W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 09.08.2021 10:10
W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Terve,
Auto E220cdi takana ilmajousituksella, aina tehnyt sitä että satunnaisesti joskus öisin laskee perän alas. Nyt huomannut että mitä kylmempi sää sitä useammin ja herkemmin perä laskee.
On käytetty veholla ja toisessa mersufirmassa, molemmista sanottu, että ei ole mitään vikaa.
Nyt sitten aamulla teki niin että perä alhaalla ei meinannut nostaa ollenkaan auto
Käynnissä, sitten ilmoitti viestin malfunction. Nosti kyllä perän ja käytin ad-huollossa tarkastuksessa. Mikään ei vuoda järjestelmässä heidänkään mielestä. Vikakoodeja sitten nollasivat ja tuli seuraavat:
-557200 joustintukien täyttövaihe, kytkentäaikasumma liian suuri.
-556884 takavasen tasoventtiili, signaali yli toleranssien.
-556684 takaoikea tasoventtiili, signaali yli toleranssien.
-C44700 keskuselektroniikan ohjainlaite, ilmoitus epäjohdonmukainen.
Miten tästä etenisi?
Auto E220cdi takana ilmajousituksella, aina tehnyt sitä että satunnaisesti joskus öisin laskee perän alas. Nyt huomannut että mitä kylmempi sää sitä useammin ja herkemmin perä laskee.
On käytetty veholla ja toisessa mersufirmassa, molemmista sanottu, että ei ole mitään vikaa.
Nyt sitten aamulla teki niin että perä alhaalla ei meinannut nostaa ollenkaan auto
Käynnissä, sitten ilmoitti viestin malfunction. Nosti kyllä perän ja käytin ad-huollossa tarkastuksessa. Mikään ei vuoda järjestelmässä heidänkään mielestä. Vikakoodeja sitten nollasivat ja tuli seuraavat:
-557200 joustintukien täyttövaihe, kytkentäaikasumma liian suuri.
-556884 takavasen tasoventtiili, signaali yli toleranssien.
-556684 takaoikea tasoventtiili, signaali yli toleranssien.
-C44700 keskuselektroniikan ohjainlaite, ilmoitus epäjohdonmukainen.
Miten tästä etenisi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 491
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Kompressorin vedensuodatin ja ilmansuodatin varmaankin tukossa. Ehkä siksi liian pitkä täyttöaika. Eli huoltoa...
Vesi hapettaa venttiili lokin, ehkä siksi venttiili jää joskus hiukan auki.
ps. Veho ei ymmärrä näistä mitään. Vaihtavat kyllä mielellään osat uusiin, mutta eivät huolla.
Vesi hapettaa venttiili lokin, ehkä siksi venttiili jää joskus hiukan auki.
ps. Veho ei ymmärrä näistä mitään. Vaihtavat kyllä mielellään osat uusiin, mutta eivät huolla.
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Hei
Samat perus jutut kun muihinkin vastaaviin säikeisiin. Kompuran kuivausryynit ekana kuivaksi tai vaihtaa sekä imusuodatin. Todennäköisesti saanut kosteutta jo jousituksen ilmapiiriin ja nyt takkuaa venttiilibloki. Myös kompurassa venttiili joka voi alkaa takuta ja osaltaan vaikuttaa ongelmiin. Kuivain ryynien vaihto ei välttämättä enään auta jos venttiileissä jo korroosiota... joten voi olla aihetta aloittaa rankemmalla kädellä ja uusia koko kompura... ja jos ei vieläkään kunnossa niin sittrn lisäksi venttiili bloki...
TJ
Samat perus jutut kun muihinkin vastaaviin säikeisiin. Kompuran kuivausryynit ekana kuivaksi tai vaihtaa sekä imusuodatin. Todennäköisesti saanut kosteutta jo jousituksen ilmapiiriin ja nyt takkuaa venttiilibloki. Myös kompurassa venttiili joka voi alkaa takuta ja osaltaan vaikuttaa ongelmiin. Kuivain ryynien vaihto ei välttämättä enään auta jos venttiileissä jo korroosiota... joten voi olla aihetta aloittaa rankemmalla kädellä ja uusia koko kompura... ja jos ei vieläkään kunnossa niin sittrn lisäksi venttiili bloki...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Oho, tulipas mun postaus pitkällä viiveellä...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Kannattaa vaan suosiolla kääntää katseen ilmapussin suuntaan.
w212 ilmapussin vuoto
Ohessa yksi pussin jonka vaihdoin tuossa viime talvena ja päätin katsoa miten pahasti se on hankautunut.
Kauhukseni ensin katsoin, että sehän on ihan priimakuntoinen... ei haukautumia tai halkeamia missään.
