Peten SEC 560 '91 IPI-1
Peten SEC 560 '91 IPI-1
Tervehdys, arvon kollegio!
Allekirjoittaneelle vierähtänyt pitkä tovi poissa foorumilta, mutta nyt on taas salasana tallessa ja ajattelin avata sanaista arkkuani, kerta on jotain kerrottavaakin.
Koronan kyllästämän vuoden 2020 loka-marraskuun vaihteessa kirjoiteltiin kauppakirjat C126 560-mallisesta namipalasta.
Ohessa muutama kuva: Muutaman vuoden ajan olin etsiskellyt soveliasta SEC-yksilöä ja tämän nähtyäni ei ollut enää paluuta. Kaupat solmittiin loka-marraskuun vaihteessa 2020 ja tuosta päätöksestä olen taputtanut itseäni olkapäälle jo useampaan kertaan. Pitkään olisi taas saanut seurata palstoja, että sopiva ostokohde olisi tullut vastaan, luulen. Kyseinen auto oli myös mukana SEC-Mersuja käsitelleessä jutussa 14.12.20 ilmestyneessä Tähdelliset lehdessä, jossa oli kylläkin virhe auton vuosimallin suhteen: auto on luovutettu 1. omistajalle tammikuussa 1991 ja on siten vuosimallia 1991.
Auton myyntitoimeksiannon suoritti Harri Asunta, jolle haluan lausua kiitokset mukavasta palvelusta. Auton historia on tiedossa melkoisen tarkkaan. Olen ollut puhelimessa juttusilla suomalaisen herrasmiehen kanssa, joka auton aikanaan Saksasta Suomeen toi työkomennukseltaan. Treffit on sovittu kevääksi ja hän pääsee siten näkemään omansa pitkästä aikaa.
Auton historian kulmakiviä on se, että herra Isto - IPI lempinimeltään - nouti auton MB tehtaalta itse ja ajoi sen seuraavaksi AMG:n verstaalle. AMG:llä auto sai hieman meikkiä mm. mittariston ja korisarjan sekä vanteiden muodossa. Pakoputken pääkin on AMG-leimattu.
Auto on suurelta osin alkuperäiskuntoinen, joskin harmillisesti alkuperäinen Beckerin CD-soitin ja BOSE-soundsystemin aivolaatikko on häipynyt ja tilalle laitettu 2000-luvun alun elektroniikkahömppää. Vanteet olivat tehtaalta lähtiessään 15-reikäiset varaosanumerolla 1264003002 ja AMG:ltä lähtiessään valokuvien mukaan AMG Aero 3 -malliset.
Autossa ostohetkellä oli (1. kuvassa näkyvien seisotus-talvivanteiden lisäksi) AMG Aero 1 -vanteet. Sittemmin Hra. Asuinmaa vinkkasi minulle Suomessa myynnissä olleista AMG Aero 3 -vanteista ja niistä tuli hierottua kaupat. Kiitos vielä kerran; mukavaa, että harrasteverkosto toimii! Vastaan tuli orkkis varaosanumerolla olevat 15-reikävanteet ja nekin ovat nyt vintillä. Molemmat AMG-vannesarjat ovat parhaillaan kunnostuksessa Fame Wheelworksilla Ylivieskassa. Tuskin maltan odottaa.
Lisäksi teetin autolle Classic Data -tarkastuksen ja vaunu sai erinomaisen kuntoluokituksen 2, joka oli itselle kiva yllätys. Tämän jälkeen harrasteajoneuvovakuutuskin lohkesi Lähitapiolasta mukavasti.
Takakontissa on tehdasasenteinen ja irroitettava jääkaappi, joka ei jaksanut kovin pitkää tovia hurista. Joulun pyhinä purin kylmäaparaatin ja tuttavani juotti siihen täyttönipan. Laite tyhjiöitiin, koeponnistettiin typellä ja sinne laitettiin uudet R12:sta korvaavat liemet sisään. Tämän jälkeen puunausta ja kasaus. Testiajossa kylmälaukku saavutti helposti -8 astetta pakkasta, jolloin lopetin kiusaamisen ja etsiskelin nollan asteen asettelun olevan säädinkiekon puolivälin kieppeillä.
Muutoin talven aikana on luvassa kaikkien nesteiden ja suodattimien vaihto sekä ikkunahissien rasvaus Gleitpastella.
