Apuja mysteeriin? cls 350
Apuja mysteeriin? cls 350
Auto cls 350
Vikakoodi tuli etummaisesta abs anturista, laakerin vaihdolla poistui vikakoodi mutta ei vika.
Vika, pätkii/ heittää vapaalle ja hävittää tehot mutkissa/kääntyessä.
Mittaristoon tulevat vikailmoitukset, herjaa akusta. Autossa kiinni 65mh akku jonka takia ilmoitus tulee, vakiona 95mh?
Voiko vika johtua liian pienestä akusta?
Bochin lukijalla katsottu ja akku irrottamalla nollattu.
Pahimmin pätkii oikealle kääntyessä, suoraan mennessä myös pyörien sutiessa sama vika, pätkii kunnes saa hetken pitoa.
Staria ei juuri nyt saatavilla ja ystävä kaipaa apua, send help.
Vikakoodi tuli etummaisesta abs anturista, laakerin vaihdolla poistui vikakoodi mutta ei vika.
Vika, pätkii/ heittää vapaalle ja hävittää tehot mutkissa/kääntyessä.
Mittaristoon tulevat vikailmoitukset, herjaa akusta. Autossa kiinni 65mh akku jonka takia ilmoitus tulee, vakiona 95mh?
Voiko vika johtua liian pienestä akusta?
Bochin lukijalla katsottu ja akku irrottamalla nollattu.
Pahimmin pätkii oikealle kääntyessä, suoraan mennessä myös pyörien sutiessa sama vika, pätkii kunnes saa hetken pitoa.
Staria ei juuri nyt saatavilla ja ystävä kaipaa apua, send help.
Viimeksi muokannut Mursumias, Pe 18.11.2022 14:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mysteeri, cls 350
Vai että milliamppeerin akku..mutta akun koosta se ei kuitenkaan johdu,
Akku kuitenkin finaalissa joten eikö helpoimmalla pääsis sen uusimalla edessä kuitenkin pikapuoliin.
Lataako tuo?
Akku kuitenkin finaalissa joten eikö helpoimmalla pääsis sen uusimalla edessä kuitenkin pikapuoliin.
Lataako tuo?
Re: Mysteeri, cls 350
No mitenlie äännetään, sama se.. mahtoko olla mitään järkevää ideaa itse ongelmalle? Ja eikös se vikailmotus tule liian pienestä akusta myös, eihän se tarkota että akku on sökö jos ei saa laitteet riittävästi virtaa liian pienestä akusta johtuen, eikö?
Ja kyllä lataa.
Ja kyllä lataa.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Eli kun pyörillä eri pyörintänopeus niin ns pätkäsee tehot ja laatikko alkaa sekoilemaan vapaan ja vaihteen välillä, se tuntuu olevan ilmiselvää että vaihteiston sekoilu johtuu tästä tehojen yht äkkisestä häviämisestä, mutta jos ei joku antureista saisi kontaktia niin tulisihan mittaristoon herja abs, esp...? Suoraan ja sutimatta kun ajaa ei mitään ongelmaa. Staria/ vinkkejä kaivataan p-h seudulla.
Re: Mysteeri, cls 350
Luulisi laturin jaksavan työntää riittävästi sähköä moottorin käydessä. Onko tässä se pikkuakku vielä lisänä, jos se herja tulee siitä?Mursumias kirjoitti: ↑Pe 18.11.2022 13:48 No mitenlie äännetään, sama se.. mahtoko olla mitään järkevää ideaa itse ongelmalle? Ja eikös se vikailmotus tule liian pienestä akusta myös, eihän se tarkota että akku on sökö jos ei saa laitteet riittävästi virtaa liian pienestä akusta johtuen, eikö?
Ja kyllä lataa.
Luulen että muillakin, kuin staarilla, saa livedataa katsottua ajon aikana mitä ne pyörien pyörimisnopeudet ovat, jos ne häröilee.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Jos ABS-anturi on kuitenkin sökö?Sitähän testeri tarjosi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
On pikkuakku ja onko kokemuksia noista parinkympin ridex antureista, kannattaako edes kokeilla? Lisämukavuudet poissa käytöstä kunnes käynnistää moottorin, hetken käynnin jälkeen tulee ilmotus että mukavuudet käytössä. Voiko pikkuakulla olla osuutta tohon pätkimis vikaan? Se varmaan kaput, selittäisi miksi mankka/navi ei lähde käyntiin, vain vilahtaa nopeasti teksti niin kuin yrittäisi käynnistyä.Ja sillä mietin että mitäköhän kun hävisi vikailmoitus laakerin vaihdon jälkeen mutta vika säilyi, ennen vaihtoa antoi abs, esp ilmotusta mittariinkin, vaihdon jälkeen enää ei.
