W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä
W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä
Kaikki alkoi kun 2017 bongasin foorumilta myynnissä aika heikkokuntosen 280 ceeläisen joka oli ollut tarkotus ylimaalata mutta projekti oli jääny kesken. Amg korisarja oli myyty erikseen.
Laittelin sit perusmallin puskurit ja maalasin alkuperäsellä värillä. Pariivuotta auto oli ihan käyttiksenä
Sitten löyty amg korisarja ja sovittelin sen paikallee ja maalasin auton helmiäis ruskeeksi:
[/url]
Nyt syksyllä 2020 päätin että tämähän on ahdettava. Ensikesäksi jos sais miedoilla ahdoilla ajoon avaamattomalla koneella. Tuleva tekniikka:
Maxxecu race moottorinohjaus
Holset hx 40 Super 16 pesällä
Kiinan 60mm hukkis
Bemarin zf gs6-53 tulossa englannista
Bosch ev 14 1200cc suuttimet tulossa
Mika salmiselta billet vauhtis sintterilevyllä ja sre asetelmalla
Bilteman cooleri joka sovitettu jo paikalleen
Itse tekemä pakosarja
Laittakaahan kommenttia mitä mieltä tämmösestä ceeläisen virittämisestä
Laittelin sit perusmallin puskurit ja maalasin alkuperäsellä värillä. Pariivuotta auto oli ihan käyttiksenä
Sitten löyty amg korisarja ja sovittelin sen paikallee ja maalasin auton helmiäis ruskeeksi:
[/url]
Nyt syksyllä 2020 päätin että tämähän on ahdettava. Ensikesäksi jos sais miedoilla ahdoilla ajoon avaamattomalla koneella. Tuleva tekniikka:
Maxxecu race moottorinohjaus
Holset hx 40 Super 16 pesällä
Kiinan 60mm hukkis
Bemarin zf gs6-53 tulossa englannista
Bosch ev 14 1200cc suuttimet tulossa
Mika salmiselta billet vauhtis sintterilevyllä ja sre asetelmalla
Bilteman cooleri joka sovitettu jo paikalleen
Itse tekemä pakosarja
Laittakaahan kommenttia mitä mieltä tämmösestä ceeläisen virittämisestä
Viimeksi muokannut jjjuksi, Ma 25.07.2022 13:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W202 M104 turbo
Hieno auto ja hyvä projekti, bensaturboista on mukavaa saada lisää juttua foorumille. Miten aiot toteuttaa moottorin säädöt, tehomittauksen ja muutoskatsastuksen, siitä olisi hyvä saada lisätietoa?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 M104 turbo
Maxxecun sivuilta löytyy basemappeja tälle koneelle ja niistä jos jollain sais käymään. Sitten pitäs valita joku penkityspaja jostain. Tarkemmin en oo miettiny vielä mihin tuun viemään säädettäväksi 20% tehonlisäyksellä paperille sais ottaa vajaat 240 heppaa ja sen saaminen paperille voi olla haastavaa, sytkäennakolla ja mahdollisella imuilman kuristamisella jos sen sais aikaiseksi ~450heppaa pitäs uskaltaa ottaa tosta koneesta vakio kangilla kunhan etanolia käyttää polttoaineena. Vakiona tahtoo olla turhan kovat puristukset. H-profiiliveivit ja jäykemmät venttiilinjouset tulee sitten jossainvaiheessa. Konttorilta en oo kyllä vielä kysynyt varmuutta, mutta ei pitäsi joutua alustaan tai jarruihin koskemaan muutoskatsastuksen takia.
Re: W202 M104 turbo
Tuossa 280 versiossa on muistaakseni kovimmat puristukset koko m104 sarjasta???
Ota männän päältä sorvissa siivu
Ota männän päältä sorvissa siivu
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W202 M104 turbo
Joo niin oon kuullu. Siinä vaiheessa kun mäntiä oon käyttämässä ulkona niin ois sama laittaa ne H-profiili veivit. Niitä myydään 2mm vakioita lyhempänä niin sillä saa puristuksia alaspäin.
Re: W202 M104 turbo
Hyväksynevät mallisarjansa tehokkaimmaksi, jolloin saat leimattua penkkilapulla jossa teho noussut alkuperäisestä enintään 20%.Konttorilta en oo kyllä vielä kysynyt varmuutta, mutta ei pitäsi joutua alustaan tai jarruihin koskemaan muutoskatsastuksen takia.
wiimax.fi
Re: W202 M104 turbo
Kysele imusarja PT-racing nimimerkiltä. Sillä on valmiit sapluunat M104:een.
Siistin pakosarjan olet touhunnut...
Siistin pakosarjan olet touhunnut...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W202 M104 turbo
Olen hitsari ammatiltani ja löytyy ac/dc tig iteltäkin niin ajattelin rakentaa imusarjankin itse jossainvaiheessa. Alkuun ajelen vakio imusarjalla johon muokkaan vaan yleismallisen kaasuläpän, niin saa maxxecuun käypäsen tpssän laitettua.
