S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Tänään vuorossa turbiinin sekä askiöljyjen poisto sekä suotimenvaihto askiin. Mullahan sattu olemaan hyllyssä uusi tiiviste öljypohjaan sekä MAN -merkkinen suodin askiin.
Hommelissahan ei oikeastaan mitään ihmeelistä ole. Puhtaudesta kun vaan huolehtii jo ennen ennen kun aukoo pohjanpultteja. No vanha tiiviste roskikseen ja pohjan perusteellinen pesu. Sit kun aloin uutta tiivistettä suunnitella laittaa ni päätin kuitenkin pyyhkiä siitä rätillä mahdolliset roskat pois. No sit huomasinkin että uusi tiiviste kahdestakin kohtaa näyttää oudolle ja lähempi tarkastelu sen sitte paljasti et vaikka uusi onkin ni sen saa heittää suoraan "rosikseen".
Onneksi päätin pyyhkiä meinaan varmana olis vuotanu. Tää on just tätä! Nykyään ei enää saa kunnon varaosia ja jotku niistä ovat suorastaan kelvotomia! Tuo tiiviste ja suodin tuli kylkijäisinä joten en tiedä mistä on hankittu enkä tunnista merkkiäkään. Paikallaan ollut oli sit kuitenkin täysin ehjä eikä se ollu vuotanutkaan eikä ollu kovettunu korpuksi ni puhdistin sit sen huolella ja laitoin sen paikalleen.
Kuvia tiivisteistä. Minkä merkkinen tuo orginaali mahtaa olla? Erling?
Keskimmäisessä kuvassa sen "uuden" tiedot
Hommelissahan ei oikeastaan mitään ihmeelistä ole. Puhtaudesta kun vaan huolehtii jo ennen ennen kun aukoo pohjanpultteja. No vanha tiiviste roskikseen ja pohjan perusteellinen pesu. Sit kun aloin uutta tiivistettä suunnitella laittaa ni päätin kuitenkin pyyhkiä siitä rätillä mahdolliset roskat pois. No sit huomasinkin että uusi tiiviste kahdestakin kohtaa näyttää oudolle ja lähempi tarkastelu sen sitte paljasti et vaikka uusi onkin ni sen saa heittää suoraan "rosikseen".
Onneksi päätin pyyhkiä meinaan varmana olis vuotanu. Tää on just tätä! Nykyään ei enää saa kunnon varaosia ja jotku niistä ovat suorastaan kelvotomia! Tuo tiiviste ja suodin tuli kylkijäisinä joten en tiedä mistä on hankittu enkä tunnista merkkiäkään. Paikallaan ollut oli sit kuitenkin täysin ehjä eikä se ollu vuotanutkaan eikä ollu kovettunu korpuksi ni puhdistin sit sen huolella ja laitoin sen paikalleen.
Kuvia tiivisteistä. Minkä merkkinen tuo orginaali mahtaa olla? Erling?
Keskimmäisessä kuvassa sen "uuden" tiedot
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
No vaan jopas ilmeisesti tiiviste on tosi vanha ja materiaali ei ole kestänyt aikaa, ei kai tuota muuten voi ymmärtää.
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Kyllä vanhan mersun pitäminen tulevaisuudessa vaatii, että kykenee soveltamaan ja rakentamaan itse uutta osaa tai parannella originaalia tai tarviketta. Olen kuullut paljon juttua tästä "kakkoslaadun" osista.
Ja kun kerran OEM osata alkaa olla loppu ja uusia ei tule niin mites sitten harrastellaan?
Ja kun kerran OEM osata alkaa olla loppu ja uusia ei tule niin mites sitten harrastellaan?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Ikä alle 3v. Mullon öljytkin ATF220 7l tuosta kylkijäiskaupasta ja niissä oli peräti lappukin millon ostettu. Oli 2019. Samassa laatikossa oli moottoriöljyt ja suodin sille (joka lensi suoraan roskiin) sekä peräöljy lukkoperään mutta se ei kyl sit ollu oikealla luokituksella.
Eli jos sit on kaupanhyllyllä ollu ennen myymistä ni sitten mut muuten tuo enintään 3v.
Näitähän juttuja on ollu täälläkin et laatikon oljypohjanvälistä vuotaa ATF:t ulos ja sit kyselty kiristyksistä ja mietitty syitä vuotoihin.
Muistan jo ton dieselin kohdalla aikaa takaperin kun ostettu tiiviste ei millään asemoitunu kunnolla. Oli liian lyhyt ?? Sekin lensi roskiin ja vanha paikallaan ollut meni uudelleen paikalleen. Ei ole vuotanu ainakaan vielä.
Eli jos sit on kaupanhyllyllä ollu ennen myymistä ni sitten mut muuten tuo enintään 3v.
Näitähän juttuja on ollu täälläkin et laatikon oljypohjanvälistä vuotaa ATF:t ulos ja sit kyselty kiristyksistä ja mietitty syitä vuotoihin.
