MB w 124 perä
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
MB w 124 perä
Onko normaalivälys 635 thkm ajetussa mersussa, alkuperäinen perä, nyt entisöin auton museoon ja käytin perän ja takakelkan pois kun pulverimaalautin kelkan ja muut hilppeet.
Nyt alkanut häiritsee kun kolahtaa vaihdetta vaihtaessa perässä ja en muista että ennen remppaa olis noin ääntänyt, sitä aloinki kysyyn kun käytin tietekki kardaanin irti, niin oliko siinä perämurikan Kardaanin kiinnityslaipassa joku kiristysmomentti, vai riittikö että käsin kiri sen rannekireyteen, perä on normiperä eikä mikään ADS.
Kun tuntuu että ei siinä ole merkitystä välyyden kanssa vaikka miten sen kiris
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
Re: MB w 124 perä
En tiiä, onko muilla sama vika, mutta itse en saa tuosta kyllä mitään käsitystä, että paljonko on välystä, kun kardaania kääntelemällä vetarikin pyörii edestakaisin. Sitten taas se, että paljonko vetari pyörähtää kardaania pyöräyttäessä riippuu perän välityksestä ja siitä, pyörivätkö molemmat vetarit ja jos pyörivät, niin pyörivätkö ne saman verran. Oikeasti välyksen saa näkyville, kun kääntelee kardaania vain sen verran, että vetarit pysyvät paikallaan, mikä sekin on itse asiassa jonkun verran hankalaa, koska vetarit liikkuvat tosi herkästi ja niistä ihan pientä liikettä on hankala nähdä. Välystähän noissa kyllä tapaa olla, paljon ajetuissa enemmänkin, ei siinä mitään poikkeuksellista ole.
Mitä tulee kolahdukseen, niin se voi tulla muualtakin. Omassa autossa aikanaan vaihtamisen yhteydessä kuulunut kolahdus taisi johtua löysällä olleesta kardaanin poorista. Rikkinäinen kannatinlaakerin kumi sen voi myös tehdä. Ja huonot rättinivelet, mutta ainakin niistä taaempi tuossa filmissä näyttää ihan hyvältä. Takakelkan kuluneet kannatinkumit ovat myös yksi mahdollisuus kolinan lähteeksi.
Mitä tulee kolahdukseen, niin se voi tulla muualtakin. Omassa autossa aikanaan vaihtamisen yhteydessä kuulunut kolahdus taisi johtua löysällä olleesta kardaanin poorista. Rikkinäinen kannatinlaakerin kumi sen voi myös tehdä. Ja huonot rättinivelet, mutta ainakin niistä taaempi tuossa filmissä näyttää ihan hyvältä. Takakelkan kuluneet kannatinkumit ovat myös yksi mahdollisuus kolinan lähteeksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: MB w 124 perä
Laitoitko mitkä kelkan puslat? Jos on liian kovaa materiaalia, niin resonoi tosi helposti kaikki kolinat kabiiniin.
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Re: MB w 124 perä
Kyllähän tuosta videosta selvästi näkee että väljyyttä perässä ennenkuin vetarit liikahtaa ja perästä tuo tulee ja toinen vetari uusi ja vetarin boori kunnossa, tuo tuksen huomio hyvä, Fakin perä puslat ja lemfölder oli muut
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09