Jimin S124 300TE-24
Jimin S124 300TE-24
Tuli tuo w123 300D laitettua myyntiin ja sen myynti on ainakin tällähetkellä myyntivarmennetta vaille valmis Tuli siinä sitten heti paniikki etsiä uutta kesäpeliä. Töissä koeajolla huomasin yhden hallin pihassa ryhdikkään farkku 124. Tästä sen kummemmin innostumatta sitten seuraavana päivänä kävi mielessä että mitäs jos se olisikin jollain muulla kuin pienellä bensa tai dieselkoneella Pyörähdin sitten pihaan ja peräluukustahan se jo selvisi: 300TE-24
Muistelin erään tutun omistavan kyseisestä hallikiinteistöstä paikan ja siltä sitten kyselemään omistajaa. Yhteystiedot ja omistajan numerokin tuli samana iltana selville, ja eikun kyselemään. Tästä on nyt aikaa kaksi päivää ja tänään tuli puolivahingossa kaupatkin tehtyä, vaikka w123 lojuukin vielä pihalla
Kyseessä siis erittäin siistikorinen, ja hyvin varusteltu Suomiauto. Toki voi olla että autolla on jotain yk-joukkoihin liittyvää perää, mutta joka tapauksessa varusteluettelo sisältää varustekoodin: "982 ADDITIONAL PARTS FOR VEHICLES DELIVERED TO FINLAND"
211 Automaattinen tasauspyörästön lukko (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEER. WHEEL (390 MM) IN SPORTS DESIGN AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER
341 BLINKLEUCHTEN ZUSAETZLICH
348U PERLBLAU - METALLICLACK
378A STOFF KARO GRAU
412 ELECTRIC TILTING/SLIDING ROOF IN STEEL VERSION
481 UNTERSCHUTZ
538 AUTOMATIC ANTENNA AND FRONT LOUDSPEAKERS - WITHOUT RADIO SET
541 DOPPELROLLO FUER GEPAECKABDECKUNG U. INSASSEN
570 FOLDING ARMREST FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
584 ELECTRIC WINDOW LIFTERS, FRONT AND REAR DOORS
588 Muita koodinimityksiä ei tällä hetkellä ole saatavilla
593 GREEN HEAT-INSUL. GLASS, ALL-AR., HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
620 Katalysaattoriauto
630 E.C.E. WARNING TRIANGLE
663 60 LITRES OF FUEL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
802 MODEL YEAR 1992
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKERS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
982 ADDITIONAL PARTS FOR VEHICLES DELIVERED TO FINLAND
Takavalot,etuvilkut sekä vanteet tulevat vaihtumaan. Myös takapäätä täytyy luultavasti viedä hieman maata kohti. Myös kuljettajan istuin tulee vaihtumaan parempaan sekä vaihdekepin nuppi hyvä kuntoiseen ZF:n nuppiin. Rattikin voisi vaihtua orkkikseen.
Muistelin erään tutun omistavan kyseisestä hallikiinteistöstä paikan ja siltä sitten kyselemään omistajaa. Yhteystiedot ja omistajan numerokin tuli samana iltana selville, ja eikun kyselemään. Tästä on nyt aikaa kaksi päivää ja tänään tuli puolivahingossa kaupatkin tehtyä, vaikka w123 lojuukin vielä pihalla
Kyseessä siis erittäin siistikorinen, ja hyvin varusteltu Suomiauto. Toki voi olla että autolla on jotain yk-joukkoihin liittyvää perää, mutta joka tapauksessa varusteluettelo sisältää varustekoodin: "982 ADDITIONAL PARTS FOR VEHICLES DELIVERED TO FINLAND"
211 Automaattinen tasauspyörästön lukko (ASD)
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEER. WHEEL (390 MM) IN SPORTS DESIGN AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER
341 BLINKLEUCHTEN ZUSAETZLICH
348U PERLBLAU - METALLICLACK
378A STOFF KARO GRAU
412 ELECTRIC TILTING/SLIDING ROOF IN STEEL VERSION
481 UNTERSCHUTZ
538 AUTOMATIC ANTENNA AND FRONT LOUDSPEAKERS - WITHOUT RADIO SET
541 DOPPELROLLO FUER GEPAECKABDECKUNG U. INSASSEN
570 FOLDING ARMREST FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
584 ELECTRIC WINDOW LIFTERS, FRONT AND REAR DOORS
588 Muita koodinimityksiä ei tällä hetkellä ole saatavilla
593 GREEN HEAT-INSUL. GLASS, ALL-AR., HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
620 Katalysaattoriauto
630 E.C.E. WARNING TRIANGLE
663 60 LITRES OF FUEL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
802 MODEL YEAR 1992
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKERS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
982 ADDITIONAL PARTS FOR VEHICLES DELIVERED TO FINLAND
Takavalot,etuvilkut sekä vanteet tulevat vaihtumaan. Myös takapäätä täytyy luultavasti viedä hieman maata kohti. Myös kuljettajan istuin tulee vaihtumaan parempaan sekä vaihdekepin nuppi hyvä kuntoiseen ZF:n nuppiin. Rattikin voisi vaihtua orkkikseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
No nyt on oikealla koneella varustettu auto.
