M271 jakopää
Re: M271 jakopää
Ei tuo ketjupyörän hammas kyllä enää terveeltä näytä...
TJ
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M271 jakopää
Ei näy kuvaa?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: M271 jakopää
Kyllä siinä edellisen kysyjän postaukses kuvat näkyy...niitty kirjoitti: ↑Pe 22.01.2021 19:18 Ostin muutama viikko sitten S204:n M271 moottorilla. Mittarissa 161tkm eikä dokumenteissa ole mainintaa jakopään remontoinnista.
Näissä kuulemma pitää suhtautua epäluuloisesti jakopäähän joten nostin venttilikopan ylös:
imu_ajoitus.jpeg
pako_ajoitus.jpeg
imu_hampaat.JPG
pako_hampaat.JPG
Ylimmäinen kuva on imupuolen nokka-akselista. Voi olla, ettei kampiakseli ollut aivan ykk:ssa. Minulla ei ole mittakelloa ja eikä ajoitusmerkkejä nähnyt suoraan edestä.
Ketju on kireällä; sormin nokkapyörien välistä nostamalla se ei hievahdakaan. Se kyllä rapisee hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kireyteen nähden rapina ihmetyttää. Toisaalta kiristäjässä ei liene räikkää kuten vanhemmissa malleissa joten onko pieni rapina käynnistyksessä normaalia?
Mitäs olette mieltä - pitäisikö tuolle tehdä jotain?
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: M271 jakopää
nokkapyörät alkaa olla loppu,alkuperäistä rattaan muotoa ei ole ollenkaan jäljellä.niitty kirjoitti: ↑Pe 22.01.2021 19:18 Ostin muutama viikko sitten S204:n M271 moottorilla. Mittarissa 161tkm eikä dokumenteissa ole mainintaa jakopään remontoinnista.
Näissä kuulemma pitää suhtautua epäluuloisesti jakopäähän joten nostin venttilikopan ylös:
imu_ajoitus.jpeg
pako_ajoitus.jpeg
imu_hampaat.JPG
pako_hampaat.JPG
Ylimmäinen kuva on imupuolen nokka-akselista. Voi olla, ettei kampiakseli ollut aivan ykk:ssa. Minulla ei ole mittakelloa ja eikä ajoitusmerkkejä nähnyt suoraan edestä.
Ketju on kireällä; sormin nokkapyörien välistä nostamalla se ei hievahdakaan. Se kyllä rapisee hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kireyteen nähden rapina ihmetyttää. Toisaalta kiristäjässä ei liene räikkää kuten vanhemmissa malleissa joten onko pieni rapina käynnistyksessä normaalia?
Mitäs olette mieltä - pitäisikö tuolle tehdä jotain?
Heti jos vaihtaa ketjun,kiristimen ja yläpään rattaat saattais alapään kampiakselinratas vielä pysyä hyvänä?..
ongelma m271 koneessa ei ole niinkään katkeileva ketju vaan useimmin juuri ensimmäinen oire on kuluvat nokat..
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: M271 jakopää
Kiitoksia vastauksista. Täytyy vaihdattaa rattaat ja ketju.
Onko kellään kokemusta tarvikenokkapyöristä? Alkuperäiset ovat kiitettävän kalliita, yli 900€/kpl. KL näyttää myyvän myös FAI:n pyöriä, kalliilla niitäkin, mutta kuitenkin puoleen hintaan alkuperäisiin nähden. Maailmalla on myös muita toimittajia, Vaico, Motive components, ...
Onko kellään kokemusta tarvikenokkapyöristä? Alkuperäiset ovat kiitettävän kalliita, yli 900€/kpl. KL näyttää myyvän myös FAI:n pyöriä, kalliilla niitäkin, mutta kuitenkin puoleen hintaan alkuperäisiin nähden. Maailmalla on myös muita toimittajia, Vaico, Motive components, ...