Mutta sitten kun kasteli saippuavedellä ja puhalsi paineilmaa niin johan alkoikin kuplimaan.
w212 ilmapussin vuoto
Ohessa yksi pussin jonka vaihdoin tuossa viime talvena ja päätin katsoa miten pahasti se on hankautunut.
Kauhukseni ensin katsoin, että sehän on ihan priimakuntoinen... ei haukautumia tai halkeamia missään.
Mutta sitten kun kasteli saippuavedellä ja puhalsi paineilmaa niin johan alkoikin kuplimaan.
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Hyvä ja ytimekäs video! Pystyykö tuon pussin avaamaan siten että sen saa myös tiiviisti kiinni? Tuli vaan mieleen sellainen vaihtoehto jolla pinnoittaa pussin sisäpuolen?
Olen kokeeksi korjannut yhden vetonivelen kumin "teollisuusliimalla". Tuntuu kestävän. Useamman vuoden ollu tuossa ajoautossa. Uusikin kumi kyllä on mistä laittaa mutta kun kerta tuntuu kestävän ni saapi olla.
Tuo on joustavaa pakkasessakin sekä erittäin hyvin kiinnitarttuvaa myös haastaviin kohteisiin kuten silikonipintaisiin johtimiin sekä yllättäen myös alumiiniin. Tuota liimaa oikein testattiinkin useampi kuukausi 24/7 usealle eri materiaalille ja kaikki Sian -tuotteet mitä verrokkina testattiin olivat tuohon verrattuna suorastaan surkeita.
Joku Dow Corning se oli mutta numeroa en ulkoa muista. Jos tarve ni se numero löytyy kyllä.
Olen kokeeksi korjannut yhden vetonivelen kumin "teollisuusliimalla". Tuntuu kestävän. Useamman vuoden ollu tuossa ajoautossa. Uusikin kumi kyllä on mistä laittaa mutta kun kerta tuntuu kestävän ni saapi olla.
Tuo on joustavaa pakkasessakin sekä erittäin hyvin kiinnitarttuvaa myös haastaviin kohteisiin kuten silikonipintaisiin johtimiin sekä yllättäen myös alumiiniin. Tuota liimaa oikein testattiinkin useampi kuukausi 24/7 usealle eri materiaalille ja kaikki Sian -tuotteet mitä verrokkina testattiin olivat tuohon verrattuna suorastaan surkeita.
Joku Dow Corning se oli mutta numeroa en ulkoa muista. Jos tarve ni se numero löytyy kyllä.
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Voishan tuollaisen hyvinkin saada tilkittyä... Anyways uusi pussikin on suhteessa niin halpa jotta paljoa ei kannata leikkiä. Järjestelmässä (silloin kun ei vuotoja) sama ilma kulkee kompuran kautta sisään ja samaa reittiä ulos. Sieltä kun pussin sisästä lähtee extra smörjät liikkeelle niin halvan pussin lisäksi saa vaihtaa venttiilin ja kompuran sekä linjat
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Totta! Mä luulin että nuo pussit maksaa satasia? Kun ovat halpoja ni ei pienintäkään järkeä alkaa liimojen kanssa kikkailemaan.
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Mutta mielenkiinnosta kiinnostaa kullä tuo maknitsemasi liima. Välillä hankala löytää mitään joka tarttuis kunnolla joustaviin kumi/muovi osiin...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W212 mystinen perän laskeminen välillä öisin ja välillä ei?
Farnellikin näköjään välittää tätä. Eli tämmönen:
https://il.farnell.com/dowsil-formerly- ... dp/3263713
Tuon kuivumisaika on sitte huomattavasti pidempi kuin sioissa ja senverran olen itte todennut että kun päivämäärä menee umpeen ni liimakin on pian sen jälkeen käyttökelvotonta. Myös mekaanisia testejä tehtiin muovi - muovi liimauksille (jotka oli ABS:ää) ni koko sinä aikana mitä tuolleen olin testannut niin koskaan aiemmin mikään tuollainen liitos ei ole tarttunut niin lujaa kiinni. Ts. tehtiin koneella vetotestejä joissa oli vetomittari kiinni.
Ympäristötestit oli sellaisia missä liimatut kappaleet olivat vesiupotuksessa +60°C useita viikkoja --> testiin. Sit oli uunissa syklisissä lämpötiloissa +60°C --> -40°C --> testiin. Muitakin testejä tehtiin. Mutta joo,,, Eihän tuo silti sitä sano että olisi jokapaikkaan soppeli ja niin se liimoissa luonnollisestikin on. Todella juoksevaahan tuo eikä tuubin kärkikappale ikinä tukkeudu vaikka olisi säilössä pidempäänkin.