no terve.
W221 kayttoautona
Re: W221 kayttoautona
Paivitetaan valilla w221 kayttoautona,kilometreja tullut vahan,nyt 204 tuhatta.
Edellisessa katsastuksessa oli savu ongelma,syy oli turbon paineputken halkeama,uusinnassa oli juuri alle sallitun rajan ja piti kokeilla lukuisia kertoja ennen kun laski 0.25
Nakojaan nurkka-ajo ei sovi talle v-6 lle,kun kone nokeentuu.Nyt kavin ennen katsastusta vetamassa motarilla n.100km 5-6 vaihteella.
Savu mittaus oli siirretty linjan viimeiseksi,eli auto oli tyhjakaynnilla jarru ym toimenpiteitten ajan,kun laittoivat anturin putkeen oli K-arvo 0,07,yhdellapolkaisulla kokeiltiin ja arvo pysyi samana.
Ilmanputsarit vaihdoin,olivat aivan tukossa n7000km jalkeen.
Ajottainen vapina/tarina jatkuu edelleen,alatukivarret,jarrulevyt ja laakerit vaihdettu eteen vuosi sitten,nyt kuulostaa kuuluvan vaimea voivotus aani kun ajaa silealla asfaltilla aivankuin olis laakeri vika,nimenomaan pyorien pyorimis nopeudella.
Tata vapinaa keran katsoin taajuusmittarilla ja se tasmas joka vaihteella ja nopeudella renkaitten pyorimis taajuuteen.
Jousitus edelleen S-asennossa,ainakin etujouset sen huomaa hiljaisessa vauhdissa,maantie ajossa ei vaikuta liian jaykilta.
Ajatus laittaa etujousien c-mode kaapeliin 12 ohmin vastus ja ohjata manuaaliesti magneettiventtiilin maadotusta,mutten ole saanut aikasekseen.
Jostai syysta airmatic tuhauttaa ilmaa ulos tihempaan,kuin ennen,jokakerta ajon jalkeen etuoven sulkemisesta myos perakontin sulkemiesta. Joskus kun autolle mennessa avaa auton lukituksen.
Apumiehen puoleinen etuivuikkuna nakojaan ei aukee,en ole tutkinut sen enempaa mika vaivaa.
Siinapa se tamanpaivan vikalista,katsastusmies totesi,et auto on huippukunnossa,kait sitten uskottava
-cerdo-
Edellisessa katsastuksessa oli savu ongelma,syy oli turbon paineputken halkeama,uusinnassa oli juuri alle sallitun rajan ja piti kokeilla lukuisia kertoja ennen kun laski 0.25
Nakojaan nurkka-ajo ei sovi talle v-6 lle,kun kone nokeentuu.Nyt kavin ennen katsastusta vetamassa motarilla n.100km 5-6 vaihteella.
Savu mittaus oli siirretty linjan viimeiseksi,eli auto oli tyhjakaynnilla jarru ym toimenpiteitten ajan,kun laittoivat anturin putkeen oli K-arvo 0,07,yhdellapolkaisulla kokeiltiin ja arvo pysyi samana.
Ilmanputsarit vaihdoin,olivat aivan tukossa n7000km jalkeen.
Ajottainen vapina/tarina jatkuu edelleen,alatukivarret,jarrulevyt ja laakerit vaihdettu eteen vuosi sitten,nyt kuulostaa kuuluvan vaimea voivotus aani kun ajaa silealla asfaltilla aivankuin olis laakeri vika,nimenomaan pyorien pyorimis nopeudella.
Tata vapinaa keran katsoin taajuusmittarilla ja se tasmas joka vaihteella ja nopeudella renkaitten pyorimis taajuuteen.
Jousitus edelleen S-asennossa,ainakin etujouset sen huomaa hiljaisessa vauhdissa,maantie ajossa ei vaikuta liian jaykilta.
Ajatus laittaa etujousien c-mode kaapeliin 12 ohmin vastus ja ohjata manuaaliesti magneettiventtiilin maadotusta,mutten ole saanut aikasekseen.
