C 180, -98, moottori ei käynnisty
C 180, -98, moottori ei käynnisty
Bensakone. Kolme kertaa jäänyt käynnistymättä viikon sisällä, vaikka startti pyörittää moottoria reippaasti. Kerran pysähtyi itsekseen tyhjäkäynnillä, eikä lähtenyt startatessa käyntiin. Pari minuuttia myöhemmin käynnistyi. Kaksi kertaa jäänyt käynnistymättä, moottorin oltua pysäytettynä hetken aikaa. Pari tuntia myöhemmin on käynnistynyt nikottelematta. Kipinää ja bensan saantia ei ole vielä tutkittu. Osaisiko joku
suoralta kädeltä sanoa, mistä vikaa voisi lähteä etsimään?
suoralta kädeltä sanoa, mistä vikaa voisi lähteä etsimään?
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Kun kylmänä käynnistyy mutta kuumana sammuu ja taas jäähtyessään käynnistyy on syy kampiakselin asento tunnistimessa mutta se vaatii kunnon jäähtymistä...siksi vika ei oikein kuullosta siltä...sen voi kokeilla kylmäspäyllä kun se sammuu...sitä anturiin.
Sitten vika voi olla ihan bensapuolella eli onko tankissa neljännes bensaa kun temppuilee...täydemmällä ei..tällöin bensapumpun tuotto ei riitä tasaamaan tankin osioita...bensapineen säädinkin voi temppuilla.
Sitten vika voi olla ihan bensapuolella eli onko tankissa neljännes bensaa kun temppuilee...täydemmällä ei..tällöin bensapumpun tuotto ei riitä tasaamaan tankin osioita...bensapineen säädinkin voi temppuilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Ok. Tutkitaan nämä asiat
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Tänään moottori oli käynnissä muutaman minuutin, eikä käynnistynyt uudelleen hetkeä myöhemmin. Bensaa ruiskii hyvin, mutta kipinä puuttuu. Auto seisonut päivän auringossa, mutta moottori ei juuri ehtinyt lämmetä käynnin aikana. Tankissa on runsaasti bensaa. Jonkin aikaa seisottuaan käynnistyi normaalisti. Missä sijaitsee kampiakselin asentotunnistin? Tuulilasinpesunestesäiliön edessä on sähköventtiili, josta menee kumiletku kaasuläppäkoteloon nuolen suuntaisesti. Toiseen suuntaan on letkunpätkä, josta lähtee n. 8 mm metalliputki auton alle, jonnekin taakse. Venttiili voi tikittää koko ajan. Miksi? Venttiilin päällä kirjaimet MOT ja nuoli. Mikä on venttiilin tarkoitus?
Viimeksi muokannut Pena72, Ke 03.07.2019 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Kampura tunnistin on edestä katsottuna klo 2 startin yläpuolella vauhtipyöän kehän kohdin...yhdellä torx pultilla kiinni...8mm kuusikanttinen hylsykin käy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Alapuolelta katsoessa näkyy jotain, joka oletettavasti on asentotunnistin, yläpuolelta ei näy mitään, koska sen päällä on imusarja. Minkä verran pitää tavaraa purkaa pois tunnistimen päältä, jotta sen pystyy vaihtamaan? Pitääkö imusarja ja bensansyöttöputket irrottaa? Onko näiden irrottamisessa ja asentamisessa jotain, joka pitää erityisesti huomioida ? Kuvassa ympyröitynä kohta, jossa tunnistin sijainnee kaiken romppeen alla. Toinen kuva näyttää konehuoneen hiukan etäämmältä. Löytyisikö Länsi-Uudeltamaalta mersugurua, joka voisi tehdä kotikäynnin tänne Siuntioon korvausta vastaan, antamaan hyviä neuvoja auton purkamisessa. Itse voin tehdä likaisen työn. P. O5O 494 9921.
Viimeksi muokannut Pena72, To 04.07.2019 23:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
En ollutkaan huomannut tätä ketjua, mutta samantyyppisissä vaikeuksissa ollaan, kuten jo uuden aloituksekin kirjoitin.
Minulla auto käynnistyy kuumana hyvin, oikuttelee kylmäkäynnistäessä SATUNNAISESTI. Kylmänä myös tyhjäkäynti kierrokset tykkää hieman heijata. Mutta Ei siis koskaan ole sammunut liikenteessä tai mitään.
