S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
S204 2009 200 CDI käyttäytyy kummasti. Kun olet tasaisellakin pinnalla, joka on liukas, niin auto jämähtää paikalleen. Ilmeisesti ESP lukitse etujarrut miltei kokonaan. Eli siis jää tasaisellakin paikalleen, jos painaa liikaa kaasua. Auto kääntää jopa kylkeä sivuun, kun eteenpäin ei pääse. Ainoa tapa päästä liikkeelle on tosi rauhallinen kaasunpainallus, ettei renkaat ala pyörimään tyhjää. Kun vauhtiin pääsee, niin ESP toimii normaalisti ja ajo on normaalia.
Eipä ole tällaista sattunut itselle eteen aiemmin. Mulla on toinen vastaava auto ja ei todellakaan tarvitse pelätä, että jäisi jyrkkäänkään mäkeen, mutta tämä toinen jää paikalleen tasaisellakin!
Missä vika? Taulussa ei vikavaloja. Renkaat ovat hyvässä kunnossa ja laaturenkaat.
Eipä ole tällaista sattunut itselle eteen aiemmin. Mulla on toinen vastaava auto ja ei todellakaan tarvitse pelätä, että jäisi jyrkkäänkään mäkeen, mutta tämä toinen jää paikalleen tasaisellakin!
Missä vika? Taulussa ei vikavaloja. Renkaat ovat hyvässä kunnossa ja laaturenkaat.
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Ompas mielenkiintoinen tuotahan olisi mukava tutkailla live datana
Star
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Onko tämä erikoinen vika vai onko tullut joillekin eteen? En ole itse kuullut aiemmin moisesta. Pitäisi saada ratkaistua, kun tämä on jo aika haastava keskustan liukkailla pienillä nopeuksilla.
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Männät/liu'ut jumissa ja tai levyt+palat loppu.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
-
- Mersumies
- Viestit: 636
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Oisko jarruputket jotenkin ristissä, onko tehty siellä suunnalla remonttia?
2007 R 320cdi
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Ei nimittäin olis läheskään ensimmäinen kerta. Jos noin, niin järjestelmä yrittää jarruttaa sutivaa takapyörää ja jarruttaakin etupyörää. Takapää sutii sitä enemmän ja sen myötä systeemi jarruttaa yhä enemmän, kun luisto ei lopu. Yhdenkin etupyörän jarrutus (vain kaksi putkea ristissä) voi hyvin riittää tuohon.Huttiainen kirjoitti: ↑Su 04.12.2022 23:24 Oisko jarruputket jotenkin ristissä, onko tehty siellä suunnalla remonttia?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Kuvittelisin ,että tuossa olisi mainittu jos olisi remonttia tehty. Silloin olisi helpompi arvuutella vikaa
Star
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Tämäpä se jokseenkin varmasti, takaputket vaihdettu ja laitettu ristiin. Toinen pyörä jarrutetaan lukkoon ja toinen saa sutia vapaasti, liukkaalla mitä rivakammin yrittää lähteä sitä varmemmin ei mene mihinkään.Huttiainen kirjoitti: ↑Su 04.12.2022 23:24 Oisko jarruputket jotenkin ristissä, onko tehty siellä suunnalla remonttia?
wiimax.fi
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Kiitos hienoista ja nopeista arvioista. Tämä auto on ollut meillä kesäkuusta ja siinä on täysi Vehon huoltokirja. Autoon on vaihdettu kaksi jarruputkea keväällä ennen meille tuloa. Siitä olen varma, kun omistaja sen mainitsi ja sitten sen tietysti näkee myös, kun katsoo konetilaan: kaksi kuparista uutta jarruputkea vierekkäin. En siis tiedä, mitkä putket vaihdettu, mutta oletettavasti takaa, kun sieltähän nämä happanevat. Täytyy kurkata, kun auto kotiutuu ajosta.
Tämä vaikuttaa vielä todennäköisemmältä vialta, kun tiedetään, että hommat on tehty Veholla.
Tämä vaikuttaa vielä todennäköisemmältä vialta, kun tiedetään, että hommat on tehty Veholla.
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Hei. Näinhän se juuri oli. Vasen ja oikea takajarruputki olivat ristiin asennettu. Juuri riitti toisen putken vara, joten putket oikeisiin koloihin kiinni ja nythän se jälleen toimii. Kiitos neuvoista!dealer kirjoitti: ↑Ma 05.12.2022 16:14Tämäpä se jokseenkin varmasti, takaputket vaihdettu ja laitettu ristiin. Toinen pyörä jarrutetaan lukkoon ja toinen saa sutia vapaasti, liukkaalla mitä rivakammin yrittää lähteä sitä varmemmin ei mene mihinkään.Huttiainen kirjoitti: ↑Su 04.12.2022 23:24 Oisko jarruputket jotenkin ristissä, onko tehty siellä suunnalla remonttia?