Re: M271 jakopää
Olen katsellut muutaman videon ketjunvaihdosta. Pari ilmeisesti venäläisissä merkkiliikkeissä kuvattua herättävät kysymyksiä:
Tämä, tässä ketjussa jo aikaisemmin ollut ja tämä.
Molemmissa nokat lukitaan ajoitusraudalla, otetaan nokkapyörät pois ja vedetään uusi ketju läpi pelkästään kampiakselia kiertämällä. Ensimmäisessä videossa kampea pyöritetään kohdassa 3:29 - 3:40 ja jälkimmäisessä kohdassa 25:20 - 25:50.
Eivätkö männät ota venttiileihin kun noin tekee. Nokat ovat tilassa, jossa keskimmäisten sylinterien männät ovat akk:ssa, toinen kaiketi poisto- ja toinen puristustahdin alussa. Olisivatko venttiilit tuolloin kiinni/vain vähän auki, vai onko tuossa jotain, jota en huomaa?
Puusta katsoen tuo tapa vaikuttaisi yksin tekevälle turvallisemmalta kuin nokkapyörien pyörittäminen ketjua vetäessä. Vähän enemmän on purkamista, mutta ei tarvitsisi murehtia jaon karkaamista.
Tämä, tässä ketjussa jo aikaisemmin ollut ja tämä.
Molemmissa nokat lukitaan ajoitusraudalla, otetaan nokkapyörät pois ja vedetään uusi ketju läpi pelkästään kampiakselia kiertämällä. Ensimmäisessä videossa kampea pyöritetään kohdassa 3:29 - 3:40 ja jälkimmäisessä kohdassa 25:20 - 25:50.
Eivätkö männät ota venttiileihin kun noin tekee. Nokat ovat tilassa, jossa keskimmäisten sylinterien männät ovat akk:ssa, toinen kaiketi poisto- ja toinen puristustahdin alussa. Olisivatko venttiilit tuolloin kiinni/vain vähän auki, vai onko tuossa jotain, jota en huomaa?
Puusta katsoen tuo tapa vaikuttaisi yksin tekevälle turvallisemmalta kuin nokkapyörien pyörittäminen ketjua vetäessä. Vähän enemmän on purkamista, mutta ei tarvitsisi murehtia jaon karkaamista.
Re: M271 jakopää
Nokka-akselit on lukittu 13 astetta ykköspytyn ykk:n jälkeen. EI osu. Ja kun varovasti pyörittää käsin, huomaa kyllä, jos alkaa osua. Jako tarkistetaan vielä viimeiseksi kasauksen jälkeen.
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Re: M271 jakopää
C180 ’07 ml.167tkm.
Ei ylimääräisiä ääniä.
Ketju ja kiristäjä oli tarkoitus vaihtaa tiedossa olevien ongelmien takia.
Huoltokirjassa ei merkintää vaihdosta. Suomi auto.
Vaihtoon meni myös nokkien rattaat, muutama piikki jo poikki(ympyröity kuvassa).
Ketju oli todella löysällä, roikkui ylälaahaimen ja rattaiden välistä.
Aivan viimetingassa tuli vaihto ja kalliiksi tuli silti. Tehty korjaamolla(ei merkki). Muutama paikka ei edes ruvennut tekemään hommaa täällä Kouvolassa.
Vaihdettin myös kaikki laahaimet, paitsi 1 joka vaatisi isompaa purkamista. Osat oli 1190€ ja 5.5h työtä.
Ei ylimääräisiä ääniä.
Ketju ja kiristäjä oli tarkoitus vaihtaa tiedossa olevien ongelmien takia.
Huoltokirjassa ei merkintää vaihdosta. Suomi auto.
Vaihtoon meni myös nokkien rattaat, muutama piikki jo poikki(ympyröity kuvassa).
Ketju oli todella löysällä, roikkui ylälaahaimen ja rattaiden välistä.