Minulla auto käynnistyy kuumana hyvin, oikuttelee kylmäkäynnistäessä SATUNNAISESTI. Kylmänä myös tyhjäkäynti kierrokset tykkää hieman heijata. Mutta Ei siis koskaan ole sammunut liikenteessä tai mitään.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Itse kanssa omassani olen miettiny että oliskohan vika bensansaannissa.. laiska bensapumppu? Tai niinkin yksinkertainen kun tukkeutunut bensansuodatin? Mutta se ei varmaan tue sitä asiaa että kohta auto kuitenkin käynnistyyatlas kirjoitti:Kun kylmänä käynnistyy mutta kuumana sammuu ja taas jäähtyessään käynnistyy on syy kampiakselin asento tunnistimessa mutta se vaatii kunnon jäähtymistä...siksi vika ei oikein kuullosta siltä...sen voi kokeilla kylmäspäyllä kun se sammuu...sitä anturiin.
Sitten vika voi olla ihan bensapuolella eli onko tankissa neljännes bensaa kun temppuilee...täydemmällä ei..tällöin bensapumpun tuotto ei riitä tasaamaan tankin osioita...bensapineen säädinkin voi temppuilla.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Minun tapauksessani bensaa ruiskuaa tukin venttiilistä, startatessa, mutta kipinä puuttuu.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Missä sijaitsee kampiakselin anturi M111.921 moottorissa? Onnistuuko vaihto helposti aloittelijalta vai jätetäänkö suosiolla ammattilaiselle?
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
sallaas kirjoitti:Missä sijaitsee kampiakselin anturi M111.921 moottorissa? Onnistuuko vaihto helposti aloittelijalta vai jätetäänkö suosiolla ammattilaiselle?
Ei ole hajuakaan sen sijainnista. Mahtaisikohan olla samassa kohtaa kuin minun autossani?
Tämä Mersu on ensimmäinen Mersuni. Mersut ovat minulle aivan vieraita. En tiedä niistä mitään.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Pena72 kirjoitti:sallaas kirjoitti:Missä sijaitsee kampiakselin anturi M111.921 moottorissa? Onnistuuko vaihto helposti aloittelijalta vai jätetäänkö suosiolla ammattilaiselle?
Ei ole hajuakaan sen sijainnista. Mahtaisikohan olla samassa kohtaa kuin minun autossani?
Tämä Mersu on ensimmäinen Mersuni. Mersut ovat minulle aivan vieraita. En tiedä niistä mitään.
Vaihdoitko sen anturin? Asiantuntija oli sitä mieltä että ongelmaa näissä olisi ollut juuri tuossa kampiakselin anturissa. Itse kokeilen sitä ensiksi kunhan tilaus saapuu.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
En ole vaihtanut vielä. Olen odotellut palstalla neuvoja sen vaihtamiseksi. Vielä ei kukaan ole kertonut, mitä pitää purkaa anturin yläpuolelta. En ole koskaan purkanut tällaista bensansyöttöjärjestelmää, enkä näin ollen haluaisi koskea siihen omin nokkineni, vahinkojen pelossa. Joko sinä olet purkanut ja saanut anturin näkyville?
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Pena72 kirjoitti:Tänään moottori oli käynnissä muutaman minuutin, eikä käynnistynyt uudelleen hetkeä myöhemmin. Bensaa ruiskii hyvin, mutta kipinä puuttuu. Auto seisonut päivän auringossa, mutta moottori ei juuri ehtinyt lämmetä käynnin aikana. Tankissa on runsaasti bensaa. Jonkin aikaa seisottuaan käynnistyi normaalisti. Missä sijaitsee kampiakselin asentotunnistin? Tuulilasinpesunestesäiliön edessä on sähköventtiili, josta menee kumiletku kaasuläppäkoteloon nuolen suuntaisesti. Toiseen suuntaan on letkunpätkä, josta lähtee n. 8 mm metalliputki auton alle, jonnekin taakse. Venttiili voi tikittää koko ajan. Miksi? Venttiilin päällä kirjaimet MOT ja nuoli. Mikä on venttiilin tarkoitus?
Tankin höyryjen kierrätysventtiili, evap lontoonkielellä.
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
ex-MB 190E 2.6A
Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Minulla ollut kaikenlaista vaivaa seuraavasti:
Sammuu kuumana => nokkakselin asentoanturi https://www.google.com/search?q=w202+ca ... 00&bih=757
Ei lähde käymään ollenkaan
https://www.google.com/search?safe=acti ... 163JpV7A4c
Tyhjäkäynti kierrokset vouvaa ja moottori ei vedä
https://www.google.com/search?safe=acti ... rz5RkMDS0k
ja jos vika on kaasuläpässä niin ei voi tehdä mitään muuta kuin ostaa uusi kaasuläppä.