Vuoden 2022 alussa auto on määrä muutoskatsastaa museoautoksi
Datacardilla varusteina on:
228 STANDHEIZUNG
245 REISERECHNER
258 RADIO BECKER MEXICO CD KURIER
261A LEDER SCHWARZ / ANTHRAZIT
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 ABLAGEBOX IN ABLAGESCHALE VORN
301 ABLAGEBOX IM FOND
307 KUEHLBOX IM KOFFERRAUM
341 BLINKLEUCHTEN ZUSAETZLICH
404 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH LINKS
405 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH RECHTS
406 404 + 405
481 UNTERSCHUTZ
512U ALMADINROT - METALLICLACK
540 ROLLO ELEKTRISCH FÜR HECKFENSTER
551 EINBRUCH- UND DIEBSTAHLWARNANLAGE
592 WÄRMEDÄMMENDES GRÜNES GLAS RUNDUM, HEIZBARE HECKSCHEIBE, BANDFILTER
620 ABGASREINIGUNGSANLAGE
645 WINTERREIFEN M + S
682 FEUERLÖSCHER
810 SOUND-SYSTEM (BOSE)
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
Satunnaisesti tulee laitettua kuvia autosta myös Instagramissa, jossa olen verhoutunut nimimerkin @p_haemaelaeinen alle. Tervetuloa katselemaan sielläkin.
Ajatus oli, että voisin tähänkin päivittää vaunuun liittyviä asioita satunnaisesti, jos suinkin.
Kiva olla taas foorumilla!
edit: Dropbox-linkkejä muuttelin myöhemmin oppimani perusteella. edit tuhat: jokohan nyt näkyisi.
Allekirjoittaneelle vierähtänyt pitkä tovi poissa foorumilta, mutta nyt on taas salasana tallessa ja ajattelin avata sanaista arkkuani, kerta on jotain kerrottavaakin.
Koronan kyllästämän vuoden 2020 loka-marraskuun vaihteessa kirjoiteltiin kauppakirjat C126 560-mallisesta namipalasta.
Ohessa muutama kuva: Muutaman vuoden ajan olin etsiskellyt soveliasta SEC-yksilöä ja tämän nähtyäni ei ollut enää paluuta. Kaupat solmittiin loka-marraskuun vaihteessa 2020 ja tuosta päätöksestä olen taputtanut itseäni olkapäälle jo useampaan kertaan. Pitkään olisi taas saanut seurata palstoja, että sopiva ostokohde olisi tullut vastaan, luulen. Kyseinen auto oli myös mukana SEC-Mersuja käsitelleessä jutussa 14.12.20 ilmestyneessä Tähdelliset lehdessä, jossa oli kylläkin virhe auton vuosimallin suhteen: auto on luovutettu 1. omistajalle tammikuussa 1991 ja on siten vuosimallia 1991.
Auton myyntitoimeksiannon suoritti Harri Asunta, jolle haluan lausua kiitokset mukavasta palvelusta. Auton historia on tiedossa melkoisen tarkkaan. Olen ollut puhelimessa juttusilla suomalaisen herrasmiehen kanssa, joka auton aikanaan Saksasta Suomeen toi työkomennukseltaan. Treffit on sovittu kevääksi ja hän pääsee siten näkemään omansa pitkästä aikaa.
Auton historian kulmakiviä on se, että herra Isto - IPI lempinimeltään - nouti auton MB tehtaalta itse ja ajoi sen seuraavaksi AMG:n verstaalle. AMG:llä auto sai hieman meikkiä mm. mittariston ja korisarjan sekä vanteiden muodossa. Pakoputken pääkin on AMG-leimattu.
Auto on suurelta osin alkuperäiskuntoinen, joskin harmillisesti alkuperäinen Beckerin CD-soitin ja BOSE-soundsystemin aivolaatikko on häipynyt ja tilalle laitettu 2000-luvun alun elektroniikkahömppää. Vanteet olivat tehtaalta lähtiessään 15-reikäiset varaosanumerolla 1264003002 ja AMG:ltä lähtiessään valokuvien mukaan AMG Aero 3 -malliset.
Autossa ostohetkellä oli (1. kuvassa näkyvien seisotus-talvivanteiden lisäksi) AMG Aero 1 -vanteet. Sittemmin Hra. Asuinmaa vinkkasi minulle Suomessa myynnissä olleista AMG Aero 3 -vanteista ja niistä tuli hierottua kaupat. Kiitos vielä kerran; mukavaa, että harrasteverkosto toimii! Vastaan tuli orkkis varaosanumerolla olevat 15-reikävanteet ja nekin ovat nyt vintillä. Molemmat AMG-vannesarjat ovat parhaillaan kunnostuksessa Fame Wheelworksilla Ylivieskassa. Tuskin maltan odottaa.