Aivan viimetingassa tuli vaihto ja kalliiksi tuli silti. Tehty korjaamolla(ei merkki). Muutama paikka ei edes ruvennut tekemään hommaa täällä Kouvolassa.
Vaihdettin myös kaikki laahaimet, paitsi 1 joka vaatisi isompaa purkamista. Osat oli 1190€ ja 5.5h työtä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: M271 jakopää
Malli C180 Komperssor, Automaati, 2007, W203,
Moottorin koodi: M271 E18
kW: 105
Kilometrit: 203tkm
Syy korjaukseen: Varmuuden vuoksi.
Havainnot. Ketjussa venymää 5-6mm. Myös rattaat kuluneet.
Korjaustapa: Uusi ketju, rattaat, laahaimet, kiristin
Moottorin koodi: M271 E18
kW: 105
Kilometrit: 203tkm
Syy korjaukseen: Varmuuden vuoksi.
Havainnot. Ketjussa venymää 5-6mm. Myös rattaat kuluneet.
Korjaustapa: Uusi ketju, rattaat, laahaimet, kiristin
Re: M271 jakopää
Tuli sitten M271 koneella ostettu entinen taksi, ajettu 222700, huollot muuten kohdillaan mutta jakopää tuli käytyä tarkistuttamassa ettei yö unet mene, Kaikki OK ja eikun kovaa ajoa, korjaaja arveli että öljyjen vaihto tiuhaan auttanu asiaan, tai tuuria.
-
- Mersumies
- Viestit: 636
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: M271 jakopää
Näin edellisen omistajan rekisteriote väitti että ainakin taksifirman nimissä.Huttiainen kirjoitti: ↑To 14.04.2022 13:14Bensa Taksimersu
Millon tuo ketju on vaihdettu sitten tuohon?
Huoltokirjan mukaan ei jakopään remppaa ole tehty, luulisi että sellainen varsinkin mainittaisiin.
Re: M271 jakopää
Harkinnassa pojalle W204 M271 ~200tkm ajettuna.
Myynnissä pari joihin jakopääremontti tehty (toinen kaukana, toinen varusteiltaan köyhä).
Muista olen kysellyt jakopääremontista ja vastaus on yleensä: "Ei ole tarvinnut tehdä, ei pidä ääntä".
Vaihtoehto on ostaa jälkimmäinen ja tehdä/teettää heti jakopääremppa. Luin M271 jakopää viestiketjun ja WIS:istä ohjeet.
Epäselväksi jäi:
- WIS mukaan kuskinpuoleista laahainta ei saa vaihedttua kantta irrottamatta, onko näin?
- Vaihdetaanko laahaimet yleensä ketjun/ketjupyörien yhteydessä?
- Pitääkö kiristin vaihtaa (WIS:issä ei erikseen mainita että pitäisi)
- Jotain muuta mitä kannattaa samalla hommata?
Saa suositella Salon seudulta pajaa jolla työkalut + kokemusta hommasta. Miksei kauempaakin.
Myynnissä pari joihin jakopääremontti tehty (toinen kaukana, toinen varusteiltaan köyhä).
Muista olen kysellyt jakopääremontista ja vastaus on yleensä: "Ei ole tarvinnut tehdä, ei pidä ääntä".
Vaihtoehto on ostaa jälkimmäinen ja tehdä/teettää heti jakopääremppa. Luin M271 jakopää viestiketjun ja WIS:istä ohjeet.
Epäselväksi jäi:
- WIS mukaan kuskinpuoleista laahainta ei saa vaihedttua kantta irrottamatta, onko näin?
- Vaihdetaanko laahaimet yleensä ketjun/ketjupyörien yhteydessä?
- Pitääkö kiristin vaihtaa (WIS:issä ei erikseen mainita että pitäisi)
- Jotain muuta mitä kannattaa samalla hommata?
