PTracing kirjoitti: ↑La 18.06.2022 15:57
Ohjausta ja pyöränkulmia on säädetty moneen kertaan ja kyllä se vain paras tuntuu keula olevan kun tehtaan arvoihin laittaa. Aavistuksen siinä on tunnoton keskialue jonka kaistan vaihdossa uraisella tiellä huomaa, mutta luulen että enään paremmaksi se ei voi tulla tuosta mitä se nyt on kun 60 luvun ohjauksesta ja osista on kyse!
Kulutuksenkin varsin katsoin niin hyvin sekalaisessa maantie ja kaupunki ajossa näytti vievän noin 8,5 litraa sadalla kilometrillä. Ei tämä kyseinen yksilö ole varmasti ikinä mennyt näin vähällä kulutuksella ja nyt tarjoaa hieman parempaa suorituskykyäkin kun vakiona, niin pysyy muun liikenteen mukana kivuttomasti
Ne uratkin varmaan häviäisi 60-l. rengastusta vastaavalla profiililla ja leveydellä, mutta se ei tietenkään voi olla tarkoitus
Ja nätissä maantieajossa tuolla aerodynamiikan ihmeellä 2000-luvun tekniikalla kirjoitettaisiin varmaankin matalilla seiskoilla alkavia kulutuslukemia . Ihan siedettävää näillä polttoaineen hinnoillakin ja kulkupuoli on varmasti enemmän kuin hallussa myös .
Mukavia kesäkilsoja
Joo sen verran täytyy nyt vain sietää uraherkkyyttä kun tälle linjalle on rakentelussa lähdetty ja etuakseli jäi alkuperäiseksi Nykyiset jarrut toki rajaa myös paljon vanteiden ja renkaiden osalta pois mitä voi käyttää. Nekin on nyt niin hyvän tuntoiset ja pysähtyy todella hyvin että ei kannata alkaa pienentämään rengastuksen takia kun menee vain huonommaksi sen osalta.
Ja tosiaan polttoainemittari ei putoa lainkaan häiritsevän nopeasti kun tällä ajaa ja vähemmälläkin vielä menis jos yrittäis ajaa taloudellisesti
Mersulla ajeltu menemään, nautittu kyydistä ja käyty auto sekä moottoriurheilu aiheisissa tapahtumissa! Öljytkin siihen jo vaihdoin moottoriin kun kilometriä on kertynyt! Gti magazinen Matti kävi myös ottamassa kuvat autosta Hiekkasärkkien maisemissa, niin juttua on siihen lehteen tulossa mersusta jossain kohtaa talvella. Mukavampikin näin että kuvattiin kotimaisemissa eikä pääsiäisenä messukeskuksen parkkihallissa Kävinpä kokeilemassa myös museo leimassa olevaa w108 yksilöä. Voi hyvänen aika kun voi olla eri fiilis kahdessa saman korimallin autossa ja taas huomasin että museoautot ei oo edelleenkään minua varten Kuvien myötä hyvää kesää kaikille!
On se suomen hienoin varmasti!
Yhtään hienompaa ei ainakaan ole tullut vastaan missään, ei liikenteessä tai kuvina.
Sama fiilis itsellä kun harraste autoa rakentaa, museoautot on hienoja mutta ei mua varten. Niistä puuttuu sitä särmää mikä sytyttää.
MJPfin kirjoitti: ↑Ti 19.07.2022 08:52
On se suomen hienoin varmasti!
Yhtään hienompaa ei ainakaan ole tullut vastaan missään, ei liikenteessä tai kuvina.
Sama fiilis itsellä kun harraste autoa rakentaa, museoautot on hienoja mutta ei mua varten. Niistä puuttuu sitä särmää mikä sytyttää.
Ja monesti haisevat mummolalta sisälle istuessa
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
MJPfin kirjoitti: ↑Ti 19.07.2022 08:52
On se suomen hienoin varmasti!
Yhtään hienompaa ei ainakaan ole tullut vastaan missään, ei liikenteessä tai kuvina.
Sama fiilis itsellä kun harraste autoa rakentaa, museoautot on hienoja mutta ei mua varten. Niistä puuttuu sitä särmää mikä sytyttää.
Samaa mieltä tuosta. On kyllä viimeisen päälle hieno.. Kyllä tuolla kelpaa cruisailla.. Varmasti päät kääntyvät ja peukku nousee liikenteessä?
MJPfin kirjoitti: ↑Ti 19.07.2022 08:52
On se suomen hienoin varmasti!
Yhtään hienompaa ei ainakaan ole tullut vastaan missään, ei liikenteessä tai kuvina.