Vinkkejä tai linkkejä mistä pikkuakkua?
Auton varaosat 24, autodoc yms kannattaako tilata? Hintaeroa kl varaosan anturiin kuitenkin 50e.
Vinkkejä tai linkkejä mistä pikkuakkua?
Auton varaosat 24, autodoc yms kannattaako tilata? Hintaeroa kl varaosan anturiin kuitenkin 50e.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Laakerihan voi toki aiheuttaa tuollaista,mutta jospa sen vaihtaminen vain osaltaan paransi asiaa ja ennen pitkää vikailmoitus palaa.Omaan W220 olen laittanut pari halpaa tarvikeanturia(ei ollut Ridex) ja vuosia toiminut.Pikkuakuista ei ole kokemusta mutta aika selvältä näyttäisi että sökö on.Näissä autoissa pääakun täytyy olla täysin kunnossa jottei kaikenmaailman häiriöitä esiinny.Esim.Abs/Esp-herjoja tulee vajaasta jännitteestä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
No (pää)akku siellä on heikkossa kunnossa tai joku kuluttaa virtaa auto sammuksissa jos yön aikana tyhjää niin että on mukavuustoiminnot pois päältä.
Se vetojuputus tulle viallisesta anturista tai signaalista kuten kerrottu, eikä välttämättä triggaa koodia jos auto luulee että antuin tieto on todellinen. Vilkkuuko keltainen kolmio kuitenkin silloin? Sama jos ottaa napista espin pois?
En säästäisi anturissa, vaikka 95% tapauksissa vika on tunnistinkehässä tai väärässä etäisyydessä.
Juurihan oli case missä ESPin pinni oli hapettunut, aiheutti kaikkea ihmeellistä. SBC:n maadoituspiuha kannattaa tarkistaa/puhdistaa (siinä pyöräkotelon päällä näppärästi)
Se vetojuputus tulle viallisesta anturista tai signaalista kuten kerrottu, eikä välttämättä triggaa koodia jos auto luulee että antuin tieto on todellinen. Vilkkuuko keltainen kolmio kuitenkin silloin? Sama jos ottaa napista espin pois?
En säästäisi anturissa, vaikka 95% tapauksissa vika on tunnistinkehässä tai väärässä etäisyydessä.
Juurihan oli case missä ESPin pinni oli hapettunut, aiheutti kaikkea ihmeellistä. SBC:n maadoituspiuha kannattaa tarkistaa/puhdistaa (siinä pyöräkotelon päällä näppärästi)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mysteeri, cls 350
Vastauksen pointti oli että akku riittää ihan varmasti mikäli se on kunnossa ja laturi myös,liian pienestä akusta tuo vika ei johdu.Mursumias kirjoitti: ↑Pe 18.11.2022 13:48 No mitenlie äännetään, sama se.. mahtoko olla mitään järkevää ideaa itse ongelmalle? Ja eikös se vikailmotus tule liian pienestä akusta myös, eihän se tarkota että akku on sökö jos ei saa laitteet riittävästi virtaa liian pienestä akusta johtuen, eikö?
Ja kyllä lataa.
Jos auto herjaa jo valmiiksi akkua eikö se kannata vaihtaa? Tai lataa vanha ens hätään täyteen.
Heittääkö laatikko todellakin vapaalle välillä?
Onko tämä nelikko vai takapotku?
Paljonko abs-anturin/tunnistinkehän välys?
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Ei vaikutusta vaikka ottaa napista esp,n pois päältä. Ei myöskään vaikutusta jos laittaa dyno moden päälle tai nyppää esp sulakkeen konehuoneen puolelta. Ei vilkuta ajaessa esp kolmiota.
Eli ainoa mahdollisuus vetojen loppumiselle on siis anturin signaali ongelma, ei voi johtua akusta/pikku akusta jotka ilmeisesti molemmat aika heikossa hapessa, tai pikkuakku ainakin, koska auto starttaa hyvin.