Taitaa olla aika harvinaista herkkua jos uutena Suomeen ostettu ja muutenkin.
Taitaa olla aika harvinaista herkkua jos uutena Suomeen ostettu ja muutenkin.
Re: Jimin S124 300TE-24
Hieno ja muista, että farkkuna tosi harvinainen. Myös väri on hieno eikä iänikuinen 199. Suomihistoriankin takia säilyttämisen arvoinen. Mitä lie tehty takaluukulle, kun mallilätkä liian alhaalla, eikä merkintää mallimerkinnän poistosta tehtaalla?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Jimin S124 300TE-24
5satkun ajovalolasit jos oikein keulakuvasta katton? Jos mittaristossa oleva polttimoitten vikavalo toimii epäloogisesti nuiden 5-satkulisäpitkien takia ni laita kommenttia ni pistetään ohjetta et saa toimimaan kuten on suunniteltu
Loistava lähtökohta tehdä vimpanpäälle jos niin tahtoo ja päätellen osastosta mihin aloitit ni näin tulee myös käymään
Olisko takaluukkua kunnostettu jossain kohtaa ja samoin konepeltiä? Mielestäni oikein hyvä juttu ja kertoo siitä että on pidetty huolta. Katto takaikkunoitten alareunat niiden sisäsivuluukkujen yläreunojen kohdilta. Nuo kohdat monesti kannattaa suojata jollain sopivalla.
Takalikasuojankaaret näyttää ulkopuolelta olevan kunnossa ni ehdottomasti kannattaa kurkata sisäpuolelta nuo samat kohdat ja jos on kittiä ja sitä varmaan on ellei ketään ole koukkinu ni se minkä saa ni pois ja kuivata. Lopuksi laittaa jotain sopivaa et pysyy siistinä. Takalikasuojien taka-alanurkat näissä alkaa ruostua juurikin sisäpuolelta puhki ja suurin syy siihen luulen on kitti mikä tekee vedelle pesän. Jostain syystä apparinpuoli on herkempi.
Tätä seurataan mielenkiinnolla.
Loistava lähtökohta tehdä vimpanpäälle jos niin tahtoo ja päätellen osastosta mihin aloitit ni näin tulee myös käymään
Olisko takaluukkua kunnostettu jossain kohtaa ja samoin konepeltiä? Mielestäni oikein hyvä juttu ja kertoo siitä että on pidetty huolta. Katto takaikkunoitten alareunat niiden sisäsivuluukkujen yläreunojen kohdilta. Nuo kohdat monesti kannattaa suojata jollain sopivalla.
Takalikasuojankaaret näyttää ulkopuolelta olevan kunnossa ni ehdottomasti kannattaa kurkata sisäpuolelta nuo samat kohdat ja jos on kittiä ja sitä varmaan on ellei ketään ole koukkinu ni se minkä saa ni pois ja kuivata. Lopuksi laittaa jotain sopivaa et pysyy siistinä. Takalikasuojien taka-alanurkat näissä alkaa ruostua juurikin sisäpuolelta puhki ja suurin syy siihen luulen on kitti mikä tekee vedelle pesän. Jostain syystä apparinpuoli on herkempi.
Tätä seurataan mielenkiinnolla.
Re: Jimin S124 300TE-24
Kyllä takaluukusta jäljet löytyi siitä että sitä on maalattu jossain vaiheessa, tästä johtuen varmaan myös mallimerkintä liimattu väärään kohtaan.