Saa suositella Salon seudulta pajaa jolla työkalut + kokemusta hommasta. Miksei kauempaakin.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: M271 jakopää
Laahaimia ei tarvitse vaihtaa muuta kuin se pikkupalikka joka on ketjupyörien välissä on hyvä varata. Kiristin on vaihdettu aina samalla. Työläässä paikassa erikseen vaihtaa.
Ei liene evoversio ? Jos on niin nokkapyörät myös joka tapauksessa vaihtoon, oli silmin nähden ehjät tai ei.
Ei liene evoversio ? Jos on niin nokkapyörät myös joka tapauksessa vaihtoon, oli silmin nähden ehjät tai ei.
wiimax.fi
Re: M271 jakopää
Hankala löytää ketjun niittaustyökalua jossa olisi selvästi mainittu että sopii M271
Olisko tämä OK, otsikossa mainitaan M271 mutta tarkemmassa listassa eI:
https://www.ebay.de/itm/403489524263?ha ... BMqMbPiLZg
KL-varaosista löytyy kyllä mutta hinta on kolminkertainen:
https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/eng ... -p-84281-0
Olisko tämä OK, otsikossa mainitaan M271 mutta tarkemmassa listassa eI:
https://www.ebay.de/itm/403489524263?ha ... BMqMbPiLZg
KL-varaosista löytyy kyllä mutta hinta on kolminkertainen:
https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/eng ... -p-84281-0
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M271 jakopää
Kyllä tuo käy.
Toivottavasti, itse nimittäin tilasin pari viikkoa sitten juuri saman sarjan tosin tarve tällä hetkellä vain OM602 ketjun niittaukselle mutta myöhemmin tarkoitus vaihtaa myös M271 ketju, sikäli kun tuo 203 pysyy omistuksessa niin pitkään että nyt 5000 km ajettua ketjua joutuu taas uuteen vaihtamaan.
En tiedä miksi noissa on järjestään listattu vain cdi-moottoreita tai tietyn ikäisiä autoja. Melkein kaikkiin mersun moottoreihin pitäisi käydä.
Ilmoituksestahan löytyy lista
josta tuon numeron voi kokeilla googleen / KL-Varaosien sivuille.
Toivottavasti, itse nimittäin tilasin pari viikkoa sitten juuri saman sarjan tosin tarve tällä hetkellä vain OM602 ketjun niittaukselle mutta myöhemmin tarkoitus vaihtaa myös M271 ketju, sikäli kun tuo 203 pysyy omistuksessa niin pitkään että nyt 5000 km ajettua ketjua joutuu taas uuteen vaihtamaan.
En tiedä miksi noissa on järjestään listattu vain cdi-moottoreita tai tietyn ikäisiä autoja. Melkein kaikkiin mersun moottoreihin pitäisi käydä.
Ilmoituksestahan löytyy lista
jne...Referenznummer(n) OE: 602589003900....
josta tuon numeron voi kokeilla googleen / KL-Varaosien sivuille.
wiimax.fi
Re: M271 jakopää
Jos ei muuten olisi sekavaa WIS mukaan M271.8 (evo) ja M271.9 koneille on eri niittausvehje:
M271.8: 602589003900 + insertit 271589056300
M271.9: 642589003300 + insertit 271589016300
642 alkuista ei mainita työkalun listassa?
M271.8: 602589003900 + insertit 271589056300
M271.9: 642589003300 + insertit 271589016300
642 alkuista ei mainita työkalun listassa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut esukki, Su 03.07.2022 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: M271 jakopää
Niin, mitä ketjua olet nyt sitten niittaamassa, mikä moottori tarkalleen ?
wiimax.fi
Re: M271 jakopää
On vasta osto harkinnassa mutta eikös nuo alkupään W204 kompressorit ole M271.9xx?