Lisäksi teetin autolle Classic Data -tarkastuksen ja vaunu sai erinomaisen kuntoluokituksen 2, joka oli itselle kiva yllätys. Tämän jälkeen harrasteajoneuvovakuutuskin lohkesi Lähitapiolasta mukavasti.
Takakontissa on tehdasasenteinen ja irroitettava jääkaappi, joka ei jaksanut kovin pitkää tovia hurista. Joulun pyhinä purin kylmäaparaatin ja tuttavani juotti siihen täyttönipan. Laite tyhjiöitiin, koeponnistettiin typellä ja sinne laitettiin uudet R12:sta korvaavat liemet sisään. Tämän jälkeen puunausta ja kasaus. Testiajossa kylmälaukku saavutti helposti -8 astetta pakkasta, jolloin lopetin kiusaamisen ja etsiskelin nollan asteen asettelun olevan säädinkiekon puolivälin kieppeillä.
Muutoin talven aikana on luvassa kaikkien nesteiden ja suodattimien vaihto sekä ikkunahissien rasvaus Gleitpastella.
Vuoden 2022 alussa auto on määrä muutoskatsastaa museoautoksi
Datacardilla varusteina on:
228 STANDHEIZUNG
245 REISERECHNER
258 RADIO BECKER MEXICO CD KURIER
261A LEDER SCHWARZ / ANTHRAZIT
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 ABLAGEBOX IN ABLAGESCHALE VORN
301 ABLAGEBOX IM FOND
307 KUEHLBOX IM KOFFERRAUM
341 BLINKLEUCHTEN ZUSAETZLICH
404 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH LINKS
405 FAHRERLEHNE ORTHOPAEDISCH RECHTS
406 404 + 405
481 UNTERSCHUTZ
512U ALMADINROT - METALLICLACK
540 ROLLO ELEKTRISCH FÜR HECKFENSTER
551 EINBRUCH- UND DIEBSTAHLWARNANLAGE
592 WÄRMEDÄMMENDES GRÜNES GLAS RUNDUM, HEIZBARE HECKSCHEIBE, BANDFILTER
620 ABGASREINIGUNGSANLAGE
645 WINTERREIFEN M + S
682 FEUERLÖSCHER
810 SOUND-SYSTEM (BOSE)
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
Satunnaisesti tulee laitettua kuvia autosta myös Instagramissa, jossa olen verhoutunut nimimerkin @p_haemaelaeinen alle. Tervetuloa katselemaan sielläkin.
Ajatus oli, että voisin tähänkin päivittää vaunuun liittyviä asioita satunnaisesti, jos suinkin.
Kiva olla taas foorumilla!
edit: Dropbox-linkkejä muuttelin myöhemmin oppimani perusteella. edit tuhat: jokohan nyt näkyisi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Skraba, Pe 19.03.2021 21:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Hieno juttu että auto jäi Suomeen ja etenkin harrastajalle! Mainiota myös, että vihkiytynyt ex-omistaja kunnosti autoa. Lapsuudenystäväni oli täällä Savonlinnassa ihmissuhteiden kautta tekemisissä Ipin kanssa, ja minullakin on muutama kuva autosta v. 1994.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Mahtava löytö tosiaan. Jo SEC on itsessään hieno mutta SEC AMG:nä on jotain liki epämaallisen upeaa...
Eiköös ne orggismallis Becker CD ja Bosen boxikin vielä ole jostain löydettävissä(?)
Eiköös ne orggismallis Becker CD ja Bosen boxikin vielä ole jostain löydettävissä(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Todella upea auto ja toisenlaisilla vanteilla muuttuu vielä monta kertaa upeammaksi.
Harvemmin näkee tuollaista ajotietokonetta.
Harvemmin näkee tuollaista ajotietokonetta.
Viimeksi muokannut Bemaristi, Pe 29.01.2021 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Hieno auto, ja onnittelut. Mutta... Taas kerran kylmäävää katseltavaa, kun ainakin kuskin puolen suojamuovi takapuskurista puuttuu.