Sumarit ei pelaa ja pitkät pelaa tuplana, joten 500:en lisäpitkäviritys tehty
Hyviä takavaloja sekä etuvilkkuja, ja vaihdekepin nuppia saa tarjota jos hyvään hintaan jollain. Mieluusti läheltä Seinäjokea
Sumarit ei pelaa ja pitkät pelaa tuplana, joten 500:en lisäpitkäviritys tehty
Hyviä takavaloja sekä etuvilkkuja, ja vaihdekepin nuppia saa tarjota jos hyvään hintaan jollain. Mieluusti läheltä Seinäjokea
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Eli jos haluaa tehdä niin että nuo 5satku lisäpitkät toimii vain silloin kun sumarikatkaisin on päällä ja vielä niin että vikavalokin toimii oikein eli havaitsee myös lisäpitkäpolttimon rikkonaisuuden eikä pala kaikenaikaa ni alla linkki kytkentäohjeeseen.
viewtopic.php?f=3&t=140434&p=1120111&hi ... A#p1120111
edit: Sumareitahan tuossa ei ole lainkaan kun ne on päivitetty lisäpitkiksi kuten ne 5satkuissa on. 5satkuissa sumarit taitaa olla siellä etupuskurissa alhaalla ritiläosuudella?
viewtopic.php?f=3&t=140434&p=1120111&hi ... A#p1120111
edit: Sumareitahan tuossa ei ole lainkaan kun ne on päivitetty lisäpitkiksi kuten ne 5satkuissa on. 5satkuissa sumarit taitaa olla siellä etupuskurissa alhaalla ritiläosuudella?
Re: Jimin S124 300TE-24
Tilattu pienellä tankilla!
Re: Jimin S124 300TE-24
Onnittelut, hieno auto!
Tuo on ollut myynnissä pariin otteeseen tässä viime vuosien aikana ja olisin ottanut pois jos olisi vain suinkin ollut mahdollisuus.
Loistojuttu että päätyi sulle harrastajakäsiin kun on sen verran harvinainen yksilö!
Suomessa uutena myydyt TE-24:t lienee laskettavissa kahden käden sormilla.
Mielenkiintoista seurata ennalleen palauttamista!
Tuo on ollut myynnissä pariin otteeseen tässä viime vuosien aikana ja olisin ottanut pois jos olisi vain suinkin ollut mahdollisuus.
Loistojuttu että päätyi sulle harrastajakäsiin kun on sen verran harvinainen yksilö!
Suomessa uutena myydyt TE-24:t lienee laskettavissa kahden käden sormilla.
Mielenkiintoista seurata ennalleen palauttamista!
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Jimin S124 300TE-24
Taitaa olla tilattu 60l tankkauksella, jolla oma SA-koodi eli taitaa ns. vientiautoissa olla aika tavallista että tilataan täydellä tankilla jos sitten seisovat pidempään. Eli tankinkoko sama.juhaoh kirjoitti: ↑ Tilattu pienellä tankilla!
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Jimin S124 300TE-24
Getriebe kirjoitti: ↑Ti 10.08.2021 19:33Taitaa olla tilattu 60l tankkauksella, jolla oma SA-koodi eli taitaa ns. vientiautoissa olla aika tavallista että tilataan täydellä tankilla jos sitten seisovat pidempään. Eli tankinkoko sama.Timo voinee vahvistaa tämän.juhaoh kirjoitti: ↑ Tilattu pienellä tankilla!
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Jimin S124 300TE-24
Peräluukun imumoottori ei pyöri ollenkaan ja aloin sitä tutkimaan. Jännitteet ok, mikrokytkimet ok. Moottori ei pyörinyt suorallakaan virralla joten purin sen, hajallahan se oli Tuota ei varaosakuvien perusteella enää saa, toki löytyi kyllä netistä numerolla A1248204942. Hinta monella sivulla suolaiset 621€ Moottorissa tekstit Johnson HC650, jolla löytyikin netistä osuma, n. 20€ . Pitää varmaan koittaa semmonen tilata ja askarrella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Miksiköhän tuo on palanut? Meinaan näyttää sille että käämit on käyny todella kuumana? Sillä vaan että sakohan tuo tai onko saanut jossain kohtaa jatkuvaa virtaa? Noinhan sen ei pitäisi tehdä ja toisaalta sen lyhyen aikaa mitä se oikein toimiessaan virtaa saa ni ei kait moottori kerkeä tuolleen kuumenemaan? Olikos se moottori ihan jumissa? Nytpä en tiedä sitä että mitä tuossa kohtaa käy jos on jumissa ja luukun avaa tai paiskaa kiinni? Yrittääkö moottori jokatapauksessa pyöriä vaikka ns ei tarttisi?