Onko seuraava suositus vaihtaa siis esp anturi?
Akut menevät vaihtoon lähiaikoina, mutta koitetaan nyt ensin saada tuo vika pois jos on varmaa ettei se akuista voi johtua.
Sähköpuoli on itselle se tuntemattomin ala autoissa. Pikku akun kunto ei siis vaikuta esp järjetelmäänkö ja tuohon vikaan varmuudella?
Auto on takapotku ja heittää ns vapaalle pitemmässä jyrkemmässä mutkassa kun alkaa ilmeisesti tehojen häviämisestä johtuen arpomaan vaihdetta, mutkan jälkeen jokusen metrin suoraan kuljettua ikään kuin taas signaali löytyisi ja vedot palaa niin kauaksi aikaa kunnes taas ollaan jyrkemmässä mutkassa, tai jos joku pyörä pääsee sutimaan niin sama sekoilu alkaa.
Järkeenkäyvältä tuntuisi anturivika, halusin vaan tietoa/poissulkea vian johtumisen akuista, tai lähinnä pikku akusta.
Eikös tuohon käy ihan w211 anturit, jos jollain purussa ja varma tieto että sopii niin saapi postittaa jos löytyy.
Tai jos kokemuspohjalta voit suositella luotettavaa ja nopeaa nettisivua.
Ja vinkkiä mistä lähteä pikkuakkua etsimään tai millä hakusanalla, kl varaosa? Muuta halvempaa paikkaa?
Eli ainoa mahdollisuus vetojen loppumiselle on siis anturin signaali ongelma, ei voi johtua akusta/pikku akusta jotka ilmeisesti molemmat aika heikossa hapessa, tai pikkuakku ainakin, koska auto starttaa hyvin.
Onko seuraava suositus vaihtaa siis esp anturi?
Akut menevät vaihtoon lähiaikoina, mutta koitetaan nyt ensin saada tuo vika pois jos on varmaa ettei se akuista voi johtua.
Sähköpuoli on itselle se tuntemattomin ala autoissa. Pikku akun kunto ei siis vaikuta esp järjetelmäänkö ja tuohon vikaan varmuudella?
Auto on takapotku ja heittää ns vapaalle pitemmässä jyrkemmässä mutkassa kun alkaa ilmeisesti tehojen häviämisestä johtuen arpomaan vaihdetta, mutkan jälkeen jokusen metrin suoraan kuljettua ikään kuin taas signaali löytyisi ja vedot palaa niin kauaksi aikaa kunnes taas ollaan jyrkemmässä mutkassa, tai jos joku pyörä pääsee sutimaan niin sama sekoilu alkaa.
Järkeenkäyvältä tuntuisi anturivika, halusin vaan tietoa/poissulkea vian johtumisen akuista, tai lähinnä pikku akusta.
Eikös tuohon käy ihan w211 anturit, jos jollain purussa ja varma tieto että sopii niin saapi postittaa jos löytyy.
Tai jos kokemuspohjalta voit suositella luotettavaa ja nopeaa nettisivua.
Ja vinkkiä mistä lähteä pikkuakkua etsimään tai millä hakusanalla, kl varaosa? Muuta halvempaa paikkaa?
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
On sen verran sekavaa toimintaa että auto stariin ja äijälle joka ymmärtää mitä siellä pitäis tapahtua, ja ajamaan livedata...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Kyssäriä, mistä löytää pikkuakun tiedot, eipä ole ennen tarvinnut asiaan perehtyä? Uutta kaipailis mutta millä hakusanlla tota lähtis edes ettimään? Onko se tuo auxiliary battery?
Ja ei oo sitä staria nyt saatavilla lähellä niin jatketaan vihtamalla pikkuakku ja abs tunnistin ja tarkistamalla kehän ja anturin välys.
Tuleepahan ne nyt ainakin vaihdettua.
Tuollanen linkki löyty, eikös tuossa sanota juuri pikkuakun toimimattomuuden vaikuttavan esp:n toimintaan? Niinkuin itse arvelin ja kaikenlisäksi en todellakaan ole mikään asiantuntija..
Korjatkaa toki jos meni finglish päin metsiä.
https://www.dropbox.com/s/doiwpgwubkw1s ... 2.pdf?dl=0
Edit. Asiaa tutkittuani, eikös tuohon passaa ihan moottoripyörän akku pikkuakuksi, korjatkoon joku viisaampi miten asia on?