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: M271 jakopää
Malli W204 -07 C200 Kompressor automaatti
Moottorin koodi: M271.950
kW: 135
Kilometrit: 240tkm
Syy korjaukseen: 240tkm
Havainnot. Rattaat täysin loppu, ajoitukset silti vielä kohdallaan
Korjaustapa: Uusittu ketju, rattaat ja kiristin. Teetetty, ei merkkikorjaamo
Osat hankittu: ??
Kilometrit nyt:240tkm.
Kommentit: Tässä varoittava esimerkki, katso kuva
Moottorin koodi: M271.950
kW: 135
Kilometrit: 240tkm
Syy korjaukseen: 240tkm
Havainnot. Rattaat täysin loppu, ajoitukset silti vielä kohdallaan
Korjaustapa: Uusittu ketju, rattaat ja kiristin. Teetetty, ei merkkikorjaamo
Osat hankittu: ??
Kilometrit nyt:240tkm.
Kommentit: Tässä varoittava esimerkki, katso kuva
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: M271 jakopää
Eikä ole jako hypänny? Huijja!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: M271 jakopää
C 180 CGI 204.249 2011 taitaa kaivata jo seuraavaa rataspakettia. Ensimmäinen vaihto 100 tkm kun kylmäkäynnistyksessä rallatteli. 150 tkm ajettu ja nyt kuuluu samaa ronklotusta moottorijarrulla 1500 -> 1200 rpm välillä lämpimällä koneella. Mikään ei tunnu olevan konehuoneessa pahemmin irti. ODB2 kautta kun kahtelin, niin timing advance tippuu moottorijarrulla tuossa kohtii nolliin ja hetken päästä naputtaa. Liittynevät toisiinsa vai onko vaan resonointia? Muoviahan tuolla riittää.
Voimaa.comista custom softa millä tappaa venttiilisäädön moottorijarrulla? Vähäsen ilettää lähettää taas ketjun ja rattaiden vaihtoon. Sportilla ajaessa pitää kierrokset yli 1500 varvin ja mutkiin räikkösenä, niin ei kerkiä öljynpaine laskemaan ja naputtaman. Kylmäkäynnistys on edelleen ihan siisti ja se kait ensimmäisenä yleensä porsii kun ennakonsäätö kuluu pois kolostaan.
Voimaa.comista custom softa millä tappaa venttiilisäädön moottorijarrulla? Vähäsen ilettää lähettää taas ketjun ja rattaiden vaihtoon. Sportilla ajaessa pitää kierrokset yli 1500 varvin ja mutkiin räikkösenä, niin ei kerkiä öljynpaine laskemaan ja naputtaman. Kylmäkäynnistys on edelleen ihan siisti ja se kait ensimmäisenä yleensä porsii kun ennakonsäätö kuluu pois kolostaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakopää
Ainakin km lukema sopii jakopään vaihtoonpasi76 kirjoitti: ↑Ma 06.02.2023 22:28 C 180 CGI 204.249 2011 taitaa kaivata jo seuraavaa rataspakettia. Ensimmäinen vaihto 100 tkm kun kylmäkäynnistyksessä rallatteli. 150 tkm ajettu ja nyt kuuluu samaa ronklotusta moottorijarrulla 1500 -> 1200 rpm välillä lämpimällä koneella. Mikään ei tunnu olevan konehuoneessa pahemmin irti. ODB2 kautta kun kahtelin, niin timing advance tippuu moottorijarrulla tuossa kohtii nolliin ja hetken päästä naputtaa. Liittynevät toisiinsa vai onko vaan resonointia? Muoviahan tuolla riittää.
Voimaa.comista custom softa millä tappaa venttiilisäädön moottorijarrulla? Vähäsen ilettää lähettää taas ketjun ja rattaiden vaihtoon. Sportilla ajaessa pitää kierrokset yli 1500 varvin ja mutkiin räikkösenä, niin ei kerkiä öljynpaine laskemaan ja naputtaman. Kylmäkäynnistys on edelleen ihan siisti ja se kait ensimmäisenä yleensä porsii kun ennakonsäätö kuluu pois kolostaan.
