W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
Nyt syksyllä autossani ei toiminut enään lämmityslaitteen puhaltimen moottori, no ostin uuden siihen ja alkoi pelaamaan muuten, mutta aina kun koneen lämmöt nousee yli 60°C niin lopettaa puhaltamisen. No nyt sitten vaihdoin etuvastuksen ja nyt tekee samaa mutta puhallus loppuu vasta 80°C. Alkaa loppua jo ideat. Missä helvetissä se vika on?
Re: W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
Ostit uuden,vai käytetyn?Voisko olla hiilet moottorissa finaaalissa?Sisäilmasuodattimet kantsii vaihtaa jos ei jo ole.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
Olisiko vieläkin p*skoja Behr moottoreita näihin tarjolla ... muistako minkä merkkinen uusi moottori on ?
wiimax.fi
Re: W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
Ei taida Behr tehdä niitä moottoreita, käyttävät jonkin (kiinalaisen) alihankkijan moottoreita. Behr tekee vain sen muoviosan, vai tuleekohan sekin joltain alihankkijalta Behrin logoilla. Nykyisinhän tuo Behr on Mahle taannoisen konsernikaupan seurauksena.
Saako tuolta ilmastoinnin yksiköltä luettua mitään asiaan liittyvää dataa, joka selventäisi asiaa?
Re: W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
Sitä en tiedä yhtään missä noita on tehty, kyse vain siitä että myydään Behr tuotemerkillä. Mahle / Hella taitaa tarrassa olla myös mainittu.
Jokunen vuosi sitten alkoi olla ongelmia, väyryseen kun vaihtoi Behr lämppärin moottorin niin toiminta oli sellaista että pelasi hienosti kunnes 5-10 minuutin kuluttua lakkasi puhaltamasta ja hetken odottelun + auton sammuttamisen jälkeen toimi taas jonkun aikaa. Käsittääkseni kuormitti niin paljon vastusta että sen ylikuormakytkin mikälie katkaisi virran syötön.
Sopisi kohtuullisen hyvin tähän kuvioon, kun vastuksen vaihtamisen jälkeen puhallusta saa vähän kauemmin.
Jos toiminta on oikeasti sidoksissa juuri tarkalleen moottorin lämpötilaan niin jaa-a...
Jokunen vuosi sitten alkoi olla ongelmia, väyryseen kun vaihtoi Behr lämppärin moottorin niin toiminta oli sellaista että pelasi hienosti kunnes 5-10 minuutin kuluttua lakkasi puhaltamasta ja hetken odottelun + auton sammuttamisen jälkeen toimi taas jonkun aikaa. Käsittääkseni kuormitti niin paljon vastusta että sen ylikuormakytkin mikälie katkaisi virran syötön.
Sopisi kohtuullisen hyvin tähän kuvioon, kun vastuksen vaihtamisen jälkeen puhallusta saa vähän kauemmin.
Jos toiminta on oikeasti sidoksissa juuri tarkalleen moottorin lämpötilaan niin jaa-a...
wiimax.fi
Re: W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
Eikös se mersun alkuperäinenkin ole Behr? Tehtaalle toimitettu osa saattaa olla varustettu aivan eri moottorilla kuin tarvikkeena myytävä vaikka ulkonäkö olisikin täsmälleen sama, samasta muotista tullut muoviosa josta on ainoastaan jyrsitty MB:n tähti ja varaosanumero pois.
Melkein huijaukselta tuntuu moinen...
Tuo ylikuorma minullekin tuli mieleen, siksi ajattelin jos se ilmastoinnin ohjainlaitteen data kertoisi jotain. Nuo mainitut lämpötilat saattavat olla sellaiset johon moottorin lämpö kerkeää nousta siinä ajassa joka kuluu ylikuormasuojan aktivoitumiseen.
Melkein huijaukselta tuntuu moinen...
Tuo ylikuorma minullekin tuli mieleen, siksi ajattelin jos se ilmastoinnin ohjainlaitteen data kertoisi jotain. Nuo mainitut lämpötilat saattavat olla sellaiset johon moottorin lämpö kerkeää nousta siinä ajassa joka kuluu ylikuormasuojan aktivoitumiseen.
Re: W210 Lämmityslaitteen puhaltimen ongelma.
Mistä ostit ja paljonko maksoivat? Onko manuaalinen vai automaattinen?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85