Hei
Vito antaa vikakoodia y75 shutt off valve ja toinen oli polttoaineen paineen koodi. Vikojen korjaus alkoi kun ei ottanut kuin 3000 r/min . Vaihdoin shut off venttiilin, sama juttu. Sitten vaihdoin korkeapainepumpun jonka jälkeen ei käynnistyny nyt tuli polttoaineen paineen vikakoodi. Vaihdoin anturit painetukin molempiin päihin, eikä mitään. Toisella ohjausyksiköllä ei edes pyöritä eli pitääkö avvain koodata jossain uudelleen. Että tällaista vito vm 2001.
Vito 638 käynnistysvaikeudet
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 21.10.2013 21:06
- Paikkakunta: Valkeakoski
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito 638 käynnistysvaikeudet
Tarkistiko sen ventiilin johdot kuten testeri ohjeistaa,mahdoton300 kirjoitti: ↑Ti 16.05.2023 14:28 Hei
Vito antaa vikakoodia y75 shutt off valve ja toinen oli polttoaineen paineen koodi. Vikojen korjaus alkoi kun ei ottanut kuin 3000 r/min . Vaihdoin shut off venttiilin, sama juttu. Sitten vaihdoin korkeapainepumpun jonka jälkeen ei käynnistyny nyt tuli polttoaineen paineen vikakoodi. Vaihdoin anturit painetukin molempiin päihin, eikä mitään. Toisella ohjausyksiköllä ei edes pyöritä eli pitääkö avvain koodata jossain uudelleen. Että tällaista vito vm 2001.
usein vika on niissä,
miksi vaihdoit korkeapainen pumppun ?
Toisella eculla ei varmasti pyöritä ilman koodausta
(eivät ole suoraan vaihto kelpoisia) mittarissa sen kanssa lukee starterror ?
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 21.10.2013 21:06
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Vito 638 käynnistysvaikeudet
Vaihdoin korkeapainepumpun, koska jossain oli maininta että pumpussa on toinen shutt off venttiili. Pumppu kyllä tuottaa painetta, mutta ilmaako tuo järjestelmä automaattisesti vai pitääkö se ilmata. Missä tuon koodauksen toiseen ecuun voi tehdä. Kyllä nuo johdot on tarkastettu.
Re: Vito 638 käynnistysvaikeudet
Joku ei nyt täsmää tässä aikajanassa ja kertomuksessa...mahdoton300 kirjoitti: ↑Ti 16.05.2023 14:28
Sitten vaihdoin korkeapainepumpun jonka jälkeen ei käynnistyny nyt tuli polttoaineen paineen vikakoodi.
Pumppu kyllä tuottaa painetta
Ei se anna painetta eikä löpöö jos se shut off vena on viallinen. Ja koodia taas siitä alhaisesta paineesta ei voi tulla ennenkuin auto on käynnistynyt.
Ilmaa se itsensä, mutta voi tietenkin horia ilmaa muualta järjestelmästä, näkyykö kirkkaissa letkuissa ilmakuplia kun starttaa? Silloin se paine ei nouse tarpeeksi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 21.10.2013 21:06
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Vito 638 käynnistysvaikeudet
Shutt off venttiili on vaihdettu ja kokeilin vaihtaa letkut suoraan korkeapainepumpullekin että ohittaisin tuon venttiilin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vito 638 käynnistysvaikeudet
Missähän semmoista pas.. on mainittu,mahdoton300 kirjoitti: ↑Ti 16.05.2023 21:13 Vaihdoin korkeapainepumpun, koska jossain oli maininta että pumpussa on toinen shutt off venttiili. Pumppu kyllä tuottaa painetta, mutta ilmaako tuo järjestelmä automaattisesti vai pitääkö se ilmata. Missä tuon koodauksen toiseen ecuun voi tehdä. Kyllä nuo johdot on tarkastettu.
pumpussa on lepuutus ventiili ei sammutus ventiilä
(sähköinen siis jos sinne kammion päähän menee johdot ja jos ei mene niin mekaaninen)
ilmaa itsensä kun startaa muutaman kerran siis jos jostain ei tule lisää ilmaa
(kuten yleensä tulee ja yleisin vuoto paikka
on suodatimen liitokset ne kun pitää jostain ihmeen syystä murjoa rikki, viritellä jollain nippusiteillä)
ilmausta voi koitta auttaa vaikkapa täytämällä suodatimen ja siitä eteen päin siisrto putketa
tai imemällä siisrto pumpulta läpi
mitään noista ei tarvitse tehddä jos järjestelmä on kunnossa
Mökkillä
'
'