Kaikki tiepöly ja lika kertyy puskurin sisään sen yläosiin ja mädättää tonnin kilkkeet. Tämä on ärsyttävän yleinen puute jo muutaman tonnin ritsoissa, mutta tässä hintaluokassa jo lähes skandaali. Asiantuntevan auton välittäjän olisi viimeistään pitänyt hoitaa tuommoinen moka kuntoon.
Tässä tarvittavat varaosanumerot: A 126 885 29 23 (vasen) ja A 126 885 30 23 (oikea). Ei enää joka paikasta saatavilla, mutta pienellä etsiskelyllä yleensä löytyy.
Kaikki tiepöly ja lika kertyy puskurin sisään sen yläosiin ja mädättää tonnin kilkkeet. Tämä on ärsyttävän yleinen puute jo muutaman tonnin ritsoissa, mutta tässä hintaluokassa jo lähes skandaali. Asiantuntevan auton välittäjän olisi viimeistään pitänyt hoitaa tuommoinen moka kuntoon.
Tässä tarvittavat varaosanumerot: A 126 885 29 23 (vasen) ja A 126 885 30 23 (oikea). Ei enää joka paikasta saatavilla, mutta pienellä etsiskelyllä yleensä löytyy.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Kiitokset, Timo L, Zac, Bemaristi ja Karel!
Ihan todella hauskaa, että on taas tarmolle joku kohde, vaikken varsinaista projektia halunnutkaan vaan kohtuullisen valmiin paketin. Olen todella tyytyväinen, kun etsintä koki päätöksensä ja nyt ei tarvitse enää selailla Nettiautoja. Ja kesällä on nyt sitten kiva ajella lasit alhaalla, joten sadekeliä ei todellakaan ole tilauksessa! Blame me, jos tulee taas sellainen monsuunikesä!
Orkkis radio ja soundsystem pitää hommata keskipitkällä aikavälillä todelakin. Siellä on paksissa CD-vaihtaja, vahvistin ja TV-viritin sekä järjestelmälle on tyyliin 5 kaukosäädintä. Nämä lentää kuikkaan heti, kun korvike löytyy. Ihan nopealla vilkaisulla tällaisia ei ollut juuri tarjolla, mutta ehkäpä joskus tärppää! Harmi, että se BOSE aivolaatikkokin (ja sen teline) on pitänyt purkaa veks. Kasettitoosia löytyy rahaa vastaan kyllä. CD-soittimia ei niinkään, BOSE-purkista puhumattakaan. Tällainen laitos tuo systeemi on Xentryssä: Ajotietokoneen luulin halvaantuneen, mutta se kaipasikin vain, että kello on mittaristoon ajassansa! Huh. Tosin ne 4x3kpl toiminnon osoittavia LED:ejä ei pala, joskaan en ole laitetta ajossa koskaan vielä päässyt testaamaan. Näytön toiminnot vaihtuvat oikein, mutta tosiaan se aktiivisen moodin valo ei ainakaan parkissa ollessaan pala. Tähän pitää joskus paneutua. Vaikkapa silloin, kun vaihdan mittariston polttimot; toinen yleisvalaisin pimeänä.
Yksi ostaessa tiedossa ollut harmitus oli, ettei turvavyön ojentajat toimineet lainkaan. Eivät edes yrittäneet. No. Ne tokenivat, kun kävin Dremelillä ja messinkitussulla läpi sulakepohjat ja sulakkeet. Great!
Ihan todella hauskaa, että on taas tarmolle joku kohde, vaikken varsinaista projektia halunnutkaan vaan kohtuullisen valmiin paketin. Olen todella tyytyväinen, kun etsintä koki päätöksensä ja nyt ei tarvitse enää selailla Nettiautoja. Ja kesällä on nyt sitten kiva ajella lasit alhaalla, joten sadekeliä ei todellakaan ole tilauksessa! Blame me, jos tulee taas sellainen monsuunikesä!