Mökkillä
'
'
Re: M271 jakopää
Osaatteko neuvoa mistä tai keltä voisi kysellä ajoitustyökalua ja ketjutyökalua lainaan/vuokralle m271.8xx jakopääremppaan? Tampereelta tai Seinäjoelta.
Vähimmillään tarttis sen T100 kärjen, jolla sais ajoituksen säätimet irti. Parilta liikkeeltä olen kysynyt vuokralle, mutta vuokraavat vain yritysasiakkaille. Tarttis huomiseksi...
Arvostaisni apuanne!
Vähimmillään tarttis sen T100 kärjen, jolla sais ajoituksen säätimet irti. Parilta liikkeeltä olen kysynyt vuokralle, mutta vuokraavat vain yritysasiakkaille. Tarttis huomiseksi...
Arvostaisni apuanne!
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M271 jakopää
Eihän tuo pelkkä torx T100 maksa kuin 24,90€ plus rahti 6,90€. Vieläpä Klann-laatumerkkinä. Toinen on Fixusnet mutta aikataulu on niin kireä, että Fixusnetistä saa aikaisintaan lauantaiksi.hpuux kirjoitti: ↑To 23.02.2023 14:06 Osaatteko neuvoa mistä tai keltä voisi kysellä ajoitustyökalua ja ketjutyökalua lainaan/vuokralle m271.8xx jakopääremppaan? Tampereelta tai Seinäjoelta.
Vähimmillään tarttis sen T100 kärjen, jolla sais ajoituksen säätimet irti. Parilta liikkeeltä olen kysynyt vuokralle, mutta vuokraavat vain yritysasiakkaille. Tarttis huomiseksi...
Arvostaisni apuanne!
Jos olisi klo15 mennessä tilannut niin olisi saanut huomiseksi. Ehkä vieläkin jos onnistuu pikana saamaan. Siis tiskiltä tilattuna.
https://www.tooloutlet.fi/product/35737 ... a-12-klann
https://www.fixusnet.fi/fin/torx_t100_r ... 90-117928/
Re: M271 jakopää
Kurja juttu tää M271 jakopää kyllä. Itsellä juuri hankittu auto, jossa vaihto tehty vajaat 25 tkm sitten ihan liikkeessä (M.Vänttinen Oy). Ostaessa ajattelin, että tässä ei varmaan ketjumurheita ihan heti tule. No, nyt kuuluu koneesta ääntä ja paikallisen korjaamon arvion mukaan ketju menossa. Eikö näitä saa edes ammatilaisen toimesta kunnostettua niin, että kestäisi edes satkun? (Ensimmäinen vaihto 2 v sitten 182 tkm, nyt 206 tkm).
Mikä on lyhin km-väli millä olette joutuneet tekemään remontin uudestaan?
Mikä on lyhin km-väli millä olette joutuneet tekemään remontin uudestaan?
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: M271 jakopää
Ei ketju 25tkm ajolla ole vaihtokunnossa, paitsi jos on jätetty nokkapyörät vaihtamatta vaikka niissä on ollut kulumista.
Yleensä ketju ei äännä, ja jos ääntää niin kukaan noista ymmärtävä ei lie niin kovapäinen että sellaisen havainnon jälkeen vielä käynnistäisi moottorin, turhan kallis päävoitto niissä arpajaisissa.
Lyhintä väliä en osaa sanoa muuten kuin sen, että varmuudella todelliset alimmat kilometrit mitä itse olen nähnyt aivan lopussa olevan ketjun osin katkenneilla nokkapyörien hampailla on 86000 kilometriä ajetussa autossa.
Yleensä ketju ei äännä, ja jos ääntää niin kukaan noista ymmärtävä ei lie niin kovapäinen että sellaisen havainnon jälkeen vielä käynnistäisi moottorin, turhan kallis päävoitto niissä arpajaisissa.