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
elektroniikka yrittää jarruttaa enempi sutivaa pyörää ja siirtää tällä vetoa pitävämmälle. jarruputkien ollessa ristissä avoperän onnettomuus korostuu vahvasti kun jo paikallaan olevaa pitävämpää pyörää jarrutetaan ja jo sutiva kiillottaa tienpintaa entisestään
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Olitko putkiremontin tehneeseen Vehoon yhteydessä? Vai onko järkeä näin pitkän ajan kuluttua? Minkälainen oli reaktio?
Kaikenlaista sitä tulee kun tarpeeksi hosuaa
Kaikenlaista sitä tulee kun tarpeeksi hosuaa
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Ostin tässä muutama viikko sitten W204:n ja olen ihmetellyt tosi agressiivista ESP toimintaa mm. liikenneympyröissä. Täytyypä tarkistuttaa onko autoon tehty vastaavia jarruputkien korjauksia jossain kohtaa. Tuntuu, että auto lyö etupyöriä lukkoon tosi agressiivisesti liikkeelle lähtiessä tai ympyröissä kaartaessa.
W204 200 Kompressor -08
Mini Cooper S -69
ex: W201 2.0 -88, W202 180A -96
Mini Cooper S -69
ex: W201 2.0 -88, W202 180A -96
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Nii, kyllähän se oikein toimiessaankin aika ronskisti jarruttaa kiihdytyksen, ja varsinkin silloin kun vetävät pyörät sutii ja samalla kääntää niin, että perä pyrkii sivulle. Mutta toki jos on tiedossa, että tämä yksilö käyttäytyy selvästi eri tavalla kuin muut saman aikakauden Mersut, niin mikseipä jotain tuollaistakin voi olla vikana.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
Kyllä mersun luistonesto aika yliaggressiivinen on. Sallimalla enemmän luistoa etenee liukkaalla ja lumessa paljon paremmin. Itselläni W164:ssa olen hillinnyt sitä softasta, on siinä kaasussa se jalalla hallittava luistonesto silti, eikä vaikuta ESP:hen. Siellä on EDC16:ssa kaksi momenttiarvoa, miten suurella momentilla luistonesto ja tehonrajoitus saavat vaikuttaa ja molemmat on minulla 0 nyt.
Ei mersu silti pahin ole, työmaan pakettiautolla (sitikka) voi lähteä tyhjänä hyvin kakkosella liikkeelle, paitsi liukkaalla. Manuaaliaskilla kun pyörä sutaisee vähänkin, se sammuu siihen. Jarruttaa pyörää ja vetää tehon alas ja siinä seisoo.
Ei mersu silti pahin ole, työmaan pakettiautolla (sitikka) voi lähteä tyhjänä hyvin kakkosella liikkeelle, paitsi liukkaalla. Manuaaliaskilla kun pyörä sutaisee vähänkin, se sammuu siihen. Jarruttaa pyörää ja vetää tehon alas ja siinä seisoo.
Re: S204 jää paikalleen liukkaalla-etupyörät lukittuu
millähän softamuutoksella w204:sta sais ESP OFF tilasta sen kulmanrajoituksen pois ? antaa mennä sellasessa pienessä sievässä 20 asteen kulmassa mutta kun ratilla kääntää ~30 astetta niin rutina alkaa ja oikasee.
Piilovalikosta saa dynomoden päälle missä lähtee kaikki pois; mutta ilmeisesti vaikuttaa ohjaukseen jäykentävästi ja ABS häviää myös; en vielä päässyt piilovalikkoon. pari kertaa yritin, mutta ilmeisesti pitää olla matkamittari taustalla kun yrittää.
Moottori tästä onkin jo softattu, ja erittäin mieleinen käytös; mutta vielä jos tuohon ESP OFF tilasta sais oikeasti esp full off ja kaasun viimenen viive pois, niin oltais samassa tilanteessa kun vanhalla W202:lla ja vielä enempi tyytyväisiä.
Piilovalikosta saa dynomoden päälle missä lähtee kaikki pois; mutta ilmeisesti vaikuttaa ohjaukseen jäykentävästi ja ABS häviää myös; en vielä päässyt piilovalikkoon. pari kertaa yritin, mutta ilmeisesti pitää olla matkamittari taustalla kun yrittää.
Moottori tästä onkin jo softattu, ja erittäin mieleinen käytös; mutta vielä jos tuohon ESP OFF tilasta sais oikeasti esp full off ja kaasun viimenen viive pois, niin oltais samassa tilanteessa kun vanhalla W202:lla ja vielä enempi tyytyväisiä.