m103 öljynpaineet tipahti.
m103 öljynpaineet tipahti.
Noni elikkä keskellä kaunista päivää öljynpaine mittari tipahti kolmesta nollan hujakoille. Tyhjäkäynnillä piti vielä jonkin aikaa kilossa paineet, sitte laski ku lehmän häntä. Ei nouse enää kaasun mukana kuten normaalisti ajossa.
Uudet öljyt + suodatin vaihdettu noin 3000km sitten. Uusien öljyjen laittamisen jälkeen kuului moottorista jonkin aikaan tasaista naputusta( n.20km ajan.) Se loppui lyhyeen enkä huolestunut sen enempää.
Paineet on ollut tähän asti aina normaalit, nyt sitten kertalaakista katos kaikki. Tyhjäkäynnillä on moottorin lämmöt alkanu karkaileen viime aikoina. Ajossa pysyy siinä 90'c, tyhjäkäynille jättäessä kipuaa melekeen 120'c.
Ja eilen ku siirsin auton kotosalle, ö-paineet ollen nollissa koko ajan, economy mittari seilasi myös ees taas, tyhjäkäynnillä ja ajossa. Eli vaikuttas johonki alipainevuotoon. (?)
Veteleekö moottori viimesiä? ajettu vasta n.220tkm
Alipaine ongelma?
Mittari rikki?
Uudet öljyt + suodatin vaihdettu noin 3000km sitten. Uusien öljyjen laittamisen jälkeen kuului moottorista jonkin aikaan tasaista naputusta( n.20km ajan.) Se loppui lyhyeen enkä huolestunut sen enempää.
Paineet on ollut tähän asti aina normaalit, nyt sitten kertalaakista katos kaikki. Tyhjäkäynnillä on moottorin lämmöt alkanu karkaileen viime aikoina. Ajossa pysyy siinä 90'c, tyhjäkäynille jättäessä kipuaa melekeen 120'c.
Ja eilen ku siirsin auton kotosalle, ö-paineet ollen nollissa koko ajan, economy mittari seilasi myös ees taas, tyhjäkäynnillä ja ajossa. Eli vaikuttas johonki alipainevuotoon. (?)
Veteleekö moottori viimesiä? ajettu vasta n.220tkm
Alipaine ongelma?
Mittari rikki?
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Pistäpä anturin johto suoraan runkoon...nouseeko mittarin neula tappiinsa tällöin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
onko tämä anturi ö-filtterin jalassa?atlas kirjoitti:Pistäpä anturin johto suoraan runkoon...nouseeko mittarin neula tappiinsa tällöin?
Äskettäin vaihdoin uuden öljynsuodattimen. Vanhasta filtteristä ei tullut öljyä lainkaa, filtteri oli täysin kuiva. No uus tilalle, paineita ei löytynyt.
Mitäs seuraavaksi? Voiko ylipaineventtiili aiheuttaa äkillistä paineiden katoamista.
Muuten moottorin käynti ääni on aivan normaali.
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Jos öljyä ei ole niin älä käytä sitä.
Onkohan tässä ketjulla öljy pumppu vai puristettu kampuran ja kiilapyörän väliin...kokeiles onko mutteri kiinni...ainakaan m102 ei ole kiilaa siinä pumpulla ja samanlainen konehan toi on.
Sitten seuraavaksi ylipaine venttiili pois paikaltaan ja sitten startilla kokeilet tuleeko sieltä pumpun puolelta öljyä jos tulee niin putsailet ja tutkit ylipaineventtiiliä.
Onkohan tässä ketjulla öljy pumppu vai puristettu kampuran ja kiilapyörän väliin...kokeiles onko mutteri kiinni...ainakaan m102 ei ole kiilaa siinä pumpulla ja samanlainen konehan toi on.
Sitten seuraavaksi ylipaine venttiili pois paikaltaan ja sitten startilla kokeilet tuleeko sieltä pumpun puolelta öljyä jos tulee niin putsailet ja tutkit ylipaineventtiiliä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Ylipaineventtiili on jumissa. Tulppa ja jousi lähti nätisti pois. Mutta mäntä ei liikunnut ennen kuin levittävillä sokkapihdeillä sain sen liikkeelle.
Liikkuu muutaman millin mutta ei lähde pois. Mitenhän vitulla sen saa pois?
Liikkuu muutaman millin mutta ei lähde pois. Mitenhän vitulla sen saa pois?