Re: W202 M104 turbo
EDIT: tuli näköjää kahteen kertaan sama viesti
Re: W202 M104 turbo
Maxxecun saa juttelemaan alkuperäsenkin kaasuläpän asentoanturin kanssa. 6 johtoa kaasuläpällä taisi mennä, joista kolmelle oli käyttöä. Johtojen värejä en kyllä muista.
Re: W202 M104 turbo
Ahaa! Taidampas siis vielä jättää billet kaasuläpän hyllyyn ja laittaa tolla alkuperäisellä pelaamaan, niin säästyy kaasuvivuston uudelleen rakentamiselta! Kävimpäs kurkkimassa sunki m104 swappi topicin ja mielenkiintoista luettavaa
Re: W202 M104 turbo
Miten tehon vertaaminen c36 AMG:n tehoihin? Jarruthan siinä vain on erilaiset vs 280. Silloin sais yli 300hp tehon papereihin.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W202 M104 turbo
Onnistuu varmasti verrata C36AMG, hankkii vaan sellaisen jarrut tai isommat. Alustan osista en tiedä onko muuten eroja.
wiimax.fi
Re: W202 M104 turbo
Mulla on c36 jarrut tuossa jemmassa, ne näyttää päällisin puolin olevan identtiset esim w140 Möhkön kanssa. Möhkön jarruja löytyy paljon helpommin kuin c36
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W202 M104 turbo
C36 jarrut on myös samat kuin clk430 mallissa, ne nelimäntäiset siis, tuota AMG:tä kun on tehty kaksilla erilaisilla etujarruilla. Ainoa ero noissa nelimäntäisissä on että 430 satuloista puuttuu AMG-tekstit. Sellaiset hommasin tuohon omaan w202:een. Jarrutehon muutos vakio 200cdi:n jarruihin oli huomattava
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: W202 M104 turbo
Täytyypäs käydä konttorilta kysyy tosta c36 vertaamisesta! Se auttas kyllä tosi paljon. Harmi kun vasta bongasin purussa yjen sellasen ja mietinki niitä jarruja et pitäskö ostaa mutta jäi sitte ostamatta.
Re: W202 M104 turbo
jjjuksi kirjoitti: ↑Ke 16.12.2020 02:44 Maxxecun sivuilta löytyy basemappeja tälle koneelle ja niistä jos jollain sais käymään. Sitten pitäs valita joku penkityspaja jostain. Tarkemmin en oo miettiny vielä mihin tuun viemään säädettäväksi 20% tehonlisäyksellä paperille sais ottaa vajaat 240 heppaa ja sen saaminen paperille voi olla haastavaa, sytkäennakolla ja mahdollisella imuilman kuristamisella jos sen sais aikaiseksi ~450heppaa pitäs uskaltaa ottaa tosta koneesta vakio kangilla kunhan etanolia käyttää polttoaineena. Vakiona tahtoo olla turhan kovat puristukset. H-profiiliveivit ja jäykemmät venttiilinjouset tulee sitten jossainvaiheessa. Konttorilta en oo kyllä vielä kysynyt varmuutta, mutta ei pitäsi joutua alustaan tai jarruihin koskemaan muutoskatsastuksen takia.
Mä säätelen keski-suomessa, on tuttu m104 ja maxxecu, saapi myös trafin laput
Re: W202 M104 turbo
Pistetääs seurantaan, hitusen kiinnostaa m104 turboilut
Ääni tälle
Re: W202 M104 turbo
Onko tuossa ahtoputkessa tarpeeksi liikkumavaraa, kun kone kiertyy kierrosten muuttuessa?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 M104 turbo
Täysin varma en ole, mut olettasin et kärsii liikkua moottorin jokusen sentin kun laittaa noi pullistuksilla varustetut silikonit molempiin päihin
Re: W202 M104 turbo
paljonkos tällä oli rullattu? aika rujon näköiset iskari ja alatukivarsi kuvassa muuten maalipinnasta tuli kyllä hieno.
W210 E320cdi
Re: W202 M104 turbo
360tkm vasta Etu alatukivarret oon vaihtanukki tähän, mutta tuo tarvikeosien maali ei kovin pitkään näy kestävän ja kuraa tuo suurimmaksosaks on. Tarkotus on kyllä puhaltaa ja maalata takakelkan ja etupään kaikki osat ja kasata strongflexin uretaanipuslilla ja uusilla iskareilla.
Re: W202 M104 turbo
Tuota imusarjaa kannattaa kannattaa käyttää varauksella, on 2 ja 5 pytyt äkkiä hoikalla seoksella...
Re: W202 M104 turbo
Ahtaminen katsotaan nostavan tehoja vähintäön 30% et joudut vaihtamaan ne tehokkaimman mallin jarrut ym jos leimalle halajat uusilla säännöksillä.
Re: W202 M104 turbo
Tämäpä pitää selvittää konttorilta, et luetaanko amg tämän c280 kanssa samaan mallisarjaan. Jos ei lueta, niin tämä c280 on mallisarjan tehokkain "perus" auto.
Hmm, tämäpä hyvä tieto. Maailmalla tuntuuvat olevan käyttäneet vakio imusarjaa yli 500hp tehoillakin. Ei huonoo tekis kuitenkaa laittaa pakolämpö antureita, kun tossa maxxecussa on niille mahis. Niillähän sen havaitsis äkkiä jos on eroja sylintereiden välillä.
