Terve
Nyt kun olen aihetta tutkinut niin laatikkoni nykäisee tosi usein neloselta kolmoselle.
Manuaalilla tehtäessä oikeastaan aina ja antaessa olla automaatilla ei ihan aina mutta usein.
Mikäköhän on vikana, onko kokemuksia ja mitä voisi tehdä ja missä kannattaisi korjata?
Auto on S212 E 350 4 matic 2011. 130 000 km.
Kiitos.
Neloselta kolmoselle nykii
Re: Neloselta kolmoselle nykii
Tuleeko nykäys veto päällä vai moottorijarrutuksessa? Olipa kumpi vain, niin itse tekisin adaptiot uusiksi tuolle vaihteenvaihdolle. Xentryssä on valinnat 4-3 moottorijarrutuksessa, 4-3 veto päällä ja momenttimuuntimen lukko alaspäinvaihdettaessa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 08.04.2021 21:42
Re: Neloselta kolmoselle nykii
Tänks.
Se tulee yleensä aina niin että on kaasua eli veto päällä.
Se tulee yleensä aina niin että on kaasua eli veto päällä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 08.04.2021 21:42
Re: Neloselta kolmoselle nykii
Adaptiot tehtiin uusiksi. Se ei auttanut. Ongelmana edelleen pieni nykäisy alaspäin ja ylöspäinkään ei ole ihan normaali.
Ilmeisesti ventiili olisi syytä vaihtaa. Nyt kun on 7 vaihdetta siellä on kait 7 venttiiliä ja se mikä osuu 3-4 väliin on varmaan tukossa tai muuta vastaavaa.
Mitä luulet. oiskohan siitä hyötyä?
M
Ilmeisesti ventiili olisi syytä vaihtaa. Nyt kun on 7 vaihdetta siellä on kait 7 venttiiliä ja se mikä osuu 3-4 väliin on varmaan tukossa tai muuta vastaavaa.
Mitä luulet. oiskohan siitä hyötyä?
M
Re: Neloselta kolmoselle nykii
Voihan se vika siellä olla, mutta tekisin itse enemmän vielä tutkimuksia starilla. Laita vaikka kuvankaappaus siittä 4-3 adaptioarvosta. Myös eri vaihteiston mittausarvot voisit Starilla nauhoittaa meidän katseltavaksi.
Itse käytän OBS sovellusta kuvaruudun tallentamiseksi, jos haluan testiajon jälkeen tutkia koeajolla olleita arvoja. Äärettömän kätevää, kun yleensä kuitenkin yksin touhuaa.
Itse käytän OBS sovellusta kuvaruudun tallentamiseksi, jos haluan testiajon jälkeen tutkia koeajolla olleita arvoja. Äärettömän kätevää, kun yleensä kuitenkin yksin touhuaa.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: Neloselta kolmoselle nykii
Oliko auto ohjelmoitu? Minulla huono ohjelma aiheutti nykivän alasvaihdon kiihdytyksessä allekirjoituksen ässässä. Tuikun ohjelma korjasi tämän.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 08.04.2021 21:42
Re: Neloselta kolmoselle nykii
eli se 4-3 adaptio-arvo löytynee korjaamolta?
Auto on bensapeli ilman turboa. Ei ole ohjelmoitu.
Auto on bensapeli ilman turboa. Ei ole ohjelmoitu.