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Paineilmaa öljykanavaan niin voisi lentää etäskin..eli varo ja vaikka öljykellon anturin reiästä...tai sitten ei lähde sitä kautta.
Toinen olisi että starttaat että pumpun paine työntäisi sen edessään.
Sitten sopiva kierteinen pultti että saat sen tarttumaan reikään mutta älä levitä sitä karaa..muuten se ei lähde sieltä ikinä.
Toisaalta jos työnnät sen pohjaan ja sitten nitkuttelet koska nythän se on ollut auki asennossa eli karan ja vastepinnan välissä on rako ja siksi paineita ei ole.
Toinen olisi että starttaat että pumpun paine työntäisi sen edessään.
Sitten sopiva kierteinen pultti että saat sen tarttumaan reikään mutta älä levitä sitä karaa..muuten se ei lähde sieltä ikinä.
Toisaalta jos työnnät sen pohjaan ja sitten nitkuttelet koska nythän se on ollut auki asennossa eli karan ja vastepinnan välissä on rako ja siksi paineita ei ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Öljynpaine-anturilta johto irti, paineet pomppaa 3kiloon. Johto kiinni nollassa. Onko siis paine-anturi sökö?
Sain sen männänki liikkumaan. Muutaman kerran käytin autoa, jonka jälkeen avasin öljyfiltterin joka oli ilokseni öljyssä. Eli vaikuttas että öljy kiertää mutta mittari ei näytä paineita.
Sain sen männänki liikkumaan. Muutaman kerran käytin autoa, jonka jälkeen avasin öljyfiltterin joka oli ilokseni öljyssä. Eli vaikuttas että öljy kiertää mutta mittari ei näytä paineita.
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Noin sen mittarin kuuluukin käyttäytyä johtosulkeisten kanssa.
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
M103 öljypumppu on samanlainen kun om606:sessa, eli ketjulla. Sielä itte öljypumpuskin on ylipaineventtiili, seki voi olla sökö.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Uuden öljynpaineanturin vaihdoin, paineet kävi hetkellisesti 1bar ja tippuivat hetken kuluttua taas nollaan. Pakoputkesta tippas nestettä ja economy tyhjäkäynnillä jo punasella. Alkaa pikku hiljaa huumori loppua merssun kans ku leimaki pitäs hakia kuun lopussa.
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Siellä taitaa olla öljypohjassa olla rautaa tai epä puhtauksia ja ylipaineventtiilin kara on taas auki.
Hiotko sitä karaa eli oliko siinä pahoja naarmuja tai jälkiä että se takertelisi?
Hiotko sitä karaa eli oliko siinä pahoja naarmuja tai jälkiä että se takertelisi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Veikkaan että neste putkenpäästä on vettä joka on ihan normaalia kun mosa käy lyhyitä pätkiä muodostuu palotapahtumassa vettä mutta voi olla että vaikka löytäisit vian ja ö-paineet nousisikin niin mosa ei o pitkäikäinennäätä kirjoitti: ja economy tyhjäkäynnillä jo punasella.
Tuo economyn punaisella olo kertoo siitä että mosa pyörii kankeasti ja se ei kyllä tiedä hyvää. Toivottavasti olen väärässä.
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Huomasin että 260SE öljynpaineet ei enää mennyt tappiin isoillakaan kierroksilla vaan jäi 2.5baariin, tyhjäkäynnillä reilu 1bar (kuumana). Oljyt+suodatin vaihdettu 3vuotta/4000km sitten. Vaihdoin öljyt ja suodattimen. Suodatin oli täysin kuiva?? Vaihdon jälkeen mittari menee tappiin kylmänä myös tyhjäkäynnillä (kylmänä). Oliko vanhassa suodattimessa vikaa, miten se voi olla kuiva vaikka oljynpaineita oli?
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: m103 öljynpaineet tipahti.
Tänään kurkistin uuden öljynsuodattimen sisään, oli täynnä öljyä. Näyttäsi siis toimivan nyt.
Ilmeisesti oli vanhan suodattimen (bosch) sisällä oleva venttiili jumissa ja päästi likaisen öljyn ohi suodattimen koneeseen ohivirtausventtiilin kautta.
Ilmeisesti oli vanhan suodattimen (bosch) sisällä oleva venttiili jumissa ja päästi likaisen öljyn ohi suodattimen koneeseen ohivirtausventtiilin kautta.
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)