Ajan tällä takaa sitä että kun laitat uuden moottorin ni varmista se että virransyöttö lakkaa moottorille silloin kun sen kuuluu lakata? Ehkä helpoin mitata kun laittaa akun miinusnavanväliin virtamittarin? Kun ovet on kiinni ja laskee takaluukun ni lepovirran pitäis mennä alle 30mA kun takaluukun moottori lakkaa vetämästä jos autossa ei ole hälytintä.
Ihan lepovirta omissa on se noin 12mA ja sillä hetkellä kun kello ottaa virtaa (sekunnin välein) ni käy 25mA:ssa.
Ajan tällä takaa sitä että kun laitat uuden moottorin ni varmista se että virransyöttö lakkaa moottorille silloin kun sen kuuluu lakata? Ehkä helpoin mitata kun laittaa akun miinusnavanväliin virtamittarin? Kun ovet on kiinni ja laskee takaluukun ni lepovirran pitäis mennä alle 30mA kun takaluukun moottori lakkaa vetämästä jos autossa ei ole hälytintä.
Ihan lepovirta omissa on se noin 12mA ja sillä hetkellä kun kello ottaa virtaa (sekunnin välein) ni käy 25mA:ssa.
Re: Jimin S124 300TE-24
Joo, täytyy mitata ja kuunnella mitä tekee. Jumissa tuo oli. Tuonnehan varmasti kävisi mikä tahansa n. 12v sähkömoottori? Tai on varmaan kierrosnopeudella tietysti väliä.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Nyt on tullut lähestulkoon vain ajeltua autolla, ei mitään ihmeellisyyksiä. ASD:n kolmio kummitteli, mutta se korjaantui anturin vaihdolla. Konehuoneen pesin varmastikkin ainakin 10 vuoden pesemättä olon jälkeen, tuli jopa ihan siisti Etuvilkut vaihtui käytettyihin orkkiksiin, samoin takavalot. Sivuvilkut on vielä tulonpäällä. Peräluukun mallimerkki vaihtui uuteen kera väliviivan Pitäisi olla suurinpiirtein oikeassa kohdassakin (en nopeasti löytänyt wissistä kuin amg merkin asennusohjeen). Vanteiden, ratin, vaihdekepin nupin ja kuljettajan penkin metsästys jatkuu.
Tuli nyt kiusattua itseä sen verran, että irrotin kylkimuovit. Yllätyksenä sielä ei yllätyksiä ollut Pesu ja kotelosuojat perään, vai olisiko ollut parempi vain vahata? Jokatapauksessa tämä ei talviajoon tule enää, joten tulevaisuus suolan osalta pelastettu.
Pitää myöhemmin kurkkia lokasuojien muovien alle.
Tuli nyt kiusattua itseä sen verran, että irrotin kylkimuovit. Yllätyksenä sielä ei yllätyksiä ollut Pesu ja kotelosuojat perään, vai olisiko ollut parempi vain vahata? Jokatapauksessa tämä ei talviajoon tule enää, joten tulevaisuus suolan osalta pelastettu.
Pitää myöhemmin kurkkia lokasuojien muovien alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Hienolta näyttää
Korin kunto vaikuttaa tosiaan olevan hyvä.
Oliko niin että kuskin penkkiä oli korjattu nahalla/keinonahalla?
Jos ei kokonaista penkkiä löydy niin varmaan ainakin kangasta jostain.
Korin kunto vaikuttaa tosiaan olevan hyvä.
Oliko niin että kuskin penkkiä oli korjattu nahalla/keinonahalla?
Jos ei kokonaista penkkiä löydy niin varmaan ainakin kangasta jostain.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Jimin S124 300TE-24
Hieno S124! Menikö W123 harrastajalle?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Jimin S124 300TE-24
Joo juurikin näin, eli sivut nahkoitettu. Penkin keskiosakin hinkkaantunut, joten joutuisi verhoilemaan sekä sivut että keskiosan. Pitää jatkaa penkin metsästystä. Saksassa taisi ollakin hyväkuntoinen penkki myynnissä. Saakos apukuskin penkin sopimaan vasemmalle puolelle?