Muistan jo ton dieselin kohdalla aikaa takaperin kun ostettu tiiviste ei millään asemoitunu kunnolla. Oli liian lyhyt ?? Sekin lensi roskiin ja vanha paikallaan ollut meni uudelleen paikalleen. Ei ole vuotanu ainakaan vielä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Ihan hyvä kuvaus siitä ettei joitakin tarvikeosia kannata laittaa paikalleen vaikka ilmaiseks saisi.Jari Ke kirjoitti: ↑To 27.05.2021 20:05 Ikä alle 3v. Mullon öljytkin ATF220 7l tuosta kylkijäiskaupasta ja niissä oli peräti lappukin millon ostettu. Oli 2019. Samassa laatikossa oli moottoriöljyt ja suodin sille (joka lensi suoraan roskiin) sekä peräöljy lukkoperään mutta se ei kyl sit ollu oikealla luokituksella.
Eli jos sit on kaupanhyllyllä ollu ennen myymistä ni sitten mut muuten tuo enintään 3v.
Näitähän juttuja on ollu täälläkin et laatikon oljypohjanvälistä vuotaa ATF:t ulos ja sit kyselty kiristyksistä ja mietitty syitä vuotoihin.
Muistan jo ton dieselin kohdalla aikaa takaperin kun ostettu tiiviste ei millään asemoitunu kunnolla. Oli liian lyhyt ?? Sekin lensi roskiin ja vanha paikallaan ollut meni uudelleen paikalleen. Ei ole vuotanu ainakaan vielä.
Vieläkö Mersu naputtaa keula alaspäin ollessaan?
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Nyt ei ihan avautunu tämä kysymys?
Vieläkö Mersu naputtaa keula alaspäin ollessaan?
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Niin, osat menee materiaalien kierrätyksen ja halvempien raaka-aineiden takia todella huonoksi.
Voisiko olla mahdollista että tämä "uusi" tiiviste onkin vanha, huolellisesti pesty liuottimella joka vie viimeisenkin rasvan kumista ja kuivaa haperoksi näppärästi tallin nurkassa? Tiiviste näyttää juuri niin 15v vanhalta kuin vaan voi olla.
Järkeilen tätä yhtälöä sen perusteella että tullut sinullekin ylimääräisenä osakasana?
Voisiko olla mahdollista että tämä "uusi" tiiviste onkin vanha, huolellisesti pesty liuottimella joka vie viimeisenkin rasvan kumista ja kuivaa haperoksi näppärästi tallin nurkassa? Tiiviste näyttää juuri niin 15v vanhalta kuin vaan voi olla.
Järkeilen tätä yhtälöä sen perusteella että tullut sinullekin ylimääräisenä osakasana?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Kaikki tietysti mahdollista on. Toisaalta kun laatikossa kaikki muut oli sitten uutta ni mietin vaan et miksi ihmeessä vanha tiiviste sit olis joukkoon laitettu? Tuon hintahan ei kait ole tyyliin kymppiä enempää? Painaumia tms jälkiä en kyl huomannu mutta tosiaan kaikki mahdollista on.
Kylkijäisinä satu ei välttämättä tarkoita sitä että se tuli aivan ilmatteeksi Tinkailu kun alkaa ni sit mukaan kauppaan laitetaan jotain mikä myyjälle ei ole tarpeellinen lainkaan ja ostaja laskee sille hinnan.
Mutta joo. Samapa tuo. Hyvä et huomasin meinaan ihmettelyä olis taatusti riittäny ja harmiakin.
Eedit: Öljynsuotimien tiivisterengas nykyään hapertuu todella joutuin verrattuna mitä ne aikoinaan oli. Ja sama koskee takavaimentimen kannatinkumeksia. Jotku ei kestä puoltakaan vuotta. Muovia kait niissä joukossa nykyään on?
Kylkijäisinä satu ei välttämättä tarkoita sitä että se tuli aivan ilmatteeksi Tinkailu kun alkaa ni sit mukaan kauppaan laitetaan jotain mikä myyjälle ei ole tarpeellinen lainkaan ja ostaja laskee sille hinnan.
Mutta joo. Samapa tuo. Hyvä et huomasin meinaan ihmettelyä olis taatusti riittäny ja harmiakin.
Eedit: Öljynsuotimien tiivisterengas nykyään hapertuu todella joutuin verrattuna mitä ne aikoinaan oli. Ja sama koskee takavaimentimen kannatinkumeksia. Jotku ei kestä puoltakaan vuotta. Muovia kait niissä joukossa nykyään on?
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: S/W124 automaattilaatikon pohjan uusi tiviste Laatu???
Mulla halkesi jo 10v sitten tarviketiiviste ennekun oli itsestään selvää ettei suurimmalla osalla nykyosista tee mitään
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-