Peilit, soitin, ikkunaspoileri (spoil=pilata )... Oliko jotain muuta? Vanteet minusta ihan ok, varsinkin kun vaihdettavissa halutessaan vartissa originelleihin.Ere866 kirjoitti: ↑Ti 24.01.2023 18:34 Pappa taas itkee vanhan glamourin perään, mutta tässäpä pilattu 500E
Että viitsii joku näinkin hienon auton mennä tuunaamaan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/13288046
Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Noo, konepelti (jossa lisäksi tuunattu maski) ja etulamput ja etupuskurin alalippa, vaihdekepin nuppi, punaiset jarrusatulat ainaski. Keskikonsolin kuvassa ratin päällinen näyttäis muulta kuin alkuperäiseltä. Noin niinkuin alkuperäiseksi palauttamisen kannalta taitaa olla kuitenkin suhteellisen kevyitä operaatioita, jos sellaisen homman haluaisi tehdä.RH kirjoitti: ↑Ke 25.01.2023 15:33Peilit, soitin, ikkunaspoileri (spoil=pilata )... Oliko jotain muuta? Vanteet minusta ihan ok, varsinkin kun vaihdettavissa halutessaan vartissa originelleihin.Ere866 kirjoitti: ↑Ti 24.01.2023 18:34 Pappa taas itkee vanhan glamourin perään, mutta tässäpä pilattu 500E
Että viitsii joku näinkin hienon auton mennä tuunaamaan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/13288046
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Pari varsin siistin näköistä 124:sta
Diesel
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13382015
Bensa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13380923
Oikea kuntohan on sitten kysymysmerkki.
Diesel
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13382015
Bensa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13380923
Oikea kuntohan on sitten kysymysmerkki.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä 200D olis komia. Tuskin tuon kanssa vihkoon menee ellei ole ihan kertakaikkisen mätä. Päällepäin kyllä siisti.Ere866 kirjoitti: ↑To 26.01.2023 13:22 Pari varsin siistin näköistä 124:sta
Diesel
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/13382015
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Todella matala öljynpaine ja vielä kylmällä koneella. Kuva siis tuosta bensakoneisen kakssatasen ilmoituksesta, hienoltahan tuo muuten kuvissa näyttää.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Onko jenkkiversioissa rekisterikilven ympärys aina tällainen? Tuo lie irrotettava paneeli?
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Joo, myyjän mukaan se on jopa täysin virheetön.
Itselle nostalginen, kun on samanlainen väriyhdistelmä, kuin mun yhden kesätyöpaikan pomon autossa oli. Se oli 200 Diesel, meinasin kerran ajaa sillä autolla kolarin, kun se oli niin helkutin laiska kiihtymään. Olin tottunut omalla Ritmo Abarthilla, että risteyksestä ehti vähän pienempäänkin väliin, kun vain painoi kaasua. Sillä Mersulla ei sellainen peli vedellyt.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Katos, en ole ennen ajatellutkaan. Noissahan on se upotus, ja kolmossarjaan tuli se pulleampi peräpeili. Yhden jenkkituonnin kanssa touhusin vähän mutta en silloin ajatellut asiaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
^ Sama juttu, jotenkin tajusin, että jotain tuossa on erilailla, mutta kauan meni löytää se ero.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Heh, mulla on samankaltaisia muistoja ex-appiukon w123 200D:stä Oliko Abarth muuten 125 vai 130TC?Nozki kirjoitti: ↑To 26.01.2023 22:22 Itselle nostalginen, kun on samanlainen väriyhdistelmä, kuin mun yhden kesätyöpaikan pomon autossa oli. Se oli 200 Diesel, meinasin kerran ajaa sillä autolla kolarin, kun se oli niin helkutin laiska kiihtymään. Olin tottunut omalla Ritmo Abarthilla, että risteyksestä ehti vähän pienempäänkin väliin, kun vain painoi kaasua. Sillä Mersulla ei sellainen peli vedellyt.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
On ja on. Tein 20-vuotta sitten jopa itse moisen panelin hyödyntämällä lainassa ollutta E124:sta. Nykyäänhän niitä saa monestakin tuning-kioskista, muttei silloin. Tuo jenkkimallin täytepala on kilvenkohdalta kapeampi, ja yllättäen käytetty jenkeissä. Euromallista on sitten taas käytetty E-mallin coupessa. Coupessa ja sedanissa on erilainen takaluukku, mutta tuo paneli menee molempiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
^Kiitos sivistyksestä
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Näyttää olevan näytöshuutokauppa taas menossa, kun kaksintaistelu päällä vaikka huutoaikaa vielä viikko jäljellä.Ere866 kirjoitti: ↑Ke 25.01.2023 08:53 Jenkki 560 taas huutokaupassa. Tämä ei ole se sama, mistä vähän aikaa sitten tohistiin mutta samat sävyt kuitenkin.