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Se lähti Itä-Suomen suuntaan Jonkin sortin harrastajalle meni, ilmeisesti ensi talven aikana tekevät museokuntoiseksi
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Omaan TE:hen verhoilutin kuskinpenkin istuinosan ja sivun, joka aina kuluu puhki. Löysin purkuautosta apparin penkin ja verhoilija otti ehjän kankaan siitä. Bonuksena että vaihdettu kangas oli juuri samaan sävyyn haalistunut, joten korjausta ei huomannut lainkaan sävyeroltaanJimH kirjoitti: ↑La 21.08.2021 08:00Joo juurikin näin, eli sivut nahkoitettu. Penkin keskiosakin hinkkaantunut, joten joutuisi verhoilemaan sekä sivut että keskiosan. Pitää jatkaa penkin metsästystä. Saksassa taisi ollakin hyväkuntoinen penkki myynnissä. Saakos apukuskin penkin sopimaan vasemmalle puolelle?
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Jimin S124 300TE-24
Getriebe kirjoitti: ↑La 21.08.2021 09:36Omaan TE:hen verhoilutin kuskinpenkin istuinosan ja sivun, joka aina kuluu puhki. Löysin purkuautosta apparin penkin ja verhoilija otti ehjän kankaan siitä. Bonuksena että vaihdettu kangas oli juuri samaan sävyyn haalistunut kuin muu sisusta, joten korjausta ei huomannut lainkaan sävyeroltaanJimH kirjoitti: ↑La 21.08.2021 08:00Joo juurikin näin, eli sivut nahkoitettu. Penkin keskiosakin hinkkaantunut, joten joutuisi verhoilemaan sekä sivut että keskiosan. Pitää jatkaa penkin metsästystä. Saksassa taisi ollakin hyväkuntoinen penkki myynnissä. Saakos apukuskin penkin sopimaan vasemmalle puolelle?
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Jimin S124 300TE-24
Hyvä että meni harrastajalle.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Jimin S124 300TE-24
Peräluukkuun sain kokonaan toisen lukon, josta tosin siirsin pelkän moottorin+johdot omaan, kun oli kaikinpuolin siistimpikuntoinen tuo alkuperäinen. Nyt imumoottori siis pelaa kuten pitää
Myös n. 1,5 viikkoa sitten tilatut rekisterikilvet tulivat tänään ja ne laitoinkin jo kiinni
Myös n. 1,5 viikkoa sitten tilatut rekisterikilvet tulivat tänään ja ne laitoinkin jo kiinni
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Onnittelut moniventtiili kartanomallista! Näitä ei kyllä neliovisina liiemmin liiku. Voin ostaa vanhan vaihdekepin pois jos jää ylimääräiseksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Jimin S124 300TE-24
Aika on mennyt osien metsästykseen, autolle en juurikaan mitään ole tehnyt pl. pienet siivoilut ja lähes päivittäinen ajelu Vaihdekepin nuppi on osoittautunut hankalaksi saatavaksi, sitä ei tunnu mistään saavan edes rahalla. Ratteja olen katsellut ebaystä, sekä tehnyt ostoilmoituksia. Yksi suomalainen yrittikin kusettaa rahaa lähettelemällä ebayssä olevasta ratista kuvia Tänään sain auton pitkäaikaisen omistajan kiinni ja sillä olikin alkuperäinen ratti tallessa, nyt vain odottelen kuvia, että missä kunnossa se mahtaa olla... Penkin verhoilulle kävin hintaa kysymässä paikallisesta firmasta ja sovittiin, että itse hommaisin kankaat. Mistä helpoiten? Klpartner?
Orkkisvannesarjan hommasin juuri ja käyttämätön vararengas mukaanlukien noita 6.5x15 vanteita on nyt 5kpl. Samassa ostin myös w140 ässän orkkis kasireijät (5kpl) kun niin halvalla sai, kaippa nuo spacerien kanssa tuonne saa sopimaan
Orkkisvannesarjan hommasin juuri ja käyttämätön vararengas mukaanlukien noita 6.5x15 vanteita on nyt 5kpl. Samassa ostin myös w140 ässän orkkis kasireijät (5kpl) kun niin halvalla sai, kaippa nuo spacerien kanssa tuonne saa sopimaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Mä pystyn kunnostamaan niitä nuppeja. Mallinsin aikanaan työkalun sen kaavion prässäämiselle ja tulostin niitä. Myinkin ympäri maailmaa muutaman kymmenen. Nuppeja kyllä saa, mutta kehnotkin uustuotannot maksaa.
