M113 moottori
M113 moottori
Onko M113 moottori minkälainen kestävyydeltään? Onko siinä mitään erityisen heikkoja kohtia ?
Re: M113 moottori
Niin ja tuo 4.3 kyseessä.
Re: M113 moottori
Taitaapi olla yksi parhaista Mersun bensamoottoreista. Jotkut käyttävät termiä "pommin varma". Haulla paljon tietoa ko. moottorista.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: M113 moottori
Mercedeksen yksi parhaita moottoreita. Ei mitään heikkouksia. Pitää kuitenkin ottaa huomioon että M113 alkaa olla jo vanha moottori ja iän tuomaa kulumaa alkaa näkyä. Venttiilikopat ja öljynsuodattimen jalka voi tihkua vähän ööliä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: M113 moottori
Ok. Hyvä tietää että peruskone on hyvä. Öljy vuotoja en ole vielä huomannut. Ainut ongelma oli kesällä kun kiihdytyksessä meni johonkin vikatilaan ja ei ottanut kierroksia kunnolla. Sekä sytytti vika valon. Sammuttamisen jälkeen kävi taas hyvin mutta kiihdytyksen jälkeen taas sama. Sen jälkeen käytin akun irti, valo sammui ja alkoi toimimaan normaalisti. Olin pohjoisessa reissussa ja en päässyt lukemaan vikakoodeja heti. Reissun jälkeen käytin starissa mutta mitään ei ollut (enää) muistissa. Tuo häiriö tuli pitkän ajon jälkeen ehkä 700 km tuli ajettua lähes putkeen. En tiedä mikä oli mutta sen jälkeen on toiminut.
Re: M113 moottori
Erittäin hyvä moottori. Öljynvaihdot vaan ajallaan ja hyvät tulpat, kyllä kestää. Venttiilikopat tosiaan saattaa iän myötä alkaa vuotamaan, mutta se on helppo ja halpa korjata. Ehkä ikävin tyyppivika on kampiakselin takapään stefa. Alkaa vuotaa ja sotkee alustan, vaatii vaihteiston irroituksen että saa vaihdettua. Olen päässyt tuolla c55amg:llä maantiellä 8,7l/100km kulutukseen (siinä siis m113 5,5l) mutta kaupungissa sitten soppa maistuu.
S206 300e 2022
W203 C55 AMG 2005
W203 C55 AMG 2005
Re: M113 moottori
Niinkuin aiemmin totesin, puolat ja johdot vaihtoon. Tottakai asian ihmettely ja haukottelu on halvempaa kuin johtonippu ja puolat.Pökä kirjoitti: ↑Ma 07.11.2022 20:26 Ok. Hyvä tietää että peruskone on hyvä. Öljy vuotoja en ole vielä huomannut. Ainut ongelma oli kesällä kun kiihdytyksessä meni johonkin vikatilaan ja ei ottanut kierroksia kunnolla. Sekä sytytti vika valon. Sammuttamisen jälkeen kävi taas hyvin mutta kiihdytyksen jälkeen taas sama. Sen jälkeen käytin akun irti, valo sammui ja alkoi toimimaan normaalisti. Olin pohjoisessa reissussa ja en päässyt lukemaan vikakoodeja heti. Reissun jälkeen käytin starissa mutta mitään ei ollut (enää) muistissa. Tuo häiriö tuli pitkän ajon jälkeen ehkä 700 km tuli ajettua lähes putkeen. En tiedä mikä oli mutta sen jälkeen on toiminut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: M113 moottori
Ne kun nyt sattuu olemaan vaihdettu. Niin ennemmin sitten etsin vikaa muualta. Anteeksi että pahoitin mielesi ja kysyin asiaa. Vai pitääkö ne vaihtaa mielestäsi monta kertaa peräkkäin ? Mersu harrastajat ovat kertoneet että jos puola tai tulpat ovat paskana niin tuskin alkavat itsestään toimimaan . Lähes joka kerta kun kysyy jotain neuvoa niin aina joku alkaa viisastelemaan. Onneksi suurin osa on asiallista kommentointia.MouTine kirjoitti: ↑Ti 08.11.2022 08:09Niinkuin aiemmin totesin, puolat ja johdot vaihtoon. Tottakai asian ihmettely ja haukottelu on halvempaa kuin johtonippu ja puolat.Pökä kirjoitti: ↑Ma 07.11.2022 20:26 Ok. Hyvä tietää että peruskone on hyvä. Öljy vuotoja en ole vielä huomannut. Ainut ongelma oli kesällä kun kiihdytyksessä meni johonkin vikatilaan ja ei ottanut kierroksia kunnolla. Sekä sytytti vika valon. Sammuttamisen jälkeen kävi taas hyvin mutta kiihdytyksen jälkeen taas sama. Sen jälkeen käytin akun irti, valo sammui ja alkoi toimimaan normaalisti. Olin pohjoisessa reissussa ja en päässyt lukemaan vikakoodeja heti. Reissun jälkeen käytin starissa mutta mitään ei ollut (enää) muistissa. Tuo häiriö tuli pitkän ajon jälkeen ehkä 700 km tuli ajettua lähes putkeen. En tiedä mikä oli mutta sen jälkeen on toiminut.
Re: M113 moottori
Itselläni on aina muutenkin autojen kanssa tarkoitus ensin selvittää mahdollinen vika ja sen jälkeen vaihtaa osa. Mä en oikein innostu siitä että aletaan vaihtamaan summan mutikassa osia ja toivotaan että jossain vaiheessa osuu kohdalleen. Mutta se on vain minun tapani toimia.