Orkkis radio ja soundsystem pitää hommata keskipitkällä aikavälillä todelakin. Siellä on paksissa CD-vaihtaja, vahvistin ja TV-viritin sekä järjestelmälle on tyyliin 5 kaukosäädintä. Nämä lentää kuikkaan heti, kun korvike löytyy. Ihan nopealla vilkaisulla tällaisia ei ollut juuri tarjolla, mutta ehkäpä joskus tärppää! Harmi, että se BOSE aivolaatikkokin (ja sen teline) on pitänyt purkaa veks. Kasettitoosia löytyy rahaa vastaan kyllä. CD-soittimia ei niinkään, BOSE-purkista puhumattakaan. Tällainen laitos tuo systeemi on Xentryssä: Ajotietokoneen luulin halvaantuneen, mutta se kaipasikin vain, että kello on mittaristoon ajassansa! Huh. Tosin ne 4x3kpl toiminnon osoittavia LED:ejä ei pala, joskaan en ole laitetta ajossa koskaan vielä päässyt testaamaan. Näytön toiminnot vaihtuvat oikein, mutta tosiaan se aktiivisen moodin valo ei ainakaan parkissa ollessaan pala. Tähän pitää joskus paneutua. Vaikkapa silloin, kun vaihdan mittariston polttimot; toinen yleisvalaisin pimeänä.
Yksi ostaessa tiedossa ollut harmitus oli, ettei turvavyön ojentajat toimineet lainkaan. Eivät edes yrittäneet. No. Ne tokenivat, kun kävin Dremelillä ja messinkitussulla läpi sulakepohjat ja sulakkeet. Great!
Todellakin tällaiset puuttuu molemmin puolin! Liekö ovat jääneet matkalle, kun AMG-korisarjaa on asennettu? Miksiköhän nuo sieltä muutoin olisivat matkalle varisseet Ehdottomasti hankintaan ja josko ne sinne saisi sovitelluiksi. Erinomainen kiitos huomiosta!Karel kirjoitti: ↑Pe 29.01.2021 09:38 Mutta... Taas kerran kylmäävää katseltavaa, kun ainakin kuskin puolen suojamuovi takapuskurista puuttuu.
Kaikki tiepöly ja lika kertyy puskurin sisään sen yläosiin ja mädättää tonnin kilkkeet. Tämä on ärsyttävän yleinen puute jo muutaman tonnin ritsoissa, mutta tässä hintaluokassa jo lähes skandaali. Asiantuntevan auton välittäjän olisi viimeistään pitänyt hoitaa tuommoinen moka kuntoon.
Tässä tarvittavat varaosanumerot: A 126 885 29 23 (vasen) ja A 126 885 30 23 (oikea). Ei enää joka paikasta saatavilla, mutta pienellä etsiskelyllä yleensä löytyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Skraba, Pe 19.03.2021 21:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Onnea auton hankinnan johdosta. Tämä ei ole siis Rober Pauligin entinen, eikä siis Mika Häkkisen entinen (jos ne on edes samat autot...)?Skraba kirjoitti: ↑Pe 29.01.2021 11:45Todellakin tällaiset puuttuu molemmin puolin!Karel kirjoitti: ↑Pe 29.01.2021 09:38 Mutta... Taas kerran kylmäävää katseltavaa, kun ainakin kuskin puolen suojamuovi takapuskurista puuttuu.
Tässä tarvittavat varaosanumerot: A 126 885 29 23 (vasen) ja A 126 885 30 23 (oikea). Ei enää joka paikasta saatavilla, mutta pienellä etsiskelyllä yleensä löytyy.
Puuttuvat takafläpärit
Liekö ovat jääneet matkalle, kun AMG-korisarjaa on asennettu? Miksiköhän nuo sieltä muutoin olisivat matkalle varisseet Ehdottomasti hankintaan ja josko ne sinne saisi sovitelluiksi. Erinomainen kiitos huomiosta!
Dropboksi jää firman palomuurin taakse eli en saa kuvia auki, mutta fläpäreet istuu urissa jotka on takapuskurin sisäpuolella osa puskurin rakennetta. Jos AMG puskureista ne urat tyystin puuttuu?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Joo ei ole Häkkistä varmaan nähnytkään Ja edellinen omistaja tosiaan ollut pitkäaikaisesti Oy Skinnvest Ab eli Roberts Coffeehenhan se viittaa. En ole heitä koskaan tavannut enkä siten saanut ilmasia kahveja ostettaessakarra kirjoitti: ↑Pe 29.01.2021 13:41 Onnea auton hankinnan johdosta. Tämä ei ole siis Rober Pauligin entinen, eikä siis Mika Häkkisen entinen (jos ne on edes samat autot...)?
Dropboksi jää firman palomuurin taakse eli en saa kuvia auki, mutta fläpäreet istuu urissa jotka on takapuskurin sisäpuolella osa puskurin rakennetta. Jos AMG puskureista ne urat tyystin puuttuu?