Ja ei oo sitä staria nyt saatavilla lähellä niin jatketaan vihtamalla pikkuakku ja abs tunnistin ja tarkistamalla kehän ja anturin välys.
Tuleepahan ne nyt ainakin vaihdettua.
Tuollanen linkki löyty, eikös tuossa sanota juuri pikkuakun toimimattomuuden vaikuttavan esp:n toimintaan? Niinkuin itse arvelin ja kaikenlisäksi en todellakaan ole mikään asiantuntija..
Korjatkaa toki jos meni finglish päin metsiä.
https://www.dropbox.com/s/doiwpgwubkw1s ... 2.pdf?dl=0
Edit. Asiaa tutkittuani, eikös tuohon passaa ihan moottoripyörän akku pikkuakuksi, korjatkoon joku viisaampi miten asia on?
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Täytyy olla rutosti ylimääräistä aikaa ja rahaa että vaihtelee osia ilman että ensin edes yrittää tosissaan selvittää missä on vika…
Ei pahalla!
Ei pahalla!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Onkohan ihan oikea auto ostettu kun koitetaan säästää muutaman kympin antureissa ja ei käytetä autoa starissa että ei tarvitsisi arvailla ja sen perusteella vaihdella osia.
Mersussa on mersun kulut, ja tarvitsee oikeat työkalut jos vanhan mersun ostaa.
Suosittelen hankkimaan starin ja opettelemaan sen käyttöä, säästää itsensä takaisin aika äkkiä.
Mersussa on mersun kulut, ja tarvitsee oikeat työkalut jos vanhan mersun ostaa.
Suosittelen hankkimaan starin ja opettelemaan sen käyttöä, säästää itsensä takaisin aika äkkiä.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Hmm, harraste autosta kyse ja jos säästää 50€ sillä että saa samanlaatuisen osan on mielestäni vain järkevää. Samallla myös oppii tunnistamaan viat ilman tietokonetta ja jää se 50€ vaikka siihen toisen osan ostoon. Staria ei juuri tällä hetkellä käsillä ja eikös tämä sivu ja tämä tekniikka palsta nimenomaan tällaista keskustelua, oppimista ja tiedon hankintaa varten ole. Star kertoo kyllä vian ,mutta pointtini tässä ketjussa oli josko jollain olisi tietoa vaikuttaako pikku akku abs:ässän toimintaan, sitä star ei kerro...
Marttaryhmät löytää facebookista. Ei pahalla.
Marttaryhmät löytää facebookista. Ei pahalla.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Jossain kohtaa on lähes mahdotonta ellei jopa mahdoton vikojen kanssa selvitä tuollasen auton kanssa ilman testeriä
Star
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
On ihan OK yrittää selvittää vikoja oireiden perusteella ja sinähän tuossa yllä kovasti osaajat jo auttoivat. Jossain kohtaa tulee seinä vastaan, riittävät taustatiedot uupuu tai ei vaan ratkea ilman testeriä.
Mitä itse luet Star'iin kuuluvaksi? Minusta oleellinen osa diagnostiikan lisäksi on korjaamokäsikirja, sieltä löytyy toimintakuvaukset ja kytkentäkaaviot. Kertoo kyllä miten pikkuakku vaikuttaa ABS:n toimintaan. Sitä vaan en ymmärrä miksi aktiiviset harrastajat ei hanki korjaamokäsikirjaa kun se ei edellytä star hankintaa.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Itellä tulee aika vastaan, en pääse päivittäin autoa ropaamaan ja iltaisin kun on aikaa niin yritän täältä selvyyttä saada sen minkä ennätän. En ehkä lähtisi moittimaan niin kauan kun ei ole toisen tilanteesta muuta tietoa kun mitä täältä löytää kirjoituksina. Jos se on niin ikävää vastata palstan kysymyksiin, aina voi jättää vastaamatta. Rakentavaa kritikkiä on hyvä antaa, en vain ymmärrä missä mättää jos suurin murhe on jonkun kysymys aiheesta, aiheeseen kuuluvalla palstalla...
Ehkä turha ruveta tuntemattoman harraste aktiivisuutta analysoimaan jos analysointi omasta toiminnasta on tuolla tasolla.
Tässäkään tapauksessa se ongelma tuskin on tässä päässä.
