Vito Trailer turn signal -häiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
lauk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 04.05.2023 10:05

Vito Trailer turn signal -häiriö

Viesti Kirjoittaja lauk »

Morjensta. Aikoinaan oli 124-korinen sedan ja siihen liittyen olen foorumilla pistäytynyt. Sittemmin tunnukset unohtuivat tai käyttäjätunnus lopetettu, joten lähdetäämpä uuden tunnuksen kanssa liikkeelle.

Nyt on alla MB Vito W639 -korimallia (114 Tourer). Peli on vaikuttanut hyvältä ja jämäkältä, mutta aina jotain pientä harmia pitää olla. Nyt tuossa on ollut tuollainen ihmeellinen "varjokipu", eli Trailer left/right turn signal -häiriöilmoitus tulee kojelaudan näyttöön, vaikka mitään traileria ei ole mailla halmeilla. Toisin sanoen, kun laittaa vilkkua silmään, niin vilkun raksutusääni on puolta normaalia tiheämpää ja kojelautaan tulee tuo häiriöilmoitus. Olen tarkistanut, että vilkut kuitenkin toimivat normaalisti.

Olen puhdistellut 13-napaista sähköpistoketta ja katsonut sulakkeet, mutta ei tulosta. Minulla on sattuneesta syystä saksankielinen manuaali, mitä olen googlen avustuksella tavaillut, mutta ajattelinpa kokeilla jos täältä Foorumilta löytäisi avun helpommin. Siinä manuaalissa muuten asiaan liittyen en löytänyt muuta neuvoa kuin, että ongelma voi olla perävaunun led-valot. Perävaunua ei siis ole kiinni.

Elikkä missä voisi olla vika?

-Lauri
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 580
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Vito Trailer turn signal -häiriö

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Olisiko siellä liittimen sisällä joku mikrokytkin josta se tunnistaa peräkärryn ? Taikka sitten siellä sisällä on suolapaskaa sen verran että luulee peräkärryn olevan kiinni. Jostain syystähän se nyt kuvittelee kärryn olevan kiinni.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
lauk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 04.05.2023 10:05

Re: Vito Trailer turn signal -häiriö

Viesti Kirjoittaja lauk »

Kiitos vastauksesta! Jostain pitäisi löytää manuaali jossa olisi tarkemmin mitä tuo liitin pitää sisällään, tai sitten purkaa auki ja katsoa. Likaa olen yrittänyt poistella CRC:llä ja pumpulipuikoilla, lieneekö paras mahdollinen keino tuohon hommaan.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2324
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Vito Trailer turn signal -häiriö

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

lauk kirjoitti: Pe 05.05.2023 10:21 Kiitos vastauksesta! Jostain pitäisi löytää manuaali jossa olisi tarkemmin mitä tuo liitin pitää sisällään, tai sitten purkaa auki ja katsoa. Likaa olen yrittänyt poistella CRC:llä ja pumpulipuikoilla, lieneekö paras mahdollinen keino tuohon hommaan.
Peräkärryn pistorasiat ovat bulkkikamaa ja rakenteeltaan lapsellisen häiröalttiita. Olen vaihtanut useamman tuollaisen mikrokytkimen jumittamisen vuoksi.
Varmimmin saa näkyville kun ottaa pistorasian irti.
lauk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 04.05.2023 10:05

Re: Vito Trailer turn signal -häiriö

Viesti Kirjoittaja lauk »

Kiitos! Jep, täytyy katsoa läpi ja sitten tilailla uusi jos ei taidot riitä korjailuun. Enköhän näillä pääse eteenpäin.
Lauri
Peräkärryn pistorasiat ovat bulkkikamaa ja rakenteeltaan lapsellisen häiröalttiita. Olen vaihtanut useamman tuollaisen mikrokytkimen jumittamisen vuoksi.
Varmimmin saa näkyville kun ottaa pistorasian irti.
Vastaa Viestiin