Sama fiilis itsellä kun harraste autoa rakentaa, museoautot on hienoja mutta ei mua varten. Niistä puuttuu sitä särmää mikä sytyttää.
Kiitos taas kehuista! Joo näin se on, ajonautinto tällaisella mieleiseksi rakennetulla on paljon mukavampi rakentajan mielestä
MJPfin kirjoitti: ↑Ti 19.07.2022 08:52
On se suomen hienoin varmasti!
Yhtään hienompaa ei ainakaan ole tullut vastaan missään, ei liikenteessä tai kuvina.
Sama fiilis itsellä kun harraste autoa rakentaa, museoautot on hienoja mutta ei mua varten. Niistä puuttuu sitä särmää mikä sytyttää.
Ja monesti haisevat mummolalta sisälle istuessa
Näin se on vaikka olis hyväkuntoinen täysin ehjä orkkis sisusta. Tämä haisee ainakin vielä ihan uudelle autolle kun sisälle istuu
MJPfin kirjoitti: ↑Ti 19.07.2022 08:52
On se suomen hienoin varmasti!
Yhtään hienompaa ei ainakaan ole tullut vastaan missään, ei liikenteessä tai kuvina.
Sama fiilis itsellä kun harraste autoa rakentaa, museoautot on hienoja mutta ei mua varten. Niistä puuttuu sitä särmää mikä sytyttää.
Samaa mieltä tuosta. On kyllä viimeisen päälle hieno.. Kyllä tuolla kelpaa cruisailla.. Varmasti päät kääntyvät ja peukku nousee liikenteessä?
Kiitos! Tämän kanssa löytyy kyllä juttukaveriakin sama mihin ajaa parkkiin!
alvar kirjoitti: ↑La 13.08.2022 17:23
Auto nähty tapahtumassa Ride in Oulu Motor Meet 2022. Iloinen yllätys oli omin silmin päästä näkemään todella hieno työn lopputulos.
Joo siellä oltiin, harmi kun alkoi satamaan iltapäivällä ja koko alue tyhjeni autoista aika äkkiä
Oulussa tosiaan käytiin eilen raviradalla autotapahtumassa. Paljon oli kyllä kaikenlaista harrastekalustoa alueella!
Oulun suunnalla kun oltiin niin piti käydä mersulle näyttämässä paikkoja mistä yhteinen matka alkoi 2013 Ympyrä siis sulkeutui ja olihan se hieno fiilis ajella samoissa maisemissa valmiilla autolla! Kuvien välissä noin 9 vuotta joka on kyllä pitkä aika yhden ihmisen elämässä, paljon on tapahtunut siinä välissä!
Kesällä kierrelty vähän siellä täällä vaikka viimeaikoina vettä on tuntunut satavan vähän väliä. Ei se muuten haittaa, mutta kun joutuu pesemään autoa joka välissä ja siitä hommasta en jotenkin oo oppinut tykkäämään ollenkaan vaikka oon yrittänyt Kohta pyörähtää jo 10000km mittariin
MouTine kirjoitti: ↑Su 21.08.2022 10:28
Hyvä että autolla ajetaan ja se toimii! Se on auton tärkein ominaisuus, toimiva kokonaisuus.
Kyllä näin on! Tämäkin yksilö on viettänyt pajassa aikaa paljon viimevuosina niin saa nyt olla tienpäällä! Viimeviikolla pyörähtikin mittariin ensimmäinen 10000km
Kesä tuli virallisesti päätökseen viikonloppuna kun juhlittiin venetsialaisia, mutta kesäauto kausi ei lopu onneksi vielä hetkeen! Eilen ajelinkin taas ihan muuten vain monta sataa kilometriä ympäri kyliä ja nautin w108:sin tarjoamasta kyydistä! Siinä itsekseni mietin, musiikkia kuunnellen ja hieman jo syksyisiä maisemia katsellen että kyllä sitä näitä hetkiä ja ajofiiliksia varten tällaista rakennetaan! Onhan mulla vain edelleen todella hieno ja mukava kesäauto vaikka itse kehunkin ja tällaista autoa eikä fiilistä voi kukaan ostaa kaupasta vaikka haluais, se pitää itse tehdä!
Tämä on niin arvostettavaa, että todella läpikotaisin viimeisen päälle tehdystä autosta tulee käyttöauto kilometrejä keräämään
Sen kyllä ymmärtää, ettei tällaisella ympäri vuoden ajeta.
On ollut mukava katsella näitä kuvia, kun makuja on monenlaisia mutta tässä autossa ei mitään mistä voisi itse kommentoida että "tuon kun vaihdat..." tai "olisiko parempi väri tuohon kohtaan..." toisin kuin monissa muissa projekteissa. Vanteita myöten omalle silmälle sopiva.