Seuraavaksi abs anturi ja pikku akku vaihtoon, vihaajat vihatkoon.
Ja ihan huumorilla mennään, (dbfi) näyttää tietotaito olevan ainakin korkeampi asiaan liittyen kuin itsellä niin osaatko valaista sopiiko tuon pikkuakun virkaan suht samoilla spekseillä oleva mp akku?
Ehkä turha ruveta tuntemattoman harraste aktiivisuutta analysoimaan jos analysointi omasta toiminnasta on tuolla tasolla.
Tässäkään tapauksessa se ongelma tuskin on tässä päässä.
Seuraavaksi abs anturi ja pikku akku vaihtoon, vihaajat vihatkoon.
Ja ihan huumorilla mennään, (dbfi) näyttää tietotaito olevan ainakin korkeampi asiaan liittyen kuin itsellä niin osaatko valaista sopiiko tuon pikkuakun virkaan suht samoilla spekseillä oleva mp akku?
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Sopii mp akku. Katot vain vanhasta mitat ja muistaakseni biltemastakin sai muutaman millin sisään samoille mitoille akun. Hinta taisi silloin aikoinaan olla niin lähellä KL tarjoaman akun hintaa,että hain ite KL:stä
Star
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Sen verran pikkuakusta kannattaa tarkistaa että uusi on AGM-akku jos alkuperäinenkin on (todennäköisesti on)
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Jotenkin tuntuu, että starin maininta on kuin punainen vaate härälle joissain tapauksissa. Mutta kun se nyt vaan sattuu olemaan ainoa tehtaan oma testeri ja antaa niitä tietoja, joita vianhaussa tarvitaan, myös kysymyksiin vastaajat. Ilman niitä olennaisia tietojako kysymyksiin pitäisi osata jonkun vastata? Kuinka epäystävällistä ettei heti oraakkeli ilmaannu kertomaan pelkkien oireiden perusteella.
Jos täällä joku sanoo, että lopeta nyt se vianhaku osia kokeeksi vaihtamalla, niin eihän se mitään vittuilua ole, vaan auttamisyritys. Niitä osia kun vaihtaa etu- ja takapuskurin välisen osan, niin varmaan vikakin korjaantuu, mutta ei se halpaa ole.
Jos täällä joku sanoo, että lopeta nyt se vianhaku osia kokeeksi vaihtamalla, niin eihän se mitään vittuilua ole, vaan auttamisyritys. Niitä osia kun vaihtaa etu- ja takapuskurin välisen osan, niin varmaan vikakin korjaantuu, mutta ei se halpaa ole.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Starin maininta on kirosana silloin kun sitä ei ole syystä tai toisesta käytettävissä. Tässä kylässä esim.on tiettävästi kaks moista laitosta,mutta kumpikaan omistaja ei osaa sitä käyttää.
Toinen on yksityisellä harrastajalla joka täälläkin mainostaa auttavansa, joo mutta kun ei taito riittänyt muuta kun rahastukseen...ressukka saanu edes autoon yhteyttä silti oli käsiojossa.
Toinen on liikkeessä johon vein auton ja pyysin tutkimaan/ajamaan testit, noutaissa selvis että paskareissu. Tutkivat bosch:in testerillä ja mysteeriksi jäi..kertoivat kyllä että starin käyttö ei oikein luonnistu, olis sen voinut kertoa etukäteenkin..
Joskus on vaan helpompi mennä yritys/erehdys tyylillä!
Toinen on yksityisellä harrastajalla joka täälläkin mainostaa auttavansa, joo mutta kun ei taito riittänyt muuta kun rahastukseen...ressukka saanu edes autoon yhteyttä silti oli käsiojossa.
Toinen on liikkeessä johon vein auton ja pyysin tutkimaan/ajamaan testit, noutaissa selvis että paskareissu. Tutkivat bosch:in testerillä ja mysteeriksi jäi..kertoivat kyllä että starin käyttö ei oikein luonnistu, olis sen voinut kertoa etukäteenkin..
Joskus on vaan helpompi mennä yritys/erehdys tyylillä!