YJ-rele on suursuosikkini ja sillä voi selittää mitävain, mutta ikinä en ole saanut sen vaihtelulla mitään korjaantumaan? luulisin
Sitten vielä mystistä sammuilua, joka johtui kuitenkin jännitehäviöistä vaikka oli latausta ja virtaa. Kuitenkin ladattu akku ja moottori lämpöiseksi, niin sammuilu loppui. Alkaakseen taas seuraavana päivänä, jos ei ollut akku ladattuna. Tämä ei selvinnyt koskaan eikä tälläistä ole olemassakaan.
Itse tehden vain rohkeasti askartelemaan. Antureiden kanssa ei juurikaan voi epäonnistua, jos laittaa ehjän samanlailla kun otit pois.
Nämä ovat vain minun perskohtaisia havaintoja ja hommelit olen tarkistellut tuolta youtubesta. En omaa oikeuksia mihinkään ja olen aivan vastuuton ja holtiton.
Sammuu kuumana => nokkakselin asentoanturi https://www.google.com/search?q=w202+ca ... 00&bih=757
Ei lähde käymään ollenkaan
https://www.google.com/search?safe=acti ... 163JpV7A4c
Tyhjäkäynti kierrokset vouvaa ja moottori ei vedä
https://www.google.com/search?safe=acti ... rz5RkMDS0k
ja jos vika on kaasuläpässä niin ei voi tehdä mitään muuta kuin ostaa uusi kaasuläppä.
YJ-rele on suursuosikkini ja sillä voi selittää mitävain, mutta ikinä en ole saanut sen vaihtelulla mitään korjaantumaan? luulisin
Sitten vielä mystistä sammuilua, joka johtui kuitenkin jännitehäviöistä vaikka oli latausta ja virtaa. Kuitenkin ladattu akku ja moottori lämpöiseksi, niin sammuilu loppui. Alkaakseen taas seuraavana päivänä, jos ei ollut akku ladattuna. Tämä ei selvinnyt koskaan eikä tälläistä ole olemassakaan.
Itse tehden vain rohkeasti askartelemaan. Antureiden kanssa ei juurikaan voi epäonnistua, jos laittaa ehjän samanlailla kun otit pois.
Nämä ovat vain minun perskohtaisia havaintoja ja hommelit olen tarkistellut tuolta youtubesta. En omaa oikeuksia mihinkään ja olen aivan vastuuton ja holtiton.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Nastamuumio kirjoitti:Minulla ollut kaikenlaista vaivaa seuraavasti:
Sammuu kuumana => nokkakselin asentoanturi https://www.google.com/search?q=w202+ca ... 00&bih=757
Ei lähde käymään ollenkaan
https://www.google.com/search?safe=acti ... 163JpV7A4c
Tyhjäkäynti kierrokset vouvaa ja moottori ei vedä
https://www.google.com/search?safe=acti ... rz5RkMDS0k
ja jos vika on kaasuläpässä niin ei voi tehdä mitään muuta kuin ostaa uusi kaasuläppä.
YJ-rele on suursuosikkini ja sillä voi selittää mitävain, mutta ikinä en ole saanut sen vaihtelulla mitään korjaantumaan? luulisin
Sitten vielä mystistä sammuilua, joka johtui kuitenkin jännitehäviöistä vaikka oli latausta ja virtaa. Kuitenkin ladattu akku ja moottori lämpöiseksi, niin sammuilu loppui. Alkaakseen taas seuraavana päivänä, jos ei ollut akku ladattuna. Tämä ei selvinnyt koskaan eikä tälläistä ole olemassakaan.
Itse tehden vain rohkeasti askartelemaan. Antureiden kanssa ei juurikaan voi epäonnistua, jos laittaa ehjän samanlailla kun otit pois.
Nämä ovat vain minun perskohtaisia havaintoja ja hommelit olen tarkistellut tuolta youtubesta. En omaa oikeuksia mihinkään ja olen aivan vastuuton ja holtiton.
On näissä ollut kuulemma sen kaasuläpän asentotunnistimenkin kanssa ongelmia, mutta se jättäisi vikakoodin ja omasta ei löytynyt testerissä yhtään mitään. Eli ainakin se olisi pois suljettuna.