On se vaan se maailman hienoin rakennettu pystäri. Mitään ei ole jätetty kesken, vann kaikki on viimeisteltyä tekniikkaa myöden. Arvostan tällaista paneutumista asiaan, ja auto on ajossa niin kuin kuuluu.
Ei pelkkä tallikuningatar.
dealer kirjoitti: ↑Ma 29.08.2022 07:34
Tämä on niin arvostettavaa, että todella läpikotaisin viimeisen päälle tehdystä autosta tulee käyttöauto kilometrejä keräämään
Sen kyllä ymmärtää, ettei tällaisella ympäri vuoden ajeta.
On ollut mukava katsella näitä kuvia, kun makuja on monenlaisia mutta tässä autossa ei mitään mistä voisi itse kommentoida että "tuon kun vaihdat..." tai "olisiko parempi väri tuohon kohtaan..." toisin kuin monissa muissa projekteissa. Vanteita myöten omalle silmälle sopiva.
MJPfin kirjoitti: ↑Ma 29.08.2022 08:20
On se vaan se maailman hienoin rakennettu pystäri. Mitään ei ole jätetty kesken, vann kaikki on viimeisteltyä tekniikkaa myöden. Arvostan tällaista paneutumista asiaan, ja auto on ajossa niin kuin kuuluu.
Ei pelkkä tallikuningatar.
Kiitos taas kommenteista! Ajetaan vain vielä niin kauan kun ajokelia riittää, mutta hieman jo kyllä harmittaa että kesä meni taas niin äkkiä ja kohta w108 :sin joutuu oikeasti laittamaan sisätiloihin odottamaan kevättä. Pimeällä ei myöskään tee mieli olla liikkeellä kun nuo valot ei kyllä näytä yhtään mihinkään Uudella puolella on ollut projektia nosturilla niin w108 on viettänyt aikaa vanhassa pajassa. Jotenkin näyttää kuvassakin siltä ettei kuulu enään niihin tiloihin missä sitä alettiin rakentamaan ja rakennettiin paljon
Syksy painaa päälle mutta w108 on ollu vielä ajossa! Kohta se tarttee laittaa talviteloille kun kurakeliä ja suolaa se ei halua enään nähdä, mutta ajetaan nyt vielä kun keliä on
Seuraavassa GTi-magazinen numerossa pitäis olla mersusta juttua ja kuvaamasan ottamia hienoja kuvia eli kannattaa tarkkailla kaupan lehtihyllyä marraskuussa
Olet hämmästyttävän retroon kuosiin saanut myös konehuoneen laitettua. Kommentoitko vielä lyhyesti moottorivalintaa, aikoinaan kun tuohon päädyit, oliko jotain muitakin vaihtoehtoja mietinnässä ja miten lopulta päädyit juuri 320cdi:hin?
Nicole_Turtiainen kirjoitti: ↑Su 09.10.2022 07:47
Olet hämmästyttävän retroon kuosiin saanut myös konehuoneen laitettua. Kommentoitko vielä lyhyesti moottorivalintaa, aikoinaan kun tuohon päädyit, oliko jotain muitakin vaihtoehtoja mietinnässä ja miten lopulta päädyit juuri 320cdi:hin?
Kiitos! Kyllä konehuoneeseenkin uhrattiin ajatusta ja työtä tunti jos toinenkin että se näyttää tuolta, mutta tuli juuri sellainen kun pitikin eli alkuperäisyyttä kunnioittaen
Alkuuhan sovitin tähän m104 moottorin isolla turbolla, mutta jossain kohtaa totesin että autosta pitää tehdä mukava kesäkäyttis jolla voi lähteä pitkällekkin reissulle noin vain ja siihen ei isolla viritysasteella oleva 6 sylinterinen bensiinimoottori oikein ole optimi. Mersun suorat diesel kutoset oli hyvässä maineessa, todettu kestäväksi ja 320cdi kiinnosti alkaa laittamaan vanhempaan koriin koska om606 oli jo kokeiltu vuosia sitten. Turbot kun kiinnostaa aina niin tähän niitä pystyi hienosti laittamaan 2 kpl joilla kulkupuolen sai hyväksi jo kohtuu alhaaisilta kierroksiltä ylärekisterin kärsimättä. Keskeää siis liikennevaloistakin liikkeelle ja nätisti kun ajaa niin kulutus on todella maltillinen 60 luvun autolle joka sekin on mukava kun ajaa pidempää matkaa
MouTine kirjoitti: ↑Su 09.10.2022 08:45
Tällähän voisit lähteä tekemään jotain oikeeta road trippiä Eurooppaan ensi kesänä?