Tekemistähän tuossa riittää vaikka varmasti ei huonoimmasta päästä.
https://huutokaupat.com/3947652/mercede ... 0-sel-1989
EDIT: tuo ruotsin huutokaupan 560 voittava huuto jäi n. puoleen arviosta. Voihan olla, ettei korkeinta tarjousta ole hyväksytty.
Tuostahan näkee jo kuvista, että aika täysimittainen projekti kyseessä, vaikka on saatu puliveivattua museokilpiin. Joistakin kuvista jo voi aistia homesienen tervehdyksen ja apparin jalkatilan maton alta on jonkun Jalmarin oksennus keskikonsolin verhoilua pitkin imeytynyt ylös. Verhoilujen tukikankaat ja vahvikkeet ovat selvästi kosteuden ja kuumuuden vaikutuksesta monin paikoin murentuneet pois. Valtava työmaa saada enää hyvään kuosiin.
Oikeasti pitäisi olla joku roti siinä, mitä hyväksytään museokilpiin, ja mitä ei. Vikahan ei ole opportunistissa, joka pyytää, vaan siinä huithapelissa joka suostuu.
Tässä olisi hyvä business: "Puliukkojen lauluautosta museohelmeksi alk. 295 euroa + alv. + viranomaismaksut"
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä ei nyt suoranaisesti ole w126/w124 asia, vaan w201.
Mutta tässä hyvä esimerkki, millaiseksi autokauppaaminen on nykyään mennyt. Kyseessä on "virallinen" vaihtoautoliike, eli RJouppi.
Liekö sukupolvi vaihtunut, mutta jotenkin tämän tyylistä myyntitekstiä ei odottaisi kuin junteilta.
AUTOLLA AJETTU PIHAN YMPÄRI JOSSA EI VARMASTI OLE HUOMATTU KAIKKEA!!
TÄLLÄ EI OLE SEKUNTIAKAAN TAKUUTA! TUTUSTUTHAN SIIS KOHTEESEEN ENNEN KUIN HUUDAT!!!!!
https://huutokaupat.com/3959223/mercedes-benz-190d-1990
Mutta tässä hyvä esimerkki, millaiseksi autokauppaaminen on nykyään mennyt. Kyseessä on "virallinen" vaihtoautoliike, eli RJouppi.
Liekö sukupolvi vaihtunut, mutta jotenkin tämän tyylistä myyntitekstiä ei odottaisi kuin junteilta.
AUTOLLA AJETTU PIHAN YMPÄRI JOSSA EI VARMASTI OLE HUOMATTU KAIKKEA!!
TÄLLÄ EI OLE SEKUNTIAKAAN TAKUUTA! TUTUSTUTHAN SIIS KOHTEESEEN ENNEN KUIN HUUDAT!!!!!
https://huutokaupat.com/3959223/mercedes-benz-190d-1990
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
On muuten jotenkin surullista ajatella, että ehkä tuossakin W201 on jollain omistajalla ilmestynyt suojankaareen pieni ruostekohta auton ollessa muuten siisti --> päätetty peittää se näppärästi kromikaarilla --> kiitos kyseisen päätöksen muuta kaaria ei enää olekaan jäljellä kuin ne kromikaaret.
Tuosta aiemmasta 560:stä, kylläpä on todella istutun näköinen takapenkki. Olisi hauska tietää millaista Rymy-Eetua autolla on aikoinaan kuskattu.
Tuosta aiemmasta 560:stä, kylläpä on todella istutun näköinen takapenkki. Olisi hauska tietää millaista Rymy-Eetua autolla on aikoinaan kuskattu.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Liekö tässä kyseessä markkinoinnin ABC, eli teksti suunnattu kohdeyleisölle... kertoo ehkä enemmän huutokaupat.com saitista kuin Rinta-Joupista? Ken tietää, toki on autokaupatkin pohjimmiltaan niitä yksilöitä ketä niissä on töissä, liekö Raision Rinta-Joupilla näitä paalikuntoisia vaihtoautoja lykkäämässä huutokauppaan perävalotakuulla joku vähän vähemmän vakavastiotettava autokaupan ammattilainen, kuin niitä arvokkaampia vaihtoautoja R-J omalle nettisivulle sekä Nettiautoon.Ere866 kirjoitti: ↑La 28.01.2023 19:12 Tämä ei nyt suoranaisesti ole w126/w124 asia, vaan w201.