Pitää kovasti toivoa että tämä satunnainen 'ei käynnistyminen' ja kylmänä tyhjäkäynnin kierrosten humpaaminen asettuisi nimenomaa tuolla kampiakselin tunnistiminen uusimisella. Mutta voisiko se edes mersuissa olla niin helppoa, yksinkertaista ja ennenkaikkea halpaa?
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Voitaneen todeta, että tuolla evap.illa ei ole mitään tekemistä kipinäkadon kanssa. Kampiakselin anturin vaihtaisin, mutta kun pitäisi purkaa puolet konehuoneesta, niin se ei oikein innosta. Pitää ainakin kerätä vielä lisää paineita (lue: rohkeutta), jotta alan sorkkimaan sitä harakanpesää, mikä näkyy kuvissa.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Alakautta, starttimoottori irti ja sitten saa vaihdettua kampiakaselin asentoanturin. Startti on helppo irrottaa.
wiimax.fi
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Mulla ois ehjä ecu tuomoseen jos tulee tarvis.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Jokohan tämä Ceemeli on lähtenyt käymään?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Mitähän tuollaisen kampiakselin anturin vaihdosta pajalla kehtaisi maksaa?
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Sen ei kuitenkaan kuulu jatkuvasti tikittää. Helpointa mitä voit tehdä on tilapäisesti tulpata siitä imuun menevä letku ja testata sitten onko sillä mitään vaikutusta.Pena72 kirjoitti:Voitaneen todeta, että tuolla evap.illa ei ole mitään tekemistä kipinäkadon kanssa. Kampiakselin anturin vaihtaisin, mutta kun pitäisi purkaa puolet konehuoneesta, niin se ei oikein innosta. Pitää ainakin kerätä vielä lisää paineita (lue: rohkeutta), jotta alan sorkkimaan sitä harakanpesää, mikä näkyy kuvissa.
Diagnosointi välineet, taito ja kokemus tekee vanhankin auton korjaamisesta kannattavaa. Jotkut ulkomaan pellet kutsuu leikkisästi summittaisia osien vaihto korjauksia "parts dartsiksi", jotka artistit sitten maksaa.
OT: Tässä hyvä esimerkki siitä kuinka tosi ammattilainen diagnosoi hankalan vian, jonka syy on yllättävä.
Mercedes-Benz E500 No Start, No Communication with PCM https://www.youtube.com/watch?v=qmvfvJs01Eo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
Mulla juuri sama mersu kuin aloittajalla ja hieman samantyyppistä vikaakin oli, kampiakselin anturi vaihdettiin ja nyt ainakaan kuukauteen auto ei ole temppuillut. Ainakaan vielä.
Eli kaikenmaailman käyntihäiriöihin suosittelen vaihdattamaan tuon anturin. Joku sanoi että kampiakselin anturi oireilee vain kuumana, mutta mulla ongelmaa esiintyi vain ja ainoastaan kun auto oli kylmä.
Eli kaikenmaailman käyntihäiriöihin suosittelen vaihdattamaan tuon anturin. Joku sanoi että kampiakselin anturi oireilee vain kuumana, mutta mulla ongelmaa esiintyi vain ja ainoastaan kun auto oli kylmä.
Re: C 180, -98, moottori ei käynnisty
C180 Kompressor 2004 w203 m271 näynnistymisongelma ja 0131 koodi.
En olisi uskonut että on akkuvika kun ikänkuin klopsahteli ja monen yrityksen jälkeen joskus käynnistyi ja enää ei ollenkaan. Sitten pistin paremman vain 47ah pikkuakun ja joka kerta sillä käyntiin..... Oh hoijaa.
Vikakoodin syynä oli löysä 1. tulppa. Ja muut tulpat niin kireällä, että piti nitkuttaa edes takaisin ja öljyä sekaan että sain pois. Meinasin jo luovuttaa ettei noin kovaa uskalla vääntää kun kierteet hajoaa.
Vikakoodi lähti sitten halppis koodinlukijalla pois joka sekin on ihme.
En olisi uskonut että on akkuvika kun ikänkuin klopsahteli ja monen yrityksen jälkeen joskus käynnistyi ja enää ei ollenkaan. Sitten pistin paremman vain 47ah pikkuakun ja joka kerta sillä käyntiin..... Oh hoijaa.
Vikakoodin syynä oli löysä 1. tulppa. Ja muut tulpat niin kireällä, että piti nitkuttaa edes takaisin ja öljyä sekaan että sain pois. Meinasin jo luovuttaa ettei noin kovaa uskalla vääntää kun kierteet hajoaa.
Vikakoodi lähti sitten halppis koodinlukijalla pois joka sekin on ihme.