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Komppaan edellistä sikäli,että tässä tapauksessa osien vaihto voi tuottaa tulosta.Vaikka ei toisikaan,niin pikkusummista kyse ja osille löytynee tarvetta myöhemminkin.Jos on ostanut asiallisesti pidetyn vanhemmankin Mersun,niin ei sen lähtökohtaisesti pitäisi olla jatkuvasti mystisten vikojen riivaama.Näin ollen en näe välttämättömänä omistaa staria,mutta jonkinlainen (halpakin)testeri on hyvä olla noita abs-,parkkitutka ym.antureita varten.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Niin, tässäkin tapauksessa on jo melko varmaksi todettu, että akku tai akut ovat jo vaihtoikäisiä. Jos ei halua silti "umpimähkään" ostaa uusia akkuja, niin jokin halpa akkutesterikin olisi välttämätön. Mielenkiintoista nähdä onko akkujen vaihdolla mitään vaikutusta oireisiin. Kaapelitkin on tietenkin oltava kunnossa.Ari kirjoitti: ↑Su 27.11.2022 13:39 Komppaan edellistä sikäli,että tässä tapauksessa osien vaihto voi tuottaa tulosta.Vaikka ei toisikaan,niin pikkusummista kyse ja osille löytynee tarvetta myöhemminkin.Jos on ostanut asiallisesti pidetyn vanhemmankin Mersun,niin ei sen lähtökohtaisesti pitäisi olla jatkuvasti mystisten vikojen riivaama.Näin ollen en näe välttämättömänä omistaa staria,mutta jonkinlainen (halpakin)testeri on hyvä olla noita abs-,parkkitutka ym.antureita varten.
Mutta muuten nykyään pitää unohtaa jo ne entisajat, jolloin vikakoodit sai obd:stä selville pienellä johdonpätkällä. Eipä sillekään nykyäänkään mitään teknistä estettä ole, että testereiden sijaan autonvalmistajat tekisivät autoihin sisäänrakannetut, jos ei ihan täydellistä testeriä, niin systeemin, jolla vikakoodit voisi lukea suoraan esim mittariston näytöltä. Eihän ne tarvisi olla käyttäjätasolla. Johan jo on ollut systeemejä, joilla automaattisen ilmastoinnin näytöltä on voinut lukea paljon "piilotietoja".
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Juurikin näin, tässä kylässä ei staria ole saatavilla ja en joka päivä pääse autoa tutkimaan, biltema ja motonet löytyy ja vika autossa johtunee nyt ilmeisesti abs tunnistimesta tai pikkuakusta. Pikku akku on 100 varmasti vaihtokunnossa joten sen uusittuani jos vika on vielä, jää vaihtoehdoksi abs anturi. Alle satasella vaihtaa molemmat itse helposti alle tunnissa joten mielummin teen sen ensin ja jos ei vieläkään lopu oireet niin sitten ajelen stariin joka lähin löytyy n.100 km päästä. Ei se star punainen vaate ole ja ei ole tarvetta etu ja takapuskurin väliltä kaikkea vaihtaa mutta mielestäni omassa tilanteessani on vain järkevää vaihtaa ensin pikkuakku ja ehkä abs anturi kuin ajella stariin ja takaisin ja jokatapauksessa tehdä kaikki edellä mainittu. Vikoja ei autossa ole ollut laisinkaan ennen tätä, turha siihen stariin on tässä tilanteessa 400€ sijoittaa lähes turhan takia. Ja tarkoitan starin ostamista itselle.Jos täällä on joku päijät-hämeen seudulta joka halvalla lukee koodit ja livedatan niin laita viestiä ihmeessä. Lähin näyttäisi olevan Mäntsälässä jonne meiltä matkaa n.100km. Siellä oli 2kpl stareja joista toisella ei ollut halua lukea kun kysyin, ja täältä kautta vielä linkin sinne löysin.
Mahdetaano Eeemeli puhua saman kylän stareista...
Ja vielä kysyisin miksi juuri agm akku, eikö perus akku sovellu ja jos ei niin miksi?
Jos vakiona on 12V, 12Ah passaako laittaa näillä spekseillä oleva
MP-akku AGM, 12 V, 14 Ah?
Mahdetaano Eeemeli puhua saman kylän stareista...
Ja vielä kysyisin miksi juuri agm akku, eikö perus akku sovellu ja jos ei niin miksi?
Jos vakiona on 12V, 12Ah passaako laittaa näillä spekseillä oleva
MP-akku AGM, 12 V, 14 Ah?
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Onko suosituksia halvasta testeristä ja tietty luotettavakin olisi hyvä olla? Starin saisi 400€, mitä mieltä raati onko kohtuu hinta?