Mutta tässä hyvä esimerkki, millaiseksi autokauppaaminen on nykyään mennyt. Kyseessä on "virallinen" vaihtoautoliike, eli RJouppi.
Liekö sukupolvi vaihtunut, mutta jotenkin tämän tyylistä myyntitekstiä ei odottaisi kuin junteilta.
AUTOLLA AJETTU PIHAN YMPÄRI JOSSA EI VARMASTI OLE HUOMATTU KAIKKEA!!
TÄLLÄ EI OLE SEKUNTIAKAAN TAKUUTA! TUTUSTUTHAN SIIS KOHTEESEEN ENNEN KUIN HUUDAT!!!!!
https://huutokaupat.com/3959223/mercedes-benz-190d-1990
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ja miten on voitu hyväksyä museoon tuollaisilla takalasien tummennuskalvoilla. Käytetty vielä tuollaista törkeää violetinsävyistä kalvoa jota teinit liimaili itse Corollan takalaseihin männävuosina.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Toisaalta tuo on paljon rehdimpi ja avoimempi tapa kaupata projektia. Ei ole edes vaivauduttu pesemään ja annetaan heti ymmärtää, että työmaata kaupataan. Toisin kuin tuon museokilpiin rukatun 560:n kanssa.Ere866 kirjoitti: ↑La 28.01.2023 19:12 Tämä ei nyt suoranaisesti ole w126/w124 asia, vaan w201.
Mutta tässä hyvä esimerkki, millaiseksi autokauppaaminen on nykyään mennyt. Kyseessä on "virallinen" vaihtoautoliike, eli RJouppi.
Liekö sukupolvi vaihtunut, mutta jotenkin tämän tyylistä myyntitekstiä ei odottaisi kuin junteilta.
AUTOLLA AJETTU PIHAN YMPÄRI JOSSA EI VARMASTI OLE HUOMATTU KAIKKEA!!
TÄLLÄ EI OLE SEKUNTIAKAAN TAKUUTA! TUTUSTUTHAN SIIS KOHTEESEEN ENNEN KUIN HUUDAT!!!!!
https://huutokaupat.com/3959223/mercedes-benz-190d-1990
Ärsyttävämpäähän olisi jos tuohon tenavaan olisi tehty joku juosten kustu tonnin fiksausremontti ja sitten vielä kusetettu museokilpiin = hintapyyntönä 5.900 euroa ja posketon ylistyslaulu perään myyntitekstissä. Tuon yksilön kohdalla ei edes olisi kovin vaikea toteuttaa.
Parempi siis näin, mielestäni.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
600e lähtö ja myydään sille ken sen siitä tarjoaa, kuvista näkee minkä pommin saat, missä kohtaa tässä on jotain väärää tai ihmeellistä ?
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Omassa autossa (farkku) oli tummennettu takaosan lasit ja kysyin etukäteen museotarkastajalta että voidaanko kalvot hyväksyä museotarkastuksessa.
En muista vastausta tarkalleen, mutta jotenkin niin se oli että on periaatteessa mahdollista koska kalvoja on ollut silloinkin saatavilla, mutta tummennus pitää olla virheetön.
Olin kyllä päättänyt jo että kalvot poistetaan mutta mielenkiinnosta kysyin, kuten monta muutakin asiaa on tullut aiheeseen liittyen kyseltyä että pääsisi "sisälle" museotarkastusten maailmaan.
Olen ihan samaa mieltä Wiken kanssa; ei noilla kalvoilla, repaleisetkin näyttää olevan jostain kohtaa.
Sitten vielä se, että mistään mitä museoajoneuvon kuvissa puutteita / virheitä näkyy ei voi tuomita museotarkastajaa, ellei ole esillä museoajoneuvolausunnon kuvaa josta selviää että kyseinen epäkohta on ollut jo silloin autossa.
Linkin auton kalvot on kyllä 99,99% varmasti olleet, eipä silti
Ei kai tuossa, myyjän tökerö kirjoittelu kai lähinnä ärsyttää.epk kirjoitti:missä kohtaa tässä on jotain väärää tai ihmeellistä
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
huutokaupat.com on kyllä sellainen chättiauton pökäleen jatko että pakkohan siellä on tuollaisia kirjoitella, tosin eipä se teksti siinä ilmoituksessa mitään muuta, silti joku toope ostaa ja huutelee perään että miksi satasen pommissa olikin kaikenlaista vikaa
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Siis lähtöhintahan on ollut nolla euroa, ja myydään eniten tarjoavalle eli tällä kertaa kyseessä siis oikea huutokauppa. Tuossahan ei ole siis mitään väärää tai ihmeellistä huutokauppateknisesti.