Jostai syysta airmatic tuhauttaa ilmaa ulos tihempaan,kuin ennen,jokakerta ajon jalkeen etuoven sulkemisesta myos perakontin sulkemiesta. Joskus kun autolle mennessa avaa auton lukituksen.
Apumiehen puoleinen etuivuikkuna nakojaan ei aukee,en ole tutkinut sen enempaa mika vaivaa.
Siinapa se tamanpaivan vikalista,katsastusmies totesi,et auto on huippukunnossa,kait sitten uskottava
-cerdo-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:59
- Paikkakunta: Lemi
Re: W221 kayttoautona
Onko tietoa millä kilometreillä tämä alkaa tyypillisesti tulla esiin? Luulisi että ainakin alkuvuosina olisi noihin vaihdeltu öljyt ajallaan jne..
Re: W221 kayttoautona
Onhan näistä juttua.Koskaan ei ole helpompaa ollut kuin nykyaikana hakea tietoa,ja onneksi autotekniikan saralta se tieto on enimmäkseen totta.Muutoin kehotan kaikkia hakeutumaan kirjastoihin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:59
- Paikkakunta: Lemi
Re: W221 kayttoautona
Jos tuo viesti oli minulle niin hain juuri näin tietoa intternetistä Sen verran itse äSsään että pojalla tuo polttelee ja hiukan vain selvittelen onko se S uhka vai mahdollisuus
Re: W221 kayttoautona
Kyllä se lie molempia Noita 2005-2007 vuosimallin S350:sia on aika paljon myynnissä,ja itsekin pitkään katsellut ilmoituksia.Vain kerran tai kaksi on mainittu että moottorin tyyppiviat on korjattu.Liian suurelta riskiltä tuntuu,joten itse ajattelen että parempi hankkia uudempi vuosimalli...sitten joskus.W220 tarjoaa myös hyvää kyytiä,on hyvin pidettynä varmatoiminen ja kokolailla korjausystävällisempi kuin W221.Eli todennäköisesti rutkasti halvempi omistaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W221 kayttoautona
Miksei valitse 273:lla olevaa S:ää? Sama ketju ja ratas siinäkin on kuin 272:ssa, mutta ero onkin että rattaan takana ei ole tasapainoakselia lisäämässä kuormaa vaan ratas on vaan väliratas. Siksi 273:ssa ei ole näitä jakopääongelmia samassa mittakaavassa kuin 272:ssa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W221 kayttoautona
Hyvä huomio ja vinkki.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: W221 kayttoautona
Minun kokemuksia w220 ja w221 malleista ja sanoisin, että w221 on lujempi sähkövikojen puolesta ja varsinkin korin korroosion suhteen. Airmaticin kanssa on vähemmän ollut ongelmia. Osa bensa moottoreista on kieltämättä vähän heikkoja w221 mallissa.Ari kirjoitti: ↑Pe 23.12.2022 19:49 Kyllä se lie molempia Noita 2005-2007 vuosimallin S350:sia on aika paljon myynnissä,ja itsekin pitkään katsellut ilmoituksia.Vain kerran tai kaksi on mainittu että moottorin tyyppiviat on korjattu.Liian suurelta riskiltä tuntuu,joten itse ajattelen että parempi hankkia uudempi vuosimalli...sitten joskus.W220 tarjoaa myös hyvää kyytiä,on hyvin pidettynä varmatoiminen ja kokolailla korjausystävällisempi kuin W221.Eli todennäköisesti rutkasti halvempi omistaa.
Ehdottomasti minä ottaisin m273 kuin m272 moottorin. V8:lla koppa liikkuu ihan mukavasti ja onhan se äänikin ihan kiva. Nätillä ajolla kulutus on minusta ihan kohtuullinen. Vähän maantietä sekaan ja kulutus on itsellä pyörinyt siinä 13 nurkilla s550 takaveto mallissa. Huolettomin on tietysti se v6 diesel.