Vaarallinen vika cruisessa?
Vaarallinen vika cruisessa?
Eli potilaana C 220 D 205-korisarjaa. Vakionopeudensäädin kytkettynä tehty kiihdytys kaasuplkimella aiheuttaa sen, että kaasupolkimen noston jälkeen auto jatkaa kiihtymistä. Esim ajaessani 90 km/h vauhdilla vakkarilla ja kiihdyttäessä vauhtia vaikka 115km/h auto jatkaa kiihtymistä noin 130km/h nopeuteen. Jalan nosto kaasupolkimelta aiheuttaa sen, että terävin kiihtyvyys loppuu, mutta vauhti nousee toista kymmentä kilomtetriä korkeammaksi kuin pitäisi. Tämän jälkeen auto tulee järkiinsä ja jarruttaa vauhdin valittuun cruise nopeuteen.
Autoon on tehty saastepäivitykset, lastutettu ja kaasupoljin vaihdettua uuteen noin vuosi sitten.
Autoon on tehty saastepäivitykset, lastutettu ja kaasupoljin vaihdettua uuteen noin vuosi sitten.
Re: Vaarallinen vika cruisessa?
Saattaiskohan siinä "lastutuksessa" nyt olla jotain vikaa? Ei muuta kuin sen tekijältä vakioksi ja sitten katsoa onko ongelmaa vielä.
Lastu on Tuikun tekemä ja en oikein usko, että siinä on ronkittu mitään mikä liittyy cruiseen. Kaasupolkimen vaihdoin itse ihan plug and pray menetelmällä. Saaastepäivityksen jälkeen huomasin, että tyhjäkäynti nopeus muuttuu ajotilan mukaan. Tämä oli Vehon mukaan ominaisuus.
Jatkaako kiihtymistä jos cruisen kytkee pois (jarrulla tai kytkimestä)?
No en minäkään sitten usko. Sitten tuo saastepäivitys. Itse palauttaisin sen ennalleen, mutta en nyt kehoita tietenkään sellaiseen.Jussiboy kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 16:04 Lastu on Tuikun tekemä ja en oikein usko, että siinä on ronkittu mitään mikä liittyy cruiseen. Kaasupolkimen vaihdoin itse ihan plug and pray menetelmällä. Saaastepäivityksen jälkeen huomasin, että tyhjäkäynti nopeus muuttuu ajotilan mukaan. Tämä oli Vehon mukaan ominaisuus.
Ja se voi olla vähän vaikeampi juttu sitäpaitsi, ellei ole täydellistä backupia alkuperäisestä ecun softasta.
Kysy neuvoa Tuikulta.
Kun auto kelaa itsekseen vauhtia se ei tee täyskiihdytystä vaan vauhti kiihtyy rauhallisesti.
Tää voi olla kaukaa haettu,, mulla oli viime vuonna Ranskalainen C5 vakkari päällä. Otin sen pois, niin vauhti ja kierrkoset kiihtyi tappiin.
Mulla oli kaukalon matto liikkunut kaasupolkimen alle/päälle, ja vauhti kiihtyi hurjasti. Vetäisin jalalla maton pois, niin vauhti asettui..
Mulla oli kaukalon matto liikkunut kaasupolkimen alle/päälle, ja vauhti kiihtyi hurjasti. Vetäisin jalalla maton pois, niin vauhti asettui..