Lyhintä väliä en osaa sanoa muuten kuin sen, että varmuudella todelliset alimmat kilometrit mitä itse olen nähnyt aivan lopussa olevan ketjun osin katkenneilla nokkapyörien hampailla on 86000 kilometriä ajetussa autossa.
wiimax.fi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 06.05.2023 18:19
Re: M271 jakopää
Tälläinen projekti on talven ja kevään mittaan aiheuttanut päänvaivaa:
W203 200k M271.940 vm. 2004
Uusi käytetty moottori juuri saatu paikalleen, ei käy kovin hyvin, pakosarjasta kuuluu pihinää/vinkunaa, myös hetken sen jälkeen, kun koneen sammuttaa.
Ketjun ja kiristäjän olen vaihtanut ja nyt näyttäisi siltä, että kampiakselin ollessa yläkuolokohdassa, imupuolen nokka-akseli on ajallaan, mutta pakopuolen nokka on hieman jäljessä. Pakopuolen nokka on kohdallaan, kun kampiakseli on noin 8 astetta yli yläkuolokohdan. Ensimmäinen ajatus tietenkin oli, että pakopuolen nokkapyörä olisi hampaan verran jäljessä, mutta laskeskelin, että jos käännän nokkapyörää hampaalla eteenpäin, niin sitten se olisi suunnillleen saman verran etuajassa (nokkapyörässä hampaita 44kpl, eli yksi hammas kääntää noin 8 astetta, mutta koska kampiakseli pyörii kaksi kertaa ympäri, kun nokat pyörivät kerran, niin vaikutus kampiakselista katsottuna olisi kaksinkertainen). Nokkapyörien hampaat ei minun silmään vielä näytä pahasti kuluneilta.
Mikähän tuossa nyt olisi? Onko pyörä vain hampaan verran jäljessä ja minun päätelmäni pielessä vai voiko tuohon olla joku muukin syy?
W203 200k M271.940 vm. 2004
Uusi käytetty moottori juuri saatu paikalleen, ei käy kovin hyvin, pakosarjasta kuuluu pihinää/vinkunaa, myös hetken sen jälkeen, kun koneen sammuttaa.
Ketjun ja kiristäjän olen vaihtanut ja nyt näyttäisi siltä, että kampiakselin ollessa yläkuolokohdassa, imupuolen nokka-akseli on ajallaan, mutta pakopuolen nokka on hieman jäljessä. Pakopuolen nokka on kohdallaan, kun kampiakseli on noin 8 astetta yli yläkuolokohdan. Ensimmäinen ajatus tietenkin oli, että pakopuolen nokkapyörä olisi hampaan verran jäljessä, mutta laskeskelin, että jos käännän nokkapyörää hampaalla eteenpäin, niin sitten se olisi suunnillleen saman verran etuajassa (nokkapyörässä hampaita 44kpl, eli yksi hammas kääntää noin 8 astetta, mutta koska kampiakseli pyörii kaksi kertaa ympäri, kun nokat pyörivät kerran, niin vaikutus kampiakselista katsottuna olisi kaksinkertainen). Nokkapyörien hampaat ei minun silmään vielä näytä pahasti kuluneilta.
Mikähän tuossa nyt olisi? Onko pyörä vain hampaan verran jäljessä ja minun päätelmäni pielessä vai voiko tuohon olla joku muukin syy?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakopää
Pihinä/vinkuna kohtaan
niin onhan pako putki varmastettu että ei ole tukossa
jos on liika vastapainetta niin käy huonosti siis moottori ja lopulta moottorille,
mitä entiselle oli tapahtunut ?
niin onhan pako putki varmastettu että ei ole tukossa
jos on liika vastapainetta niin käy huonosti siis moottori ja lopulta moottorille,
mitä entiselle oli tapahtunut ?
Mökkillä
'
'