Slipareet tilasin Ebaysta, maksoivat 40 egeä pari. Pitää koettaa istuttaa niitä tuonne tai sitten laittaa kiertoon jos ei onnistu mitenkään. Puskuriin on lisätty ulkopuolelle lisää tavaraa, joten sisäpuoli voisi olla ihan vakionakin; mene ja tiedä.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Kyllä CD-Beckereitä löytyy saksan ebaysta. Ne ovat kalliita, mutta se varmaankin oli selvää kun tuollaisen SEC:n hankit . Arvostan, että autoon hankitaan orkkisvarustelu. Se kuuluu tuollaiseen erikoisautoon. Onko AMG:llä käynnistä mitään dokumentteja? Avasiko Ipi yhtään, miksei tekniikkaan koskettu?
Radioita kannattaa katsoa ebay.de, mm. https://www.ebay.de/itm/Oldtimer-Becker ... Sw271f4Mnv ja https://www.koenigs-klassik-radios.de/ .
Käytetyn kun hankkii niin suoraan Pulttikanavaan LPR:aan tsekattavaksi. Huomioi, ettei konsoliin tule USA-tai BMW-malli, vaan sopivat typpit ovat 860, 875, 876, 881 tai 883.
Radioita kannattaa katsoa ebay.de, mm. https://www.ebay.de/itm/Oldtimer-Becker ... Sw271f4Mnv ja https://www.koenigs-klassik-radios.de/ .
Käytetyn kun hankkii niin suoraan Pulttikanavaan LPR:aan tsekattavaksi. Huomioi, ettei konsoliin tule USA-tai BMW-malli, vaan sopivat typpit ovat 860, 875, 876, 881 tai 883.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
No ni! Hienoa että palasit foorumille! Ja kohta varmaan saadaankin Famelta kuvia Aerojen kunnostuksesta
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Kiitos vielä Evo X et Co. Vielä on foorumirutiinit hakusessa ja koetan muistaa päivitellä asioita aina ehtiessäni. Toisaalta hitahanlaisesti tapahtuu kun hitahanlaisesti kiiruhtaa auton kanssa
Hra Fame Wheelworks lähestyi muutamalla promokuvalla Aero 3:sten lopputuloksesta. Famen lähettämiä kuvia siis ohessa olevat, ei minun ottamia.
Fame Wheelworksin kuvia seuraavat: Kyllä täytyy hemmolle hattua nostaa. Ja hän on juuri siirtynyt täyspäiväiseksi yrittäjäksi, joten osaavaa kaistaa vapautuu harrastajien iloksi nykyistä enemmän. Omalta kohdalta kyllä vahva peukku!
Hra Fame Wheelworks lähestyi muutamalla promokuvalla Aero 3:sten lopputuloksesta. Famen lähettämiä kuvia siis ohessa olevat, ei minun ottamia.
Fame Wheelworksin kuvia seuraavat: Kyllä täytyy hemmolle hattua nostaa. Ja hän on juuri siirtynyt täyspäiväiseksi yrittäjäksi, joten osaavaa kaistaa vapautuu harrastajien iloksi nykyistä enemmän. Omalta kohdalta kyllä vahva peukku!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Skraba, Pe 19.03.2021 21:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Aero 3:set ovat kyllä maukkaat vanteet ja kunnostuksen jäljiltä kyllä vielä makeammat. Mitkäs speksit näissä on?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Mukava lukea foorumilla tästä autosta. Lisää kuvia vaan
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Ehdottomasti täytyy
Kerrankin joku joka ei sano "ei voi - ei pysty - Suomessa työ liian kallista - Thaimaan tina on halpaa.." jne.
...vaan näyttää että kyllä onnistuu kun osaamista ja kovaa tahto riittää!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Hieno juttu että IPI-1 päätyi oikealle harrastajalle!
Toivottavasti joskus sattuu näkemään auton livenä varsinkin kun Aero 3:et ovat alla.
Toivottavasti joskus sattuu näkemään auton livenä varsinkin kun Aero 3:et ovat alla.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Mielenkiintoinen projekti, tämä seurantaan, on sentään harvinaisuus kyseessä.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Hiljaa hyvä tulee. Toisen takalasin nostimen kokeeksi rasvasin Gleitpastella (kiitos Klubitalli). Ihan samaa vauhtia lasi kulkee, eli ilman tiivisteitä hyvinkin rivakkaasti, mutta tiivisteiden kanssa aika nihkeästi. Ovat muuten arvokkaita uudet tiivisteet, joten pitääpä fundeerata. Veikeä se takalasin mekanismi kyllä, eikä mitenkään helppo sitä takasivuverhoilua irroitella.