Uustuotantoja tekee ja myy esim ”W201Classicparts” jonka löydät Facebookista. Tämä näitten tekemä on ehkä paras laadullisesti mitä on saatavilla.
Rattikin mulla olis, mutta en alannut tarjoamaan kun en taida viittiä sitä myydä.
Uustuotantoja tekee ja myy esim ”W201Classicparts” jonka löydät Facebookista. Tämä näitten tekemä on ehkä paras laadullisesti mitä on saatavilla.
Rattikin mulla olis, mutta en alannut tarjoamaan kun en taida viittiä sitä myydä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe 28.09.2007 10:33
Re: Jimin S124 300TE-24
Minulla on W140 16" kasireijät ET51 ja spacerit talvivanteina. Ongelmana edessä rasvakuppi ottaa spaceriin kiinni. Minä hioin todella ohueksi spacerin ohjaus ja sain sopimaan. On toiminut näin.
Re: Jimin S124 300TE-24
Joo sulta olisinkin jossain vaiheessa tullut kyselemään ja pitääkin tarkemmin vielä kattoa mitä tekee, tuo nuppi on kulunut nimittäin myös oikealta puolelta siitä "yläosan" alapuolelta, joten joutuisi uusimaan muutakin kuin tuon "hatun". Toki ehkä tuota nahkaa saisi paikattua ja maalattuaEVO X kirjoitti: ↑To 02.09.2021 20:33 Mä pystyn kunnostamaan niitä nuppeja. Mallinsin aikanaan työkalun sen kaavion prässäämiselle ja tulostin niitä. Myinkin ympäri maailmaa muutaman kymmenen. Nuppeja kyllä saa, mutta kehnotkin uustuotannot maksaa.
Uustuotantoja tekee ja myy esim ”W201Classicparts” jonka löydät Facebookista. Tämä näitten tekemä on ehkä paras laadullisesti mitä on saatavilla.
Rattikin mulla olis, mutta en alannut tarjoamaan kun en taida viittiä sitä myydä.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Pyöräytin nuo kasireijät nyt alle n.16mm spacerien kanssa, ihan hyvännäköinen tuli, vaikka vanteet ei mitkään priimat ole. Renkaina 205/55 16", jotka olivat noilla w211 avantgardevanteilla. 15" vanteet saa olla nyt varastossa museointia odottaen.
Tämän auton orkkisratin sekä alkuperäisen maskinkin sain yhdeltä edellisistä omistajista. Rattia täytyy kiikuttaa jonnekin nahkamaalaukseen ja fixaukseen, jotta saisi hyvän
Tämän auton orkkisratin sekä alkuperäisen maskinkin sain yhdeltä edellisistä omistajista. Rattia täytyy kiikuttaa jonnekin nahkamaalaukseen ja fixaukseen, jotta saisi hyvän
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: Jimin S124 300TE-24
Paikkauksetkin onnistuu tiettyyn rajaan saakka, myös ratin värjäys onnistuu.JimH kirjoitti: ↑La 04.09.2021 15:15Joo sulta olisinkin jossain vaiheessa tullut kyselemään ja pitääkin tarkemmin vielä kattoa mitä tekee, tuo nuppi on kulunut nimittäin myös oikealta puolelta siitä "yläosan" alapuolelta, joten joutuisi uusimaan muutakin kuin tuon "hatun". Toki ehkä tuota nahkaa saisi paikattua ja maalattuaEVO X kirjoitti: ↑To 02.09.2021 20:33 Mä pystyn kunnostamaan niitä nuppeja. Mallinsin aikanaan työkalun sen kaavion prässäämiselle ja tulostin niitä. Myinkin ympäri maailmaa muutaman kymmenen. Nuppeja kyllä saa, mutta kehnotkin uustuotannot maksaa.
Uustuotantoja tekee ja myy esim ”W201Classicparts” jonka löydät Facebookista. Tämä näitten tekemä on ehkä paras laadullisesti mitä on saatavilla.
Rattikin mulla olis, mutta en alannut tarjoamaan kun en taida viittiä sitä myydä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Jimin S124 300TE-24
Omasta W124:stä otin kaikki helmamuovit irti, kun auto tuli mulle. Ovista ei löytynyt mitään isoja yllätyksiä, paitsi että kuskin oven helmalista oli hangannut maalipintaa rikki siitä kromilistan kohdalta yläreunasta, oli pohjamaali näkyvissä. Miten tuo kohta kannattaisi suojata siinä vaiheessa kun kasaa helmalistat takaisin?