Re: W202 M104 turbo
Yhteen omaan versioon tein niin, että katkaisin sen muovi imusarjan päädystä ja laitoin sisälle putken missä oli kierteet molemmissa päissä, että sain imusarjan kierteillä kasaan ja muovi epoxilla liimasin katkaisukohdan. Se toimi hyvin, ilma joutuu kiertämään putken, niin ajattelin että se tasaa seosta ja ei ainakaan siitä sulanut männät. Sitä ennen kaks kertaa meni männät aina 2 ja 5....
Re: W202 M104 turbo
Tehon pitää nousta turbotuksen jälkeen enemmän kuin 20 prossaa, maksimissaan aina tehopaino suhteen rajalle asti..en nyt ole varma oliko c36 samaa mallisarjaa, kannattaa konttorilla käydä. C36 ja c43 ovat ainakin eri malleja..
Re: W202 M104 turbo
Jotakii edistystä tämänki kanssa!
Elikkäs vaihteiston hitsasin itse ja kardaani on lyhennetty sille mittaansa. Laatikko on jo paikallaan tunnelissa ja kannakkeet tehty. Shifteri on vähän kesken vielä. Triggeröity billettipyörä, nelilapanen sintterilevy ja kl racingin "765" asetelma tuli Salmisen Mikalta .
Johtosarjan sain tehtyä ja illalla tokkäsin jo läppärin kiinni ja totesin et pyörimistiedot tullee ja anturit pelittää
Downpipe ja screamer on jo heppailtu ja hitsausta vailla. Screamerin vedän auton alle ja se on 2.5 tuumasta rosteria. Pakoputki tulee 3.5 tuumasesta downpipe ja loppupätkä 3 tuumasta. Nyt pittäis bensalinjat tehä, imusarja paikalleen, downpipe hitsata ja lambda paikallee nii pääsis kokeilemaan käyntiinkin!
Elikkäs vaihteiston hitsasin itse ja kardaani on lyhennetty sille mittaansa. Laatikko on jo paikallaan tunnelissa ja kannakkeet tehty. Shifteri on vähän kesken vielä. Triggeröity billettipyörä, nelilapanen sintterilevy ja kl racingin "765" asetelma tuli Salmisen Mikalta .
Johtosarjan sain tehtyä ja illalla tokkäsin jo läppärin kiinni ja totesin et pyörimistiedot tullee ja anturit pelittää
Downpipe ja screamer on jo heppailtu ja hitsausta vailla. Screamerin vedän auton alle ja se on 2.5 tuumasta rosteria. Pakoputki tulee 3.5 tuumasesta downpipe ja loppupätkä 3 tuumasta. Nyt pittäis bensalinjat tehä, imusarja paikalleen, downpipe hitsata ja lambda paikallee nii pääsis kokeilemaan käyntiinkin!
Re: W202 M104 turbo
Noniiin, homma edenny taas vähäsen keikkatöiden ohella ja viikonloppuna pääsi jo koeajolle hukkaportissa oli vasta 0.7 bar jousi. Veto päällä meinasi vetää vähän laihalle ja mitä nyt vähä yritin ite opetella säätämään nii ei oikeen ottanu onnistuakseen ilman aiempaa kokemusta. Pitää viiä siis suoraan vaan penkkiin ammattilaiselle säädettäväksi
3.5 tuumanen downpipe. Loppuputki tulee 3 tuuman rosterista. Katalysaattorilla ja yhdellä pöntöllä jonka jälkeen jakautuu tupla ulostuloihin kun tossa amg puskurissa tuplaputkille kivasti paikat
Siinä ensikäynnistys video:
https://juhon1.kuvat.fi/kuvat/VID_20210513_155109.mp4
Paukkua piti vähä jo kokeilla
https://juhon1.kuvat.fi/kuvat/Snapchat- ... 4?img=full
Eilen kävin hakemassa toisen koneen. 2.8 litranen 124 korista joten tosta löytyy öljysumut. Tarkotus ois tohon laittaa h-profiiliveivit, tuplaventtiilinjouset ja billetti retainerit niin uskaltaa jo käyttää ahtimen potentiaalin loppuun asti
3.5 tuumanen downpipe. Loppuputki tulee 3 tuuman rosterista. Katalysaattorilla ja yhdellä pöntöllä jonka jälkeen jakautuu tupla ulostuloihin kun tossa amg puskurissa tuplaputkille kivasti paikat
Siinä ensikäynnistys video:
https://juhon1.kuvat.fi/kuvat/VID_20210513_155109.mp4
Paukkua piti vähä jo kokeilla
https://juhon1.kuvat.fi/kuvat/Snapchat- ... 4?img=full
Eilen kävin hakemassa toisen koneen. 2.8 litranen 124 korista joten tosta löytyy öljysumut. Tarkotus ois tohon laittaa h-profiiliveivit, tuplaventtiilinjouset ja billetti retainerit niin uskaltaa jo käyttää ahtimen potentiaalin loppuun asti