Nyt on jo viisi huutanut, eli jonkinlaista kiinnostusta näyttää olevan vanhaan diesel-takavetoon. Kaikki huudothan on olleet sitovia koska myydään eniten tarjoavalle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Se oli noista kahdesta se huomattavasti yleisempi, eli 130TC ja viimeisintä faceliftiä. No, ei niitä silloinkaan paljoa näkynyt, nykyään ei minkään sortin Ritmoa tule tien päällä vastaan juuri koskaan. Kyseinen auto on muuten edelleen mulla tallissa. Ei sillä ole kyllä nyt muutamaan vuoteen ajettu.
Tämähän nyt oli ihan offtopiccia, mutta voi sitä vähän yrittää sitoa tähänkin aiheeseen. Silloin kun Ritmo mulle ostettiin -98, se oli noin 12,5 vuotta vanha ja niin ruosteessa, että siihen piti vaihtaa ovet ja toinen etulokasuoja ja helmat ja takakaaret ja pohjan peltejä enemmänkin. Lämmityslaitteen alla rintapellissä oli myös huomattavan iso ruostereikä. Takaluukku oli jo aiemmin vaihdettu samoin kuin vissiin toinen lokasuojakin. Mikään auto ei nykyään tuossa iässä taida olla likimainkaan tuollaisessa kunnossa, mutta varsinkaan vuosimallin -86 Mersut (siis juuri tän topicin 124 ja 126) eivät varmasti olleet tuossa mallissa reilun kymmenen vuoden jälkeen, vaikka niillä tavanomaisesti oli paljon enemmän kilometrejä takanaan. Siihen aikaan Mersulla oli kyllä tiettyihin merkkeihin verrattuna melkoinen etumatka laadussa ja kestävyydessä. W210:n aikakaudella ei sitten ainakaan tuon ruostehomman kanssa enää ollut samanlaista etumatkaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mielenkiintoinen juttu tosiaan, harrastavatkohan autokaupat yleisemminkin tällaista, en tiiä yhtään. Varmasti näppärä tapa päästä eroon sellaisesta autosta, jota ei omaan myyntirivistöönsä halua pitemmälti seisomaan. En ole itse juuri lainkaan näiden isompien autoliikkeiden kanssa asioinut; kerran ostettiin emännälle muutaman vuoden ikäinen Volvo isosta Toyota-liikkeestä ja vaihdossa meni noin 15-vuotias Primera. Se ei vaihtoautona sopinut kyseisen liikkeen muiden autojen sekaan ja olikin jo kaupanteosta parin päivän sisällä myytävänä jollain jobbarilla siellä samalla seudulla. Myyntikuvissa näkyi hienosti kuskin jalkatilassa kumimaton päällä meidän pihalta lähtöisin olevat kalliomurskeet ja havunneulaset, että ei ollut heilläkään paljoa panostettu siihen, miltä se kuvissa näytti.Juha_M117 kirjoitti: ↑La 28.01.2023 19:51Liekö tässä kyseessä markkinoinnin ABC, eli teksti suunnattu kohdeyleisölle... kertoo ehkä enemmän huutokaupat.com saitista kuin Rinta-Joupista? Ken tietää, toki on autokaupatkin pohjimmiltaan niitä yksilöitä ketä niissä on töissä, liekö Raision Rinta-Joupilla näitä paalikuntoisia vaihtoautoja lykkäämässä huutokauppaan perävalotakuulla joku vähän vähemmän vakavastiotettava autokaupan ammattilainen, kuin niitä arvokkaampia vaihtoautoja R-J omalle nettisivulle sekä Nettiautoon.Ere866 kirjoitti: ↑La 28.01.2023 19:12 Tämä ei nyt suoranaisesti ole w126/w124 asia, vaan w201.
Mutta tässä hyvä esimerkki, millaiseksi autokauppaaminen on nykyään mennyt. Kyseessä on "virallinen" vaihtoautoliike, eli RJouppi.
Liekö sukupolvi vaihtunut, mutta jotenkin tämän tyylistä myyntitekstiä ei odottaisi kuin junteilta.
AUTOLLA AJETTU PIHAN YMPÄRI JOSSA EI VARMASTI OLE HUOMATTU KAIKKEA!!