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 331
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: M113 moottori
Itsellä kokemuksia M113K moottorista jonkun verran. Venttiilikopat vuotaa herkästi ja kampiakselin takastefa myös. Viikonlopun homma jos tietää mitä tekee. Miun mielestä paras bensamoottori mitä mersulta tullut ottaen huomioon teho/luotettavuuden.
Star C3 @LPR
Re: M113 moottori
Vielä vaikuttaisi olevan ihan kuiva kone. Täytyy tarkkailla tilannetta. Kulutuskaan ei ole paha.
Re: M113 moottori
No etpä ole maininnnut että on vaihdettu, niinkuin hyvään forumietikettiin sopisi. ECU kun huomaa tarpeeksi monta missfireä käyttösyklin aikana, niin se sammuttaa pyttyjä pois pelistä ja uudelleenkäynistys korjaa asian taas hetkeksi. Ihan turha sielä rätkyttää, kun voi katsoa peiliin.Pökä kirjoitti: ↑Ti 08.11.2022 12:29Ne kun nyt sattuu olemaan vaihdettu. Niin ennemmin sitten etsin vikaa muualta. Anteeksi että pahoitin mielesi ja kysyin asiaa. Vai pitääkö ne vaihtaa mielestäsi monta kertaa peräkkäin ? Mersu harrastajat ovat kertoneet että jos puola tai tulpat ovat paskana niin tuskin alkavat itsestään toimimaan . Lähes joka kerta kun kysyy jotain neuvoa niin aina joku alkaa viisastelemaan. Onneksi suurin osa on asiallista kommentointia.MouTine kirjoitti: ↑Ti 08.11.2022 08:09Niinkuin aiemmin totesin, puolat ja johdot vaihtoon. Tottakai asian ihmettely ja haukottelu on halvempaa kuin johtonippu ja puolat.Pökä kirjoitti: ↑Ma 07.11.2022 20:26 Ok. Hyvä tietää että peruskone on hyvä. Öljy vuotoja en ole vielä huomannut. Ainut ongelma oli kesällä kun kiihdytyksessä meni johonkin vikatilaan ja ei ottanut kierroksia kunnolla. Sekä sytytti vika valon. Sammuttamisen jälkeen kävi taas hyvin mutta kiihdytyksen jälkeen taas sama. Sen jälkeen käytin akun irti, valo sammui ja alkoi toimimaan normaalisti. Olin pohjoisessa reissussa ja en päässyt lukemaan vikakoodeja heti. Reissun jälkeen käytin starissa mutta mitään ei ollut (enää) muistissa. Tuo häiriö tuli pitkän ajon jälkeen ehkä 700 km tuli ajettua lähes putkeen. En tiedä mikä oli mutta sen jälkeen on toiminut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: M113 moottori
Etikettiin kuuluu kysyä eikä alkaa aukomaan turpaansa asiassa josta et mitään tiedä. Käyttäyisit asiallisesti niin myös sinua kohtaan käyttäydytään asiallisesti. Sitä saa mitä tilaa
Re: M113 moottori
Hengittäkää pari kertaa syvään ja rauhallisesti. Turha täällä on kenenkään vetää Jalostajan hernekeittopurkkia nenäänsä. Jos tuntuu siltä, että joku ei osannut vastata kysymykseen asianmukaisesti tai joku ei osannut oikein yksilöidä kysymystään, niin asiallisella keskustella siitä kuitenkin yleensä päästää eteenpäin ja monesti apu löytyy ongelmaan.
Tietty sitten kaikilta keskultelupalstoilta löytyy niitä provosoijia, joiden kommenteista ei kannata välittää tuon taivaallista, jättää ne vaan omaan arvoonsa.
En puolustele enkä hauku tähän topicciin vastanneita, mutta MouTinella on aika paljon kokemusta M113 moottorista.
Itse olen hyötynyt tästä foorumista tuhansien eurojen edestä, kun olen voinut näitä romujani korjata saamieni ohjeiden mukaan. Aion myös hyötyä jatkossakin.
Tietty sitten kaikilta keskultelupalstoilta löytyy niitä provosoijia, joiden kommenteista ei kannata välittää tuon taivaallista, jättää ne vaan omaan arvoonsa.
En puolustele enkä hauku tähän topicciin vastanneita, mutta MouTinella on aika paljon kokemusta M113 moottorista.
Itse olen hyötynyt tästä foorumista tuhansien eurojen edestä, kun olen voinut näitä romujani korjata saamieni ohjeiden mukaan. Aion myös hyötyä jatkossakin.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: M113 moottori
C 124 320 kirjoitti: ↑Ti 08.11.2022 14:30 Hengittäkää pari kertaa syvään ja rauhallisesti. Turha täällä on kenenkään vetää Jalostajan hernekeittopurkkia nenäänsä. Jos tuntuu siltä, että joku ei osannut vastata kysymykseen asianmukaisesti tai joku ei osannut oikein yksilöidä kysymystään, niin asiallisella keskustella siitä kuitenkin yleensä päästää eteenpäin ja monesti apu löytyy ongelmaan.
Tietty sitten kaikilta keskultelupalstoilta löytyy niitä provosoijia, joiden kommenteista ei kannata välittää tuon taivaallista, jättää ne vaan omaan arvoonsa.
En puolustele enkä hauku tähän topicciin vastanneita, mutta MouTinella on aika paljon kokemusta M113 moottorista.
Itse olen hyötynyt tästä foorumista tuhansien eurojen edestä, kun olen voinut näitä romujani korjata saamieni ohjeiden mukaan. Aion myös hyötyä jatkossakin.