Ja noin ammattitaitonen rajentaja kyllä keinot keksii etuvalojen modernisointiin. Lasit sileiksi ja projektoria sisään?
Joo voi hyvinkin olla että enskesänä tarttee vierailla maamme rajojen ulkopuolella w108 :sin kanssa Valojen päivitystä oon kyllä miettinyt, mutta oon aatellu että tuleeko siitä liika modernin näköinen jos valojen väri muuttuu keltaisesta nykyaikaisempaan suuntaan
Jenkkiumpiot olisi helppo päivittää modernille tekniikalle kun niitä 5-3/4” pyöreitä umpioita saa vaikka ja minkälaisena Led versiona, xenonina, linssinä ja projektorina. Nuo eurovalot on rihlauksen vuoksi vähän isompi työmaa plus niitä ei saa lailliseksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
EVO X kirjoitti: ↑Su 09.10.2022 18:57
Jenkkiumpiot olisi helppo päivittää modernille tekniikalle kun niitä 5-3/4” pyöreitä umpioita saa vaikka ja minkälaisena Led versiona, xenonina, linssinä ja projektorina. Nuo eurovalot on rihlauksen vuoksi vähän isompi työmaa plus niitä ei saa lailliseksi.
Joo näin on. Jenkkiumpioita ei kyllä enään tässä vaiheessa viitti vaihtaa kun lempeä ulkonäkö häviää ja ei tunnista pian enään omaksi
Millaset polttimot ja systeemi eurovaloissa on? Jos ensihätään heittäisi ihan vaikka xenonsarjan auttamaan asiaa?
US-valojen puukottaminen olisi minunkin mielestäni voittajaratkaisu.
PTracing kirjoitti: ↑Su 09.10.2022 09:43
...mutta oon aatellu että tuleeko siitä liika modernin näköinen jos valojen väri muuttuu keltaisesta nykyaikaisempaan suuntaan
Ei tule. Modernisointihan on kantava ajatus koko projektissa? Ethän sää moottorinkaan tehnyt vikaa saadaksesi autenttista 50-luvun venttiilikoneiston rapinaa.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
MouTine kirjoitti: ↑Ma 10.10.2022 09:59
Millaset polttimot ja systeemi eurovaloissa on? Jos ensihätään heittäisi ihan vaikka xenonsarjan auttamaan asiaa?
US-valojen puukottaminen olisi minunkin mielestäni voittajaratkaisu.
PTracing kirjoitti: ↑Su 09.10.2022 09:43
...mutta oon aatellu että tuleeko siitä liika modernin näköinen jos valojen väri muuttuu keltaisesta nykyaikaisempaan suuntaan
Ei tule. Modernisointihan on kantava ajatus koko projektissa? Ethän sää moottorinkaan tehnyt vikaa saadaksesi autenttista 50-luvun venttiilikoneiston rapinaa.
Jotkut sellaiset isot polttimot mitkä löytyy myös joistain traktoreista tuumasi paikallinen varaosaliikkeen myyjä kun uudet kävin viimesyksynä hakemassa. Melkein h4 kanta muttei aivan muistaakseni
Ja juu tokihan jos tarkemmin ajatteleen niin valotkin vois modernisoida alkuperäisyyttä kunnioittaen
MouTine kirjoitti: ↑Ma 10.10.2022 09:59
Millaset polttimot ja systeemi eurovaloissa on? Jos ensihätään heittäisi ihan vaikka xenonsarjan auttamaan asiaa?
US-valojen puukottaminen olisi minunkin mielestäni voittajaratkaisu.
PTracing kirjoitti: ↑Su 09.10.2022 09:43
...mutta oon aatellu että tuleeko siitä liika modernin näköinen jos valojen väri muuttuu keltaisesta nykyaikaisempaan suuntaan
Ei tule. Modernisointihan on kantava ajatus koko projektissa? Ethän sää moottorinkaan tehnyt vikaa saadaksesi autenttista 50-luvun venttiilikoneiston rapinaa.
Jotkut sellaiset isot polttimot mitkä löytyy myös joistain traktoreista tuumasi paikallinen varaosaliikkeen myyjä kun uudet kävin viimesyksynä hakemassa. Melkein h4 kanta muttei aivan muistaakseni
Ja juu tokihan jos tarkemmin ajatteleen niin valotkin vois modernisoida alkuperäisyyttä kunnioittaen
Niiden "pallukoiden" tilalle saa myös halogeeni polttimoja, joilla polttimo muuttuu h4:sta vastaavaksi. Eihän niilläkään valoa paljoa ole mutta paranee vähän.