Jos jollain kokemusta halvasta hyvästä testeristä niin infoa ihmeessä.
Jos jollain kokemusta halvasta hyvästä testeristä niin infoa ihmeessä.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Ei 400 ole paha jos se on toimivaksi testattu, kuten sanottu siinä tulee YLEENSÄ samalla WIS ja EPC (toki ne saa ilmaiseksikin). 'C3' purkki mikä tuo nyt luultavasti on, toimii vielä hyvin W219 kanssa. Uudempiin mentäessä alkaa ongelmia olemaan.
Britit vannovat iCarsoftin nimeen mutta kuten täällälkin todettu on niissäkin edelleen omia koukkujaan, anturilukemat saattavat olla ihan höpöjä, samoin tuki uudempiin ei aina ole ihan luvatulla tasolla, ja ohjeistusta ei ole samalla lailla kuin DAs tai Xentry antaa vikakoodin hakuun
Britit vannovat iCarsoftin nimeen mutta kuten täällälkin todettu on niissäkin edelleen omia koukkujaan, anturilukemat saattavat olla ihan höpöjä, samoin tuki uudempiin ei aina ole ihan luvatulla tasolla, ja ohjeistusta ei ole samalla lailla kuin DAs tai Xentry antaa vikakoodin hakuun
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Aloituksessa oli mainittu, että vikakoodi tuli etummaisesta abs-anturista. Missä ja millä se koodi sieltä luettiin? Ja mikä koodi sieltä tuli (yhteys poikki, oikosulku, väärä arvo)? Jollei vika(koodi) enää palautunut korjauksen jälkeen, niin tuskin siinä sitten on enää vikaa.Mursumias kirjoitti: ↑Su 27.11.2022 17:29 Juurikin näin, tässä kylässä ei staria ole saatavilla ja en joka päivä pääse autoa tutkimaan, biltema ja motonet löytyy ja vika autossa johtunee nyt ilmeisesti abs tunnistimesta tai pikkuakusta. Pikku akku on 100 varmasti vaihtokunnossa joten sen uusittuani jos vika on vielä, jää vaihtoehdoksi abs anturi.
Ja vielä kysyisin miksi juuri agm akku, eikö perus akku sovellu ja jos ei niin miksi?
Jos vakiona on 12V, 12Ah passaako laittaa näillä spekseillä oleva
MP-akku AGM, 12 V, 14 Ah?
AGM-akulla on hieman paremmat käyttöominaisuudet ja -ikä. Miksi laittaa perusakku, jos sellaista ei ehkä ole suunniteltu kuuluvaksi? Hintaeroa on ehkä muutama kymppi, sekö syy? Tärkeintä on se, että fyysinen koko ja napojen kiinnitys ovat sopivia ja se, että navat ovat oikeinpäin.
Re: Apuja mysteeriin? cls 350
Ei ollut tarkoitus olla laittamatta muuta kuin sinne tarkoitettua akkua, halusin tietää mikä on syy juuri agm akulle sillä sähköpuoli on autoalasta itselle se tuntemattomin ja sitä heikkoutta tällä vaan yritän parannella kysellessä. Toki löysin netistä akkujen eron mutta kiinnosti onko auto jollain tavalla nirso perus akulle etc..
Boschin testerillä luettu ja vikakoodi tuli kuljettajan puoleisesta abs anturista, ei muuta tietoa. Huomattiin että laakerissa aikamoinen välys joten vaihtoon meni. Tämän jälkeen auton mittaristo ei enää antanut vikailmoitusta abs/esp ja vika jatkui silti. Boscin koneella ei saanut nollattua koodeja.
Nyt tilasin abs anturin ja pikkuakun joka on varmasti vaihtokunnossa. Jos ei auta niin sitten stariin livedataan.
Boschin testerillä luettu ja vikakoodi tuli kuljettajan puoleisesta abs anturista, ei muuta tietoa. Huomattiin että laakerissa aikamoinen välys joten vaihtoon meni. Tämän jälkeen auton mittaristo ei enää antanut vikailmoitusta abs/esp ja vika jatkui silti. Boscin koneella ei saanut nollattua koodeja.
Nyt tilasin abs anturin ja pikkuakun joka on varmasti vaihtokunnossa. Jos ei auta niin sitten stariin livedataan.