Mut hei! Ylivieskan Verstas eli Fame on saanut Aero 3:t valmiiksi. Ai hitto että odotan sitä, kun pääsen ne noutamaan!
https://youtu.be/5C8EqnfRWks
Nyt pitäisi keksiä, kenelle nuo vanteet uskaltaa viedä kumien laittoon Saa vinkata!
Mut hei! Ylivieskan Verstas eli Fame on saanut Aero 3:t valmiiksi. Ai hitto että odotan sitä, kun pääsen ne noutamaan!
https://youtu.be/5C8EqnfRWks
Nyt pitäisi keksiä, kenelle nuo vanteet uskaltaa viedä kumien laittoon Saa vinkata!
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Kiitokset Saa kyllä tulla moikkaamaan aina, jos koslaa jossain vaan bongailee!
Soittelin myös auton 1. omistajan kanssa ja hän tulee autoaan moikkaamaan keväällä! Jotakin AMG-dokumenttejakin hänen arkistostaan kuulemma löytyi!
Olen aika vakuuttunut, että tää on kiva laji!
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Kiitos myös sinulle, Pontus.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Fame Ylivieskasta vinkkasi, että myös AERO 1:set ovat päässeet työn alle. Kuulemma maalia oli sillai, että piisasi ja yksi kerros ei meinannut irrota kirveelläkään; liekkö jotain veneenpohja-lyijyasbestimaalia joku hölvännyt. Sikäli sitä paljon oli, ettei merkinnöistä sun muista saanut enää mitään tolkkua.
Tässä putsattuna: Ilmanputsarin kansi oli aika köhmänen ja se on myös samassa puulaakissa putsattavana. Piti vähän hillitä ettei ihan peiliksi sitä vetäisi
Tässä koevedos: Maaliskuun alussa ajelen hakemaan romppeita kotiin.
Sitten pitäisi vielä keksiä, kenelle uskaltaa viedä uudet kunnostetut vanteet renkaiden laittoon. Oisko hyviä vinkkejä tarkoista rengasjepeistä Kaakkois- tai Etelä-Suomesta?
Tässä putsattuna: Ilmanputsarin kansi oli aika köhmänen ja se on myös samassa puulaakissa putsattavana. Piti vähän hillitä ettei ihan peiliksi sitä vetäisi
Tässä koevedos: Maaliskuun alussa ajelen hakemaan romppeita kotiin.
Sitten pitäisi vielä keksiä, kenelle uskaltaa viedä uudet kunnostetut vanteet renkaiden laittoon. Oisko hyviä vinkkejä tarkoista rengasjepeistä Kaakkois- tai Etelä-Suomesta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Skraba, Pe 19.03.2021 21:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Huima offtopic: Sanokaas nyt, kannattaako kuvat laittaa viestin liitteiksi vai ei? Dropboxia olen käyttänyt ns. kaikessa ja tietämättä foorumille tallentamisen mahdollisuudesta aloitin sillä täälläkin. Ehkä paras olisi käyttää foorumin omaa palvelua. Ois vaan kiva "hallinnoida" itse noita, koska vanhoista ketjuista on hävinnyt nuo kuvat ja samalla elintärkeää dataa monessa mielessä!
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
No kun nyt kysyit, niin omasta mielestäni fiksuinta on pitää ne kuvat tosiaan omassa paikassa jossain ja sitten linkittää ne sieltä suoraan viestissä näkyväksi, näin ikään:
No joo tosta tuli koko lailla iso, mutta monissa kuvapalveluissa on mahdollisuus tallentaa kuva täysikokoisena ja linkittää pienempi kuva sieltä foorumille. Mä en tiiä, että miten se on Dropboxin kanssa tuo sitten, kun on itse sinne kirjautuneena.
Mielestäni lukijan kannalta kivampi, jos ei tarvitse aina klikata kuvaa auki erikseen. Ja toisaalta jos laittaa kuvat liitteiksi viesteihin, niin jossain vaiheessa tulee viestiketjussa vastaan raja, jonka jälkeen ei enää pysty lisäämään kuvia, kun niille varattu tila täyttyy. Ja tavallaan muutenkin olen sitä mieltä, että on turhanpäiväistä täyttää foorumien servereitä kuvamateriaalilla.