TÄLLÄ EI OLE SEKUNTIAKAAN TAKUUTA! TUTUSTUTHAN SIIS KOHTEESEEN ENNEN KUIN HUUDAT!!!!!
https://huutokaupat.com/3959223/mercedes-benz-190d-1990
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Harrastaa, täällä foorumillahan on kai jokusia autokauppiaita jotka voisi tätä varmaan selittää että menee varmasti oikein, mutta mielestäni siis autobisnekset jaettavissa jokuseen laatukategoriaan:
1. Maahantuojamyymälät ja keräilyautokaupat
2. "Tasokkaat" käytettyjen autojen kaupat
3. Jobbarit / häkkiautokaupat
4. Kuluttajahuutokaupat
Käytetyn auton laatukategorian ja sitä myyvän firman laatukategorian pitää kohdata. Kyse vahvasti brändiasiasta ja osaksi vastuukysymyksistä sekä katteesta, näiden selittämisessä voisi mennä pitemmällekin yksityiskohtiin...
Kuiteskin, jos auto on kategoriassa 3 mutta sen antaa vaihdossa kategorian 1 kauppaan niin mitä tapahtuu on että se kauppa ei ota sitä vaihtoautoa omaan myyntivarastoonsa vaan myy sen tukkumarkkinoilla tuossa pyramidissa alemmalle tasolle. Kun auto on kategorian 3 auto niin sen varmaan ostaa kategorian 3 kauppa eli se jobbari ja hinta on erittäin halpa sekä veroton, mutta se kategorian 1 kauppa teki katteensa sitä parempaa autoa asiakkaalle myydessä ja jobbari tekee katteensa pistämällä siihen huonompaan autoon pari tonnia katetta hintaan.
Tässä pikkumersun tapauksessa se on jostain syystä päätynyt tuolta kategoriasta 2 suoraan kategoriaan 4. Oisko auto niin huono ettei sitä tukusta olisi ostanut edes kukaan jobbari, tai oisko se käynyt siellä muttei tehnyt kauppaansa. Tai ehkä R-J tekee tätä enemmänkin että jos tulee vaihdossa tosi pommeja autoja niin he pistää ne suoraan kuluttajahuutokauppaan perävalotakuulla.
Tämä kai on suomalainen autokauppojen käytettyjen autojen tukku? https://www.tukkuautot.fi En tiedä montako näitä on ja mikä on suosituin, mutta esimerkiksi vaan.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hauskoja vehkeitä omalla tavallaan ja varsin ripeä kulkuisia. Ruoste varmaan selittää sen, ettei niitä tosiaan ole näkynyt vuosiin, ei edes perusversioita jotka sentään oli suht yleisiä joskus. W124 on kyllä ollut huomattavasti kalliimpi ja laadukkaampi auto muutenkin, eikä, ainakaan omissa mielikuvissa; niisä kymmenen vuoden iässä juuri ruostetta näkynyt. W210 on kyllä katoamassa liikenteestä hyvää vauhtia sekin..Nozki kirjoitti: ↑Su 29.01.2023 13:33Se oli noista kahdesta se huomattavasti yleisempi, eli 130TC ja viimeisintä faceliftiä. No, ei niitä silloinkaan paljoa näkynyt, nykyään ei minkään sortin Ritmoa tule tien päällä vastaan juuri koskaan. Kyseinen auto on muuten edelleen mulla tallissa. Ei sillä ole kyllä nyt muutamaan vuoteen ajettu.
Tämähän nyt oli ihan offtopiccia, mutta voi sitä vähän yrittää sitoa tähänkin aiheeseen. Silloin kun Ritmo mulle ostettiin -98, se oli noin 12,5 vuotta vanha ja niin ruosteessa, että siihen piti vaihtaa ovet ja toinen etulokasuoja ja helmat ja takakaaret ja pohjan peltejä enemmänkin. Lämmityslaitteen alla rintapellissä oli myös huomattavan iso ruostereikä. Takaluukku oli jo aiemmin vaihdettu samoin kuin vissiin toinen lokasuojakin. Mikään auto ei nykyään tuossa iässä taida olla likimainkaan tuollaisessa kunnossa, mutta varsinkaan vuosimallin -86 Mersut (siis juuri tän topicin 124 ja 126) eivät varmasti olleet tuossa mallissa reilun kymmenen vuoden jälkeen, vaikka niillä tavanomaisesti oli paljon enemmän kilometrejä takanaan. Siihen aikaan Mersulla oli kyllä tiettyihin merkkeihin verrattuna melkoinen etumatka laadussa ja kestävyydessä. W210:n aikakaudella ei sitten ainakaan tuon ruostehomman kanssa enää ollut samanlaista etumatkaa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä auto on CollectionCars huutokaupassa aikaa 1h50m 22000 e tällä hetkellä
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuon ostaja liittyy muuten erittäin pieneen kerhoon, nimittäin ajotietokoneilla varustettujen W124:en omistajat -kerho.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Juuri toi meni 29250e
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama