedan-/-coupe tai https://www.niemoeller.de/en/catalog-f/w114ccoupe124 kirjoitti: ↑Ti 29.03.2022 21:04 juu kiitosta vain.
Alustaremppakin on aloitettu, akselit on purettu.
Kaikki mitkä pesurin altaaseen mahtui on liotettu fosforihapossa ja loput puhallettu hiekalla. Toki vielä kyllästymiseen asti teräsharjarälläkkää.
sitten tietysti maalia päälle.
Akselit on vielä kasaamatta, pitäis ensin jostan varaosanettiputkasta tilailla uudet puslat ynnä muut.
Tietysti pohjakin pitäis massata että sais akselit alle.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: w114 elvytystä
Juu suunnitelmana ottaa perus saatavillla olevat osat autodoc yms. ja loput sitten noista mersuspesialisti kaupoista.
Pohja ja kotelot tarkoitus käsitellä ruostesuojausfirmojen aineilla ja tyylillä, kotelosuoja alle tartunnaksi ja massa päälle.
Olishan se hieno kun olis pohjakin sininen mutta ei vaan jaksa kitata pohjasta virheetöntä.
Eristää massa tietysti vähän ääntäkin, ja tarkoitus olis ettei tätä hitsata tarvi enää ikinä.
Pohja ja kotelot tarkoitus käsitellä ruostesuojausfirmojen aineilla ja tyylillä, kotelosuoja alle tartunnaksi ja massa päälle.
Olishan se hieno kun olis pohjakin sininen mutta ei vaan jaksa kitata pohjasta virheetöntä.
Eristää massa tietysti vähän ääntäkin, ja tarkoitus olis ettei tätä hitsata tarvi enää ikinä.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Tuo nokka meni aikoinaan kaverille joka oli halvaantunut vyötäröstä alas päin. Tein sille tuommoisen, tahtoi sen vanhojen aikojen muistoksi.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: w114 elvytystä
Konehuone tuli maalattua.
Ratin kanssa tuli myös askarreltua. aihio oli kyllä aika huono.
epoksikittiä:
Muovikittiä ja pohjamaalia ja tietysti kovasti hinkaamista
ja musta päälle:
Alustaan tuli osia, 20 kilon paketti, pitääs vaan ehtiä kasata
Ratin kanssa tuli myös askarreltua. aihio oli kyllä aika huono.
epoksikittiä:
Muovikittiä ja pohjamaalia ja tietysti kovasti hinkaamista
ja musta päälle:
Alustaan tuli osia, 20 kilon paketti, pitääs vaan ehtiä kasata
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Asiallista on duuni mitä tehet. Kyllä tuo koko ajan menee ns mukavempaan suuntaan eli valmiimmaksi
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w114 elvytystä
Kiitän, joo ja tämä on ihan kivaa kun alkaa tulla näkyviin jäävää valmista. No toki tietysti tuskastuttava hidasta kun on osissa niin kova putsaaminen. Ultraäänipesuri on kova sana
Jotain irto-osia asenneltu:
Pohja käsitelty. kotelosuoja alle:
Siihen päivä kuivatusta ja paksumpi tavara päälle:
Takapäästä jätin vielä pätkän suojaamatta kun takahiekkapellin joutuu vielä vaihtamaan mutta pitää saada ensin "grillistä" pois
Jotain irto-osia asenneltu:
Pohja käsitelty. kotelosuoja alle:
Siihen päivä kuivatusta ja paksumpi tavara päälle:
Takapäästä jätin vielä pätkän suojaamatta kun takahiekkapellin joutuu vielä vaihtamaan mutta pitää saada ensin "grillistä" pois
-Antti-
Re: w114 elvytystä
juupajuu, tähän rojektiin koittanut uhrata tavallista enempi aikaa ja jotain valmistakin on tullut.
Koriin kiinitelty ohjauksen osat ja akselit kasattu uusituilla puslilla:
Ja alkuviikosta vielä jumppailin akselit alle ja purin grillistä irti.
Koriin kiinitelty ohjauksen osat ja akselit kasattu uusituilla puslilla:
Ja alkuviikosta vielä jumppailin akselit alle ja purin grillistä irti.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Noniin kesä meni ja mitään ei tapahtunu tai siis rojektille ei juuri mitään, jotain osien haalimista yms, kaikkia muuta ohjelmaa oli kyllä.
Kun sai mersun pyörilleen niin sai lopunki tallin tyhjäksi. Sittempä seinät ja katto maaliin, lattiaan hiomista tasoitusta ja maalia.
Valoa, hyllyä, sähköä nostinta, yms varustelua ja mercedes ja se on taas täynnä
Syksyn kunniaksi projektiin osien sovittelua.
takahiekkapelti vaihdettuna.
Konepelti(kin) osoittautui luultua isotöisemmäksi; löytyi kittiä ja *****n ruiskukittiä.
joutuu sitä kittiä toki takasinkin laittaa mutta ompa vesittynyt ruiskukitti ja ruosteen alut pois alta
Kun sai mersun pyörilleen niin sai lopunki tallin tyhjäksi. Sittempä seinät ja katto maaliin, lattiaan hiomista tasoitusta ja maalia.
Valoa, hyllyä, sähköä nostinta, yms varustelua ja mercedes ja se on taas täynnä
Syksyn kunniaksi projektiin osien sovittelua.
takahiekkapelti vaihdettuna.
Konepelti(kin) osoittautui luultua isotöisemmäksi; löytyi kittiä ja *****n ruiskukittiä.
joutuu sitä kittiä toki takasinkin laittaa mutta ompa vesittynyt ruiskukitti ja ruosteen alut pois alta
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Monesti sitä kittiä on laitettu tarpeettoman paksulti, ilmeisesti helpompi saada suoraksi kun sitä on koko alalla. Teollisuusepoksi esim teknoplast 5 on kitin kanssa hyvää noihin pohjiin, sen päälle voi kitata ja taas kittaamisen ja hiomisen jälkeen uus kerros sitä niin sillä saa vielä yllättävän paljon oiottua pintaa pitkän hiomatuen kanssa. Siihen päälle sitten hiontamaalit ja muut, noin tehden ne kitit pysyy sielä epoksin välissä piilossa, ruostesuojaus on kunnossa eikä kittirajat tule esiin parin kuukauden päästä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w114 elvytystä
No siinäpä tulikin juuri ne syyt miksi itte tykkään epoksia käyttää. Nyt taisi tulla ppgn tavaraa.
Otatti vielä käyttämättömän mutta huonosti säilötyn lokasuoja puhtalle pellille.
Ovet tuli irrotettua ja purettua. On niissäkin puuhaa mutta pystärin oviksi ihan lohdulliset, jos ei mitään ylläreitä löydy
Otatti vielä käyttämättömän mutta huonosti säilötyn lokasuoja puhtalle pellille.
Ovet tuli irrotettua ja purettua. On niissäkin puuhaa mutta pystärin oviksi ihan lohdulliset, jos ei mitään ylläreitä löydy
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Ovet näyttää olevan siistimmästä päästä - löytyy pohjat ja kaikki...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...