No joo tosta tuli koko lailla iso, mutta monissa kuvapalveluissa on mahdollisuus tallentaa kuva täysikokoisena ja linkittää pienempi kuva sieltä foorumille. Mä en tiiä, että miten se on Dropboxin kanssa tuo sitten, kun on itse sinne kirjautuneena.
Mielestäni lukijan kannalta kivampi, jos ei tarvitse aina klikata kuvaa auki erikseen. Ja toisaalta jos laittaa kuvat liitteiksi viesteihin, niin jossain vaiheessa tulee viestiketjussa vastaan raja, jonka jälkeen ei enää pysty lisäämään kuvia, kun niille varattu tila täyttyy. Ja tavallaan muutenkin olen sitä mieltä, että on turhanpäiväistä täyttää foorumien servereitä kuvamateriaalilla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Hieno klassikko. Mielelläni katselisin lisää kuvia.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Juu samaa mieltä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Mistä näitä tiivisteitä olet katsellut?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Skraba kirjoitti: ↑Pe 26.02.2021 17:07 Huima offtopic: Sanokaas nyt, kannattaako kuvat laittaa viestin liitteiksi vai ei? Dropboxia olen käyttänyt ns. kaikessa ja tietämättä foorumille tallentamisen mahdollisuudesta aloitin sillä täälläkin. Ehkä paras olisi käyttää foorumin omaa palvelua. Ois vaan kiva "hallinnoida" itse noita, koska vanhoista ketjuista on hävinnyt nuo kuvat ja samalla elintärkeää dataa monessa mielessä!
itse käytän tätä palvelua. https://fi.imgbb.com/
sieltä saa linkin tuollaiseen foorumillekin sopivaan kuvakokoon, ja on senverran helppo käyttää että tälläinen tietotekniikan ihmelapsikin sen kanssa pärjää
Autosta puheenollen on todella hienoa että tälle löytyi Suomesta asiaa ymmärtävä omistaja, ja onhan se niin hieno että silmiin koskee
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
On kyllä hieno SEC. Tuossahan ei pitäisi olla ongelmia laittaa museokilpiin, kun kaikki on alkuperäistä tai jo silloin uutena asennettu.
560 SEC 1988
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
EX- 500 SL 1992
EX- E 320 C 1994
EX- 190 E 1991
Re: Peten SEC 560 '91 IPI-1
Jatketaan samaa offtopiccia vielä luvallanne... Ap. kuvan jakoyritys siten että tulisi näkyviin kuvana:
--> No, eipä näy ainakaan noilla IMG-rajaimilla Dropboxin linkillä suoraan?
Mites jos vähän heittää lisää loitsua:
https://www.dropbox.com/s/o5sd7jt3fk2efeo/09%20FAME4%20AERO1.JPG[/img]
--> No eipä toimi näinkään... (loitsu oli hiukan pitempi kuin mitä tuli näkyviin, sis. URL ja sitten IMG Source..)
Kokeillaas vielä...
--> Ahaa.. eli tuo vissiin näkyis? Otin dropboxista "näytä kuva" ja sieltä oikean klikin takaa "kopioi kuvan osoite".
Sen rimpsun (6-7 riviä mössöä:) kopsasin sitten tuohon [IMG ... [/IMG... kehysten väliin. Vähän kikkailua(?)
Se oli mulle "uutta" että tänne mersufoorumin serverille voisi tallettaa muitakin kuvia kuin ns. thumbnaileja...? Täytyy koklata.
--> No, eipä näy ainakaan noilla IMG-rajaimilla Dropboxin linkillä suoraan?
Mites jos vähän heittää lisää loitsua:
https://www.dropbox.com/s/o5sd7jt3fk2efeo/09%20FAME4%20AERO1.JPG[/img]
--> No eipä toimi näinkään... (loitsu oli hiukan pitempi kuin mitä tuli näkyviin, sis. URL ja sitten IMG Source..)
Kokeillaas vielä...
--> Ahaa.. eli tuo vissiin näkyis? Otin dropboxista "näytä kuva" ja sieltä oikean klikin takaa "kopioi kuvan osoite".
Sen rimpsun (6-7 riviä mössöä:) kopsasin sitten tuohon [IMG ... [/IMG... kehysten väliin. Vähän kikkailua(?)
Se oli mulle "uutta" että tänne mersufoorumin serverille voisi tallettaa muitakin kuvia kuin ns. thumbnaileja...? Täytyy koklata.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...